Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 AAZ] Audi 80 1.9 TD szarpie po odjęciu gazu

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 28 wrz 2015, 11:18

w B4 silnik nie trzyma się na żadnym łożu mocowanym do budy, a na dwóch poduszkach silnika, dwóch poduszkach skrzyni i wsporniku przednim który wkręcony jest w pas przedni.

Chodzi mi właśnie czy na tym wsporniku nie ma luzu, bo inaczej silnik lata przód - tył

A poduszki silnika jeśli są zakładane nowe zamienniki, to powinny być z tzw. hydropodstawą:
Intercars pokazuje: poduszka lemforder- 283 zł (sztuka)
poduszka ruville- 198 (sztuka)
Myślę że z nowych to tylko takie zapewnią prawidłową eksploatację, ewentualnie można wkładać dobre używki. Bo tanie zamienniki to sama guma w środku bez hydropodstawy.

staszekstaszek

Post autor: staszekstaszek » 28 wrz 2015, 11:32

A powiedz mi czy ja jestem w stanie sprawdzić czy na tym wsporniku nie ma luzu czy musze jechać do mechanika ?
Na pewno tyle nie zapłaciłem za poduszki bo nawet jakby były te najtańsze 2x198 to ja nie zapłaciłem 400zł za poduszki..... Więc na pewno jakieś zamienniki dał.

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 28 wrz 2015, 11:37

od spodu normalnie widać czy jest luz czy nie, jak się połozy pod auto.
Czasami tej gumy może już w ogóle nie być, bo i takie przypadki widziałem.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 wrz 2015, 15:19

staszekstaszek pisze:Na pewno tyle nie zapłaciłem za poduszki
Napiszę krótko i na temat <ok> Poduszka jak jest do niczego (czytaj nówka za 50zł ) To od razu po odpaleniu silnika ,czuć że jest do niczego...trzepie się cała deska w środku i kierownica .I nie ma co wierzyć w zapewnienia tego co ją(je ) wymieniął że "się ułoży " ,bzdura ,bo nigdy się nie ułoży ,a wręcz przeciwnie ,bedzie tylko gorzej szczególnie w temp.poniżej zera ,bo twrda guma ,bedzie jeszcze twardsza .W czasie jazdy objawy są już znacznie mniej odczuwalne ,w zasadzie nie ma żadnych innych objawów ,prócz tego że bardziej przenoszą się wibracje ...a to akurat czuć najbardziej na biegu jałowym .Nówki poduszki z gumy ,jak już ktoś ma pecha i ma takowe zamontowane ,można poznać od razu ,nawet nie patrząc na nie i nie odpalając silnika ...wystarczy spróbować lekko zakołysać silnikiem na boki ....przy ori daje się to zrobić ,silnik kołysze siędelikatnie ale czuć i widać to wyrażnie ,przy gumowych nówkach za 50 zł ,nie kołysze się praktycznie wcale ,siedzi sztywno jak wmurowany :-/ Na Przednim wsporniku,silnik się w zasadzie nie opiera,bo można go odkręcić bez problemu i wyjąć . Jest tylko po to ,żeby silnik nie podnosił się zbytnio do góry przodem ,więc w zasadzie nie bierze udziału w bezpośredniej amortyzacji drgań silnika.Wszystko co napisłałem ,sprawdzone wielokrotnie w realu ,bo mam uczulenie na nie ori poduszki :mrgreen:
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

staszekstaszek

Post autor: staszekstaszek » 29 wrz 2015, 12:58

Nie ma luzu właśnie sprawdziliśmy..... boję się, że to coś ze silnikiem bo jeżeli auto bez gazu na biegu jedzie do 1200obrotów to się nic nie dzieje, na biegu jałowym również się nic nie dzieje, dopiero dziejej się coś gdy nie dodajemy gazu a samochód jedzie na biegu powyżej 1200obrotów no i silnik musi być ciepły bo przy zimnym nie występują te szarpania przód/tył.... :-(

[ Dodano: 2015-09-29, 12:58 ]
A może Panowie pompa ? bo to się dzieje tylko na ciepłym więc może coś nie tak z podawaniem paliwa....

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 20 lis 2015, 18:49

A występowało to przed wymianą poduszek ??
Audi 90

staszekstaszek

Post autor: staszekstaszek » 20 lis 2015, 19:53

Tak występowało.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4663
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 lis 2015, 20:53

Może możnaby zrobić taki test. Podczas jazdy na biegu i zdjęciu nogi z gazu, gdy szarpie wyłączyć zapłon. Jeśli przestanie szarpać to problem najprawdopodobniej w pompie wtryskowej która podaje paliwo przy hamowaniu silnikiem a jeśli nie to problem gdzieś indziej.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

staszekstaszek

Post autor: staszekstaszek » 24 lis 2015, 18:36

Pompa sprawdzana była tzn przekładałem od innego samochodu i to samo, jeden z mechaników coś stwierdził czy coś nie ze sprzęgłem czy nie było czasem rozbierane i źle złożone możliwe ? on niby to może sprawdzić ale dopiero na wiosnę/lato jak bedzie sucho.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 02 gru 2015, 00:06

Sprawdź czy podczas hamowania silnikiem jak szarpie czy jest zmiana jeśli kluczykiem wyłączysz zapłon.
jeśli nie będzie różnicy to jest coś z układem napędowym lub zawieszeniem silnika.
jesli szarpanie zniknie to przyczyna tkwi w układzie paliwowym.
jak coś to mogę sie podjąć usunięcia usterki.
jesli nie będzie efektu, nie ponosisz kosztów części czy robocizny...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga