Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6TD SB] Gdzie dostać takie koło na wał?.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kikut104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 29 kwie 2008, 16:30
Lokalizacja: Chełm Lubelskie

[1.6TD SB] Gdzie dostać takie koło na wał?.

Post autor: kikut104 » 05 cze 2009, 17:12

Witam, mam pytanie, może raczej prośbę, mianowicie potrzebuje podwójnego koła pasowego na wał do mojego bolida które napędza pompę wspomagania i dynamo. Jego numer to 068 105 251 D. Chcę sobie założyć wspomaganie, mam już wszystko oprócz tego koła na wał. Dzisiaj objeździłem chyba wszystkie możliwe szroty w Lublinie i Chełmie,(Ciecierzyn, Poligonowa, Abramowicka, i wszystkie po drodze Kurów-Lublin-Chełm) byłem też w Markuszowie i Kurowie i nigdzie tego nie mają, już mnie szlag że tak powiem trafia, zrobiłem chyba z 300 km jak nie lepiej. Gdzie jeszcze takie coś mogę dostać? Na Elizówce? Może ktoś z klubowiczów ma takie koło? Ja już nie mam pomysłów gdzie tego szukać, na allegro ze 3 miesiące na nie poluje i nic... Doradźcie coś.. :cry:
PS Moderatora proszę o nie usuwanie tego tematu tylko ewentualne przeniesienie do odpowiedniego działu, to forum to moja ostatnia deska ratunku.... <osohozi>
Ostatnio zmieniony 08 cze 2009, 09:20 przez kikut104, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 05 cze 2009, 18:20

Nie wiem jak jest u ciebie ale np u mnie są te koła oddzielnie przykręcane na 4 śruby więc może wystarczy dokupić drugie i dokręcić do tamtego. A kupić najlepiej nowe. Ale to koło co napędza alternator jest z tłumikiem drgań i na pasek wieloklinowy :?:

Awatar użytkownika
kikut104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 29 kwie 2008, 16:30
Lokalizacja: Chełm Lubelskie

Post autor: kikut104 » 05 cze 2009, 20:01

U mnie to wygląda aktualnie tak:
-pierwsze koło od silnika to pasek rozrządu
-drugie to koło z tłumikiem drgań od pompy wody
-trzecie jest od alternatora
Każde z nich jest osobno

A ma być tak:
-pierwszy rozrząd
-drugie koło to pompa wody
-trzecie i czwarte są połączone ze sobą na stałe
-trzecie alternator
-czwarte pompa wspomagania

Czyli dwa pierwsze zostawiam jak są, wywalam to stare od dynama a na jego miejsce zasadzam właśnie to podwójne którego szukam. Koła są przykręcane na cztery śruby.

Ja do siebie szukam koła na podstawie etki, i z niej wynika że do tego silnika (SB) pasuje tylko to koło 068 105 251 D ( pasuje ono również do 1.9 D 1Y)
Jak katalog mówi to dla mnie święte, koło ma być wyważone więc wolę nie zakładać innego bo potem to pasek się nie zgrywa, to nie taka średnica itp, itd...

Patrzyłem na www.vagcat.com czy takie koło jest dostępne no i jest tylko że cena 72.2 &#8364; czyli ponad 320 zeta na nasze mnie skutecznie odstrasza... Może jest nie aktualna, po niedzieli zadzwonię do Serwisu Audi w Lublinie, zobaczymy co powiedzą.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 05 cze 2009, 20:09

kikut104, dospawaj 3 koło ja mam i latam ponad 2 lata , :mrgreen:

Awatar użytkownika
kikut104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 29 kwie 2008, 16:30
Lokalizacja: Chełm Lubelskie

Post autor: kikut104 » 06 cze 2009, 08:11

Jak nie znajdę oryginalnego to tylko spawanie zostanie.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 cze 2009, 12:16

kikut104 pisze:Jak nie znajdę oryginalnego to tylko spawanie zostanie.
Spawanie raczej bym odradzał. Minimalnie coś przestawisz i już będzie bicie na kołach. A szukałeś ogłoszeń na allegro typu "wszystkie części"? Wiem że o te silniki jest mega trudno, ale może trafisz kogoś kto będzie akurat miał.

Awatar użytkownika
kikut104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 29 kwie 2008, 16:30
Lokalizacja: Chełm Lubelskie

Post autor: kikut104 » 07 cze 2009, 15:38

Na allegro próbowałem wszystkich opcji, tj same silniki, audi z takim motorem na części, same koło itp. Jak w tym tygodniu nie znajdę go to poszukam jakiegoś pojedyńczego które by podeszło, może jakaś podkładkę się da, może coś się spawnie. Najpierw pompę muszę zamocować i zobaczyć gdzie wypadnie pasek. Innego wyjścia nie widzę, chyba że w ASO będzie w rozsądnej cenie to wtedy tak.

Awatar użytkownika
motowalus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 14 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: wolsztyn

Post autor: motowalus » 07 cze 2009, 19:22

kikut104, mocowania pompy wspomagania masz oryginalne od silnika 1.6TD czy jakies z benzyny albo dorabiane?

Awatar użytkownika
kikut104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 29 kwie 2008, 16:30
Lokalizacja: Chełm Lubelskie

Post autor: kikut104 » 07 cze 2009, 21:59

motowalus, mocowania mam prawdopodobnie z benzyniaka, w sumie to jest chyba bez znaczenia bo według etki one pasują i do benzyny i do diesla. Za cały komplet maglownica, pompa z kółkiem, mocowania, napinacz, przewody, zbiorniczek dałem 210 zeta. To raczej nie wiele. Facet co mi to sprzedawał zapewniał że ta aparatura działała do końca swoich dni w poprzednim Audi. Jak chcesz to mogę ci podać numer katalogowe, czy zdjęcia elementów potrzebnych do montażu wspomagania.

Awatar użytkownika
motowalus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 14 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: wolsztyn

Post autor: motowalus » 07 cze 2009, 22:20

kikut104, bylbym bardzo wdzieczny gdybys mi to wszysto jakos przekazal. bo sam szykuje sie do kupienia wspomagania i musze wiedziec co kupic. na pw wysle ci mojego maila i jezeli mozesz to wyslij to wszytko. z gory dzieki.

Awatar użytkownika
kikut104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 29 kwie 2008, 16:30
Lokalizacja: Chełm Lubelskie

Post autor: kikut104 » 07 cze 2009, 22:29

Daj spokój z e-mailem. Wrzucę to na forum żeby inni też mogli zobaczyć. Tylko nie obiecuję że jutro, gdzieś w długim weekendzie zapodam jak będzie trochę wolnego. A potem może jakieś fotostory machnę jak to zainstalować w bolidzie.

[ Dodano: 2009-06-11, 13:37 ]
motowalus to będzie Ci potrzebne do założenia wspomagania:

Obrazek

-przewody
-pompa z kołem
-zbiorniczek
-mocowania z napinaczem

Obrazek

-kolumna kierownicy z prostym wałkiem, na szrocie cena coś koło 50 zeta bez stacyjki, samochody bez wspomagania mają ten wałek wygięty i jest inaczej mocowany na maglownicy

Obrazek

-łącznik przegubowy z frezem do nałożenia na wałek z maglownicy

Obrazek

-wg Etki jest to tuleja dla pojazdów ze wspomaganiem kierownicy, jest to "płaska" guma na maglownice rozdzielająca kabinę od komory silnika

Obrazek

-podwójne koło pasowe na wał o numerze 068 105 521 D , tego raczej na szrotach nie dostaniesz, ja x czasu szukam a w Serwisie Audi w Lublinie chcą za nie 480 zł !!! Trzeba będzie dopasować do tego co jest teraz na wale jakieś inne z VW/Audi.

No i jak już to wszystko masz to jeszcze trzeba pasek klinowy i zielony płyn do wspomagania.
Ja za wszystko oprócz płynu, paska i koła na wał dałem 260 zł.

[ Dodano: 2009-06-12, 21:20 ]
Zapomniałem dodać że do tego wszystkiego potrzebna jest oczywiście maglownica ze wspomaganiem. Pasuje z B3 i B4.

Obrazek

[ Dodano: 2009-06-24, 21:13 ]
Wspomaganie założone. Nie instalowałem podwójnego koła pasowego tylko dołożyłem pojedyńcze z passata o numerze 037105253 (wg etki takie są też w golfach, polo, jettach, ventach). Najpierw zamontowałem pompę żeby zobaczyć w którym miejscu wypadnie pasek klinowy, jak już to pomierzyłem, wykręciłem koło pasowe od alternatora i z nim udałem się na szrot, tam dobrałem takie koło żeby:
-zgrywało się wysokością
-+/- wypadało dokładnie tam gdzie miał być pasek klinowy od wspomagania ( lepiej żeby było niższe zawsze można dać pod nie podkładkę, jeżeli będzie wyższe trzeba dać podkładkę pod koło na pompie wspomagania, i właśnie to koło które mam jest około milimetr wyższe i dlatego muszę dorobić milimetrową podkładkę pod koło pompy bo pasek idzie troszeczkę krzywo, ale to pikuś)
-muszą pasować otwory do zamocowania tego koła na wał
-musi dokładnie przylegać do koła alternatora

Potem poskręcałem koło i pompę do kupy, założyłem pasek ( w moim wypadku pasował pasek 10x818La) i uznałem że na razie będzie git tak jak jest.

Założenie maglownicy też stwarza problemy, nie ma miejsca żeby ją wsadzić w całości bo nie pozwalają na to przewody hamulcowe, trzeba odkręcić od niej rozdzielacz, czyli tego buca co ma wałek z frezem, potem tylko wymiana dużej gumy, kolumny kierowniczej, poskręcanie drążków, przewodów, zbiorniczka, zalanie płynem i jazda. Aha, bardzo ważna rzecz, trzeba po zabiegu ustawić od nowa zbieżność, bo u mnie grzały się opony, a po ustawieniu jest ok.

Parę fotek:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
motowalus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 14 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: wolsztyn

Post autor: motowalus » 10 lip 2009, 19:07

ja rowniez dolozylem sobie wspomaganie. jezdze juz tak ponad tydzien i musze powiedziec ze super modyfikacja. kreci sie lekko, na wolnych obrotach rowiez. mozna to zrobic tanio. wielkie podziekowania dla uzytkownika kikut104 bo przetarl szlak i bez niego pewnie nie porwalbym sie na ta przerobke. wszystko idzie ogarnac majac dobry zestaw narzedzi chociaz miejsca jest malo i czasami trzeba poodzierac sobie rece zeby wszystko przykrecic. patent z kolkiem pasowym od silnika vw 2.0 2E zdaje egzamin takze polecam. pozdro

marek.cyp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 14 cze 2009, 17:27
Lokalizacja: białystok

Post autor: marek.cyp » 11 lip 2009, 20:42

poszukaj na szrocie kolego

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl