Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[audi 80 b3 1,6 TD] problemy z siłownikiem pompy wtryskowej

ODPOWIEDZ
stolpin83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 15 sty 2009, 14:30
Lokalizacja: Białystok

[audi 80 b3 1,6 TD] problemy z siłownikiem pompy wtryskowej

Post autor: stolpin83 » 07 mar 2010, 18:06

Witam i z góry proszę o radę. Jak w temacie padł mi słowniczek pompy wtryskowej zaznaczyłem go na zdjęciu dołączonym do postu. Po pierwsze chciałbym się upewnić w moim przekonaniu, że to właśnie ten element jest sprawcą tego, że przy dodawaniu i odejmowaniu gazu samochód skacze i trzeba strasznie się starć żeby robić to delikatnie. Może ktoś, kto mieszka w Białymstoku i ma identyczna pompę mógłby się umówić ze mną, bo chciałbym sprawdzić czy to na pewno to jest sprawcą problemów. Nowy siłownik kosztuje chore 130 zł i to zamiennik w intern carsie. Może ktoś kiedyś miał taki sam problem i jest w stanie mi cos poradzić jakimś zamiennikiem. Nie wiem może da się go zregenerować jak tak to gdzie, bo sam nic nie znalazłem. Z góry dziękuje za pomoc.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 mar 2010, 18:34

Kiedyś wymontowałem go u siebie i faktycznie było tak jak piszesz. Na przykład przy zmianie biegów szarpał, zbyt szybko spadały mu obroty.

Ja u siebie zrobiłem coś takiego. Na dole wywierciłem dziurkę, nalałem tam trochę nowego oleju, wkręciłem śrubkę na specjalny klej żeby było to szczelne. Jakiś czas chodziło dobrze. Ale to oczywiście jest rozwiązanie chwilowe.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 mar 2010, 18:59

Jeśli nie chcesz robić koło siłownika to spróbuj zwiększyć naciąg sprężyny.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 mar 2010, 19:21

trepek, ale jak zwiększy naciąg sprężyny to nie będzie czasem efektu odwrotnego? Bo ten siłownik ma niby odpowiadać za płynne schodzenie silnika z obrotów. Jak go wywaliłem to obroty strasznie szybko spadały co powodowało szarpanie i ogólnie nie przyjemną jazdę. Wujaszek ma coś podobnego w mercedesie. Z tego co mi mówił to jak u niego to poszło to w ogóle nie szło tym ujechać tak szarpał przy zmianie biegów.

stolpin83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 15 sty 2009, 14:30
Lokalizacja: Białystok

Post autor: stolpin83 » 07 mar 2010, 19:33

Sprubóje jutro uzupełnić olej tak jak radzi Labiel ale raczej to jest sposób na kródką mete bo on i tak jest nie szczelny więc po jakims czasie i tak olej ucieknie. Ale jak siłowniczek bedzie działeł przez jakiś czas to bede wiedział czy to jest powód szarpanai :) dam jutro znac jak mi poszło.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 mar 2010, 20:55

No to zmiejszyć naciąg ;-) Myślałem, że nie chce zchodzić z obrotów i skokowo to robi (błędna interpretacja przeczytanego problemu). Zresztą, przy dodawaniu gazu ten siłownik się rozciąga więc powinien "ciągnąć" do siebie linkę gazu... No chyba, że położenie "zero" w siłowniku ma miejsce przy wciśniętym pedale gazu, to by zmieniało postać rzeczy.
Ja mam w swoim zetorku tak ustawione, że samochód jest bardzo czuły na dotknięcie gazu ;-) Ot tak się nauczyłem jeździć samochodem.

BTW.
Zastanawia mnie tylko, ze Fiat Croma z tamtych lat miał bardzo podobną pompę wtryskową i nie bylo tam tego siłownika.
Yyy... w mercedesach też występowały wirowe pompy wtryskowe? Nie było tam rzędowych pomp?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 mar 2010, 21:24

trepek pisze:Nie było tam rzędowych pomp?
Pompy są sekcyjne, ale wujaszek też ma tam taki siłownik.
trepek pisze:Zresztą, przy dodawaniu gazu ten siłownik się rozciąga
Nie, on właśnie się wstępuje. Podejrzewam że nowy siłownik nie działa na takiej zasadzie jak na przykład siłowniki klapy - to znaczy po wciśnięciu go nie wysuwa się sam. On ma raczej "amortyzować" ruch cięgna gazu i w momencie puszczenia pedału powodować płynne schodzenie z obrotów a nie że cięgno gazu momentalnie wraca w pozycję biegu jałowego.

W golfach były na przykład pompy które nie miały tego siłownika. Wujaszek w swojej Audi miał taką pompę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl