Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B3 1.6td RA] uszczelka pod glowica

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 gru 2010, 21:45

Fighter001 pisze:No wiec zrzuce glowice z SB i zobacze w jakim bedzie stanie podobno silnik byl po remoncie. A 1Z to nie do tej budy bo to tylko oska a jak juz mtdi to jakas moc by musiala byc ;-)
Albo niskie spalanie ;-)

Zresztą najmocniejsze 1.6 TD Zaprzala było ośką ;-)

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 08 gru 2010, 19:22

Panowie sciaglem dzisiaj glowice no i jest w o wiele lepszym stanie. Pekniecia standardowe miedzy zaworami i jakies minimalne na komorze wirowej zreszta ocence sami czy warto to zakladac i czy dawac do planowania czy nie bo juz raz podobno byla planowana http://img842.imageshack.us/gal.php?g=20101208383.jpg

A tak wygladaja tloki http://img709.imageshack.us/gal.php?g=20101208381.jpg pierwsze dwie foty to silnik ktory mam w garazu, krecilem walem i ten nie puszcza oleju na denka tlokow i nie maja one takiego luzu, a reszta to silnik ktory mam aktualnie w aucie tloki maja lekki luz i jak krece walem to wydobywa sie olej na gore w sladowych ilosciach.
I jeszcze co znacza te kropki na zaworach poprostu ktos je sobie ponumerowal?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 08 gru 2010, 19:33

Najpierw sprawdź głowicę czy jest prosta, bo może nie będzie potrzebne planowanie. Blok również sprawdź. Do tego metalowa uszczelka z AAZ i wzmacniane szpilki, jeśli chcesz wysoko podnieśc doładowanie (np 1.5 bar). Głowice i dół zakładaj z tego drugiego SB.

A co do kropek to ktoś je mógł sam wykonać, jak rozbierał silnik do pierwszego planowania.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 08 gru 2010, 19:38

Dobra glowice dam do sprawdzenia a jak sprawdzic dol czy jest prosty? Wystarczy wyczyscic papierkiem wodnym? I czy nie lepiej wymienic pierscienie w moim obecnym RA niz przekladac caly silnik? Slad na 1 tloku po zaworze jest minimalny czy to by jakos wplynelo na prace silnika i jego wytrzymalosc?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 08 gru 2010, 20:39

Po dość porządnej lekturze czytania o przypadkach pękających tłoków mogę stwierdzić, że tłoki po kolizji pękają od 10tys do 100tys km po zdarzeniu więc bym nie ryzykował. Po drugiej chyba prościej jest przełożyć dół silnika niż zmieniać pierścionki ;-)

Blok możesz sprawdzić przykładając poprostu szybę delikatnie zwilżoną. Kształt wody pod szybą powie Ci w dość dobrym przybliżeniu o wszelkich pofałdowaniach. Taki domowy sposób.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 08 gru 2010, 20:46

No tak ale silnik juz przekladalem to nic nowego a pierscieni jeszcze nie wymienialem i fajnie bylo by sie nauczyc :-) ale lepiej przelozyc silnik skoro ten tlok ma szanse na pekniecie. Bo w tamtym dol jest w bardzo dobrym stanie wprawdzie panewek jeszcze nie widzialem ale jak juz mam go na wirzchu to wszystkie uszczelki beda nowe i wtedy dopiero go wrzuce do auta. A glowice dam do sprawdzenia ale mysle ze sie nadaje do uzytku tylko czy sie nadaje do krecenia? Poprzednio bylo 1,5 bara przy pelnej predkosci na 5 biegu i tak to sie wlasnie skonczylo.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 08 gru 2010, 22:15

A oglądałeś jak wyglądała poprzednia głowica przed doładowaniem 1.5 bara?

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 08 gru 2010, 23:04

niestety ale tak własnie czyni 1.5 bara doładownia :!: miałem identyczny przypadek,fakt że szlag ja wział dopiero po około 25tys.kilom. :idea:
Mariusz sadząc po zdjeciach tobie nie dmuchło uszczelki,poprostu pękła głowica :!:

Niezdziwił bym sie gdyby tłoki też były pęknięte :!:

co do głowicy tej z drugiego silnika to bezapelacyjnie,sprawdzić na szczelność i splanować :!: bo szkoda twojej pracy i kasiorki :idea:

:arrow: grubość uszczelki uzależniona jest od tego ile wystają tłoki ponad płaszczyznę bloku silnika :idea: a wiec conajmniej suwmiarka elektronicz :!: i pomierz sobie, potem jesli już bedziesz wiedział jaką gruba uszczelke masz kupić to;w przypadku pozostawienia 1.5 bar załóż o rozmiar wiekszą :!: dłużej głowica wytrzyma :idea:

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 09 gru 2010, 19:50

Poprzedniej glowicy nie widzialem przed moim "tuningiem" ale sadze ze nie byla w najlepszym stanie pewnie auto bylo przegrzane bo ma nowa chlodnice i to tez moglo wplynac na jej zniszczenie ale ta tez nie jest szalowa wiec jednak bede musial troche zmniejszyc doladowanie :cry: ale jesli splanuje glowice to i kompresja sie zwiekszy wiec przy mniejszym doladowaniu bedzie troche wiecej mocy :?:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 gru 2010, 20:06

Diesel to nie benzyna - większa kompresja to lepsze zapalanie w zime.
Moc w dieslu to w dużym uproszczeniu wypadkowa paliwa i powietrza, ni mniej ni więcej (wpływ początku tłoczenia na moc pomińmy). Delikatnie może ciut szybciej temp. łapać oraz być nieco głośniejszy ale to naprawdę, nieznaczne różnice.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 10 gru 2010, 16:39

Witam bylem dzisiaj w sprawdzonym zakladzie ktory planuje glowice no i panowie sie wypowiedzieli na temat mojego egzemplarza ze na pierwszy rzut oka komory wirowe do wymiany bo popekane i jak ja splanuje i zaloze to tak samo skonczy jak ta co mialem w aucie. Dzwonilem do zakladu ktory regeneruje glowice i "nowa" czyli po remoncie kompletnym kosztuje 650zl + moja stara. I teraz pytanie czy lepiej regenerowac ta co mam czy kupic druga juz zrobiona? Koszta beda podobne z tego co sie orientowalem.

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 10 gru 2010, 17:04

Powiem tak robiłem remont moje nowe komory prowadnice spawanie miedzy zaworami i w dwoch miejscach była peknieta wyglądała jak nowka dałem jakos niecałe 600zł i mam na niej zrobione jakoś 20tys z czego połowa na doładowaniu dochodzacym do 1.7 bara uszczelkę mam najgrubsza bo miałem blok jeszcze robiony nic sie nie dzieje także moim zdaniem warto. A robiłem w formie JURGAL z mikołowa sprawdzony zakład od wielu lat.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 10 gru 2010, 17:12

Czyli lepiej zrobic moja niz kupywac druga? Dol tez mam po remoncie tloki nie maja prawie wcale luzu no i nie puszczaja kszty oleju na gore. A i jeszcze jedno pytanie ile dostales gwarancji? Bo gosciu mi powiedzial ze na ta co oni maja do sprzedania jest rok gwarancji.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 10 gru 2010, 18:59

Fighter001 pisze:Witam bylem dzisiaj w sprawdzonym zakladzie ktory planuje glowice no i panowie sie wypowiedzieli na temat mojego egzemplarza ze na pierwszy rzut oka komory wirowe do wymiany bo popekane i jak ja splanuje i zaloze to tak samo skonczy jak ta co mialem w aucie. Dzwonilem do zakladu ktory regeneruje glowice i "nowa" czyli po remoncie kompletnym kosztuje 650zl + moja stara. I teraz pytanie czy lepiej regenerowac ta co mam czy kupic druga juz zrobiona? Koszta beda podobne z tego co sie orientowalem.
Za tyle kupisz słupek z 1Z, do tego wtryski AFN i pompę pod mTDI za 220zł (jest na allegro orginalna mechaniczna pompa z pierwszego TDI) i masz świetne mTDI. Zastanów się, sprzedając dół dostaniesz parę $$$.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 11 gru 2010, 09:41

Kupic kupie ale w jakim stanie a tu juz bede mial jak nowka wszystko i po problemie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl