Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 TD]Jak zwiekszyc moc

doman7104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 09 gru 2007, 10:21
Lokalizacja: Gdańsk

[B3 1.6 TD]Jak zwiekszyc moc

Post autor: doman7104 » 09 gru 2007, 10:48

Witam wszystkich moze wiecie jak zwiekszyc moc w 16 td turbina ma juz 1 bar ale dalej cienko idzie.Pozdrawiam i czekam na porady. :-)
Ostatnio zmieniony 09 gru 2007, 11:17 przez doman7104, łącznie zmieniany 2 razy.
audi80

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 09 gru 2007, 14:28

dział tuning mechaniczny

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 09 gru 2007, 14:31

Na samym powietrzu nie pojedziesz, cza podlać paliwem, w tym wątku opisałem regulacje dawki viewtopic.php?t=846&highlight=dym <ok>

doman7104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 09 gru 2007, 10:21
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: doman7104 » 09 gru 2007, 17:16

ok ale co z gaznikiem wzbogacenia tam cos mozna se poregolowac czy nie bo dawke zwiekszałem i to sruba była na maksa ale to dymi mi a cos inego co moze wiekszy intercooler wstawic czy cos wezcie mi doradzcie :cry:
audi80

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 09 gru 2007, 17:26

wiekszt IC nic za bardzo Ci nie da a jak da to i tak nie poczujesz chyba ze po kieszeni. Jesli zwiekszyłeś dawke i dymi Ci to czas podniesć cisnienie doładowania - ograniczy to znacznie dymienie, regulacja na zaworze upustowym bądź MBC- maual boost controler, Bez wiekszych kosztów nic wiecej już nie zdziałasz, odwrócenie pina zwiekszenie dawki paliwa i ciśnienia doładowania spokojnie powiiny dać coś w granicach 20PS. Później cza wsadzac wieksze turbo np kkk k24 lub jakiegoś gartta, mocniejszą pompe taka z 10mm, a jak juz jest takie zaawansowanie to przymusowo FMIC oczywiście dużej przepustowości, do tego dochodzi wymiana uszczelki pod głowicą na metalową bo po znacznym zwikeszeniu ciśnienia doładowania ta korkowa czy co to tam jest zostanie wydmuchana. Ale i tak nie jest tak pieknie zaraz pojawi sie problem nadmiernego przegrzewania sie silnka - zbyt wysoka dawak, i tak w kółko. Rób to co można i o reszcie zapomnij bo poprostu sie nie opłaca <ok>

doman7104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 09 gru 2007, 10:21
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: doman7104 » 09 gru 2007, 17:50

no ja mam cisnienie doładowania na 1 bar to co zostawic tak je czy zmiejszyc zeby jej nie wydmochało ????? ;-)
audi80

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 gru 2007, 20:47

1 bar to nie jest jeszcze tak dużo. Ja orginalnie miałem 0,8bara a teraz dochodzi do 1,05. Czytałem że 1,2 to jeszcze w miare bezpieczna wartość.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Daras » 09 gru 2007, 21:23

chyba nie ma zakazu "propagowania" innych for samochodowych, takze wklejam linka do forum golfa :-P : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

szeroko opisany sposob podniesienia mocy w TD, zarówno 1.6 jak i 1.9. Sam korzystałem z tego opisu w golfie III i efekty baaaardzo dobre ;-)

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 10 gru 2007, 08:29

To przy jakim ciśnieniu wydmucha uszczelke to zależy wyłacznie od niej. Bo nieraz zwykła wytrzyma 1.5bara, a nieraz wywali ja przy 1 barze. Dużo, a nawet bardzo dużo zależy od ogólnej słprawności silnka i podzespołów, głownie też chłodzenia.

doman7104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 09 gru 2007, 10:21
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: doman7104 » 10 gru 2007, 22:11

a cos jeszcze inego bo z tym bolcem to juz robiłem ale jeszcze za mało mi tej mocy co jeszcze mozna zmienic czekam na porady <ok>
audi80

Awatar użytkownika
Plastman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 28 sie 2007, 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Plastman » 11 gru 2007, 00:35

viewtopic.php?t=8441
Jak chodzi o poważne zmiany, to ja mam w planach następujące zabiegi:
-wymiana uszczelki podgłowicowej na metalową od 1,9TD lub uszczelka metalowa robiona na zamówienie
-zastąpienie fabrycznego Garretta T2 czymś większym, np. Garrett T25, lub Turbonetics na ceramicznych łożyskach kulkowych
-Intercooler od Saaba 9-3 2,2TiD
-wentylator chłodnicy oleju, ew. większa chłodnica oleju + wentylator
-dodatkowa chłodnica wody na potrzeby turbosprężarki
-kolektor dolotowy i wydechowy z nierdzewki, spawany metodą TIG
Jeśli będzie mało, lub samochód zacznie dużo palić, to pomyślę nad kombinacją z pompą wtryskową, np. pompa sterowana elektronicznie VP37, lub VP30. Obecnie próbujemy z kolegą zaprojektować, a później wykonać urządzenie sterujące pracą fabrycznej pompy wtryskowej, ale o tym napiszę, jeśli w ogóle coś z tego wyjdzie. Nawiasem mówiąc, z silnika 1,6TD przy dobrej kombinacji pociągnie się 150KM, przy bardzo dobrej kombinacji pociągnie się 150KM i nie zwiększy się zużycia paliwa.
Turbodiesel, czyli frajda tak, koszty nie.

Mam plan pokazać wyższość niższego, czyli przewagę komory wstępnej nad wtryskiem bezpośrednim. Głupie? Tak. Bez sensu? Owszem. Ale za to ile frajdy...

1,6TD is not for senior citizens

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 gru 2007, 00:49

Wzrost temperatury to chyba największy skutek uboczny z którym trzeba walczyć przy kręceniu tego silnika. Wcześniej trzymał mi 87 stopni jak byk, nawet jak nie działała mi chłodnica oleju a teraz jak się mu ciśnie to dochodzi do 92 stopni, na razie więcej nie miałem. Ostatnio nawet buchnął mi parą spod maski jak trochę mu cisnąłem, ale to z wycieku spod króćca idącego do chłodnicy. Cieknie mi tam i jakoś nie mogę się z tym uporać a że był wtedy zimny wieczór to zaraz poszła para :mrgreen: Na początku lekko się wystraszyłem, ale wszystko jest ok, muszę uszczelnić układ żeby nie było takich niespodzianek.

A co do twojego pomysłu z chłodnicą na potrzeby turbo to jak chcesz to rozwiązać. Domyślam się że chłodnica będzie umieszczona w układzie przed turbosprężarką tak aby trochę schłodzić płyn przed dojściem do turbiny, ale czy planujesz jakiś mechanizm w postaci termostatu czy obieg będzie cały czas otwarty - co będzie powodowało późniejsze dogrzewanie się auta :?:
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Plastman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 28 sie 2007, 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Plastman » 11 gru 2007, 01:13

Wiesz co, nie mam co do tego jeszcze koncepcji. Ostatnio usiedliśmy przy samochodzie i mniej więcej rozplanowaliśmy na co i gdzie znajdziemy miejsce, żeby jak najmniej zmienić wygląd autka. Intercooler musi wylecieć na środek, przed chłodnicę wody, a w miejscu fabrycznego intercoolera można podumać nad dodatkową chłodnicą wody. Padł nawet pomysł oddzielnego układu chłodzenia turbosprężarki, ale to raczej wyjdzie w praniu. Można też powiększyć układ chłodzenia wprowadzając do niego małą chłodnicę z boku. Jeśli się znajdzie niewielka chłodnica z dużym przepływem nominalnym, to nie powinno to zakłócić obiegu wody w układzie. Chłodnica oleju też pewnie wyfrunie, trzeba będzie poszukać większej, ale z tym sobie poradzę. Po takich przeróbkach silnik nie powinien mieć żadnych problemów z przegrzewaniem. Mój nawiasem mówiąc nawet przy największym podkręceniu i tak ich nie miał. Zobaczymy jak to będzie wyglądać, bo na razie nadal nacieszam się bajecznie niskim spalaniem w wersji skręconej. Jeden z kolegów zaproponował ostatnio, żeby zostawić w spokoju mojego 1,6TD i żebym kupił sobie po prostu 2,3 20V quattro. Też jakaś opcja. Pożyjemy, zobaczymy, jak będzie kasa, to może się zdobędę na "weekendową" Coupetkę.
Turbodiesel, czyli frajda tak, koszty nie.

Mam plan pokazać wyższość niższego, czyli przewagę komory wstępnej nad wtryskiem bezpośrednim. Głupie? Tak. Bez sensu? Owszem. Ale za to ile frajdy...

1,6TD is not for senior citizens

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 gru 2007, 01:39

Do obecnego mojego podkręcenia też raczej dodatkowego chłodzenia nie potrzebuje trzeba jedynie uszczelnić obecny układ dla świętego spokoju.

Tylko tak sobie myśle, bo teraz mam taką podłogę silnika która całkowicie zakrywa miskę olejową. Zastanawiam się czy na lato nie zrobić czegoś żeby miska również była chłodzona powietrzem, zawsze to ciut chłodniejszy potem olej.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 11 gru 2007, 13:05

Po modach grzeje sie wiecej nie tylko ze wzgledu na dawke paliwa, duże znaczenie ma też gorące powietrze doładowane, wiekszy IC przy niewielkich skokach temperatury tak jak u CIebie Labiel, załatwia sprawe, potem jest już cieżko. Co do zwiekszenia mocy Plastman, nie potrzeba odrazu elektronicznej pomy to tylko dodatkowy problem związany ze sterowaniam nią, wystarczy standardowa poma przerobiona na 10-12mm i odrazu masz pocisk. Genralnie z tego co wiem to u Was w SB turbo jest chłodzone woda, i dla tego tez tak drastycznie skacze zaraz temperatura jak sie coś zacznie wiecej grzebać. Można było by zmienić na takie turbo zeby nie wymagało tego chłodzenia. Nie jestem pewien ale jak załozyć dodatkową chłodnice to zmniejszy sie ciśniene w układzie i nie wiem czy to nie bedzie miało ujemnego wpływu na całość. Kolejnym problemme w audi wg mnie jest ułożenie silnla, cieżko co kolwiek zrobić, wyprowadzić rury od IC bądz wsadzić nawet tą dodatkową chłodnice, pozatym jak walniesz IC przd chłodnice to gdzie założysz tą kolejną chłodnice- jak dasz ją nad IC to zsałonisz nią, tą właściwą chłodnice i nie bedzie efektu, bądź zancznie sie jeszcze bardziej grzać. W brew pozorą IC przed chłodnicą zmniejsza jej skuteczność i to nawet dużo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga