Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6TD All] Turbosprężarka, kilka pytań.

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

[1.6TD All] Turbosprężarka, kilka pytań.

Post autor: Gosia » 07 maja 2009, 18:30

Witam, w związku z tym, ze moje turbo dogorywa, miałabym kilka pytań, ponieważ chciałbym sobie pewne sprawy rozwazyc i przemyślec, oprócz regeneracji obecnej mam jeszcze inne pomysły.. czasu jeszcze troche mam, moja się z dnia na dzien nie rozleci, autko sie toczy

tak wygląda turbina Garret, którą mam u siebie....

Obrazek
kliknij aby powiekszyc


bardzo lubię moją audiczkę, musze przyznać i szybko z niej nie zrezygnuję, ale niestety te 80 koni to jest dla mnie za mało... jest to upierdliwe na trasie, bo nie mozna sobie myknąc, trzeba czekac az miejsca bedzie duzo i analogicznie skręt w lewo na zatłoczonym skrzyzowaniu, co tu mówic sami wiecie i teraz mam dylemat, chodzi mi po głowie wsadzenie czegoś tam odrobinke wiekszego, zeby chociaz te 90 koni miał jak zwykła benzyna ;-)

jestem bardzo ciekawa Waszych opini koledzy na temat mojego pomysłu i podpowiedzi jakie tam pasują turbinki (wiem, ze jakieś z VW tylko nie wiem własnie jak z mocowaniami ip.), chciałbym to sobie wszystko przemyślec, póki moja konczaca się turbina daje mi ten czas
Ostatnio zmieniony 09 maja 2009, 15:37 przez Gosia, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
wydrunio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 22 gru 2008, 22:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wydrunio » 07 maja 2009, 18:38

zawsze mozesz dorwac taką samą jak masz teraz, podnieść ciśnienie doladowania, dawke paliwa na pompie, chyba jeszcze obrócenie PIN'a coś pomagało ;)

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 07 maja 2009, 18:47

to t2 albo t3 ale chyba t3:P Jesli to T3 to jej potencjal jest nie maly i oscyluje pod 200kuni jak nie lepiej:P Jesli chcesz podniesc dynamike to regeneruj badz kup uzywke w bdb. stanie + podkrecenie dawki paliwa i przekrecenie pina i powinno starczyc:) Grubsze mody wymagaja juz grzebania i troche waluty:P

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 07 maja 2009, 18:52

koledzy, a jak to wszystko wpływa na zywotnośc silnika? oraz na spalanie?

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 07 maja 2009, 18:58

normalna jazda spalanie moze byc nawet mniejsze, butowanie = troszke wiecej niz przed zmiana:P
jak podkrecisz turbinke i pompe to wg mnie zadnego wplywu na zywotnosc to nie bedzie mialo:P co innego jak planujesz taka moc jak nasi koledzy z sasiedniego forum golfa...
A u mnie przeszczep turbiny z a6 2.5 180km zakonczyl sie szybszym zuzyciem tulejki na korbowodzie(prawdopodobnie ukryta wada, bo tylko na 1garze)
Ostatnio zmieniony 07 maja 2009, 19:01 przez mrozoo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 07 maja 2009, 19:00

mrozoo pisze:co innego jak planujesz taka moc jak nasi koledzy z sasiedniego forum golfa...
nie no, bez przesady ja juz nie szaleje ;-) chodzi mi tylko o to, co w tym pierwszym poście pisałam, ze kiedy potrzeba to zeby on się trochę zerwał, kiedy potrzeba skręcic, wyjechac z bocznej, wyprzedzic itp. ;-)
Ostatnio zmieniony 07 maja 2009, 19:03 przez Gosia, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 07 maja 2009, 19:01

Gosia, załóż sobie małe turbo do codziennej jazdy na krótkich odcinkach i miasta lepsze , mniej ci będzie palić
ciekawi mnie jak to ci chodzi że narzekasz na moc , mi po wa-wa pali max 6 a ostatnio 5.5

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 07 maja 2009, 19:02

to śmiało krecic dawka, pinem i doladowaniem(po uprzednim zamontowaniu jakiegos wskaznika boosta)
Vision to t3 na tym zdjeciu?

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 07 maja 2009, 19:05

Vision pisze:ciekawi mnie jak to ci chodzi że narzekasz na moc ,
teraz nie chodzi chyba już wcale, chodzi jak zwykły diesel, zadymia mi jeszcze nieraz zamiast się wkręcac (kat wtrysku po zmianie rozrzadu tez jest nie teges, ale to bedzie zrobione jutro na zegar... dzis to wszystko oglądał mechanik tylko od diesli, i to ze turbina się konczy to potwierdził moje obawy ), jest padaka i ma luzy na wiatraczku wyczuwalne.... więc tak czy tak coś musze z turbiną robic
Ostatnio zmieniony 07 maja 2009, 19:09 przez Gosia, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 07 maja 2009, 19:09

kazdaa ma luz nawet nowa,,, tu masz link jak samemu ja zdiagnozowac http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=234430

Awatar użytkownika
wydrunio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 22 gru 2008, 22:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wydrunio » 07 maja 2009, 19:13

https://audi80.pl/zwiekszenie-mocy-1 ... t24574.htm

Tutaj masz cały temat krok po kroku o zwiększaniu mocy w TD [SB] i [AAZ]

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 07 maja 2009, 19:25

zadymia mi jeszcze olejem zamiast się wkręcac.... wszystkie objawy padaki ma :cry: jutro jestem umówiona jeszcze na ustawienie tych kątów wtrysków i pomiar kompresji w silniku.... poprostu jesli ta kompresja będzie OK, bede tylko kombinowac z turbina (inna albo regeneracja tej) a jak tamto bedzie tez nie teges to normalnie nie wiem co dalej... ale pewnie przeszczep, bo nie opłacało by się robic wszystkiego

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 07 maja 2009, 19:31

Gosia pisze:zadymia mi jeszcze olejem zamiast się wkręcac.... wszystkie objawy padaki ma :cry: jutro jestem umówiona jeszcze na ustawienie tych kątów wtrysków i pomiar kompresji w silniku.... poprostu jesli ta kompresja będzie OK, bede tylko kombinowac z turbina (inna albo regeneracja tej) a jak tamto bedzie tez nie teges to normalnie nie wiem co dalej... ale pewnie przeszczep, bo nie opłacało by się robic wszystkiego
jak masz pozny kat wtrysku to bedzie dymil jak stary traktor, niech ci ustawi porzadnie mechanior kat wtrysku na ksiazkowa wartosc 0,9 - 1mm , i wtedy jazda,

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 07 maja 2009, 19:31

chociaz ten mechanik od diesli jak dzis to oglądał tak wstepnie i przejechał sie tym moim autkiem, pocieszał mnie ze silnik na umierający nie wygląda, tylko ta turbina ale jutro kompresje zrobimy, zebym wszystko wiedziała na czym stoje i co dalej robić, a kąty mi ustawi tak czy tak - według niego na chwilę obecną mają te kąty za wysokie wartości, ale to tylko z rozmowy, jutro na 9 rano mam byc

i jeszcze jedno, ja byłam kiedys przekonana, ze mam turbine z RA tą 80KM, niestety mam turbine z osprzetu CY i one miały 70KM... niestety nikt wczesniej nie umiał tych turbin odróznić
Ostatnio zmieniony 07 maja 2009, 19:51 przez Gosia, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 07 maja 2009, 19:50

mrozoo pisze:Vision to t3 na tym zdjeciu?
tak T3 i w tym układzie jak ma Gosia, ( ic) to kiszka , bez podciągnięcia dawki laga pewno ma niezłego , miałem w swoim T3 bez ic to nie było tragedii jakoś szedł , na obecnym jest wiele lepiej do codziennej jazdy i spalanie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl