[B3/1.6TD]Przekładka silnika
[b3 80 1.6TD]Wymiana silnika-pilne!
Witam.Niestety muszę zmienić silnik i wyczaiłem od Passata.Jutro ma przyjechać.Czy nie będzie większych problemów z przełożeniem silnika?Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia-proszę pisać.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja ostatnio w swojej audi wymieniałem wał, więc cały silnik miałem wyjęty. Więc jeśli byłby jakieś pytanka to proszę bardzo, pomogę jesli bedę potrafił bo jestem trochę na bieżąco z tym tematem.
[ Dodano: 2007-06-04, 16:25 ]
W Audi jest jeszcze ten luksus że cały przodek jest rozbieralny, Tak więc wystarczy odpiąć silnik, unieść go delikatnie do góry żeby wypiął się ze skrzyni, wyjechać autem do tyłu i silnik jest juz po za autem. Jak by trzeba było go wyciągać górą to naprawdę byłoby to niezbyt miłe. To samo tyczy sie wkładania silnika, w miarę łątwo jest to zrobić po rozebraniu całego przodu.
Jak będziesz wyciągał silnik, to nie zapomnij podeprzeć, a najlepiej jakoś podwiesić skrzynie, żeby ci nie spadła. Niby skrzynia ma tam swoje dwie poduszki, na któych sie trzyma, ale główny jej ciężar opiera sie na silniku, więc jak go wyciagniesz to skrzynia może walnąć i coś pozrywać.
Trochę ciężki dostęp jest do srób żeby odkręcic skrzycie od silnika. Jak sie nie ma dobrych kluczy to może być mały problem. Na szczęście ja miałem jakiś dorabiany klucz i jakoś z tymi śrubami tam poszło.
[ Dodano: 2007-06-04, 16:25 ]
W Audi jest jeszcze ten luksus że cały przodek jest rozbieralny, Tak więc wystarczy odpiąć silnik, unieść go delikatnie do góry żeby wypiął się ze skrzyni, wyjechać autem do tyłu i silnik jest juz po za autem. Jak by trzeba było go wyciągać górą to naprawdę byłoby to niezbyt miłe. To samo tyczy sie wkładania silnika, w miarę łątwo jest to zrobić po rozebraniu całego przodu.
Jak będziesz wyciągał silnik, to nie zapomnij podeprzeć, a najlepiej jakoś podwiesić skrzynie, żeby ci nie spadła. Niby skrzynia ma tam swoje dwie poduszki, na któych sie trzyma, ale główny jej ciężar opiera sie na silniku, więc jak go wyciagniesz to skrzynia może walnąć i coś pozrywać.
Trochę ciężki dostęp jest do srób żeby odkręcic skrzycie od silnika. Jak sie nie ma dobrych kluczy to może być mały problem. Na szczęście ja miałem jakiś dorabiany klucz i jakoś z tymi śrubami tam poszło.
Dopiero dziś wieczorem przyjedzie motor i się zobaczy.U mnie chłodnica oleju na powietrze-tam podobno płynem.Martwię się też łapami do mocowania silnika,alternator-czy nie trzeba będzie nic dorabiać."Nowy" motorek jest podobno bez intercoolera,ale w moim jest.Wiele pytań krąży po głowie,ale w środę już będę wiedział co i jak. (albo co nie tak) :mrgreen:
P.S. Jak coś,to stary silniczek idzie na części jakby byli chętni.
P.S. Jak coś,to stary silniczek idzie na części jakby byli chętni.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Co do intercoolera to chyba nie będzie problemu żadnego. Natomiast z tą hłodnicą oleju. Coś słyszałem ze te na płyn są jakoś mocowane pod podsatwą filtra oleju czy jakos tak. Podstawe filtru chyba można zdemontować to wiec myśle że wymiana wystarczy. Blokiem nie powinny sie różnić chyba. Najważniejsze to żeby te łapy pasowały, a reszte to sie już jakoś zrobić. Informój o postępach prac.
A jeszcze mam pytanie do kolegi ile dałeś za nowy motorek :?:
A jeszcze mam pytanie do kolegi ile dałeś za nowy motorek :?:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
za ile ten motorek i jaki typ który to rok, prawdopodobnie trzeba gwintować mocowanie na alternator nie sprawdzałem bo mój z B2 87 a tam to samo co Audi B3 i B4 wszystko pasuje .
[ Dodano: 2007-06-05, 22:06 ]
taki motorek fabrycznie bez ic ma mocniejszą turbawe po dołożeniu ic powinien być mocniejszy od seryjnego TDic
[ Dodano: 2007-06-05, 22:06 ]
taki motorek fabrycznie bez ic ma mocniejszą turbawe po dołożeniu ic powinien być mocniejszy od seryjnego TDic
No i wyszło,że blok różni się otworami do mocowania łap.Pompa bez grzybka-czy ma to jakieś znaczenie skoro jest przy tym motorze?Nie montowałem go,bo się nie wyrobiłem.A za silnik dałem 800pln.Jeśli przełożenie silnika się powiedzie,to drugi mam jak coś na wyprzedaż.Wczoraj woziłem starą głowicę do sprawdzemia i okazało się że jest oki-czyli pewnie mam walnięty blok.
A czy ten grzybek można przerzucić z mojej starej pompy-będzie pasował?Coś słyszałem,że coś chyba nie bardzo.
I jeszcze takie pytania:
1-pompa bez grzybka-ze starej mojej pompy można przerzucić górę?
2-turbina inna niż moja-zostawić,czy przesypać moją?jedna i druga wygląda dobrze,tylko słyszałem,że z pompą bez grzyba lepiej zostawić tą co była
3-nie śmiejcie się -co to jest kat?
4-czujniki temperatury w głowicy-u mnie było przy kolektorku 3 wyjścia na przewody,a w tej głowicy 2 i jeden oddzielny-przerzucić mój stary kolektorek,tego pojedynczego nie podłączać?
I jeszcze takie pytania:
1-pompa bez grzybka-ze starej mojej pompy można przerzucić górę?
2-turbina inna niż moja-zostawić,czy przesypać moją?jedna i druga wygląda dobrze,tylko słyszałem,że z pompą bez grzyba lepiej zostawić tą co była
3-nie śmiejcie się -co to jest kat?
4-czujniki temperatury w głowicy-u mnie było przy kolektorku 3 wyjścia na przewody,a w tej głowicy 2 i jeden oddzielny-przerzucić mój stary kolektorek,tego pojedynczego nie podłączać?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: