Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.6d]swap z 1.6 na 1.6td

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

[b3 1.6d]swap z 1.6 na 1.6td

Post autor: matt1988 » 03 maja 2008, 17:38

Mam turbo, pompe wtryskową i głowice (tylko ze głowica nie jest z audi bo nie ma hydraulicznych popychaczy zaworów) brakuje mi tylko bloku i IC. I czy wystarczy ze zmienie głowice i włoze turbo itp, czy trzeba zmieniac tez blok :?:

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 03 maja 2008, 20:39

Z tego co się dowiadywałem trzeba i blok, nie wytrzyma długo z turbiną i strzeli, lepiej sprzedać to co masz i kupić kompletny silnik

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 maja 2008, 21:10

W sumie blok od 1,6 D nie różni sie niczym od tego z 1,6 TD oprócz natrysków oleju na denka tłoków a i tu nie do końca, bo słyszałem że w silniku RA (1,6 TD) nie było takich natrysków jak jest to w SB. Czyli z tego by wynikało że do zwykłego 1,6 D wystarczy dodać turbo, zmienić pompe i wtryski i ma się turbognojka. O ile się nie myle to w TD mocniejsze były tylko głowice, duł silnika nie był wzmacniany.

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 03 maja 2008, 21:25

Hm...gdzieś czytałem że i dół jest inny...ciekawe jak to jest w końcu, bo jeśli dół jest ten sam to może i by turbinę dołożył, ciekawe czy to jest opłacalne..., czyli jakie koszty wchodzą w grę aby uturbić JK? jakieś - tej zabawy?

Awatar użytkownika
PAWLO2525
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 19 lis 2007, 23:54
Lokalizacja: okolice szczyrku

Post autor: PAWLO2525 » 03 maja 2008, 23:03

witam sam sie zastanawiam pada mi silnik 1.6 td...mam silnik z paska 86r 1.6d niepamietam jk albo jp .....szukalem troche info o tym i znalazlem chyba to kolega ....ze niby rozni sie natryskiem ale szly jakies td bez tych dysz ...ale pisalo tez ze tloki niemaja wyciec pod ten natrysk .......ale jest kilka diesli uturbionych i jakos znosza to ....ale nieryzykowal bym i ustawil cisnienie na okolo 0.5 ...co do kosztow niewiem jak sie ma takie czesci to mozna zaryzykowac..ale kupujac pojedynczo osprzet to wychodzi dosc sporo

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 maja 2008, 01:30

Dokładnie, jak ktoś chce wszytsko kupować, bo trochę tych gratów jest, to będzie to nie opłacalne. Co innego jak takie graty leżą już w garażu... Wtedy można zaryzykować. Zresztą są ktoś już robił to na forum u nas i jeździ. Na forum Golfa też były takie przypadki.

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 04 maja 2008, 15:52

Ja ostatnio widzialem taki wynalazek w golfie ze koles mial turbo i IC a pompe wtryskową ze zwykłego diesla i tez jezdziło. A co do tych natrsków na tłoki to pewnie były tylko w silnikach SB ze względu na wiekszom moc. Takrze kupie blok z SB i pare innych pierduł i to jakos poskładam do kupy.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 maja 2008, 17:17

Na zwykłej pompie też oczywiście pojedzie, ale to nie ma najmniejszego sensu. Wzrost mocy byłby w takim przypadku niewielki a nakłądy kapitału i pracy duże. Znacznie lepszy efekt będzie z poma z grzybkiem. Wtedy można już pokąbinować.

A co do tych natrysków, bo RA ich niby nie ma a jest to bliźniak SB i też ma 80 KM. Różni się tylko tym, że ponoć nie ma właśnie tych natrysków i elektrycznej pompki wody.

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 04 maja 2008, 17:24

A jeszcze ktos tu pisał ze denka tłoków są inne, a mam nowki tłoki z pierścieniami, i chyba to bedom te bez natrysków. :cry: Ale może bedzie działac z tymi co mam.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 maja 2008, 17:36

3 tłoki od SB mam w chacie, jednego brak bo sam go potrzebowałem. Trudno mi powiedzieć czy różnią się jakoś od tych od zwykłego D bo nie widziałem tamtych. Ale tak na pierwszy rzut oka nie ma w nich nic specjalnego. Jak chcesz to Ci mogę wysłac dokładnie jak wyglądają te tłoki od SB bo mam nawet jeden w pokoju, troszkę popsuty, ale przynajmniej czysty.

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 04 maja 2008, 18:17

To jak bys mogł zrobic foto to porównam z tymi co ja mam.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 maja 2008, 18:41

A wieć tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 04 maja 2008, 19:23


Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 maja 2008, 19:46

A skoro nie widać różnicy to po co przepłacać.

Przypomniało mi się właśnie, że przecież u mnie w garażu stoi własnie blok od SB. Gdybyś chciał to daj znać, to spytam się wujaszka co i jak, bo nie jest mój.

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 04 maja 2008, 19:55

Kupil bym ale ze wzgledu na wage przesylka nie bedzie opłacalna. A w mojej okolicy jest pełno szrotów i napewno gdzies taki dostane. Ale dzięki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl