Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 ] głowica

ODPOWIEDZ
spidercio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 14 kwie 2008, 13:44
Lokalizacja: Kraków/Płaza

[b3 ] głowica

Post autor: spidercio » 18 wrz 2012, 12:15

Witam

Potrzebuje wymienić pękniętą głowice w Audi 80 B3, 1.6, a w zasadzie mój tata...ciężko coś dostać z tego silnika, ale wytrwale szukam:)

Wizualnie co byście powiedzieli o głowicy z auckji: głowica golf 1.6 td Rozmawiałem z gościem, podobno z silnika który wymieniał w swoim aucie; mówi że była planowana (zakładam że wcześniej), ponoć szczelna - pęknięcia tylko między zaworami - czymś to grozi?

Z góry dzięki za pomoc

Marcin
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2012, 21:18 przez spidercio, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 18 wrz 2012, 20:00

Między zaworami to standardowe pęknięcia. Praktycznie każde 1.6 D/TD to ma.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 19 wrz 2012, 09:30

spidercio, który rok auta? bo jesli z okolic 87' to możesz mieć głowicę na płytki lub na hydropopychacze jednego z drugim nie zamienisz.

a w tej głowicy z aukcji już luźno lata komora na czwartym cylindrze. zobacz że jest przekręcona a nie tak jak pozostałe.

jak ją ząłożysz bo wymiany wkładki to szybo dostanie na tyle dużych luzów że się rozleci i narobi takiej biedy że cały silnik będzie się nadawał na złom.

jak chcesz to mam idealną ale gołą głowicę z SB, ja już jednak chyba nie wrócę do małych pojemności... i zostane przy 1.9 albo pójde w stronę rozwiertu lub zmiany silnika na wiekszy...

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 19 wrz 2012, 11:45

Poszukaj po zlomach w paskach b3 tych silnikow bylo duuuuzo wiecej.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 19 wrz 2012, 12:39

arwam pisze:spidercio, który rok auta? bo jesli z okolic 87
A nie w 85 było przejście? Z tego co wiem, w b3 było tylko na hydro.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 19 wrz 2012, 13:02

Pęknięcia między zaworami to standart a obluzowanych komór wirowych unikaj jak ognia :evil:
Jeszcze w czasach gdy moim B3 śmigał ojciec mieliśmy taki przypadek, jak w regenerowanej głowicy wadliwie osadzona komora wypadła <zly>
Silnika nie zabiło, ale uszkodziło konkretnie gładź cylindra do tego stopnia, że potrzebny był szlif i tulejowanie od nowa i jeszcze jakimś cudem leciutko zarysowało cylinder obok :roll:
Po szlifie i tulejowaniu tego pocharatanego cylindra silnik śmiga do dziś bez żadnych problemów, z tym, że kolejna głowica była po regeneracji nie u nas a w DE :mrgreen:
Tą głowicę mam do dziś i wszystko jest OK :-)

Pozdrawiam <piwo>

P.S. Pomyśl może o głowicy od AAZ ? Podobno da się spasować z głowicą od SB a jest o wiele wytrzymalsza i podobno lepiej uwodniona.

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 19 wrz 2012, 16:02

Ktoś źle komore nabił do tej głowicy moim zdaniem i wiem to po sobie lepiej dać głowice do regeneracji i założyć uszczelke z AAZ

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 19 wrz 2012, 16:11

trepek, z tego co wiem to w 85 zaczęto produkować hydro. ale jezcze w autach do 87 były montowane przynajmniej w golfach,sporo aut widziałem z 87' i jeszcze miały płytki.

rogi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 28 wrz 2012, 15:39
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: rogi » 30 paź 2012, 12:29

JA mam taka głowice kompletną, chętnie odsprzedam :) Zdjęta z mojej audi b3 1.6dt poniewaz były widoczne peknięcia miedzy zaworami. Jednak nie wiem w jakim jest stanie bo zamiast inwestować kupiłem inną juz zrobiona :) Ściagnieta była ze sprawnego silnika ktory normalnie jezdzil do samego konca ;) Silnik brał olej i wode dla tego podjałem się naprawy. Myslę że wystarczy oddac ja do speca sprawdzic szczelnosc przeszlifowac i ew, w razie neiszczelnosci zrobic spaw miedzy zaworami :) JAk co to pisz na PW :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl