Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6TD SB] Spadajace obroty.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 maja 2009, 17:31

Vision pisze:... wjezdzajac na hamke trzymal 1000 tys a jak by trzymal te 850 to wynik mogl by byc inny :?:
Zależy z jakiego powodu trzyma takie obroty. U mnie jest odczuwalny spadek mocy - na przykład teraz jak jechałem. Podejrzewam że po części może to też mieć związek z zapowietrzaniem się pompy. Mam tam u góry luz, do tego niech jeszcze ssie tam powietrze i wszystko pasowałoby do objawów. Idę teraz do garażu trochę tam pomacać. Dziś raczej za wiele nie zdziałam, ale spróbować można.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 08 maja 2009, 17:32

nic trudnego rozbrajalem to niedawno na modzonej pompie:) jak nie pogubisz sprezynek to jest luzz <piwo>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 maja 2009, 17:34

Tylko jeden rzeczy nie rozumiem. Dlaczego mam rozciągać tą sprężynkę. Jeśli się wyrobiła to raczej powinna być właśnie rozciągnięta od wyrobienia.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 maja 2009, 23:31

Wracam właśnie z garażu. Za dużo nie zdziałałem ale sporo się dowiedziałem (najadłem się też sporo strachu, ale o tym później).

Moja pompa wygląda następująco:

Obrazek

Ponieważ wyczuwam luzy na całym tym mechanizmie postanowiłem trochę go pomacać.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Po rozebraniu tego doszedłem do wniosku że raczej nic więcej sam nie zdziałam :) Ale zrozumiałem za to jak mniej więcej to działa i jednocześnie nie co mnie jedna rzecz zastanawia.

Cały mechanizm składa się z 3 "dźwigni" (nie wiem jak to nazwać). Na rysunku oznaczone cyframi od 1-3.

Obrazek

Na samym dole jest ta oznaczona 3. Opiera się ona o śrubę regulacyjną 4 (wydatek cząstkowy). Jeśli pociągniemy za nią tak jak gdybyśmy chcieli dodać gazu to u mnie ma ona luzy, w sensie takim że dopiero po pewnym pociągnięciu dotyka ona dźwigni 2 która de fakto realnie zwiększa obroty bo właśnie ona osadzona jest na frezie wystającego z pompy wałka.

I teraz moje pytanie: czy tak ma być? Wcześniej w to nie wnikałem, bo nie wiedziałem jak to jest zbudowane. Ale teraz już wiem i widzę że w tej postaci ta regulacja nie ma żadnego sensu ponieważ ruszając tą dźwignią w zakresie jej "luzu" nie ma to żadnego znaczenia dla pompy. Czy regulacja nie powinna być tak zrobiona aby 3 stykała się z 2 :?:

PS: Wiem że trochę zagmatwałem, ale ciężko mi to opisać :-P Mam nadzieje że fachowcy zrozumieją.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 08 maja 2009, 23:51

U mnie dla odmiany jest tak, że jak go odpalam, to obrotomierz po włączeniu silnika pokazuje około 950 - 1000, jak go lekko przygazuje to nie spadnie do 1000 czy 950 tylko około 1100, jak już go wygrzeje, to obroty elegancko schodzą do 900 i ładnie to trzyma, czy to normalne ?

Awatar użytkownika
gaav1000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 01 lut 2008, 20:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gaav1000 » 09 maja 2009, 11:48

strasznie irytujace są te wachania obrotów nie wytrzymałem i kupiłem drugą pompę

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 maja 2009, 00:59

A ja doszedłem do kolejnych wniosków. Te moje zmienne obroty na pewno spowodowane są tym mechanizmem pompy odpowiadającym za dodawanie gazu. Teraz zauważyłem że dźwignia nr 2 nie zawsze wraca do tej samej pozycji. To ona osadzona jest na tym wałku wychodzącym z pompy. Nie jest bezpośrednio połączona z dźwignią do której przyczepiona jest linka gazu. Łączy się z nią za pomocą sprężynki, podobnie jak z tą dźwignią na samym dole. I w zależności jak się ułoży po spuszczeniu nogi z gazu takie mam obroty.

Mam teraz pytanie. Czy ten wałek wychodzący z pompy powinien jakoś sprężynować? Ponieważ kiedy rozebrałem wszystko mogłem nim kręcić zmieniając tym samym obroty ale on nie wracał do żadnej pozycji - pozostawał w takiej w jakiej go zostawiłem? Nie wiem czy tak powinno być czy to wina tej sprężynki o której pisaliście wcześniej. Bo jeśli tak to w końcu zdecyduje się zdjąć tą pokrywę, może przy okazji wymienię tą tuleje, no a jak już będę miał to rozebrane to będzie trzeba zrobić govmoda :-P

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 10 maja 2009, 15:39

Rób Gover Moda i chwal sie efektami <ok>
Spójrz na mojego poprzedniego posta, czy objawy w nim opisane to jest norma ?

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 10 maja 2009, 17:58

Labiel pisze:Mam teraz pytanie. Czy ten wałek wychodzący z pompy powinien jakoś sprężynować? Ponieważ kiedy rozebrałem wszystko mogłem nim kręcić zmieniając tym samym obroty ale on nie wracał do żadnej pozycji - pozostawał w takiej w jakiej go zostawiłem? Nie wiem czy tak powinno być czy to wina tej sprężynki o której pisaliście wcześniej.
jest ok

Awatar użytkownika
Lotharis89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 06 wrz 2014, 12:38

Post autor: Lotharis89 » 18 gru 2014, 10:25

Też spadały mi obroty jak sie porządnie rozgrzał. Stawiałem na pompe.
Objawem kończącej sie pompy jest nie tylko gorszy rozruch na ciepłym ale także zauważalny spadek mocy i obrotów na biegu jałowym. w porównaniu do stanu w którym pompa nie osiągnęła właściwej temp.
Mi tracił moc po ok 20-30 min jazdy. Szczególnie w dolnym zakresie obrotów.
Po regeneracji pompy i wymianie głowicy (pompy) na podejrzewam dużo mniej spracowaną było o wiele lepiej.

[ Dodano: 2014-12-18, 10:26 ]
Doszła do tego wymiana kompletu popychaczy hydraulicznych (szklanek) z czego 2 były całkiem zużyte, poddawały się puszczały olej nie trzymając ciśnienia/nie amortyzując. Domniemywam, że właśnie wtedy olej jest gorący i rzadki zużyte popychacze dają się we znaki i puszczają nie ustalając odpowiedniego luzu zaworowego.
Po wymianie silnik zaczął ładnie miękko pracować, nie spadają mu obroty. Pali na dotyk na zimnym i na gorącym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga