Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6TD] problem z rozrządem

marcin85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 22 gru 2009, 18:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk

[B3 1.6TD] problem z rozrządem

Post autor: marcin85 » 12 lut 2010, 19:46

Witam. Mam taki maly problemik ;-) regenerowalem pompe w swoim SB wiec przy okazji wymienilem rozrząd i tu problem, bo pasek nie idzie równo, zaczyna schodzic (do przodu) na kole pompy wtryskowej i nizej na kole walka posredniego tak ze obciera o dolna oslone paska :-/ . Wzrokowo widac ze kółko pompy nie idzie w lini z kołem rozrzadu i pasek z niego ucieka. Co zle skreciłem? jak przykrecac pompe, najpierw śruby z przodu? Licze na waszą pomoc ;-) Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 12 lut 2010, 19:58

Hmy, a koło pompy wtryskowej równo chodzi? To znaczy czy nie ma jakiegoś bicia na boki? To że pompa ma regulację na boki to wiem ale to nie powinno mieć wpływu na pasek. Natomiast nie jestem pewien czy ma regulację przód-tył. Może koło zębate jest niedokładnie założone na pompę :roll:

marcin85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 22 gru 2009, 18:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: marcin85 » 12 lut 2010, 20:10

No wlasnie kolo chodzi rowno nie ma zadnego bicia. Widac jak pasek ewidentnie zaczyna schodzic na kółku pompy i ze kółko nie jest w lini z kolem rozrzadu. Od strony napinacza jest wszystko OK. Pompa po skreceniu śrub powinna dobrze siedziec i nie ma prawa byc lekko skrecona??

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 12 lut 2010, 20:26

Niestety dokładnie ci nie powiem, bo nigdy nie ściągałem pompy więc nie miałem okazji dokładnie "zbadać" sposobu jej osadzenia ale wydaje mi się że w którejś płaszczyźnie musi być krzywo. Sprawdziłbym jeszcze raz dokładnie miejsca w których jest przekręcona.

Dobrze by było gdyby wypowiedzieli się koledzy którzy zwalali taką pompę, a jest tu kilku takich.

marcin85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 22 gru 2009, 18:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: marcin85 » 12 lut 2010, 20:47

No to czekam na Was koledzy ;-)

malagaph
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 20 sty 2009, 19:04

Post autor: malagaph » 12 lut 2010, 23:32

sprawdż czy pasek nie jest za mocno napięy bo wtedy właśnie tak się dzieje

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 lut 2010, 00:26

malagaph pisze:sprawdż czy pasek nie jest za mocno napięy bo wtedy właśnie tak się dzieje
Tak, ale kolega napisał że widać ewidentnie że koło zębate pompy wtryskowej nie idzie w linij prostej z pozostałymi, więc tu upatrywałbym przyczyny problemu. Pytanie brzmi dla czego to koło nie jest ułożone tak jak być powinno.

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 13 lut 2010, 00:33

MARCIN jesli sciagales sama pompe, to popusc ja znowu i zacznij skrecac od trzech srub ktore sa z przodu(ROWNO WSZYSTKIE SRUBY) A NIE ZE jedna dowlisz a potem reszta ,czwarta tylna(podpierajaca pompe :-D ) zostaw na koniec. ALe jesli demontarz odbywal sie z calym jej mocowaniem to wystarczy znalesc slady srub odbite na lakierze podstawy pompy,i dokladnie w to samo miejsce przykrecic :mrgreen: powodzenia

Bo jutro sobota i wieczorem trzeba RZUCAC OGIEN NA TLOKI!!!!!! :mrgreen:

[ Dodano: 2010-02-13, 00:37 ]
NIE WARZNE JAK PASEK JEST NACIAGNIETY,BEDZIE ZAWSZE SZEDL PROSTO PO KOLACH

marcin85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 22 gru 2009, 18:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: marcin85 » 13 lut 2010, 09:43

Ogolnie to caly silnik byl rozebrany na czesci. Zrobiony maly remoncik, nowe panewki (rowniez na walku posrednim) nowe pierscienie, zrobiona glowica, pompa, wtryski, wszystko wymyte, odmalowane i zlozone. Silnik zapalil ladnie tylko ten pasek nie idzie tak jak powinien :-/ . A jak sprawdzic czy pasek nie jest za mocno napiety?
Ognia to u mnie na razie nie bedzie. Najpierw docieranie, pozniej mody a na koniec dopiero ogien :mrgreen:

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 13 lut 2010, 10:50

marcin85, koło pompy wtryskowej nie ma bicia , to źle założyłeś ( ustawiłeś )pasek na pompie oleju

marcin85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 22 gru 2009, 18:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: marcin85 » 13 lut 2010, 11:13

Ale ono nie ma bicia. Widac jakby pompa byla lekko skoszona i pasek schodzi z kółka. Jak moglem zle ustawic pasek na walku posrednim skoro jego kolko jest jakby rolką prowadzącą??

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 13 lut 2010, 11:22

marcin85 pisze:Ale ono nie ma bicia. Widac jakby pompa byla lekko skoszona i pasek schodzi z kółka. Jak moglem zle ustawic pasek na walku posrednim skoro jego kolko jest jakby rolką prowadzącą??
wyznacza tor paska jak ustawisz za blisko boku to będzie przestawiać cały pasek bo na kołach zębatych się przesunie ale nie na tym kole , skoszona pompa :-/ może coś ci podeszło pod nią , a wszędzie dolega , tom z tyłu śrubę na końcu dokręcałeś

marcin85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 22 gru 2009, 18:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: marcin85 » 13 lut 2010, 13:22

Poprawilem pasek na kole wałka posredniego lecz znowu wrocil na "swoje" miejsce na zewnetrzna strone kolka. Pasek nie zsuwa sie z wszystkich kol, zaczyna schodzic na kole pompy, na kole walka schodzi jeszcze bardziej, że ponizej niego trze o oslone, natomiast na pozostalych kołach idzie OK. Wzrokowo widać jak idzie lekko z ukosa pomiedzy kolem rozrzadu o kołem pompy. Nie wiem o co chodzi, help :-|

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 13 lut 2010, 13:40

proponuje jeszcze raz umocować pompę wtryskową , sprawdzić koło pompy i luz poprzeczny na wałku z kołem

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 13 lut 2010, 18:37

Marcin wez popusc sruby mocujace podstawe pompy wtryskowej do bloku silnika ,nastepnie nastepnie nacisnij tyl pompy wtryskowej(strona po ktorej przykrecone sa rurki do wtryskow)i najlepiej bylo by aby ktos w tym czasie pozakrecal sruby( ktore popusciles), i powinno byc po bolu :mrgreen:

[ Dodano: 2010-02-13, 18:42 ]
VISION cos ty sie tak czepil tego kola od pompy oleju :-D ,nawet gdyby mialo luz to idacy prawidlowym torem pasek niepozwoli sie przesuwac walkowi do ktorego owo kolo jest przykrecone.


zapomnial bym AVE AUDI :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl