[1,9 TD AAZ] Problem ze wspomaganiem
- speed_killer
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
- Lokalizacja: RPR-Przemyśl
[1,9 TD AAZ] Problem ze wspomaganiem
Witam
Dziś nagle przestało działać mi wspomaganie kierownicy. Gdy zatrzymałem auto i skręciłem kilka razy kierownica wk znowu zaczęło działać po czym po paru kilometrach znów siadło. Gdy dojechałem do domu i samochód odstał jakieś pół godziny , uruchomiłem go i pokręciłem kierownicą i WK działało.
Płynu nie ubyło. Pasek dobrze naciągnięty.
Czy to musi oznaczać pompę do wymiany?
Dziś nagle przestało działać mi wspomaganie kierownicy. Gdy zatrzymałem auto i skręciłem kilka razy kierownica wk znowu zaczęło działać po czym po paru kilometrach znów siadło. Gdy dojechałem do domu i samochód odstał jakieś pół godziny , uruchomiłem go i pokręciłem kierownicą i WK działało.
Płynu nie ubyło. Pasek dobrze naciągnięty.
Czy to musi oznaczać pompę do wymiany?
- speed_killer
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
- Lokalizacja: RPR-Przemyśl
w pompie jest zawór regulujący ciśnienie,pewnie padł albo jest brudny bo stary ,zasyfiony olej i nie trzyma ciśnienia...jak się zawór ograniczający ciśnienie otworzy za wcześnie to wspomagania nie ma,jak zamknie to jest....
[ Dodano: 2009-12-24, 07:52 ]
może zanim wymienisz pompę,zmień płyn w układzie....będzie taniej a może pomóc...
[ Dodano: 2009-12-24, 07:52 ]
może zanim wymienisz pompę,zmień płyn w układzie....będzie taniej a może pomóc...
- speed_killer
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
- Lokalizacja: RPR-Przemyśl
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
poczytaj tu; http://forum.vw-passat.pl/showthread.ph ... spomaganie może coś ci to pomoże albo tu; http://forum.vw-passat.pl/showthread.ph ... spomaganie http://forum.vw-passat.pl/showthread.ph ... ht=zaw%F3r
- speed_killer
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 10 lut 2008, 13:42
- Lokalizacja: RPR-Przemyśl
-
- Forum Audi 80
- Posty: 72
- Rejestracja: 26 mar 2010, 21:55
- Lokalizacja: lublin
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Mozna sprawdzic pompe prostym sposobem skrecajac na max kola w prawo lub w lewo i trzymajac kiere do oporu sluchamy czy pompa sie odzywa jesli tak to pompa jest zajechana nie sposob tego nie dostrzec bo czasem dosyc wyraznie daje o sobie znac. Mozna obejrzec jeszcze czy nie ma wycieku po jezdzie zgasic silnik i popatrzec w okolicy lozyska czy nie cieknie najczesciej tam puszcza. W przypadku glosnej pracy czasem pomaga wymiana plynu i mozna odzyskac wspomaganie <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 72
- Rejestracja: 26 mar 2010, 21:55
- Lokalizacja: lublin
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
słuchaj płyn a płyn trzeba było sprawdzić czy minerał czy półsyntetyk czasami tak jest że po wymianie płynu pompa mówi pa pa najlepiej to przepłukać cały układ tu masz link jak to zrobić: http://forum.vw-passat.pl/showthread.ph ... spomagania i zalać taki jak na zbiorniczku masz napisane raczej to będzie G002000 czyli zamiennik FEBI (zielony) bo tego oryginalnego już nie produkują sprawdź czy pasek jest dobrze naciągnięty a jak to nie pomoże to pewnie pompa już się wypracowała
-
- Forum Audi 80
- Posty: 72
- Rejestracja: 26 mar 2010, 21:55
- Lokalizacja: lublin
- piotrek 250279
- Forum Audi 80
- Posty: 358
- Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
- Lokalizacja: brzesko