Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.6 TD 1991r] kontrolka oleju zapalająca się

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kylo2010
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 24 sie 2014, 21:05

[80 B3 1.6 TD 1991r] kontrolka oleju zapalająca się

Post autor: kylo2010 » 02 sty 2017, 13:57

Witam klubowiczów. Wiem że już były owe tematy ale nie pomogły mi. Zeby wiele się nie rozpisywać wrzuciłem filmik na yt z mojego auta co się dzieje . Link poniżej.



Jeśli źle dodałem temat w niewłaściwym miejscu prosze mnie poprawic .
Dodam że olej ma poziom oczywiscie , był już wymieniany z 3 razy w przeciągu 3 lat. Owy problem pojawił się po tym jak samochód niejeździł 3 miesiące a stał w garażu gdyż przebywałem za granicą , był tylko raz na tydzień odpalany na kilkanaście minut.
Ostatnio zmieniony 04 sty 2017, 19:57 przez kylo2010, łącznie zmieniany 1 raz.

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Re: [80 B3 1.6 TD 1991r. kontrolka oleju zapalająca się]

Post autor: Tomcionerwus » 02 sty 2017, 17:22

kylo2010 pisze:Witam klubowiczów. Wiem że już były owe tematy ale nie pomogły mi. Zeby wiele się nie rozpisywać wrzuciłem filmik na yt z mojego auta co się dzieje . Link poniżej.



Jeśli źle dodałem temat w niewłaściwym miejscu prosze mnie poprawic .
Dodam że olej ma poziom oczywiscie , był już wymieniany z 3 razy w przeciągu 3 lat. Owy problem pojawił się po tym jak samochód niejeździł 3 miesiące a stał w garażu gdyż przebywałem za granicą , był tylko raz na tydzień odpalany na kilkanaście minut.
podmien sobie czujnik cisnienie oleju (niebieski)na inny, jeszcze sprawdz sobie pompe podcisnienie vacum czy siedzi na swoim miejscu. bo jesli nie siedzi to bedziesz miał brak napedu...

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 02 sty 2017, 17:28

Ewidentnie czujnik od "wysokiego ciśnienia" (~0,9 bara - siwy/szary) do sprawdzenia, gdyż powyżej 2 tys obrotów włącza Ci brzęczyk. Druga sprawa jak to nie pomoże to trzeba podpiąć w jego miejsce manometr i zmierzyć ciśnienie na rozgrzanym silniku. 2 tys obrotów i trzymać około minuty. Musi być co najmniej 1.8-2 bary. Jeśli tak nie ma to panewki na wale do roboty albo pompa olejowa do wymiany. Chociaż jak silnik jakiś czas działał z niewydajną pompą to panewki mogły się przytrzeć i mogą nadawać się do wymiany.
Ps. może być tak, że któryś przewód idący do czujnika się załamał i trzeba je sprawdzić.

Awatar użytkownika
kylo2010
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 24 sie 2014, 21:05

Post autor: kylo2010 » 04 sty 2017, 19:09

audico pisze:Ewidentnie czujnik od "wysokiego ciśnienia" (~0,9 bara - siwy/szary) do sprawdzenia, gdyż powyżej 2 tys obrotów włącza Ci brzęczyk. Druga sprawa jak to nie pomoże to trzeba podpiąć w jego miejsce manometr i zmierzyć ciśnienie na rozgrzanym silniku. 2 tys obrotów i trzymać około minuty. Musi być co najmniej 1.8-2 bary. Jeśli tak nie ma to panewki na wale do roboty albo pompa olejowa do wymiany. Chociaż jak silnik jakiś czas działał z niewydajną pompą to panewki mogły się przytrzeć i mogą nadawać się do wymiany.
Ps. może być tak, że któryś przewód idący do czujnika się załamał i trzeba je sprawdzić.
A przy liczniku gdzie znajduje się ten przewód od kontrolki i brzęczyka kolego ? chce sprawdzic czy tam jest wszystko ok .. :| :|

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 04 sty 2017, 19:37

Poszukaj w tym schemacie.

LINK


Zacząłbym od kabli przy czujniku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl