Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9D 1Y] Siwy dym przy paleniu.

ODPOWIEDZ
Bidon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 17 cze 2008, 09:30

[1.9D 1Y] Siwy dym przy paleniu.

Post autor: Bidon » 19 kwie 2009, 12:21

Witam Kolegów

Posiadam Audi 80 B3 rocznik 1991 1.9diesel i problem jest nastepujący przy rozruch zwłąszczy gdy pierwszy raz pale go rano i jezeli dłużej postoi kopci na siwo i zawsze go grzeje na świecach dodam że silniczek jest w bardzo dobrej formie nie zużywa olejku spala ok 6l na 100km filtr powietrza wymieniony wiec jaka może byc tego przyczyna wtryski a może świece żarowe??
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2009, 15:09 przez Bidon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 19 kwie 2009, 12:25

Kolego sprawdzenie świec nie jest trudne i warto to zrobić, jak sprawdzisz świece i będą ok, to możesz też sprawdzić wtryski, może któryś leje.

Bidon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 17 cze 2008, 09:30

Post autor: Bidon » 19 kwie 2009, 12:32

z elektryki to mam troszke pojecia jutro sprawdze mierniczkiem swiece ale boje sie że tu może być przyczyna we wtryskach a z tym już trzeba raczej jechac na warsztat

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 19 kwie 2009, 13:16

A po mojemu to uszczelniacze zaworowe siedzą.

Bidon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 17 cze 2008, 09:30

Post autor: Bidon » 19 kwie 2009, 13:30

ale jak by uszczelniacze na zaworach padły to kopcił by cały czas nawet jak jest ciepły i byłby to raczej niebieski dym do tego by olej mi żarło a olejku może znajdło mi 200ml na 15tys km i do tego pewnie wyciekło mi połowe tego ubytego przez uszczelke od miski oleju mogę się mylić wiec niech mnie ktoś sprostuje jeżeli gumki na zaworach mogą tu być powodem

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 kwie 2009, 13:51

do sprawdzenia świece, kąt wtrysku, wtryski, może też być winna kompresja oraz jak kolega wspomniał uszczelniacze...

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 19 kwie 2009, 14:20

Bidon pisze:... olejku może znajdło mi 200ml na 15tys km ...
Co ile wymieniasz olej i na jakim jeździsz?

Bidon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 17 cze 2008, 09:30

Post autor: Bidon » 19 kwie 2009, 15:59

co 15tys olej wymieniam i jezdze na mobile 1 mineralny i koledzy jutro sprawdze na poczatek swiece bo moze któres nie grzeja i to jest powod tego dymku zaraz po odpaleniu silnika bo dosłownie sekunde potem juz jest ok jak nie pomoże trzeba zawitać do mechanika i sprawdze wtryski

[ Dodano: 2009-04-19, 16:04 ]
i jeszcze jedno pytanie ja posiadam zwykłego diesela bez turbo i w nim również reguluje się kąt wtrysku

[ Dodano: 2009-04-19, 16:06 ]
bo z tego co się orjentuje u mnie nie ma kompa i mam mechaniczna pompę

adrianolkusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 04 kwie 2008, 08:37
Kontakt:

Post autor: adrianolkusz » 19 kwie 2009, 19:55

Bidon jak autko tylko tyle Ci oleju zje od wymiany do wymiany to może przejdź na pólsyntetyk... taka moja mała sugestia...

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 19 kwie 2009, 20:19

adrianolkusz pisze:Bidon jak autko tylko tyle Ci oleju zje od wymiany do wymiany to może przejdź na pólsyntetyk... taka moja mała sugestia...
dokladnie i ciut mniej moze palic <ok> i te 15 tysi to tez troche dlugi okres

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 19 kwie 2009, 22:50

W silniku z mechaniczną pompą (1,6d; 1,6td; 1,9d; 1,9td) regulujesz kat wtrysku poprzez kręcenie pompą (popuszczasz bodajrze 3 śruby i odsuwasz albo dosuwasz pompe do/od głowicy). A tak poza tematem do w każdym dieslu reguluje się kont wtrysku (jak jest komp to poprzez komp -ale można i ręcznie, a jak nie ma kompa to tylko ręcznie).
Piszesz że masz to kopcenie tylko przez chwilke po zapaleniu a później już nie i jeśli autko się ładnie zbiera, nie ma problemów z paleniem na zimnym i ciepłym, to jedyne co zrób to sprawdź świece, jak spalone to wymień, a jak są ok to daj sobie spokój i nic więcej nie grzeb, bo tylko kosztów sobie narobisz. Ja bym się takim kopceniem za bardzo nie przejmował.
A co do oleju to albo go wymieniaj co 10tys, albo przejdź na półsyntetyk.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl