[audi 80 b3 1,6 TD] problemy z siłownikiem pompy wtryskowej
[audi 80 b3 1,6 TD] problemy z siłownikiem pompy wtryskowej
Witam i z góry proszę o radę. Jak w temacie padł mi słowniczek pompy wtryskowej zaznaczyłem go na zdjęciu dołączonym do postu. Po pierwsze chciałbym się upewnić w moim przekonaniu, że to właśnie ten element jest sprawcą tego, że przy dodawaniu i odejmowaniu gazu samochód skacze i trzeba strasznie się starć żeby robić to delikatnie. Może ktoś, kto mieszka w Białymstoku i ma identyczna pompę mógłby się umówić ze mną, bo chciałbym sprawdzić czy to na pewno to jest sprawcą problemów. Nowy siłownik kosztuje chore 130 zł i to zamiennik w intern carsie. Może ktoś kiedyś miał taki sam problem i jest w stanie mi cos poradzić jakimś zamiennikiem. Nie wiem może da się go zregenerować jak tak to gdzie, bo sam nic nie znalazłem. Z góry dziękuje za pomoc.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Kiedyś wymontowałem go u siebie i faktycznie było tak jak piszesz. Na przykład przy zmianie biegów szarpał, zbyt szybko spadały mu obroty.
Ja u siebie zrobiłem coś takiego. Na dole wywierciłem dziurkę, nalałem tam trochę nowego oleju, wkręciłem śrubkę na specjalny klej żeby było to szczelne. Jakiś czas chodziło dobrze. Ale to oczywiście jest rozwiązanie chwilowe.
Ja u siebie zrobiłem coś takiego. Na dole wywierciłem dziurkę, nalałem tam trochę nowego oleju, wkręciłem śrubkę na specjalny klej żeby było to szczelne. Jakiś czas chodziło dobrze. Ale to oczywiście jest rozwiązanie chwilowe.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
trepek, ale jak zwiększy naciąg sprężyny to nie będzie czasem efektu odwrotnego? Bo ten siłownik ma niby odpowiadać za płynne schodzenie silnika z obrotów. Jak go wywaliłem to obroty strasznie szybko spadały co powodowało szarpanie i ogólnie nie przyjemną jazdę. Wujaszek ma coś podobnego w mercedesie. Z tego co mi mówił to jak u niego to poszło to w ogóle nie szło tym ujechać tak szarpał przy zmianie biegów.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
No to zmiejszyć naciąg Myślałem, że nie chce zchodzić z obrotów i skokowo to robi (błędna interpretacja przeczytanego problemu). Zresztą, przy dodawaniu gazu ten siłownik się rozciąga więc powinien "ciągnąć" do siebie linkę gazu... No chyba, że położenie "zero" w siłowniku ma miejsce przy wciśniętym pedale gazu, to by zmieniało postać rzeczy.
Ja mam w swoim zetorku tak ustawione, że samochód jest bardzo czuły na dotknięcie gazu Ot tak się nauczyłem jeździć samochodem.
BTW.
Zastanawia mnie tylko, ze Fiat Croma z tamtych lat miał bardzo podobną pompę wtryskową i nie bylo tam tego siłownika.
Yyy... w mercedesach też występowały wirowe pompy wtryskowe? Nie było tam rzędowych pomp?
Ja mam w swoim zetorku tak ustawione, że samochód jest bardzo czuły na dotknięcie gazu Ot tak się nauczyłem jeździć samochodem.
BTW.
Zastanawia mnie tylko, ze Fiat Croma z tamtych lat miał bardzo podobną pompę wtryskową i nie bylo tam tego siłownika.
Yyy... w mercedesach też występowały wirowe pompy wtryskowe? Nie było tam rzędowych pomp?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Pompy są sekcyjne, ale wujaszek też ma tam taki siłownik.trepek pisze:Nie było tam rzędowych pomp?
Nie, on właśnie się wstępuje. Podejrzewam że nowy siłownik nie działa na takiej zasadzie jak na przykład siłowniki klapy - to znaczy po wciśnięciu go nie wysuwa się sam. On ma raczej "amortyzować" ruch cięgna gazu i w momencie puszczenia pedału powodować płynne schodzenie z obrotów a nie że cięgno gazu momentalnie wraca w pozycję biegu jałowego.trepek pisze:Zresztą, przy dodawaniu gazu ten siłownik się rozciąga
W golfach były na przykład pompy które nie miały tego siłownika. Wujaszek w swojej Audi miał taką pompę.