Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b3 1.6td] Uszczelka pod pokrywą zaworów, korek czy guma?

ODPOWIEDZ
sunseeker1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 14 sty 2008, 12:31

[80 b3 1.6td] Uszczelka pod pokrywą zaworów, korek czy guma?

Post autor: sunseeker1 » 06 wrz 2010, 20:52

Witam wszystkich, miałem bardzo drobny wyciek spod uszczelki pod pokrywą zaworów, więc stwierdziłem że zrobię wszystko na cacy. Poprzednią uszczelkę miałem gumową 3 częściową, bez żadnych metalowych elementów. Kupiłem w IC uszczelkę gumową goetze za 70zł jednoczęściową, wszystko obczyściłem założyłem i ... jest fatalnie puszcza olej na całej powierzchni. Jest ona trochę inna niż ta która zdjąłem ponieważ otworach na śruby znajdują się metalowe tulejki, mam wrażenie że przez to uszczelka nie jest wystarczająco dociśnięta - nie pasuje tak dobrze jak ta stara. Może w takim razie powinienem kupić korkową? Jak to jest z tymi uszczelkami.. bo jak na razie wydałem kasę poświęciłem czas i jest dużo gorzej jak było.. samochód z 91roku.

Dzięki

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 wrz 2010, 20:57

Najprawdopodobniej masz dekiel przeciągnięty.

Zastosuj czarny silikon - posmaruj cienką warstwą z dwóch stron uszczelkę, odtłuść głowicę i dekiel, dokręć lekko z wyczuciem, poczekaj kilka godzin aż zwiąże i dokręć mocniej.
Jak to nie pomoże to odezwij się do mnie na PW, mam duraluminiową pokrywę zaworów z innego silnika VW, która będzie do Ciebie pasować. Tej już się nie da przekręcić i jest idealnie prosta.

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 06 wrz 2010, 21:57

o korkowej to nawet nie myśl bo to bubel totalny sam sprawdziłem na swoim silniku, ja mam gumową metalową w środku a że była stara to ją dałem na silikon i jest oki a korkowa się powyciskała i powyginała . a tych tulejek nie da się wyjąć jakoś? to daj na silikon za bardzo nie odtłuszczaj bo jak ci się sklei to będziesz mieć problemy ze zdjęciejm pokrywy i nie trzeba odczekiwać paru godzin z godzinka maź wystarczy żebyś mógł sprawdzić efekty

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 wrz 2010, 22:05

Te tulejki są po to aby nie przeciągać pokrywy zaworów.
Niestety nie spisują się, jak już pokrywa została przeciągnięta.
Ja polecam taką pokrywę http://img111.imageshack.us/f/38silnikv ... e2wq7.jpg/ jakby stara się do niczego już nie nadawała. Nie ma co bawić się w to metalowe, nieprzemyślane rozwiązanie jeśli zachodzi potrzeba zmian.

mjerzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 05 mar 2007, 20:15
Lokalizacja: Jodłówka

Post autor: mjerzyk » 07 wrz 2010, 12:37

a może powinna tam być jednak korkowa , bo nie spotkałem jeszcze gumowej 3 cześciowej tylko korkowe , jeśli była korkowa to śruby w głowicy są u dołu szersze właśnie po to żeby nie przeciągnąć głowicy i wtedy gumowa uszczelka nie bedzie pasować bo ma te tulejki metalowe i nie da rady jej docisnąć

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 wrz 2010, 12:53

mjerzyk pisze:a może powinna tam być jednak korkowa , bo nie spotkałem jeszcze gumowej 3 cześciowej tylko korkowe , jeśli była korkowa to śruby w głowicy są u dołu szersze właśnie po to żeby nie przeciągnąć głowicy i wtedy gumowa uszczelka nie bedzie pasować bo ma te tulejki metalowe i nie da rady jej docisnąć
Są gumowo-metalowe 3-częściowe i jednoczęściowe. W orginale śruby w głowicy były proste, nakładało się na nie specjalne tulejki i dopiero uszczelkę korkową (wystarczy spojrzeć jaką średnice mają otwory w korku pod śruby a jak grube są śruby). Tylko kto dzisiaj pod deklem ma to wszystko, jak było w orginale...?
No ale projekt tego silnika powstał 30 lat temu, teraz korek odchodzi do lamusa i są uszczelki gumowo-metalowe wielokrotnego użytku z wtopionymi tulejkami.

mjerzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 05 mar 2007, 20:15
Lokalizacja: Jodłówka

Post autor: mjerzyk » 07 wrz 2010, 16:45

tylko, że jek była oryginalnie korkowa to bez wymiany szpilek gumowa nie bedzie pasować

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 wrz 2010, 17:37

Proszę czytać ze zrozumieniem - szpilki i tak czy siak są wąskie a na nie wchodzą tulejki, które najczęściej giną po pierwszym otwarciu dekla. Gumowo-metalowa uszczelka bez problemu wpasuje się do starych szpilek. Tulejki w gumowo-metalowej uszczelce są szersze od seryjnych szpilek, tak jakby uszczelka miała pasować do dwóch rodzajów szpilek. Zresztą dla uszczelki jest to bez znaczenia bo z racji użytych materiałów nie ma możliwośc aby ją wymyło bądź rozerwało.

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 07 wrz 2010, 20:26

jak ja kupiłem korkową to otwory w niej były tylko takie żeby weszły szpilki a żeby te jakieś tulejki pozakładać to by trzebabyło powiększać otwory w uszczelce

[ Dodano: 2010-09-07, 20:27 ]
wrzuć ją na silikon i bez problemu będzie

mjerzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 05 mar 2007, 20:15
Lokalizacja: Jodłówka

Post autor: mjerzyk » 08 wrz 2010, 11:22

[quote="trepek"]Proszę czytać ze zrozumieniem - szpilki i tak czy siak są wąskie a na nie wchodzą tulejki, które najczęściej giną po pierwszym otwarciu dekla.

chyba nie mówimy o tym samym silniku pownieważ miałem okazję zminiać te uszczelki w kilku rodzajach silnika w B3 i B4 i na szpilkach nie ma żadnych tulejek tylko są w ten sposób wytoczone, tak ,że bez zmiany szpilek nie da rady założyć innej uszczelki niż była

[ Dodano: 2010-09-08, 11:23 ]
czyli jak był korek to korek tylko pasuje

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 08 wrz 2010, 16:49

To najwidoczniej moja głowica ma zmieniane szpilki i gumowo-metalowa pasuje idealnie.
Mogę sobie odkręcać i zakręcać ile razy chcę dekiel :mrgreen:

sunseeker1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 14 sty 2008, 12:31

Post autor: sunseeker1 » 11 wrz 2010, 18:24

Koledzy! Dziękuję za pomoc, nie wiem czy to prawda, ale w intercarsie powiedzieli mi że były 2 typy dekli i do niektórych dawało się gumowo-metalowe uszczelki, a do niektórych korkowe. Ja w końcu zdjąłem tą gumową, (nową) co puszczała i założyłem korkową 3 częściową (kupiłem za 20zł) i jest sucho! Za wcześnie żeby się cieszyć, ale będę pilnował jak sie sytuacja rozwinie. Zdziwiłem się, ale w zestawie z tą gumowo-metalową uszczelką były 2 komplety szpilek.. może do jakichś innych silników bo jeśli chodzi o mój to zarówno korkowa jak i gumowa pasowała do szpilek bardzo dobrze.
Jeśli ta korkowa puści to spiłuje te tulejki na tej gumowo-metalowej tak żeby można ją było lepiej ścisnąć i uszczelnię silikonem.. ostatecznością jest dla mnie zmiana dekla na inny.. chociaż prawda że mój nie jest prosty (bardzo ciężko schodzi ze śrub bo zawadza).
No nic mam nadzieję że teraz będzie ok.. dziękuje wszystkim za odpowiedzi, będę dawął znać jeśli coś się zmieni.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl