Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/1.6TD]Przekładka silnika

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

[b3 80 1.6TD]Wymiana silnika-pilne!

Post autor: mireko » 04 cze 2007, 15:06

Witam.Niestety muszę zmienić silnik i wyczaiłem od Passata.Jutro ma przyjechać.Czy nie będzie większych problemów z przełożeniem silnika?Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia-proszę pisać. ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 cze 2007, 16:06

Ja ostatnio w swojej audi wymieniałem wał, więc cały silnik miałem wyjęty. Więc jeśli byłby jakieś pytanka to proszę bardzo, pomogę jesli bedę potrafił bo jestem trochę na bieżąco z tym tematem.

[ Dodano: 2007-06-04, 16:25 ]
W Audi jest jeszcze ten luksus że cały przodek jest rozbieralny, Tak więc wystarczy odpiąć silnik, unieść go delikatnie do góry żeby wypiął się ze skrzyni, wyjechać autem do tyłu i silnik jest juz po za autem. Jak by trzeba było go wyciągać górą to naprawdę byłoby to niezbyt miłe. To samo tyczy sie wkładania silnika, w miarę łątwo jest to zrobić po rozebraniu całego przodu.

Jak będziesz wyciągał silnik, to nie zapomnij podeprzeć, a najlepiej jakoś podwiesić skrzynie, żeby ci nie spadła. Niby skrzynia ma tam swoje dwie poduszki, na któych sie trzyma, ale główny jej ciężar opiera sie na silniku, więc jak go wyciagniesz to skrzynia może walnąć i coś pozrywać.

Trochę ciężki dostęp jest do srób żeby odkręcic skrzycie od silnika. Jak sie nie ma dobrych kluczy to może być mały problem. Na szczęście ja miałem jakiś dorabiany klucz i jakoś z tymi śrubami tam poszło.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 04 cze 2007, 18:28

posiadam audi 80 i sam wymieniłem silnik z 1.8 RU na 1.6 TD z passata kluczem 19 odkręcasz skrzynie główne mocowania co dokładni cię interesuje ?

Michałek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 16 maja 2007, 09:20
Lokalizacja: Szczyrk

Post autor: Michałek » 04 cze 2007, 21:12

ja zmienialem ale w benzynie i kupiłem od golfa pasował tylko musiałem miske olejowa zmieniac i pompe no i oczywiscie kolektory a jak zropniakiem jest to nie wiem ale napewno podobnie

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 05 cze 2007, 01:50

Dopiero dziś wieczorem przyjedzie motor i się zobaczy.U mnie chłodnica oleju na powietrze-tam podobno płynem.Martwię się też łapami do mocowania silnika,alternator-czy nie trzeba będzie nic dorabiać."Nowy" motorek jest podobno bez intercoolera,ale w moim jest.Wiele pytań krąży po głowie,ale w środę już będę wiedział co i jak. ;-) (albo co nie tak) :mrgreen:

P.S. Jak coś,to stary silniczek idzie na części jakby byli chętni.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 05 cze 2007, 17:35

Co do intercoolera to chyba nie będzie problemu żadnego. Natomiast z tą hłodnicą oleju. Coś słyszałem ze te na płyn są jakoś mocowane pod podsatwą filtra oleju czy jakos tak. Podstawe filtru chyba można zdemontować to wiec myśle że wymiana wystarczy. Blokiem nie powinny sie różnić chyba. Najważniejsze to żeby te łapy pasowały, a reszte to sie już jakoś zrobić. Informój o postępach prac.

A jeszcze mam pytanie do kolegi ile dałeś za nowy motorek :?:

Michałek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 16 maja 2007, 09:20
Lokalizacja: Szczyrk

Post autor: Michałek » 05 cze 2007, 17:37

Lapy napewno bedziesz musiał od tego dac co masz w autku a pawsowac powinny.A tamten silnik jest na turbie czy nie.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 05 cze 2007, 17:40

Michałek, no innego wyboru nie ma :mrgreen: Musi być z turbiną bo przecież do wolnossącego nie wsadzi od swojego turbiny. Zresztą mireko, pisze że jest bez IC, czyli z turbo ale bez IC.

Michałek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 16 maja 2007, 09:20
Lokalizacja: Szczyrk

Post autor: Michałek » 05 cze 2007, 19:58

Sorki nie docztalem dokładnie.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 05 cze 2007, 22:03

za ile ten motorek i jaki typ który to rok, prawdopodobnie trzeba gwintować mocowanie na alternator nie sprawdzałem bo mój z B2 87 a tam to samo co Audi B3 i B4 wszystko pasuje .

[ Dodano: 2007-06-05, 22:06 ]
taki motorek fabrycznie bez ic ma mocniejszą turbawe po dołożeniu ic powinien być mocniejszy od seryjnego TDic

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 07 cze 2007, 11:31

No i wyszło,że blok różni się otworami do mocowania łap.Pompa bez grzybka-czy ma to jakieś znaczenie skoro jest przy tym motorze?Nie montowałem go,bo się nie wyrobiłem.A za silnik dałem 800pln.Jeśli przełożenie silnika się powiedzie,to drugi mam jak coś na wyprzedaż.Wczoraj woziłem starą głowicę do sprawdzemia i okazało się że jest oki-czyli pewnie mam walnięty blok.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 07 cze 2007, 20:34

czytałem że cię przekręcono , miał pasować a tu kicha i zupa ,bez grzybka jest słabszy 60KM dlatego że grzybek to tzw. dawka paliwa krótko mówiąc jak z piciem i jedzeniem

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 08 cze 2007, 01:52

A czy ten grzybek można przerzucić z mojej starej pompy-będzie pasował?Coś słyszałem,że coś chyba nie bardzo.
I jeszcze takie pytania:
1-pompa bez grzybka-ze starej mojej pompy można przerzucić górę?
2-turbina inna niż moja-zostawić,czy przesypać moją?jedna i druga wygląda dobrze,tylko słyszałem,że z pompą bez grzyba lepiej zostawić tą co była
3-nie śmiejcie się ;-) -co to jest kat?
4-czujniki temperatury w głowicy-u mnie było przy kolektorku 3 wyjścia na przewody,a w tej głowicy 2 i jeden oddzielny-przerzucić mój stary kolektorek,tego pojedynczego nie podłączać?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 cze 2007, 14:37

odp 2 - no to zależy co kolega bedzie chciał z tą pompą zrobić, czyz robic tak jak miałeś wczęśniej, czyli dawka paliwa w pompie sterowana byłą przez ciśnienei doładowania, czy zamontować pompe bez grzybka.

odp 3 - Kat no to chyba chodzi o katalizator spalin.

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 08 cze 2007, 14:41

A czy duża różnica w mocy będzie w pompie bez grzyba?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga