Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAZ]Dylemat wymieniać czy nie

ODPOWIEDZ
cinek1311
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 07 paź 2013, 09:00
Lokalizacja: Łaskarzew

[AAZ]Dylemat wymieniać czy nie

Post autor: cinek1311 » 08 paź 2014, 20:08

Witam

Mam audi 80 B4 1.9 TD
Pewnego razu przegrzałem dość mocno ten silnik tak ze aż rozsadziło mi nagrzewnice i ogromna ilość pary wodnej dostała sie do silnika od tamtej pory przejechałem nim jakies 3000 km
Po tym przegrzaniu audi ciężko pali muszę pokręcić z 20 s zanim zacznie pracować i na początku bez ssania gaśnie lub nierówno pracuje
Dodatkowo zaczęło mi ubywać dość sporo oleju (trochę też cieknie) 2x dolewałem po 2 l od przegrzania

Audi na mocy chyba nie straciło bynajmniej nie zauważyłem
Turbina trochę puszcza ale tak było od początku więc taki nagły wzrost poboru oleju trochę mnie dziwi

Mam do kupienia całkiem nie drogo silnik AAZ z Vento tylko nie wiem czy moje podejrzenia są słuszne że pierścienie tłokowe się przegrzały i teraz puszczają olej

Jak myślicie czego to może być wina silnika czy osprzętu i zbiegu okoliczności że coś z pompa i turbo bardziej leje może jakieś porady jak to w miarę słusznie zdiagnozować?
Ostatnio zmieniony 08 paź 2014, 20:29 przez cinek1311, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 paź 2014, 20:10

cinek1311, popraw temat i profil bo ma AAZ anie AZZ
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 08 paź 2014, 20:59

pomierzyc cisnienie i zrobic prubę olejową

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 08 paź 2014, 21:26

Pomiar kompresji da dużo odpowiedzi. A skoro się mocno przegrzał silnik to raczej nic dobrego nie wróży. Mogą być pierścienie albo głowica. Ale skoro zaczęło ubywać oliwy a nie ma jakiś wycieków oleju to przegrzanie może być przyczyną.
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.

cinek1311
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 07 paź 2013, 09:00
Lokalizacja: Łaskarzew

Post autor: cinek1311 » 09 paź 2014, 19:13

A czy silnik z vento będzie pasował do 80 ? bo słyszałem opinie że silniki z vw różnią się czymś od tych z audi lecz maja to samo oznaczenie

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 09 paź 2014, 19:14

bodajze lapy pod silnik inaczej są

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 paź 2014, 19:49

bartek18150 pisze:bodajze lapy pod silnik inaczej są
W bloku silnika nie ma gwintu żeby przykręcić łapy jak w audi ,bo w vw silnik siedzi poprzecznie ...w związku z tym ,inaczej siedzi turbina ,inaczej wychodzi wyjscie z turbo do wydechu ,inna kształt ma także miska olejowa ...także silnik niby taki sam ,ale do audi bez rzeżby nie pasuje ;-) w vw lepszy niż w audi ,jest tylko dostęp do pompy wtryskowej ,bo można z nią robić w zasadzie wszystko ,bez jej wyciągania ....co do reszty ,to już dużo gorzej niż w audi ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

cinek1311
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 07 paź 2013, 09:00
Lokalizacja: Łaskarzew

Post autor: cinek1311 » 09 paź 2014, 20:25

Wiem ze turbo inne i łapy w innych miejscach ale chodzi mi o goły słupek z tego co widziałem w silniku z vento od strony wydechu są jakies dziury z gwintem jeszcze nie używanym od drugiej strony niestety sie nie przyglądałem


Dodano 13.10.2014

Niestety okazało sie ze silnik z vento nie pasuje dziury które widziałem nie są do łap brak nawet wytłoczeń na te dziury

W moim silniku wyszedł przytarty tłok coś sie dostało i go strasznie porysowało aż pierscien został wbity w prowadzenie teraz szukam tłoka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga