[80 B3 1.6TD]Ciemny dym !
[80 B3 1.6TD]Ciemny dym !
Witam! Pomóżcie mi, co może być... Silnik chodzi ładnie, równo, do 2000 obr/min spoko, powyżej też chodzi nieźle jak na 1,6TD ale zaczyna dymić jak autobus! Jak zdejmę nogę z gazu to czysto z wydechu, dymu brak. :cry: Czy to coś z turbiną ?
jmm: Nastepny źle nazwany temat zostanie skaowany, a Ty zarobisz ostrzeżenie
jmm: Nastepny źle nazwany temat zostanie skaowany, a Ty zarobisz ostrzeżenie
Ostatnio zmieniony 22 sty 2007, 19:48 przez mymaney, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tu ma kolega podobny temta:
viewtopic.php?t=8319&highlight=wtrysk%F3w
Ja miałem coś w podobie jak kolega. Na niskich obrotach nie było dymu, dopiero przy wyższych był czarny dym (ale to częściowo normalne dla TD). Zwiększyłem trochę ciśnienie turbo i dymu już nie ma
viewtopic.php?t=8319&highlight=wtrysk%F3w
Ja miałem coś w podobie jak kolega. Na niskich obrotach nie było dymu, dopiero przy wyższych był czarny dym (ale to częściowo normalne dla TD). Zwiększyłem trochę ciśnienie turbo i dymu już nie ma
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Miałem właśnie trochę podobny problem jak ty. Otóż po rozgrzaniu motorka na niskich obrotach nic nie dymił. Dopiero jak trochę mu cisnąłem to zaczynał dymić na czarno. Po części to normlane jak pisałem bo w TD czarny dym = moc, aczkolwiek trochę mnie to wkurzało. Na początku też myślałem że to wina wtrysków, ale jak pisał Cobra objawami lania wtrysków są "raczej większe spalanie i spadek mocy, oraz niebieski dym przy odpalaniu zimnego silnika". W prawdzie po odpaleniu zimnego auta jest u mnie dym, ale jest biały i jak się rozgrzeje to już wogóle go nie ma.
Wiadomo że jak Diesel ma wiekszą dawkę paliwa niż jest w stanie przepalić to będzie kopcił na czarno, bo paliwo nie jest spalane do końca. Nie chciałem zmniejszać mu dawki paliwa tak więc postanowiłem dać mu ciut więcej tlenu zwiększając turbodoładowanie... Ale zresztą co będę się rozpisywał. Tu masz wszystko:
viewtopic.php?t=8497
Nie mówie jednak że u kolegi przyczyna może leżeć właśnie w tym co u mnie. Mogą to być faktycznie wtryskiwacze.
A tu o pomiarze turbodoładowania:
viewtopic.php?t=8448&highlight=turbodo%B3adowania
Wiadomo że jak Diesel ma wiekszą dawkę paliwa niż jest w stanie przepalić to będzie kopcił na czarno, bo paliwo nie jest spalane do końca. Nie chciałem zmniejszać mu dawki paliwa tak więc postanowiłem dać mu ciut więcej tlenu zwiększając turbodoładowanie... Ale zresztą co będę się rozpisywał. Tu masz wszystko:
viewtopic.php?t=8497
Nie mówie jednak że u kolegi przyczyna może leżeć właśnie w tym co u mnie. Mogą to być faktycznie wtryskiwacze.
A tu o pomiarze turbodoładowania:
viewtopic.php?t=8448&highlight=turbodo%B3adowania
Ja jednak będę musiał chyba zmniejszyć dawkę... Kopci i pali jak smok... W trasie przy spokojnej "dziadkowej" jeździe ok, 5l/100km a przy ostrej jeździe po mieście pali mi 10l/100km :shock: Końcówki mam wymienione i niby wyregulowane, tylko ciekawi mnie dlaczego mam założone DNOSD293, jeśli według katalogów powinny być 274 ? Czym one się różnią ?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
10l po mieście no to naprawdę stanowczo, ale to stanowczo za dużo :shock: Moje spalanie gdzie w zasadzie dużą część stanowi jazda po mieście na krótkich odcinkach wynosi około 7l ale opoału, a wiadomo że auta na opale palą trochę więcej. Według danych książkowych spalanie w mieście to 6,9l. Dodam że ja lekkiej nogi to też nie mam.
Jeśli mówisz że końcówki wymieniłeś (liczę że filtry też nie są od nowości) to możesz mieć coś pogrzebane w dawce paliwa. Albo pina w pompie przestawionego. Jeśli pin byłby przestawiony przy nie zwiększonym ciśnieniu turbo to też by kopcił nieźle.
Jeśli mówisz że końcówki wymieniłeś (liczę że filtry też nie są od nowości) to możesz mieć coś pogrzebane w dawce paliwa. Albo pina w pompie przestawionego. Jeśli pin byłby przestawiony przy nie zwiększonym ciśnieniu turbo to też by kopcił nieźle.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Pin w pompie właściwe nie ma znaczenia na spalanie, jak go nie dasz to 10l nie ma mowy zeby spalilo w mieście. Sprawdź dawke na pompie może ktoś grzebał przy śrobie, dawke paliwa ustaw tak aby przy pełnym doładowaniu nie było ani troche dymu, możesz też zwrócić uwage przy niższych obrotach tak koło 2000-2500obr. po przygazówce dym bedzie ale nie moze byc wielka czarna chmura, jedynie niewilka ciemna mgiełka. Albo nie pompuje turbo, wtedy nie ma cisnienia doładowania i też bedzie kopcił jak smok i spalanie tez skoczy. Ja zaczołbym sprawdzanie od turbo (czyli pomiar ciśnienia doładowania), bo jak nie masz wprawy w kreceniu dawką to narobisz sobie niepotrzebnych kłopotów i bedziesz sie denerwował, bo tu spadna Ci obroty, bo nie bedzie palił jak zimny bo bedzie miał wahania obr. bedzią inne obroty na ciepłym inne na zimnym... A jak chcesz zrobić to samemu... to zacznij od nagrzania oleju do około 80stopni C, czyli jak na blacie bedziesz miał 90Stopni to możesz zacząc krecić - nigdy nie ustawiaj dawki na zimnym silniku i nigdy na pracującym silnku!! Teraz wg schematu regulujesz dawke w jedną bądz w drugą strone:
Przed jakąkolwiek regulacja polecam zaznaczyć sobie położenie początkowe śroby, tak na wszelki wypadek jak byś chciał powrócić do ustawień.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Śróbą oznaczoną czerwoną strzałką zmiejszasz bądź zwiekszasz dawke,pierw jednak popuszczasz kontre klicz 13, w Twoim wypadku zminejszasz czyli wykrecasz śróbe śrobokrętem, (nie ostrożnie, nie wielkie obroty max 1/4 obrotu i próba)
Nastepnie śróbą oznaczona szczałką zieloną ustawiasz obroty to juz na pracującym silnku, w Twoim wypadku bedzie to wykrecanie sróby (uwaga bez przesady bo jak wykreci sie ciegno to jest dla wprawionej osoby 30minut dla nie wprawionej 2-3h zeby wkrecić je spowrotem :mrgreen: ) Śrób oznaczonych niebieską i żółtą strzałką nawet nie dotykaj, bo to regulacja wydatku szczątkowego i cza mieć chyba 10lat doświadczeń zeby to ustawić. Powodzenia.
Przed jakąkolwiek regulacja polecam zaznaczyć sobie położenie początkowe śroby, tak na wszelki wypadek jak byś chciał powrócić do ustawień.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Śróbą oznaczoną czerwoną strzałką zmiejszasz bądź zwiekszasz dawke,pierw jednak popuszczasz kontre klicz 13, w Twoim wypadku zminejszasz czyli wykrecasz śróbe śrobokrętem, (nie ostrożnie, nie wielkie obroty max 1/4 obrotu i próba)
Nastepnie śróbą oznaczona szczałką zieloną ustawiasz obroty to juz na pracującym silnku, w Twoim wypadku bedzie to wykrecanie sróby (uwaga bez przesady bo jak wykreci sie ciegno to jest dla wprawionej osoby 30minut dla nie wprawionej 2-3h zeby wkrecić je spowrotem :mrgreen: ) Śrób oznaczonych niebieską i żółtą strzałką nawet nie dotykaj, bo to regulacja wydatku szczątkowego i cza mieć chyba 10lat doświadczeń zeby to ustawić. Powodzenia.
mymaney, co do zwiększenia ciśnienia doładowania, to odsyłam Cię do mojego tematu:
viewtopic.php?t=8441
Możesz to również zrobić śrubą regulacyjną zaworu West Gate. Ja jednak polecam Boost Controller ze względu na możliwość ekspresowej regulacji. Tylko pamiętaj o podkładce w LDA, bo inaczej turbo będzie dmuchać i g z tego będzie. Zabawę pompę wtryskową też polecam. Ja aktualnie się wściekłem, bo jak sobie w korku postoję, przejadę w w 1h 40min 13km jak to ostatnio mi się udało zrobić, a potem wyskoczę z korka i pałuję na maksa, to mi żre nawet 9 po mieście. Efekt tego taki, że wziąłem śrubokręt i klucz 13, skręciłem pompę na minimalną możliwą dawkę paliwa, przekręciłem LDA Pin na fabryczne położenie i skręciłem ciśnienie doładowania na fabryczne. Zobaczymy jak będzie ze spalaniem. Na razie, to trochę mi szkoda, bo przyzwyczaiłem się do ściganek z 1,9TDI, a teraz mam mniej, niż fabryka daje w 1,6TD. Pewnie ze 70KM zostało...
viewtopic.php?t=8441
Możesz to również zrobić śrubą regulacyjną zaworu West Gate. Ja jednak polecam Boost Controller ze względu na możliwość ekspresowej regulacji. Tylko pamiętaj o podkładce w LDA, bo inaczej turbo będzie dmuchać i g z tego będzie. Zabawę pompę wtryskową też polecam. Ja aktualnie się wściekłem, bo jak sobie w korku postoję, przejadę w w 1h 40min 13km jak to ostatnio mi się udało zrobić, a potem wyskoczę z korka i pałuję na maksa, to mi żre nawet 9 po mieście. Efekt tego taki, że wziąłem śrubokręt i klucz 13, skręciłem pompę na minimalną możliwą dawkę paliwa, przekręciłem LDA Pin na fabryczne położenie i skręciłem ciśnienie doładowania na fabryczne. Zobaczymy jak będzie ze spalaniem. Na razie, to trochę mi szkoda, bo przyzwyczaiłem się do ściganek z 1,9TDI, a teraz mam mniej, niż fabryka daje w 1,6TD. Pewnie ze 70KM zostało...
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No jak sie robi 13km w prawie dwie godziny to sie nie dziwie. Gdzieś czytałem że godzina pracy silnika na biegu jałowym równa się zrobionym 50km. Nie wiem w jakiej części jest to prawda ale fakt faktem silnik chodzi przez 2h a tu km na liczniku nie przybywa. Nic więc dziwnego że wychodzi wtedy takie spalanie.
A co do tej obniżonej mocy to współczuje :cry: Wiem jak ja bym się czuł jak by mi teraz 20 kucy w las poszło <osohozi>
A co do tej obniżonej mocy to współczuje :cry: Wiem jak ja bym się czuł jak by mi teraz 20 kucy w las poszło <osohozi>
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: