[B3 JK 1.6D] Problem z odplaniem
[B3 JK 1.6D] Problem z odplaniem
Witam,
nie wiem co się dzieje problem jest następujacy, auto nie chce odpalać jak jest po długim postoju. Ostanio zauważyłem jakby minimalnie dłużej trzeba było krecić. Dzisiaj natomiast nie chciał wcale odpalić, ale wkońcu odpalił. Przy kręceniu nie było nawet słychać, że chce załapać.
Akumulator, świece, filtry wymienione tej zimy wieć obstawiam, że to nie to. Wymieniłem także kabel zasilający świece.
Auto nie kopci, jeżdzi normalnie. Nie jest otępiałe ani nic, pracuje równo.
Co do odpalania to odpalam bez wyciągnietej dzwigni pod kierownicą. Z nią także nie chce odpalać czy to ciepły czy zimny. W zime odpalał po wymianie w/w części bez problemu bez tej dzwigni. Więc zastanawiam się czy to nie wina kąta wyprzedzenia zapłonu.
Szukać w kierunku tego kąta czy czegoś innego :?:
nie wiem co się dzieje problem jest następujacy, auto nie chce odpalać jak jest po długim postoju. Ostanio zauważyłem jakby minimalnie dłużej trzeba było krecić. Dzisiaj natomiast nie chciał wcale odpalić, ale wkońcu odpalił. Przy kręceniu nie było nawet słychać, że chce załapać.
Akumulator, świece, filtry wymienione tej zimy wieć obstawiam, że to nie to. Wymieniłem także kabel zasilający świece.
Auto nie kopci, jeżdzi normalnie. Nie jest otępiałe ani nic, pracuje równo.
Co do odpalania to odpalam bez wyciągnietej dzwigni pod kierownicą. Z nią także nie chce odpalać czy to ciepły czy zimny. W zime odpalał po wymianie w/w części bez problemu bez tej dzwigni. Więc zastanawiam się czy to nie wina kąta wyprzedzenia zapłonu.
Szukać w kierunku tego kąta czy czegoś innego :?:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Co do filtra paliwa to wydaje mi się, że nie powinien być zawalony. Wymieniony w zime, a po jego wymianie są pęcherzyki ale takie wielkości główki szpilki i jest ich tam dosłownie, może 3-4.
Labiel, lało rano jak odpalałem więc nie zwróciłem uwagi na to. Przy najbliższej okazji sprawdze.
Patrzyłem też w skrzynke z bezpiecznikami i są suche, przekaźnik od grzania też. Wyczyściłem przy okazji odpływ wody bo było troche syfu.
Jutro rano się jeszcze umówiłem z kolegą i wezme miernik i przemierzymy czy są wszedzie napięcia świece, elektrozawór. Tylko nie wiem jakie powinny być tam wartości. Jaby ktoś wiedział to poproszę o podanie orientacyjnych wartości.
Labiel, lało rano jak odpalałem więc nie zwróciłem uwagi na to. Przy najbliższej okazji sprawdze.
Patrzyłem też w skrzynke z bezpiecznikami i są suche, przekaźnik od grzania też. Wyczyściłem przy okazji odpływ wody bo było troche syfu.
Jutro rano się jeszcze umówiłem z kolegą i wezme miernik i przemierzymy czy są wszedzie napięcia świece, elektrozawór. Tylko nie wiem jakie powinny być tam wartości. Jaby ktoś wiedział to poproszę o podanie orientacyjnych wartości.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Czasami wystarczy raz zalać jakieś świństwo żeby zawalić filtr. Odkręć ten odstojnik który masz pod filtrem i zobacz co zleci. Jeśli czysta ropa to jest duże prawdopodobieństwo że filtr jest ok. Jeśli zleci ci dużo syfu to sam wiesz.kula_sc pisze:Co do filtra paliwa to wydaje mi się, że nie powinien być zawalony. Wymieniony w zime, a po jego wymianie są pęcherzyki ale takie wielkości główki szpilki i jest ich tam dosłownie, może 3-4.
Ja bym jednak sprawdził jeszcze dla pewności świece. To że były wymieniane nie znaczy że nie mogły się uwalić. Odkręcasz tą listwę która je łączy, bierzesz żarówkę jako próbnik i do dzieła.
czyli mówisz odkręcić listwe a potem wziąść kabel od grzania przez zarówke do wszystkich świec pokolei mam rozumieć :?:Labiel pisze:Ja bym jednak sprawdził jeszcze dla pewności świece. To że były wymieniane nie znaczy że nie mogły się uwalić. Odkręcasz tą listwę która je łączy, bierzesz żarówkę jako próbnik i do dzieła.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dokładnie. Kabel do plusa, z drugiej strony do tego cypelka na środku świecy tak aby prąd szedł przez świecę. Jeśli świeca będzie sprawna to żarówka zaświeci się. Jeśli będzie przepalona i nie będzie przejścia to nie zapali się. Współczuje ci tylko dojścia, bo jest dość tragiczne. Przerabiałem to w SB.kula_sc pisze: czyli mówisz odkręcić listwe a potem wziąść kabel od grzania przez zarówke do wszystkich świec pokolei mam rozumieć :?:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Raz jak wymieniałem chyba zimeringi na wale, albo pompę wody, już nie pamiętam, w każdym razie trochę przestawiłem mu kąt i auto na ciepłym gorzej paliło i było mułowate to pojechałem do pompiarza. W planach miałem zakup zegara do ustawienia kąta, ale nie zdążyłem bo sprzedałem auto - a bez zegara to można ustawiać jedynie na słuch. Ale z tego co pompiarz mi mówił to bynajmniej 1,6TD SB (podejrzewam że i 1,6D będzie miał podobnie) ma bardzo mały margines błędu jeśli chodzi o kąt, więc trzeba go ustawić dokładnie. Na słuch raczej się tego nie zrobi, chyba że ktoś ma niebywałe szczęście.
pytanie krótkie masz może przezroczysty przewód z filtra do pompy? jesli tak to odpal samochod zobacz czy po dodawaniu gazu powyzej 3tyś nie leci powietrze w układzie, jak nie wył silnik i posłuchaj czy jest syczenie bo moze gdzieś brać lewe powietrze, nastepnie zbadaj czy wszystkie spinki są dokręcone może przy okazji dokręć
jak wszystko zrobisz tak jak mowilem postaw samochod na te godzine lub wiecej albo nawet na noc i niech z rana jak bedziesz odpalal samoch zobacz jak odpali samochodzik ewentualnie niech druga osoba patrzy sie na węzyk koło pompy czy jest paliwo albo jakieś zapocone przewody
ja tak naprawiłem u siebie błąd i sory za błedy ortograficzne nie chce mi sie ich poprawiać
jak wszystko zrobisz tak jak mowilem postaw samochod na te godzine lub wiecej albo nawet na noc i niech z rana jak bedziesz odpalal samoch zobacz jak odpali samochodzik ewentualnie niech druga osoba patrzy sie na węzyk koło pompy czy jest paliwo albo jakieś zapocone przewody
ja tak naprawiłem u siebie błąd i sory za błedy ortograficzne nie chce mi sie ich poprawiać