Mój problem polega na tym, że silnik nie chce zejść z obrotów lub robi to bardzo wolno (dzieje się to głównie gdy temperatura przekroczy 90 stopni C jednak ostatnio zauważyłem takie objawy na zimnym silniku ). Mechanik powiedział, że pompa wtryskowa nadaje się do wymiany. Chciałbym zauważyć jednak że w wężyku idącym od filtru paliwa do pompy wtryskowej pojawia się powietrze przy wyższych obrotach. Po za tym brak oznak jakiej kolwiek niesprawniości silnika autko pali ładnie, brak spadku mocy nie kopci chyba że przy leciutkiej przygazówce jednak po chwili dym znika co wydaje się być rzeczą normalną przy dieslu. Szczerze to nie znam sie akurat na tym ani troche, chciałem więc poprosić dośwadczonych kolegów o pomoc w ustaleniu przyczyn takiego zachowania silnika. Czy naprawade jest to wina pompy wtryskowej? Jezeli tak to czy nadaje się do wymiany lub wystarczy ją wyregulować? Naprwade proszę o pomoc i z góry dziękuje!!!!
Pozdro!!![/code]
[1.6TD SB] Silnik nie chce zchodzić z obrotów.
[1.6TD SB] Silnik nie chce zchodzić z obrotów.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2009, 09:13 przez Radian, łącznie zmieniany 1 raz.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Na 99% bedize to wina pompy paliwa, ewentualnie moze masz ustawiona za duza dawke paliwa i przez to ciezko schodiz z obrtów, mógłbyś ja nieco zmniejszyc i zobaczyć czy bedzie poprawa jesli to nie pomoze to najprawdopodobniej coś nie tak z tłoko rozdzielaczem... Ewentualnie źle ustawiony jest wydatek szczatkowy co również jest bardzo prawdopodobne, generalnie nie polecam , jesli sam nigy nie kreciłes pompa udaj sie do pompiarza bo wiecej narobisz szkód niz polepszysz. A jesli chcesz sam sie za to zabrac to zrób tak... :mrgreen:
Wydatek szczątkowy to ta jest pozioma śruba na której element pociagajacy linke gazu spoczywa, kiedy gaz jest puszczony. (Wydatek szczatkowy - ciegno gazu) ma byc ustawione w następujacy sposób:
Odkrecic tą śrubę po odkręceniu śruby kontrującej , (wykrecasz po mału az zauważysz ze juz minimalne podnoszą sie obroty) i w takiej pozycji wydatek ma pozostać, dokrecasz sórbe i kontrujesz.
Jezeli za mocno bedzie wkrecona obroty bedą po mału spadać.
Na foto zaznaczyłem Ci śróbe która jest regulacja wydatku szczatkowego.
Raz jeszcze przeszczegam przed kreceniem czym kolwiek w pompie bez odpowiedniej wiedzy.
Wydatek szczątkowy to ta jest pozioma śruba na której element pociagajacy linke gazu spoczywa, kiedy gaz jest puszczony. (Wydatek szczatkowy - ciegno gazu) ma byc ustawione w następujacy sposób:
Odkrecic tą śrubę po odkręceniu śruby kontrującej , (wykrecasz po mału az zauważysz ze juz minimalne podnoszą sie obroty) i w takiej pozycji wydatek ma pozostać, dokrecasz sórbe i kontrujesz.
Jezeli za mocno bedzie wkrecona obroty bedą po mału spadać.
Na foto zaznaczyłem Ci śróbe która jest regulacja wydatku szczatkowego.
Raz jeszcze przeszczegam przed kreceniem czym kolwiek w pompie bez odpowiedniej wiedzy.
[80, B3, 1.6TD SB] Silnik nie chce zchodzić z obrotów!!!
Według Ciebie to pompa? Szczerze dzisiaj na forum przeczytałem że powodem kłopotów z obrotami może być też wspomniane powietrze w wężyku idącym od filtru powietrza do pompy a zauważyłem też że jest go coraz więcej i pojawia się nie tylko podczas wyższych obrotów. Silnik zchodzi prawidłowo z obrotów kiedy wrzycam bieg i bez dodania gazu puszczam sprzęgło a także kiedy odciągne ręką tą dzwignie do której przyczepiona jest linka gazu (sorry za mój nie profesjonalizm ale w tych sprawach wymiękam). Silnik szarpie przy niskich obrotach na którym kolwiek biegu co również jak zdążyłem przeczytać może być spowodowane powietrzem znajdyjącum się między filtrem a pompa. Ale jeżeli to pompa to jak sądzisz powinienem podjąć się jej regeneracji czy raczej zamontować inną i czy nie orientuhesz się w kosztach takiej "zabawy"?
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Proponuje Ci podjechac do dobrego pompiarza niech ja wyreguluje, dawke, wydatek szczatkowy, wolne obrtoy itd, dopiero później martw sie czy ja trzebaw wymienic czy tez nie. Powietrze z przewodów jak najbardziej musisz usunac, tu pewnie pomoze dociagniecie opasek lub wymiana filtra pliwa bo moze byc nie za szczelny i łapie lewe powietrze.
Myśle że masz całkowitą rację nie pozostaje mi nic innego jak znależć jakiegoś porządnego pompiarza a o wymiane samej pompy martwić się później, filtrem paliwa zajmę się sam już wczoraj myślałem nad wymianą dzisiaj jestem na 100% pewny że jest to konieczne.
Dzięki za Twoje rady przydały w znacznym stopniu przynajmniej teraz nie dam się odrazu na ciągnąć na wymiane pompy
Dzięki za Twoje rady przydały w znacznym stopniu przynajmniej teraz nie dam się odrazu na ciągnąć na wymiane pompy