[1.6TD SB] Gdzie dostać takie koło na wał?.
[1.6TD SB] Gdzie dostać takie koło na wał?.
Witam, mam pytanie, może raczej prośbę, mianowicie potrzebuje podwójnego koła pasowego na wał do mojego bolida które napędza pompę wspomagania i dynamo. Jego numer to 068 105 251 D. Chcę sobie założyć wspomaganie, mam już wszystko oprócz tego koła na wał. Dzisiaj objeździłem chyba wszystkie możliwe szroty w Lublinie i Chełmie,(Ciecierzyn, Poligonowa, Abramowicka, i wszystkie po drodze Kurów-Lublin-Chełm) byłem też w Markuszowie i Kurowie i nigdzie tego nie mają, już mnie szlag że tak powiem trafia, zrobiłem chyba z 300 km jak nie lepiej. Gdzie jeszcze takie coś mogę dostać? Na Elizówce? Może ktoś z klubowiczów ma takie koło? Ja już nie mam pomysłów gdzie tego szukać, na allegro ze 3 miesiące na nie poluje i nic... Doradźcie coś.. :cry:
PS Moderatora proszę o nie usuwanie tego tematu tylko ewentualne przeniesienie do odpowiedniego działu, to forum to moja ostatnia deska ratunku.... <osohozi>
PS Moderatora proszę o nie usuwanie tego tematu tylko ewentualne przeniesienie do odpowiedniego działu, to forum to moja ostatnia deska ratunku.... <osohozi>
Ostatnio zmieniony 08 cze 2009, 09:20 przez kikut104, łącznie zmieniany 1 raz.
U mnie to wygląda aktualnie tak:
-pierwsze koło od silnika to pasek rozrządu
-drugie to koło z tłumikiem drgań od pompy wody
-trzecie jest od alternatora
Każde z nich jest osobno
A ma być tak:
-pierwszy rozrząd
-drugie koło to pompa wody
-trzecie i czwarte są połączone ze sobą na stałe
-trzecie alternator
-czwarte pompa wspomagania
Czyli dwa pierwsze zostawiam jak są, wywalam to stare od dynama a na jego miejsce zasadzam właśnie to podwójne którego szukam. Koła są przykręcane na cztery śruby.
Ja do siebie szukam koła na podstawie etki, i z niej wynika że do tego silnika (SB) pasuje tylko to koło 068 105 251 D ( pasuje ono również do 1.9 D 1Y)
Jak katalog mówi to dla mnie święte, koło ma być wyważone więc wolę nie zakładać innego bo potem to pasek się nie zgrywa, to nie taka średnica itp, itd...
Patrzyłem na www.vagcat.com czy takie koło jest dostępne no i jest tylko że cena 72.2 € czyli ponad 320 zeta na nasze mnie skutecznie odstrasza... Może jest nie aktualna, po niedzieli zadzwonię do Serwisu Audi w Lublinie, zobaczymy co powiedzą.
-pierwsze koło od silnika to pasek rozrządu
-drugie to koło z tłumikiem drgań od pompy wody
-trzecie jest od alternatora
Każde z nich jest osobno
A ma być tak:
-pierwszy rozrząd
-drugie koło to pompa wody
-trzecie i czwarte są połączone ze sobą na stałe
-trzecie alternator
-czwarte pompa wspomagania
Czyli dwa pierwsze zostawiam jak są, wywalam to stare od dynama a na jego miejsce zasadzam właśnie to podwójne którego szukam. Koła są przykręcane na cztery śruby.
Ja do siebie szukam koła na podstawie etki, i z niej wynika że do tego silnika (SB) pasuje tylko to koło 068 105 251 D ( pasuje ono również do 1.9 D 1Y)
Jak katalog mówi to dla mnie święte, koło ma być wyważone więc wolę nie zakładać innego bo potem to pasek się nie zgrywa, to nie taka średnica itp, itd...
Patrzyłem na www.vagcat.com czy takie koło jest dostępne no i jest tylko że cena 72.2 € czyli ponad 320 zeta na nasze mnie skutecznie odstrasza... Może jest nie aktualna, po niedzieli zadzwonię do Serwisu Audi w Lublinie, zobaczymy co powiedzą.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Na allegro próbowałem wszystkich opcji, tj same silniki, audi z takim motorem na części, same koło itp. Jak w tym tygodniu nie znajdę go to poszukam jakiegoś pojedyńczego które by podeszło, może jakaś podkładkę się da, może coś się spawnie. Najpierw pompę muszę zamocować i zobaczyć gdzie wypadnie pasek. Innego wyjścia nie widzę, chyba że w ASO będzie w rozsądnej cenie to wtedy tak.
motowalus, mocowania mam prawdopodobnie z benzyniaka, w sumie to jest chyba bez znaczenia bo według etki one pasują i do benzyny i do diesla. Za cały komplet maglownica, pompa z kółkiem, mocowania, napinacz, przewody, zbiorniczek dałem 210 zeta. To raczej nie wiele. Facet co mi to sprzedawał zapewniał że ta aparatura działała do końca swoich dni w poprzednim Audi. Jak chcesz to mogę ci podać numer katalogowe, czy zdjęcia elementów potrzebnych do montażu wspomagania.
Daj spokój z e-mailem. Wrzucę to na forum żeby inni też mogli zobaczyć. Tylko nie obiecuję że jutro, gdzieś w długim weekendzie zapodam jak będzie trochę wolnego. A potem może jakieś fotostory machnę jak to zainstalować w bolidzie.
[ Dodano: 2009-06-11, 13:37 ]
motowalus to będzie Ci potrzebne do założenia wspomagania:
-przewody
-pompa z kołem
-zbiorniczek
-mocowania z napinaczem
-kolumna kierownicy z prostym wałkiem, na szrocie cena coś koło 50 zeta bez stacyjki, samochody bez wspomagania mają ten wałek wygięty i jest inaczej mocowany na maglownicy
-łącznik przegubowy z frezem do nałożenia na wałek z maglownicy
-wg Etki jest to tuleja dla pojazdów ze wspomaganiem kierownicy, jest to "płaska" guma na maglownice rozdzielająca kabinę od komory silnika
-podwójne koło pasowe na wał o numerze 068 105 521 D , tego raczej na szrotach nie dostaniesz, ja x czasu szukam a w Serwisie Audi w Lublinie chcą za nie 480 zł !!! Trzeba będzie dopasować do tego co jest teraz na wale jakieś inne z VW/Audi.
No i jak już to wszystko masz to jeszcze trzeba pasek klinowy i zielony płyn do wspomagania.
Ja za wszystko oprócz płynu, paska i koła na wał dałem 260 zł.
[ Dodano: 2009-06-12, 21:20 ]
Zapomniałem dodać że do tego wszystkiego potrzebna jest oczywiście maglownica ze wspomaganiem. Pasuje z B3 i B4.
[ Dodano: 2009-06-24, 21:13 ]
Wspomaganie założone. Nie instalowałem podwójnego koła pasowego tylko dołożyłem pojedyńcze z passata o numerze 037105253 (wg etki takie są też w golfach, polo, jettach, ventach). Najpierw zamontowałem pompę żeby zobaczyć w którym miejscu wypadnie pasek klinowy, jak już to pomierzyłem, wykręciłem koło pasowe od alternatora i z nim udałem się na szrot, tam dobrałem takie koło żeby:
-zgrywało się wysokością
-+/- wypadało dokładnie tam gdzie miał być pasek klinowy od wspomagania ( lepiej żeby było niższe zawsze można dać pod nie podkładkę, jeżeli będzie wyższe trzeba dać podkładkę pod koło na pompie wspomagania, i właśnie to koło które mam jest około milimetr wyższe i dlatego muszę dorobić milimetrową podkładkę pod koło pompy bo pasek idzie troszeczkę krzywo, ale to pikuś)
-muszą pasować otwory do zamocowania tego koła na wał
-musi dokładnie przylegać do koła alternatora
Potem poskręcałem koło i pompę do kupy, założyłem pasek ( w moim wypadku pasował pasek 10x818La) i uznałem że na razie będzie git tak jak jest.
Założenie maglownicy też stwarza problemy, nie ma miejsca żeby ją wsadzić w całości bo nie pozwalają na to przewody hamulcowe, trzeba odkręcić od niej rozdzielacz, czyli tego buca co ma wałek z frezem, potem tylko wymiana dużej gumy, kolumny kierowniczej, poskręcanie drążków, przewodów, zbiorniczka, zalanie płynem i jazda. Aha, bardzo ważna rzecz, trzeba po zabiegu ustawić od nowa zbieżność, bo u mnie grzały się opony, a po ustawieniu jest ok.
Parę fotek:
[ Dodano: 2009-06-11, 13:37 ]
motowalus to będzie Ci potrzebne do założenia wspomagania:
-przewody
-pompa z kołem
-zbiorniczek
-mocowania z napinaczem
-kolumna kierownicy z prostym wałkiem, na szrocie cena coś koło 50 zeta bez stacyjki, samochody bez wspomagania mają ten wałek wygięty i jest inaczej mocowany na maglownicy
-łącznik przegubowy z frezem do nałożenia na wałek z maglownicy
-wg Etki jest to tuleja dla pojazdów ze wspomaganiem kierownicy, jest to "płaska" guma na maglownice rozdzielająca kabinę od komory silnika
-podwójne koło pasowe na wał o numerze 068 105 521 D , tego raczej na szrotach nie dostaniesz, ja x czasu szukam a w Serwisie Audi w Lublinie chcą za nie 480 zł !!! Trzeba będzie dopasować do tego co jest teraz na wale jakieś inne z VW/Audi.
No i jak już to wszystko masz to jeszcze trzeba pasek klinowy i zielony płyn do wspomagania.
Ja za wszystko oprócz płynu, paska i koła na wał dałem 260 zł.
[ Dodano: 2009-06-12, 21:20 ]
Zapomniałem dodać że do tego wszystkiego potrzebna jest oczywiście maglownica ze wspomaganiem. Pasuje z B3 i B4.
[ Dodano: 2009-06-24, 21:13 ]
Wspomaganie założone. Nie instalowałem podwójnego koła pasowego tylko dołożyłem pojedyńcze z passata o numerze 037105253 (wg etki takie są też w golfach, polo, jettach, ventach). Najpierw zamontowałem pompę żeby zobaczyć w którym miejscu wypadnie pasek klinowy, jak już to pomierzyłem, wykręciłem koło pasowe od alternatora i z nim udałem się na szrot, tam dobrałem takie koło żeby:
-zgrywało się wysokością
-+/- wypadało dokładnie tam gdzie miał być pasek klinowy od wspomagania ( lepiej żeby było niższe zawsze można dać pod nie podkładkę, jeżeli będzie wyższe trzeba dać podkładkę pod koło na pompie wspomagania, i właśnie to koło które mam jest około milimetr wyższe i dlatego muszę dorobić milimetrową podkładkę pod koło pompy bo pasek idzie troszeczkę krzywo, ale to pikuś)
-muszą pasować otwory do zamocowania tego koła na wał
-musi dokładnie przylegać do koła alternatora
Potem poskręcałem koło i pompę do kupy, założyłem pasek ( w moim wypadku pasował pasek 10x818La) i uznałem że na razie będzie git tak jak jest.
Założenie maglownicy też stwarza problemy, nie ma miejsca żeby ją wsadzić w całości bo nie pozwalają na to przewody hamulcowe, trzeba odkręcić od niej rozdzielacz, czyli tego buca co ma wałek z frezem, potem tylko wymiana dużej gumy, kolumny kierowniczej, poskręcanie drążków, przewodów, zbiorniczka, zalanie płynem i jazda. Aha, bardzo ważna rzecz, trzeba po zabiegu ustawić od nowa zbieżność, bo u mnie grzały się opony, a po ustawieniu jest ok.
Parę fotek:
ja rowniez dolozylem sobie wspomaganie. jezdze juz tak ponad tydzien i musze powiedziec ze super modyfikacja. kreci sie lekko, na wolnych obrotach rowiez. mozna to zrobic tanio. wielkie podziekowania dla uzytkownika kikut104 bo przetarl szlak i bez niego pewnie nie porwalbym sie na ta przerobke. wszystko idzie ogarnac majac dobry zestaw narzedzi chociaz miejsca jest malo i czasami trzeba poodzierac sobie rece zeby wszystko przykrecic. patent z kolkiem pasowym od silnika vw 2.0 2E zdaje egzamin takze polecam. pozdro