Witam
Problem z ciśnieniem oleju, są trzy czujniki, jeden w glowicy, i dwa na filtrze. Niestety w autku było kombinowane z elektryką i zapala się po nagrzaniu ciśnienie oleju. Jak sprawdzam miernikiem czy czujnik rozłancza to owszem w glowicy cały czas pokazuje ciśnienie. Drugi na filtrze takze pokazuje ze jest OK, niestety trzeci załancza mase jak nie ma ciśnienia. Śilnik ładnie i cicho pracuje, stąd podejżenie winy czujnika. W sklepie sprzedający zapytał mi się jaki czujnik chce, bo jest 5 rodzaii. W etce nie ma konkretnie wartości czujników.
Pozdawiam
i prosze o pomoc.
[80 B3 1.6 TD] Problem, jakie czujniki cisnienia oleju ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 01 maja 2007, 10:09
ja w 1.6 td cy mam 2 jeden w głowicy 0.3 i przy filtrze 0.9 bar z góry a 3 nie mam w benzynie są 2 przy filtrze u góry i u dołu są one opisane jak odkręcisz sprawdź przekaźnik pod deską u mnie walnął i na rozgrzanym silniku na wolnych świecił i brzęczał teraz ok
[ Dodano: 2007-05-19, 21:01 ]
może być też wina oleju ,pompy
[ Dodano: 2007-05-19, 21:01 ]
może być też wina oleju ,pompy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 01 maja 2007, 10:09
silnik swierzo po zlaozeniu, remont glowicy, nowa uszczelka i termostat, oczywiscie olej i filtr oleju tez. Poprzedni wlasciciel jezdzil bez bo dmuchalo przez uszczelke i sie gotowal.
Do tego czujnika w glowicy nie bylo, i dopiero dzisiaj go kupilem i zalozylem. Po rozgrzaniu silnika czujnik w glowicy pokazuje ze cisnienie jest a ten w filtrze szary pokazuje brak cisnienia. nie wiem od czego jest nastepny czujnik ktory wyglada jak ten z glowicy. Jaki kolor ma ten czujnik 0.9 bar ?? sprawdzalem miernikiem, wiec wykluczam bledy w elektryce.
Do tego czujnika w glowicy nie bylo, i dopiero dzisiaj go kupilem i zalozylem. Po rozgrzaniu silnika czujnik w glowicy pokazuje ze cisnienie jest a ten w filtrze szary pokazuje brak cisnienia. nie wiem od czego jest nastepny czujnik ktory wyglada jak ten z glowicy. Jaki kolor ma ten czujnik 0.9 bar ?? sprawdzalem miernikiem, wiec wykluczam bledy w elektryce.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja mam tylko dwa czujniki i oba są u mnie w filtzre oleju. Wiem że miejsce na czujnik w głowicy też mam, ale czujnika tam żadnego nei ma. Jeden jest 0,3 a drugi 0,9.
A ciśnienei oleju kolega sprawdzał :?: Jeśli nie to jednak radziłbym tak dla pewności sprawdzić ciśnienie na rozgrzanym silniku żeby mieć pewność że to nie jego wina.
Ten czujnik 0,3 działa w chwili uruchamiania silnik. Odpowiada za kontrolke tylko. Ten czujnik 0,9 załancza sie dopiero podczas jazdy przy chyba 2tyś obrotów (czy coś koło tego, nie pamietam dokładnie). Ten czujnik odpowiada za kontrolke i za brzeczek.
A ciśnienei oleju kolega sprawdzał :?: Jeśli nie to jednak radziłbym tak dla pewności sprawdzić ciśnienie na rozgrzanym silniku żeby mieć pewność że to nie jego wina.
Ten czujnik 0,3 działa w chwili uruchamiania silnik. Odpowiada za kontrolke tylko. Ten czujnik 0,9 załancza sie dopiero podczas jazdy przy chyba 2tyś obrotów (czy coś koło tego, nie pamietam dokładnie). Ten czujnik odpowiada za kontrolke i za brzeczek.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 01 maja 2007, 10:09
Niestety bede w stanie sprawdzic cisnienie dopiero w polowie przyszlego tygodnia.
Jezeli ten drugi czujnik 0,9 bar ma pokazywac dopiero powyzj 2 tys obrotow to z kad on ma wiedziec czy silnik pracuje na wolnych cy wlasnie osiagnal juz te 2k ?? Trochę mało logiczne. W takim razie powinno byc u mnie wszystko oki, poniewarz ten czujnik zwiera tylko na wolnych obrotach, potem rozlancza bo jest niby ok.
Jeszcze kupię taki czujnik i go poprostu podmienie, gostek w sklepie sprzedal mi ale koloru bialego na 1.8 bara, niestety zupelnie nie przydatny w tym aucie.
Jezeli ten drugi czujnik 0,9 bar ma pokazywac dopiero powyzj 2 tys obrotow to z kad on ma wiedziec czy silnik pracuje na wolnych cy wlasnie osiagnal juz te 2k ?? Trochę mało logiczne. W takim razie powinno byc u mnie wszystko oki, poniewarz ten czujnik zwiera tylko na wolnych obrotach, potem rozlancza bo jest niby ok.
Jeszcze kupię taki czujnik i go poprostu podmienie, gostek w sklepie sprzedal mi ale koloru bialego na 1.8 bara, niestety zupelnie nie przydatny w tym aucie.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie wiem dokładnie jak to jest, ale wiem że tak jest. Nazywa sie to aktywnym pomiarem ciśnienia czy coś takiego. Kurcze, właśnie pożyczyłem instrukcje z obsługą tego silniczka i nie powiem ci teraz dokładnie jak to sie nazywa, ale tak właśnie jets. Jak odpalasz samochód to ten pierwszy czujnik (0,3) odpowiada za to żeby zgasić ci kontrolke smarowania. Jeśli w silniku nie bedzie ciśnienia oleju 0,3 to kontrolka od oleju będzie ci świecić. Potem podczas jazdy do dzieła przystępuje czujnik (0,9). Jeśli przy odpowiednich obotach nie będzie ciśnienia conajmniej 0,9 to włączy ci sie kontrolka oleju i brzęczek ostrzegawczy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 01 maja 2007, 10:09