Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 JK 1,6d] Jak tanio zwiększyć moc?

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 29 wrz 2009, 06:43

http://images46.fotosik.pl/191/d0783a1b54be668em.jpg między 3 a 8 jest dawka z metalowa plombą trzeba ją zdjąć poluzować 13 i wkręcić śrubokrętem pół obrotu i kontra 13 , później wyregulować wolne , tym wykręcając
spiczi pisze:to muszę tą śrubka ze sprężynka widoczna na fotce na poprzedniej stronie kręcic, bo obroty rosną. Tylko ta śrubka jest połączona z "ssaniem" i pewnie przestawia kąt wtrysku.
jak dalej za wysoki to obok tego jest śruba bliżej koła luzujesz 10 i wkręcasz
tu to samo opisane http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... acja+pompy ;-)
uszczelnianie i modyfikacje pomp D/TD/TDI /?,
regulacja / czyszczenie / wymiana/rozrząd /wtryski itd, pomiar ciśnienia tłoki /oleju , vag

Paweeel822
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Paweeel822 » 29 wrz 2009, 14:22

Witam znowu... regulowałem już dawkę paliwa na pompie ale żadnych efektów nie było co do odpalania silnika gdy jest ciepły (dalej ciężko pali). Gdy jest zimny i zagrzeje świece to odpala odrazy.... Gdy odpalę silnik i się już on rozgrzeje to jak go zgaszę i odrazy go chce odpalić (tak po gorą 1min) to tez odpala od razu, ale gdy minie tak z 5-10min to kreci i kreci.... wiecie może jaka tego jest przyczyna? Proszę o pomoc :-( :-(
Paweeel822

Było: audi 80 b3 1.6TD 1V
Jest: audi A3 1.9 TDI ALH

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 29 wrz 2009, 16:46

pompe masz z mechanicznym przestawiaczem kata wtrysku czy automat :?:

[ Dodano: 2009-09-29, 16:52 ]
moze byc tez pompa w kiepskim stanie

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 29 wrz 2009, 17:15

karol121 pisze:moze byc tez pompa w kiepskim stanie
ma pełna mechanikę i obstawiam że kąt za późny :mrgreen: jakieś zakłady , fistaszki przeciw orzeszkom :-P
uszczelnianie i modyfikacje pomp D/TD/TDI /?,
regulacja / czyszczenie / wymiana/rozrząd /wtryski itd, pomiar ciśnienia tłoki /oleju , vag

Paweeel822
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Paweeel822 » 29 wrz 2009, 19:04

Mam taka pompę jak tutaj http://www.forum.vwgolf.p...regulacja+pompy
A jak się ten kat wtrysku ustawia? dziś odpiołem kabelek z czujnika od grzania świec i grzeje mi świece cały czas przed odpaleniem jakiąś 1 minute i parę sekund (tzn. nawet wtedy gdy silnik jest rozgrzany to tez grzeje) i teraz odpala cały czas od strzała, ale boje się ze w ten sposób mogę zniszczyć świece....

[ Dodano: 2009-09-29, 19:05 ]
zły link podałem wcześniej
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... acja+pompy
Paweeel822

Było: audi 80 b3 1.6TD 1V
Jest: audi A3 1.9 TDI ALH

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 29 wrz 2009, 20:00

[ Dodano: 2009-09-29, 20:07 ]
Paweeel822 pisze:dziś odpiołem kabelek z czujnika od grzania świec i grzeje mi świece cały czas przed odpaleniem jakiąś 1 minute i parę sekund (tzn. nawet wtedy gdy silnik jest rozgrzany to tez grzeje)
Świecom to raczej życia nie przedłuży ,wręcz przeciwnie.A co do kąta wtrysku to trzeba przede wszystkim mieć czujnik zegarowy.Jak się ustawia to musisz poszukać w szukajce ,kolega MROZOO gdzieś zamieścił opis .Najprostrza metoda na przyspieszenie kąta wtrysku to zaznaczyć sobie położenie pompy wtryskowej ,poluzować śruby mocujące pompę i dać ją 1-1,5mm w stronę silnika ,za duzo i tak nie pujdzie bo trzymają ją przewody .Jak bedzie gorzej to jest zaznaczone i zawsze można cofnąć tak jak było.Jest to metoda którą nie da się ustawić dokładnie ,choć jak ktoś ma wprawę to ustawi na tzw.słuch może nie idealnie ale w miarę dobrze
Ostatnio zmieniony 03 paź 2009, 19:33 przez muniorek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 30 wrz 2009, 01:08

Odpaliłem obrotek i jedyne co udało mi się sprawdzić to że na drugim biegu obroty idą do około 5,2tys, prędkość coś koło 80. Na trzecim biegu jechał 110 licznikowe. Kolejne biegi spróbuje dopiero.

Dawke podniosłem, chyba aż za bardzo, bo nie moge zbić wolnych obrotów, bo na śrubce zielonej :arrow: http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... acja+pompy brakło regulacji mi się to rozkręciło i miałem dużo zabawy. Po podniesieniu dawki troche dymi jak go dusze, ale jak na diesla tragedi nie ma. Jednak efektów w jeździe prawie żadnych żadnych.

Mam też takie wrażenie, że jak mu dusze na 4 lub 5 biegu to kiepsko przyspiesza, dopiero jak puszcze gaz to czuć jakby wtedy delikatnie przyspieszyło.

Poopserwowoalem obrotek i jak jade w 2 osoby po prostym i chce przyspieszyc to, czyli daje gaz do dechy, to nie ma prawie żadnego efektu. O?n poprostu nie przyspiesza :-/
Postaram się zrobić filmik jak mi to jeździ.
Kody lakierów Audi 80
Ps:
Nie spamuj, używaj opcji szukaj.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 wrz 2009, 09:45

spiczi pisze:udało mi się sprawdzić to że na drugim biegu obroty idą do około 5,2tys
Czyli jest ok, dochodzi do odcinki.
spiczi pisze:Mam też takie wrażenie, że jak mu dusze na 4 lub 5 biegu to kiepsko przyspiesza, dopiero jak puszcze gaz to czuć jakby wtedy delikatnie przyspieszyło.
Też kiedyś miałem takie odczucia w swoim TD, że po delikatnym puszczeniu gazu jak by lepiej chwilowo przyśpieszał. Do dziś nie wiem czy mi się zdawało czy nie. Nie było to zawsze, ale od czasu do czasu.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 30 wrz 2009, 12:39

Na 2 mój też tak idzie na 3miałem 120 maks sprawdź jeszcze na 4 mi tam idzie do 140 jakoś się kula na obrotku jest miejsce ale nie jedzie potem trza 5 i jakoś przyśpiesza do 160 a potem już powoli idzie.
Audi 80 b3 Sport Edition :)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 wrz 2009, 16:15

Labiel pisze: Też kiedyś miałem takie odczucia w swoim TD, że po delikatnym puszczeniu gazu jak by lepiej chwilowo przyśpieszał. Do dziś nie wiem czy mi się zdawało czy nie. Nie było to zawsze, ale od czasu do czasu.
Widać, że jest Nas więcej. Jak coś więcej uda mi się ustalić, czego to jest przyczyna to podzielę się swoimi spostrzerzeniami.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 30 wrz 2009, 20:00

spiczi pisze:Mam też takie wrażenie, że jak mu dusze na 4 lub 5 biegu to kiepsko przyspiesza, dopiero jak puszcze gaz to czuć jakby wtedy delikatnie przyspieszyło.
to nie złudzenie , tnie dawkę ;-) ,było zieloną zbić , pompę trzeba by zmodernizować o mody i było by lepiej , pokombinuj z dawką
uszczelnianie i modyfikacje pomp D/TD/TDI /?,
regulacja / czyszczenie / wymiana/rozrząd /wtryski itd, pomiar ciśnienia tłoki /oleju , vag

bocianelos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 04 sie 2009, 14:56
Lokalizacja: Oświecim

Post autor: bocianelos » 01 paź 2009, 19:48

Ja tez mam silnik JK i czuje sie jakbym mial silnik od malucha. Demon predkosci to to nie jest... :-)
Przekroczony dopuszczalny rozmiar obrazka.
https://audi80.pl/audi-80-b3-16d-sze ... htm#342954

patryk18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 31 sie 2009, 19:33

Post autor: patryk18 » 02 paź 2009, 18:57

ja myślałem nad założeniem turbiny mam w dobrym stanie od jetty tak wiem ze muszę kupic kolektor ssący i wydechowy podstawe filtra oleju miskę olejową i wszystkie przewody
A moje pytanie jest takie czy muszę wymieniac wtryskiwacze?

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 02 paź 2009, 23:13

Tak jeszcze wtryski pompę wtryskową i pompę oleju bo z td jest wydajniejsza. Jak nie będziesz pałował auta to powinno to latać. Blok z td różni się tylko natryskiem oleju na denka tłoków i tłoki ma inne.
Audi 80 b3 Sport Edition :)

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 02 paź 2009, 23:19

A czy wtryski od TD coś dadzą? Tak choć z 1KM :-P
Kody lakierów Audi 80
Ps:
Nie spamuj, używaj opcji szukaj.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga