Witam klubowiczów. Wiem że już były owe tematy ale nie pomogły mi. Zeby wiele się nie rozpisywać wrzuciłem filmik na yt z mojego auta co się dzieje . Link poniżej.
Jeśli źle dodałem temat w niewłaściwym miejscu prosze mnie poprawic .
Dodam że olej ma poziom oczywiscie , był już wymieniany z 3 razy w przeciągu 3 lat. Owy problem pojawił się po tym jak samochód niejeździł 3 miesiące a stał w garażu gdyż przebywałem za granicą , był tylko raz na tydzień odpalany na kilkanaście minut.
[80 B3 1.6 TD 1991r] kontrolka oleju zapalająca się
[80 B3 1.6 TD 1991r] kontrolka oleju zapalająca się
Ostatnio zmieniony 04 sty 2017, 19:57 przez kylo2010, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
Re: [80 B3 1.6 TD 1991r. kontrolka oleju zapalająca się]
podmien sobie czujnik cisnienie oleju (niebieski)na inny, jeszcze sprawdz sobie pompe podcisnienie vacum czy siedzi na swoim miejscu. bo jesli nie siedzi to bedziesz miał brak napedu...kylo2010 pisze:Witam klubowiczów. Wiem że już były owe tematy ale nie pomogły mi. Zeby wiele się nie rozpisywać wrzuciłem filmik na yt z mojego auta co się dzieje . Link poniżej.
Jeśli źle dodałem temat w niewłaściwym miejscu prosze mnie poprawic .
Dodam że olej ma poziom oczywiscie , był już wymieniany z 3 razy w przeciągu 3 lat. Owy problem pojawił się po tym jak samochód niejeździł 3 miesiące a stał w garażu gdyż przebywałem za granicą , był tylko raz na tydzień odpalany na kilkanaście minut.
Ewidentnie czujnik od "wysokiego ciśnienia" (~0,9 bara - siwy/szary) do sprawdzenia, gdyż powyżej 2 tys obrotów włącza Ci brzęczyk. Druga sprawa jak to nie pomoże to trzeba podpiąć w jego miejsce manometr i zmierzyć ciśnienie na rozgrzanym silniku. 2 tys obrotów i trzymać około minuty. Musi być co najmniej 1.8-2 bary. Jeśli tak nie ma to panewki na wale do roboty albo pompa olejowa do wymiany. Chociaż jak silnik jakiś czas działał z niewydajną pompą to panewki mogły się przytrzeć i mogą nadawać się do wymiany.
Ps. może być tak, że któryś przewód idący do czujnika się załamał i trzeba je sprawdzić.
Ps. może być tak, że któryś przewód idący do czujnika się załamał i trzeba je sprawdzić.
A przy liczniku gdzie znajduje się ten przewód od kontrolki i brzęczyka kolego ? chce sprawdzic czy tam jest wszystko ok ..audico pisze:Ewidentnie czujnik od "wysokiego ciśnienia" (~0,9 bara - siwy/szary) do sprawdzenia, gdyż powyżej 2 tys obrotów włącza Ci brzęczyk. Druga sprawa jak to nie pomoże to trzeba podpiąć w jego miejsce manometr i zmierzyć ciśnienie na rozgrzanym silniku. 2 tys obrotów i trzymać około minuty. Musi być co najmniej 1.8-2 bary. Jeśli tak nie ma to panewki na wale do roboty albo pompa olejowa do wymiany. Chociaż jak silnik jakiś czas działał z niewydajną pompą to panewki mogły się przytrzeć i mogą nadawać się do wymiany.
Ps. może być tak, że któryś przewód idący do czujnika się załamał i trzeba je sprawdzić.