Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 AAZ 75KM] silnik zapowietrza się i drży na wysokich

xxprzemas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 15 sie 2013, 22:25
Lokalizacja: Podlasie

[B4 1.9 AAZ 75KM] silnik zapowietrza się i drży na wysokich

Post autor: xxprzemas » 20 paź 2013, 11:53

witam.
Mam problem z silnikiem 1.9td na wysokich obrotach silnik zaczyna się zapowietrzać drży i nie równo pracuje i strasznie dymi. Gdy dodam gazu kolejny raz wraca do normalnej pracy. EGR jest zaślepiony i odłączony.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 20 paź 2013, 21:13

Na początek to zobacz czy powietrza nie ma w przewodach. Może też być już filtr paliwa do wymiany. Przy dodawaniu gazu silnik dostaje za mało paliwa i dlatego masz takie objawy.
andrzejsz23
Wcześniej:
VW Jetta MK2 1.6 D
VW Passat B3 kombi 1.9 TD
Audi 80 B4 1.9 TD:
b4-19td-aaz-zielony-sedan-t64798.html
Teraz Audi 80 B4 1.9 TDI PIERBURG: audi-80-90-b4/zielony-sedan-na-pierburgu-t86797.html

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Re: silnik zapowietrza się i drży na wysokich

Post autor: Tomcionerwus » 11 lis 2013, 23:03

witam. dołacze sie do tematu. umnie znowu jest taka sytuacja ze jak dodam gazu to w rurce doprowadzajcej paliwo pojawia mi sie duzo powietrza i wraca mi to do filtra paliwa . na wolnych chodzi jakby miało go zaraz wyrwac z poduszek tak go trzesie ze teraz niewiem co robic ale jutro wymienie filtr paliwa zobacze co sie bedzie działo jak sie nie uspokoi to wtedy bede myslął nad pompa wtryskowa..

bo w pompie wtryskowej miedzy elementami gora a dołem mam mokra pompe i tu sie zaczynam obawiac ze to jest przyczyna, bo od pewnego czasu jak wysiadam z auta jak jest rozgrzany to ten zapach ropy jest ,poprostu z pompy mi troszke cieknie i na blok wtedy ten zapach sie wydziela i troszke mnie to draznij...

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 12 lis 2013, 00:07

Sprawdz zaworek dławiący na powrocie czy nie jest zabity
Jak nie to z banki zobacz co bedzie.
Jeżeli pompa wypluwa pianę to masz korpus pompki zasilającej do zrobienia

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 12 lis 2013, 14:47

bartek18150 pisze:Sprawdz zaworek dławiący na powrocie czy nie jest zabity
Jak nie to z banki zobacz co bedzie.
Jeżeli pompa wypluwa pianę to masz korpus pompki zasilającej do zrobienia

no dzis kupiłem filtr paliwa ale nic niedało bo cały czas jak mu dam troche wiecej gazu to z przewodu doprowadzajacego wraca duzo powietrza i za chwile gasnie.. poprostu niewiem co tym mysle chyba bede musiał sholowac fure do pompiarza...

tylko teraz pytanie czy on se da rade z nia bo miedzy dołem a gora jest nieszczelnosc i obawiam sie ze tam stoi cała przyczyna, sa tam jakies uszczelki gumowe????

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 12 lis 2013, 22:37

t
Tomcionerwus pisze:sa tam jakies uszczelki gumowe???
tak, są całe zestawy uszczelnień.

Odkręć śrubę powrotną, w tej śrubie będzie sitko i taki maluski otworek. Jak w nią dmuchniesz to tym małym otworkiem ma iśc powietrze.

A to że filtr nowy to nie znaczy że przewody drożne

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 13 lis 2013, 12:50

bartek18150 pisze:t
Tomcionerwus pisze:sa tam jakies uszczelki gumowe???
tak, są całe zestawy uszczelnień.

Odkręć śrubę powrotną, w tej śrubie będzie sitko i taki maluski otworek. Jak w nią dmuchniesz to tym małym otworkiem ma iśc powietrze.

A to że filtr nowy to nie znaczy że przewody drożne

jak wezme odepne przewod powrotu paliwa z pompy do słoika to nieleci wogle paliwo....

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 13 lis 2013, 13:20

to wykręć tą srube z pompy co przykręcony jest przewód na klucz 17, i tam jest to sitko. Sprubuj na wykręconej czy bedzie lecieć

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 13 lis 2013, 17:08

bartek18150 pisze:to wykręć tą srube z pompy co przykręcony jest przewód na klucz 17, i tam jest to sitko. Sprubuj na wykręconej czy bedzie lecieć




teraz wziałęm wszystkie ten gumowe wezyki wymieniam ale przy okazji uszkodziłem na przewodzie powrotnym zaworem zwrotny i tu jest pytanie czy on musis byc????

jak wezme utopie wezme w słoiku z ropa o silnik odpala i kreci sie na wysokie obroty. doagnoza jest taka ze cos jest przy filtrze paliwo uszkodzone i jutro skoncze
jak wezme dmuchne powietrze w przewod doprowadzacy paliwo do pompy to powietrze idzie do baku i tu przewod jest czysty powrotny tez tak zrobiłem i jest wporzadku....

teraz pytanie jest takie ze jak wziaełm wykreciłęm sruba co przykrecona z tylu pompy na powrot i paliwo z wtrsykiwaczy wraca ale otworem odpowiadajcy zeby paliwo wracajace z pompy jest bardzo malutkie i tu mnie troche zaskoczyło...... ja to mysłem zeby to rozwrecic na 2 lu 4 mm..... ale narazie złozyłem i zostawiłęm orginalnie...

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 13 lis 2013, 19:50

pompka moze byc uszkodzona i ze słoika pociagnie, a ze zbiornika nie

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 13 lis 2013, 20:35

bartek18150 pisze:pompka moze byc uszkodzona i ze słoika pociagnie, a ze zbiornika nie

teraz pytanie jest takie ze jak wziałem wykreciłęm sruba co przykrecona z tylu pompy na powrot i paliwo z wtrsykiwaczy wraca ale otworem odpowiadajacy zeby paliwo wracajace z pompy jest bardzo malutkie i tu mnie troche zaskoczyło...... ja to mysłem zeby to rozwrecic na 2 lu 4 mm..... ale narazie złozyłem i zostawiłęm orginalnie...

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 13 lis 2013, 20:42

ni groma nie rozumiem co napisaleś

:shock:

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 13 lis 2013, 21:19

bartek18150 pisze:ni groma nie rozumiem co napisaleś

:shock:
tyłu pompy jest sruba na klucz 17 co tam leci nadmiar paliwa ze wtryskiwacza i z pompy i dzis wykreciłem ta srubke i fakt wydmuhałem i jest tam sitko ale co innego mnie zdziwiło nadmiar wychodzące z pompy powinno isc spowrotem do zbiornika a tu jest zerowy otwor aby to paliwo wrociło do zbiornika, cały czas o to mi chodzi czy tam nie powinno byc wiekszego otworu jakby ktos miał zdjecie tego to poprosze pokazac....

chyba nikt mnie nierozumie to inaczej czy ma byc przelew z pompy wtryskowej ....

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 14 lis 2013, 21:44

tak ale otworkiem jak szpilka grubosci

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 21 lis 2013, 21:25

bartek18150 pisze:tak ale otworkiem jak szpilka grubosci

aha, ja za niedługo planujesz demontaz pompy wtryskowej bo za bardz mi sie poci. ale teraz to pytanie z innej parafii czy demontazu musze na cos uwazac. jakie ustawienie . wogle sa jakies sruby a ktorych powinienem wiedziec przy demontzazu pompy?????

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga