[ 80 B3 1.6 TD RA] Falujące obroty na biegu jałowym
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
[ 80 B3 1.6 TD RA] Falujące obroty na biegu jałowym
Witam kupiłem wczoraj audi 80 1.6 TD oznaczenie RA i mam taki mały problem, otoz faluja mi obroty na biegu jalowym, ten problem napewno jest powiazany z tym ze auto nie ma odpowiedniej mocy bo zeby rozwinac 150 musze przeciagnac na 4 do 120 a tak to jezdzi moj aktualny dupowoz 1.6D wiec wnioskuje ze mocy brakuje. Ogolnie auto dymi w normie jak normalny diesel suszarka igla, w wezach nie ma oliwy. Nalatane ma 380 000 i jest to 100% pewne. Podejzewam pompe o ten caly cyrk bo wyglada jak nowka wiec pewnie byla regenerowana jeszcze za granica bo auto jest sprowadzone z austri przeze mnie. I teraz pytanie czy da sie to jakos naprawic czy lepiej wymienic pompe bo mam akurat stara od silnika SB a to chyba jest to samo?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 18 mar 2010, 20:37
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Jesli to tylko to, to by bylo pieknie bo juz myslalem ze bede grzebal :mrgreen: a czy zle ustawienie kata wtrysku objawia sie takze brakiem mocy? No i na zimnym pali od kopa a na cieplym trzeba pokrecic. A tak poza tym to ile ten silnik ma koni bo SB ma 80 a ten ile? Taki motor juz powinies jakos przyspieszac w tej budzie a ten jedzie troche lepiej niz moj JK.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 18 mar 2010, 20:37
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Różnicę między RA i SB - inny filtr paliwa, troszkę inna pompą i kąt wtrysku oraz kilka mniej ważnych i wartych uwagi pierduł.
Co ma kąt wtrysku do falowania obrotów? Falowanie wychodzi od pompy wtryskowej a nie od tego, czy paliwo zostanie wcześniej bądź później podane do komory wirowej poprzez odpowiednie ustawienie pompy wtryskowej. Ja jeżdżę na późnym kącie i obroty stabilne jak skała.
Późny kąt wtrysku objawia się lekkim spadkiem mocy ale napewno nie aż takim, że trzeba będzie niemiłosiernie silnik ciągnąć po obrotach, żeby rozpędzić auto. Do tego silnik pracuje bardzo cicho i stosunkowo trudno go zagrzać do roboczych 90*C, zwykle 80-85*C.
Co do falowania obrotów: skręcona dawka paliwa i wydatek szczątkowy trzeba nieco podkręcić.
Podepnij manometr aby zobaczyć do ilu pompuje Ci turbo, zobacz czy wogóle przewód od kolektora dolotowego jest połączony z LDA (czy nie jest pęknięty) i zajrzyj do LDA aby zobaczyć, jaką rysę na pinie zostawia bolec.
Po tych informacjach będziemy dalej myśleć i działać.
BTW.
Pompa milimetr do silnika i sprawdź, jak zapala. Jak jeszcze będą jakieś problemy to kolejny milimetr w stronę silnika.
Co ma kąt wtrysku do falowania obrotów? Falowanie wychodzi od pompy wtryskowej a nie od tego, czy paliwo zostanie wcześniej bądź później podane do komory wirowej poprzez odpowiednie ustawienie pompy wtryskowej. Ja jeżdżę na późnym kącie i obroty stabilne jak skała.
Późny kąt wtrysku objawia się lekkim spadkiem mocy ale napewno nie aż takim, że trzeba będzie niemiłosiernie silnik ciągnąć po obrotach, żeby rozpędzić auto. Do tego silnik pracuje bardzo cicho i stosunkowo trudno go zagrzać do roboczych 90*C, zwykle 80-85*C.
Co do falowania obrotów: skręcona dawka paliwa i wydatek szczątkowy trzeba nieco podkręcić.
Podepnij manometr aby zobaczyć do ilu pompuje Ci turbo, zobacz czy wogóle przewód od kolektora dolotowego jest połączony z LDA (czy nie jest pęknięty) i zajrzyj do LDA aby zobaczyć, jaką rysę na pinie zostawia bolec.
Po tych informacjach będziemy dalej myśleć i działać.
BTW.
Pompa milimetr do silnika i sprawdź, jak zapala. Jak jeszcze będą jakieś problemy to kolejny milimetr w stronę silnika.
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
No wlasnie auto sie nie rozgrzewa myslalem ze to termostat jest walniety, mocy troche brakuje ale nie az tak zeby pod gorke przy 80 zwalnial, no i co mnie zdziwilo to silnik faktycznie cicho pracuje w porownaniu do mojego JK a ten RA nie ma oslony pod silnikiem.
Jak bedzie czas to pogrzebie przy tej pompie tak jak napisales przesune o milimetr do silnika i sprawdze jak pali bo teraz jak jest zimny to swiece zagrzeja i od kopa pali idealnie ale jak sie troche rozgrzeje to jak jakis trup pali.
Jak bedzie czas to pogrzebie przy tej pompie tak jak napisales przesune o milimetr do silnika i sprawdze jak pali bo teraz jak jest zimny to swiece zagrzeja i od kopa pali idealnie ale jak sie troche rozgrzeje to jak jakis trup pali.
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Witam przesunalem pompe tak jak radziles, na poczatku bylo 76mm od silnika przesunalem 2mm i nie zauwazylem wiekszej roznicy mniej dymi lepiej sie zbiera ale obroty dalej faluja. Przyjrzalem sie dokladniej pompie i zauwazylem ze jest zrobiony znak jak byla ustawiona, ustawilem ja tak jak ten znak i teraz jest 70mm od silnika falowanie jest praktycznie nie wyczuwalne ale nie wiem jak z moca bo nie mam tablic i troche boje sie jezdzic . Zalaczam fotki jak to mierzylem, moze bys sprawdzil w taki sam sposob ile jest u ciebie? I jeszcze jedno pytanie chcialbym ustawic to na zegarze i pytanie gdzie taki czujnik kupic i gdzie go sie wkreca?
A mierzylem to tak: 35mm od pierwszej sruby klawiatury http://img843.imageshack.us/img843/1818/20100808282.jpg
i od tego miejsca do tej srubki na pompie http://img194.imageshack.us/img194/7/20100808280.jpg
Pozniej ustawilem do tego znaku http://img686.imageshack.us/img686/3903/20100808283.jpg
i po zmierzeniu wyszlo 70mm wiec przestawilem pompe az o 6mm i falowanie praktycznie zaniklo.
A mierzylem to tak: 35mm od pierwszej sruby klawiatury http://img843.imageshack.us/img843/1818/20100808282.jpg
i od tego miejsca do tej srubki na pompie http://img194.imageshack.us/img194/7/20100808280.jpg
Pozniej ustawilem do tego znaku http://img686.imageshack.us/img686/3903/20100808283.jpg
i po zmierzeniu wyszlo 70mm wiec przestawilem pompe az o 6mm i falowanie praktycznie zaniklo.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jakieś cuda ci się dzieją ,normalnie ruch pompą o kilka milimetrów czy to w jedną czy drugą stronę , powoduje że zapłon jest już dawno poza wartościami przy których silnik jeszcze w miarę normalnie odpala .6 mm to już bardzo dużo i o ile ci normalnie odpala zimny czy ciepły to naprawdę ciężko w to uwierzyć .Jedyna możliwość to że wcześniej miałeś totalnie rozregulowany kąt wtrysku ,ale gdyby tak było to były by trudności z odpalaniem i mocą .Zegar wkręca się po wykręceniu zaślepki w magistralę pomiędzy przewodami ciśnieniowymi w pompieFighter001 pisze:wiec przestawilem pompe az o 6mm i falowanie praktycznie zaniklo.
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Bo wlasnie byly duuuze problemy z moca no i odpalaniem na cieplym, teraz na cieplym pali dobrze a na zimnym sprawdze jak wystygnie. Czy taki czujnik moze byc http://allegro.pl/item1179069885_czujni ... ravat.html ? i skad wziac koncowke do niego zeby wkrecic w pompe? Dorobic sobie czy mozna gdzies kupic? No i ostatnie pytanie jaka jest ksiazkowa wartosc ustawienia kata wtrysku?
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Dla RA prawidłowy kąt to 1.0 +/- 0,02. Dla SB masz 0.9.MUNIOR pisze:Czujnik może być taki jak z aukcj ,przejsciówki raczej nie dokupisz ,trzeba wyrzezbić we własnym zakresie .Prawidłowy kąt wtrysku to 0,9 mm
Przejściówkę robi się z metalowej rurki i szprychy od roweru, plus gwint itp.
@Fighter001
Niestety ja Ci nie zmierzę swoich odległości bo mam pompę 10mm z Fiata Croma 2.5 TD.
Kąt wtrysku ustawiam na słuch, wzrok i węch Przy niestandardowych bądź modyfikowanych pompach nie da się ustawić kąta wtrysku przy pomocy czujnika zegarowego. Aby być pewnym, że kąt wtrysku jest prawidłowy należy znaleźć sobie fragment prostej drogi. Kąt wtrysku będzie poprawny, gdy przy ustalonej prędkości będzie się naciskać najmniej gazu.
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Witam auto juz zarejestrowalem wiec przeszlem do intensywnego grzebania. Obroty faluja praktycznie niewyczuwalnie ale jak sie porzadnie przysluchac to jednak lekko jeszcze faluja, kat wtrysku ustawilem na sluch i pali idealnie na zimnym i na cieplym.
Dzisiaj chcialem sprawdzic jak wyglada boost pin ale niestety nie moglem go wyjac. Zdjalem dekiel z grzybka i ciagnac za membrane wysuwa sie ona razem z pinem do pewnego momentu i nie wychodzi z pompy, odkrecilem membrane i ciaglem za sam pin i nic. Czy jest on jakos mocowany w srodku czy moze pompa jest zle skrecona bo wyglada ona jak po regeneracji (znaczniki swiezej farby serwisowej)?
Auto nadal muli i nie chce sie zagrzac. Moze to wina zle ustawionego rozrzadu? Czy lepiej wywalic ta pompe i wstawic inna bo mam 100% sprawna od silnika SB
Dzisiaj chcialem sprawdzic jak wyglada boost pin ale niestety nie moglem go wyjac. Zdjalem dekiel z grzybka i ciagnac za membrane wysuwa sie ona razem z pinem do pewnego momentu i nie wychodzi z pompy, odkrecilem membrane i ciaglem za sam pin i nic. Czy jest on jakos mocowany w srodku czy moze pompa jest zle skrecona bo wyglada ona jak po regeneracji (znaczniki swiezej farby serwisowej)?
Auto nadal muli i nie chce sie zagrzac. Moze to wina zle ustawionego rozrzadu? Czy lepiej wywalic ta pompe i wstawic inna bo mam 100% sprawna od silnika SB