Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C4 2.5 TDI AAT] Traci moc a po kilku kilometrach odzyskuje

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
radhool
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 03 paź 2007, 22:43

[C4 2.5 TDI AAT] Traci moc a po kilku kilometrach odzyskuje

Post autor: radhool » 20 sie 2009, 16:34

Witam serdecznie, kupiłem niedawno C4 2.5 TDI AAT rocznik 92 i mam problem z mocą, mianowicie auto raz bardzo dobrze przyspiesza na każdym biegu a po kilku kilometrach bądź po dojechaniu do świateł i ponownym ruszeniu nie przyspiesza tak jak powinno. Wkręca się w obroty płynnie jednak nie czuć tej samej mocy co wcześniej.
Turbina jest sucha, oleju nie bierze nie kopci, płyn chłodniczy jest czysty. Wiecie panowie co może być przyczyną?Zapieczone turbo? Czy te silniki można zdiagnozować vagiem?

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 20 sie 2009, 16:45

jedyne co mi przychodzi do glowy to n75 & egr ewentualnie wastegate przypieczony
diagnoza podobna jak w 1z na bosch'u

Awatar użytkownika
radhool
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 03 paź 2007, 22:43

Post autor: radhool » 20 sie 2009, 21:28

Czyli turbo raczej sprawne? A zawor przeczyszcic a jak nie pomoze kupic nowy?

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 20 sie 2009, 23:47

turbo jesli suche i bez wiekszego luzu to sprawne:) Moglbys jeszcze zobaczyc czy zawor upustowy dziala jak trzeba, zaworek przeczysc i ewentualnie podmien na probe na taki sam od kogos kto ma taki sam motor zanim zdecydujesz sie na kupno nowego.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 26 sie 2009, 07:27

z którego roku jest Twój pojazd? Jeśli <1994, masz podobnie jak w 1Z na Boschu, czyli kibel, uboga diagnoztyka, MAP do 1Bar i nastawnik potencjometryczny.
Jeśli >08.1994 masz już pełną diagnostykę, która pozwoli Ci na zrobienie kompletu logów statycznych i dynamicznych. Jak robić, masz opisane na forum. Zamieścisz logi i wszystko będzie jasne.
Jeśli masz <1994 zamieść grupę 000 VAG statycznie i dynamicznie.
Jeśli masz >1994 zamieszczasz:
statyczne - 000,001,003,004,007,013
statyczne Basic Settings - 000,003,004
dynamiczne - 000,003,004,008,010,011

Awatar użytkownika
radhool
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 03 paź 2007, 22:43

Post autor: radhool » 15 wrz 2009, 17:37

Ponawiam temat.
Przełożyłem od znajomego N75, egr, przepływomierz, próbowałem też zaślepić egr-nic nie dało.
Wychodzi na zapieczony wastegate. I teraz pytanie jak dostać się do niego w AAT i czy można go przeczyścić ewentualnie wymienić na nowy?

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 15 wrz 2009, 19:21

mozesz sprobowac rozruszac sztanga wastegate, ewentualnie kompresorem sie wpiac w gruche i poganiac troche + wd40 i inne srodki zaaplikowac tam, jak nie pomoze to turbo na wierch i do dziela <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl