Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 JK 1.6D] Problem z odplaniem

Awatar użytkownika
kula_sc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 19 kwie 2008, 14:29
Lokalizacja: Zagłębie
Kontakt:

[B3 JK 1.6D] Problem z odplaniem

Post autor: kula_sc » 28 lip 2010, 13:29

Witam,

nie wiem co się dzieje problem jest następujacy, auto nie chce odpalać jak jest po długim postoju. Ostanio zauważyłem jakby minimalnie dłużej trzeba było krecić. Dzisiaj natomiast nie chciał wcale odpalić, ale wkońcu odpalił. Przy kręceniu nie było nawet słychać, że chce załapać.

Akumulator, świece, filtry wymienione tej zimy wieć obstawiam, że to nie to. Wymieniłem także kabel zasilający świece.
Auto nie kopci, jeżdzi normalnie. Nie jest otępiałe ani nic, pracuje równo.

Co do odpalania to odpalam bez wyciągnietej dzwigni pod kierownicą. Z nią także nie chce odpalać czy to ciepły czy zimny. W zime odpalał po wymianie w/w części bez problemu bez tej dzwigni. Więc zastanawiam się czy to nie wina kąta wyprzedzenia zapłonu.

Szukać w kierunku tego kąta czy czegoś innego :?:

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 28 lip 2010, 13:39

być może to kąt albo cofa sie paliwo...

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 28 lip 2010, 15:20

zacznij od paliwa, podepnij bezposrednio z banki i sprobuj odpalic, jak sie poprawi to wymien filtr paliwa, sprawdz tez nadmiar czy nie jest zapchany z postoju kat sie nie zmienia :mrgreen:

dawid17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 20 mar 2010, 21:29
Lokalizacja: Zielenice

Post autor: dawid17 » 28 lip 2010, 15:46

Polecam tak jak koledzy wyżej najpierw sprawdź czy jest powietrze w przewodach tych co idą od filtra do pompy, a jak to niepomożeń to dopiera spróbuj z bańki. Kąt nie powinien się sam przestawić ale nie zaszkodzi sprawdzić

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 28 lip 2010, 16:05

A jak kręcisz to leci dym z rury?

Awatar użytkownika
kula_sc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 19 kwie 2008, 14:29
Lokalizacja: Zagłębie
Kontakt:

Post autor: kula_sc » 28 lip 2010, 17:54

Co do filtra paliwa to wydaje mi się, że nie powinien być zawalony. Wymieniony w zime, a po jego wymianie są pęcherzyki ale takie wielkości główki szpilki i jest ich tam dosłownie, może 3-4.


Labiel, lało rano jak odpalałem więc nie zwróciłem uwagi na to. Przy najbliższej okazji sprawdze.

Patrzyłem też w skrzynke z bezpiecznikami i są suche, przekaźnik od grzania też. Wyczyściłem przy okazji odpływ wody bo było troche syfu.

Jutro rano się jeszcze umówiłem z kolegą i wezme miernik i przemierzymy czy są wszedzie napięcia świece, elektrozawór. Tylko nie wiem jakie powinny być tam wartości. Jaby ktoś wiedział to poproszę o podanie orientacyjnych wartości.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 28 lip 2010, 18:32

kula_sc pisze:Co do filtra paliwa to wydaje mi się, że nie powinien być zawalony. Wymieniony w zime, a po jego wymianie są pęcherzyki ale takie wielkości główki szpilki i jest ich tam dosłownie, może 3-4.
Czasami wystarczy raz zalać jakieś świństwo żeby zawalić filtr. Odkręć ten odstojnik który masz pod filtrem i zobacz co zleci. Jeśli czysta ropa to jest duże prawdopodobieństwo że filtr jest ok. Jeśli zleci ci dużo syfu to sam wiesz.

Ja bym jednak sprawdził jeszcze dla pewności świece. To że były wymieniane nie znaczy że nie mogły się uwalić. Odkręcasz tą listwę która je łączy, bierzesz żarówkę jako próbnik i do dzieła.

Awatar użytkownika
kula_sc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 19 kwie 2008, 14:29
Lokalizacja: Zagłębie
Kontakt:

Post autor: kula_sc » 28 lip 2010, 18:57

Labiel pisze:Ja bym jednak sprawdził jeszcze dla pewności świece. To że były wymieniane nie znaczy że nie mogły się uwalić. Odkręcasz tą listwę która je łączy, bierzesz żarówkę jako próbnik i do dzieła.
czyli mówisz odkręcić listwe a potem wziąść kabel od grzania przez zarówke do wszystkich świec pokolei mam rozumieć :?:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 28 lip 2010, 19:01

kula_sc pisze: czyli mówisz odkręcić listwe a potem wziąść kabel od grzania przez zarówke do wszystkich świec pokolei mam rozumieć :?:
Dokładnie. Kabel do plusa, z drugiej strony do tego cypelka na środku świecy tak aby prąd szedł przez świecę. Jeśli świeca będzie sprawna to żarówka zaświeci się. Jeśli będzie przepalona i nie będzie przejścia to nie zapali się. Współczuje ci tylko dojścia, bo jest dość tragiczne. Przerabiałem to w SB.

Awatar użytkownika
kula_sc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 19 kwie 2008, 14:29
Lokalizacja: Zagłębie
Kontakt:

Post autor: kula_sc » 28 lip 2010, 19:05

To widze, że to będzie zabawa na weekend bo będe miał więcej czasu...
Z dojściem jest tragicznie masz racje bo z tymi świecami to się męczyłemw zime 2 dni...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 28 lip 2010, 19:13

kula_sc pisze:Z dojściem jest tragicznie masz racje bo z tymi świecami to się męczyłemw zime 2 dni...
Hehe. Mi kiedyś wpadła świeca między blok a pompę wtryskową. To była masakra.

Awatar użytkownika
kula_sc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 19 kwie 2008, 14:29
Lokalizacja: Zagłębie
Kontakt:

Post autor: kula_sc » 28 lip 2010, 19:19

a właśnie a kąt ustawiałeś sobie może sam kiedyś :?: bo się zastanawiam czy kiedyś się za to nie zabrać dla świętego spokoju.

[ Dodano: 2010-07-28, 19:20 ]
a co montowania świec to ja też miałem cyrki kupiłem kilka kluczy szczypce i bawiłem się z kolegą bo ma mniejsze dłonie :-P

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 28 lip 2010, 19:22

Raz jak wymieniałem chyba zimeringi na wale, albo pompę wody, już nie pamiętam, w każdym razie trochę przestawiłem mu kąt i auto na ciepłym gorzej paliło i było mułowate to pojechałem do pompiarza. W planach miałem zakup zegara do ustawienia kąta, ale nie zdążyłem bo sprzedałem auto - a bez zegara to można ustawiać jedynie na słuch. Ale z tego co pompiarz mi mówił to bynajmniej 1,6TD SB (podejrzewam że i 1,6D będzie miał podobnie) ma bardzo mały margines błędu jeśli chodzi o kąt, więc trzeba go ustawić dokładnie. Na słuch raczej się tego nie zrobi, chyba że ktoś ma niebywałe szczęście.

Awatar użytkownika
kula_sc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 19 kwie 2008, 14:29
Lokalizacja: Zagłębie
Kontakt:

Post autor: kula_sc » 28 lip 2010, 19:33

wiem patrzyłem w książce od Golfa II i tam chyba były różne przedziały dla Turbo i bez Turbo.
tam chyba zakres był faktycznie regulacji w granicach 0,1 mm

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 28 lip 2010, 19:42

pytanie krótkie masz może przezroczysty przewód z filtra do pompy? jesli tak to odpal samochod zobacz czy po dodawaniu gazu powyzej 3tyś nie leci powietrze w układzie, jak nie wył silnik i posłuchaj czy jest syczenie bo moze gdzieś brać lewe powietrze, nastepnie zbadaj czy wszystkie spinki są dokręcone może przy okazji dokręć
jak wszystko zrobisz tak jak mowilem postaw samochod na te godzine lub wiecej albo nawet na noc i niech z rana jak bedziesz odpalal samoch zobacz jak odpali samochodzik ewentualnie niech druga osoba patrzy sie na węzyk koło pompy czy jest paliwo albo jakieś zapocone przewody


ja tak naprawiłem u siebie błąd i sory za błedy ortograficzne nie chce mi sie ich poprawiać

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl