Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 AAZ] Audi 80 1.9 TD szarpie po odjęciu gazu

staszekstaszek

[B4 1.9 AAZ] Audi 80 1.9 TD szarpie po odjęciu gazu

Post autor: staszekstaszek » 24 wrz 2015, 18:28

Witam panowie,
czytałem tutaj sporo tematów na temat szarpania, które mogły być powiązane z problemem, który mam, ale żaden z nich nie odpowiadał mojemu (tak sądzę), dlatego chciałbym Was prosić o pomoc.

Mam 80 B4 1.9 TD 90KM, jeśli samochodem jadę przykładowo 100km/h i 2000obr/min jest wszystko ok problem pojawia się gdy zdejmę nogę z gazu, auto zaczyna szarpać przód-tył na zmianę, aż obroty odpadną do ok 1200obr/min, wtedy wszystko ustaje. Dzieje się tak na każdym biegu.
W samochodzie ostatnio wymieniłem: przegub, poduszki pod silnikiem, filtry+rozrząd. Mechanik sprawdził, że poduszki pod skrzynią są w bardzo dobrym stanie i ich nie wymieniamy. Pojechałem na diagnostykę aby sprawdzić zamocowanie łoża do budy, lecz i tutaj stwierdzone że jest wszystko ok.
Dodam że gdy dam na luz jest wszystko jest w porządku.
Czy ktoś Panowie ma pomysł ?

ps. proszę moderatora o przeniesienie tematu do działu TD, źle musiałem kliknąć i napisałem w dziale TDi.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 24 wrz 2015, 21:43

staszekstaszek, Na początek określ jaki masz silnik :-P 1.9TD (AAZ) ma 75KM.
TDI (1Z) ma 90 KM. Dla pewności wrzuć foto silnika ;-)
https://Audi80.pl jest i będzie! Bywam m.in. na: Forum Audi A6.

staszekstaszek

Post autor: staszekstaszek » 25 wrz 2015, 08:24

Mam dwie 80, jedna jest TDi i ma 75KM a ta druga TD ma 90KM wg dowodów, ale nie znam się, więc tylko pisze jak mam napisane ;-)

Zdjęcie silnika wrzucę popołudniu ;-)

ps. Wydaje mi się że szarpanie występuje gdy silnik się nagrzeje, że na zimny nie szarpie.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 25 wrz 2015, 17:01

staszekstaszek pisze:Mam dwie 80, jedna jest TDi i ma 75KM a ta druga TD ma 90KM wg dowodów
Raczej na odwrót powinno być 8-)

staszekstaszek

Post autor: staszekstaszek » 25 wrz 2015, 18:24

Raczej nie, w tym co mam 10 lat pisze TDi 55kW natomiast w tym co kupiłem w tamtym roku pisze 66kW TD ;-) nie będę skanował dowodów bo nie o to chodzi, może ktoś pomoże z problemem ? :->

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 wrz 2015, 19:08

staszekstaszek pisze:Raczej nie, w tym co mam 10 lat pisze TDi 55kW natomiast w tym co kupiłem w tamtym roku pisze 66kW TD
To ktoś Ci musiał bzdury powpisywać do dowodów :roll: ,bo takie silniki nie istnieją ...przynajmniej w orginale .Istnieją w dokładnie odwrotnej konfiguracji tdi 66KW i TD 55 KW
staszekstaszek pisze: nie będę skanował dowodów bo nie o to chodzi,
Nie musisz nic skanować :roll: wystarczy żebyś wiedział co masz pod maską ,w aucie które ci szarpie ....czy silnik tdi ,czy td ...i mniejsza o błędne wpisy w dowodach...otwórz maskę w tym w którym szarpie i jak widzisz w nim pompę wtryskową z linką gazu ,którą to linką ,możesz tego gazu dodać ręcznie ,to jest to na pewno TD ...jak nie ma linki ,tylko gruby czarny kabel u góry pompy ,to jest to na pewno tdi 8-)
staszekstaszek pisze:może ktoś pomoże z problemem ? :->
Ja bardzo chętnie ,o ile określisz o który silnik chodzi ...bo to dwa zupełenie inne silniki i jezeli to tdi ,to przyczyna takiego zachowania ,jest zwykle zupełnie inna ,niż w przypadku td .Niestety jeżeli to faktycznie TD ,to nie pomogę,bo nie ogarniam i trzymam się z daleka od tego wynalazku ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

staszekstaszek

Post autor: staszekstaszek » 26 wrz 2015, 11:41

Wrzucam zdjęcie silnika trochę mokre bo ładuje deszczyk ostro więc prosiłbym o określenie czy to TD czy TDi, oraz problemy z szarpaniem gdy się zagrzeje są na tym silniku :-/

Obrazek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 wrz 2015, 12:00

staszekstaszek pisze: prosiłbym o określenie czy to TD czy TDi,
TD :-/ ...niestety nie pomogę ...vaga nie podłaczysz ,parametrów nie sprawdzisz .... diagnoza ,a raczej "wróżenie z fusów " na zasadzie ,może to ,może tamto ...
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

staszekstaszek

Post autor: staszekstaszek » 28 wrz 2015, 10:14

Eh tak myślałem, że TD po tej lince co napisałeś, ale wolałem zdjęcie wstawić aby się upewnić, no to lipa.... może Panowie ktoś miał taki przypadek, lub ma pomysł czemu tak się dzieje na rozgrzanym silniku :?:

[ Dodano: 2015-09-28, 10:14 ]
Czyli nikt nie ma pomysłów więc pozostaje mi chyba tylko serwis audi do zdiagnozowania problemu..... :-/

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 28 wrz 2015, 10:21

A silnik na jałowym ładnie pracuje? tzn czy równo zchodzi z obrotów jak się go przygazuje?

staszekstaszek

Post autor: staszekstaszek » 28 wrz 2015, 10:27

Tak wszystko jest ok na jałowym biegu, jak się go przygazuje również jest ok

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 28 wrz 2015, 10:31

A na jakie wymieniłeś poduszki pod silnikiem? chodzi bardziej o cenę, bo u nas powinny być olejowe bo inaczej są drgania na budzie albo rzuca silnikiem jak chce

staszekstaszek

Post autor: staszekstaszek » 28 wrz 2015, 10:41

Tego Ci nie powiem bo robił to mechanik wymieniał razem z przegubem.... a to wymieniał przed wakacjami i nie pamiętam ile za to wziął :-/

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 28 wrz 2015, 10:44

Może być tak że poduszki są lipne, firmy typu hans pries i dlatego tak się dzieje.
Sprawdź jeszcze czy nie wybita jest poduszka trzymająca silnik od strony chłodnicy, zaraz pod napinaczem alternatora

staszekstaszek

Post autor: staszekstaszek » 28 wrz 2015, 11:13

Masz na myśli jak to nazwał mechanik "to gdzie się mocuje łoże silnka do budy" ? jeśli tak to jest ok bo sprawdzałem to w zeszłym tygodniu.
A jutro będę u tego mechanika więc zapytam go czy pamięta jakiej firmy/za ile kupował poduszki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga