[B3 1.6TD] Kopci i nierowno chodzi
[B3 1.6TD] Kopci i nierowno chodzi
Witam! Moj SB uległ awarii . Stalo sie to po 30 km autostrady. Predkosc ok 150km/h, obr. ze wzgledu na krotka skrzynie w okolicach 5tys. Zjezdzam ze zjazdu, wolne obroty kopci i szarpie, wyzsze jedzie jak powinien. Jak ostygł, odpala i kopci przy kazdych obr. Cisnienie sprawdzone 29 do 30. Pompa dała d..y czy wtrysk którys, bo jeden wygląda inaczej od wszystkich (jakby mokry). Pompa po regeneracji jakies 40tys. km temu. a jeżdże na OO. Doładowanie ustawione na 1 bar. Jakies sugestie co mogło paść??
Pozdro!
Pozdro!
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Mokry wtrysk ? Sprawdź, czy nie jest luźna nakrętka od przewodu wysokiego ciśnienia przy tym wtrysku.
5000 obr/min przy 150km/h ? Coś tu nie gra, bo nawet na dziadoskiej skrzyni AKM byłaby wyższa prędkość przy tych obrotach, moim max 190km/h jechałem na AKMie i obroty były chyba w okolicy 4800, nie pamiętam dokładnie, bo to dość dawne dzieje, ale 150km/h i 5000 obr/min to mi nie pasuje, chyba że jechałeś na 4 biegu :roll:
Jeśli ostała Ci się wlepka w bagażniku, to podaj oznaczenie swojej skrzyni biegów, ciekaw jestem czy masz jakąś ekstra krótką skrzynie o oznaczeniu innym niż AKM, bo myślałem, że to AKM jest najkrótszy z tego, co można spotkać w B3 w Dieslu :roll:
5000 obr/min przy 150km/h ? Coś tu nie gra, bo nawet na dziadoskiej skrzyni AKM byłaby wyższa prędkość przy tych obrotach, moim max 190km/h jechałem na AKMie i obroty były chyba w okolicy 4800, nie pamiętam dokładnie, bo to dość dawne dzieje, ale 150km/h i 5000 obr/min to mi nie pasuje, chyba że jechałeś na 4 biegu :roll:
Jeśli ostała Ci się wlepka w bagażniku, to podaj oznaczenie swojej skrzyni biegów, ciekaw jestem czy masz jakąś ekstra krótką skrzynie o oznaczeniu innym niż AKM, bo myślałem, że to AKM jest najkrótszy z tego, co można spotkać w B3 w Dieslu :roll:
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Skrzynie mam od 3A bo moja AKM kiedyś padła, a ta miałem pod ręką, później sprawdzę jakie ma oznaczenie bo w tej chwili nie pamiętam. Wtrysk jest jakby mokry wokół końcówki. A kopci gęstym białym dymem o zapachu niespalonego paliwa. A z jazdy na OO ciężko mi zrezygnować bo mam go za free, a dolewam na pełny bak ok. 0,5l półsyntetyka do dwusuwów z orlena.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Skoro dolewasz oleju do 2 suwów to nie powinno być problemu. Ale objawy zdecydowanie wskazują na rozwalony wtryskiwacz, masz możliwość sprawdzić go na testerze ? Jak tak to sprawdź, wtedy będzie jasne co jest grane. A co do skrzyni, to podziwiam Cie, że zamontowałeś krótszą od AKM :shock:
W SBku AKM to jest już totalna porażka, a co dopiero krótsza skrzynia :shock:
Zainwestuj w BAA wraz z półośkami, spadnie Ci spalanie i wzrośnie prędkość maksymalna <ok>
W SBku AKM to jest już totalna porażka, a co dopiero krótsza skrzynia :shock:
Zainwestuj w BAA wraz z półośkami, spadnie Ci spalanie i wzrośnie prędkość maksymalna <ok>
Jest diagnoza. Padla pompa. Co moglo nawalic?? Podmienilem na inna i chodzi, troche ciezko bylo go pozniej odpalic jak sie zagrzal ale pompa tez nie pierwszej swierzosci. Jedyne co mnie niepokoi to stukanie, jakby zaworu. Nie jest ciągłe, tylko takie pulsacyjne, sekunde stuka, a przez pół sekundy cisza. I tak ciagle sie powtarza bez wzgledu jakie sa obroty Czy awaria pompy mogla sie do tego przyczynic? Jak probowalem odpalac go na zepsutej pompie, to z tylu lecialy kłęby czarno siwego dymu. Co ze starą pompa mozna cos z niej zrobic? np. 10mm pod wieksze moce? Podjął by sie ktos tego?
Pozdr
Pozdr
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Niestety to nie pompa wszystko na to wskazywało, bo po wymianie na inna chodził dobrze, lecz zcięty klin na wale :shock: Odkryłem to wczoraj jak chodził, zaczął szarpać, kopcić i nagle zgasł. Zaglądnąłem wkońcu na wał, bo coś mnie tknęło i tu zonk, klin zciety. Nie wiem czy przypadkiem nie dostała głowica, bo coś klepało po wymianie pompy. Teraz pytanie, czy kolo zębate od jakiejś benzyny podpasuje czy muszę szukać od diesla i czy da się to jakoś lepiej zabezpieczyć na przyszłość, bo mocy nie było jeszcze aż tak dużo i już taka awaria.
Pozdr
Pozdr
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Martwisz się o koło zębate a kto wie, czy wału nie trzeba będzie wymieniać...
Śruby od koła zębatego wału najlepiej nie ruszać i jak producent zakręcił tak niech jest. Jak już się odkręca to trzeba ściśle sprzestrzegać momentów dokręcenia.
Jakby trzeba było wał wymienić to daj znać, mam w garażu dół silnika 1.6 D/TD i mógłbym zobaczysz w jakim stanie jest wał.
Śruby od koła zębatego wału najlepiej nie ruszać i jak producent zakręcił tak niech jest. Jak już się odkręca to trzeba ściśle sprzestrzegać momentów dokręcenia.
Jakby trzeba było wał wymienić to daj znać, mam w garażu dół silnika 1.6 D/TD i mógłbym zobaczysz w jakim stanie jest wał.
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
W 1.6 jeszcze nie slyszalem zeby scielo klin widocznie ktos nie mial zbyt duzego pojecia o wymianie rozrzadu przy tym silniku. Ja na twoim miejscu bym nawet juz nie dlubal, zrzuc glowice sprawdz czy jest ok jak jest dobra to kup inny dol i smigaj bo jak scielo klin to pewnie narobilo balaganu we flakach.
Powiecie mi jak sprawdzić czy scielo klin bez sciagania dolnego kola pasowego? Bo kilka dni temu spotkala mnie podobna awaria. Silnik mam SB, odpalilem go tylko zeby sie rozgrzal. Pochodzil chwile zaciagnalem ssanie i poszedlem dlubac... po chwili slysze ze zaczal nierowno chodzic. Za chwile lekkie stukanie z silnika. Przejechalem ze 100-200m. Kosmicznie szarpal jak na rodeo Za mnia biala chmura! Zaparkowałem i zgasł bo przez szarpanie nie utrzymywal juz w ogole obrotow. Zadzwonilem do kumpla ze stacji, pierwsza diagnoza rozrzad sie przestawil. Faktycznie pasek byl troche luzny. Zagladajac w serwisowke okazalo ze napinalem go napinaczem w odwrotna strone niz powinienem, dla tego sie pewnie poluzowal. W kazdym razie ustawilem znaki, poskladalem. Komprecha jest bo ledwo walem moge obrocic. Jednak nie odpala. Tylko lekki bialy dymek za mna jak krece.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
A jak obracasz wał korbowy ręką, to wszystko jest OK, nic silnika nie blokuje, itp itd ? Nie masz przestawionego kąta wtrysku ? Sprawdzenie klinu bez zdjęcia dolnego koła pasowego trudny temat, ale możliwy tyle że wymaga znów rozpięcia rozrządu. Na rozpiętym rozrządzie musisz wybadać czy dolne kółko ma luzy, czy nie. Jeśli się nie "gibie" , to najprawdopodobniej to jest OK. Co do ustawiania na znaki, to jesteś pewien, że pompę też dobrze ustawiłeś na znak ? Nie była ona przestawiana ?
pawelrybak15 pisze:do ustawiania na znaki, to jesteś pewien, że pompę też dobrze ustawiłeś na znak ? Nie była ona przestawiana ?
Ustawiłem to dokładnie tak sammo jak poprzednim razem. Wtedy silnik odpalal od kopa, chodzil rowniutko odpoczatku i nie bylo ani grama dymu czy innych niepokojacych oznac ze cos mogło bys nie tak.
Dzięki bardzo za odp, gdybys mógł zajzyj do tematu:
https://audi80.pl/b3-16td-sb-jakis-p ... 2f4491b4c4
Tam poruszyłem ten problem. Pozdrawiam
[ Dodano: 2012-10-30, 13:05 ]
aczkolwiek rozlorze jeszcze raz rozrzad i sprawdze. Czas jest dla mnie na wage zlota, jak trzeba to trzeba Być faktycznie powinien byc o jeden zabek w lewo na pompie bo pamietam ze ostatnio musialem przestawiac kont wtrysku bo po pierwszym odpaleniu dymil, potem dopiero po regulacji to ustawilem tak jak ma byc.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt: