Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Diesel] Wtryskiwacze???

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 01 mar 2008, 12:10

Wymienisz sobie samemu, jedynie wykrec wtryski i zawies do zmienienia końcówki i niech mechanior odrazu ustawi prawidłowe ciśnienie otwarcia. Tak wpadł mi pomysł zeby pomyśleć moze nad mocniejszymi końcówkami (zabiego podobny jak w TDIku) ale czy to sie sprawdzi w TD, jesli jest taka opcja to powinno sie udać... pozatym na samych nowych końcówkach auto bedize mialo lepsze kopyto. Cena samego złozenia wtrysku jak i regulacji nie jest zbyt duza około 30zł za sztuke, a jak kupisz w sklepie co ma swój serwis to powinni złozyć Ci to za darmo (bynajmniej u mnie tak jest).

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 01 mar 2008, 13:57

Nad tymi mocniejszym też właśnie się zastanawiałem, bo wiem że w TDikach tak się robi natomiast czy w TD jest to możliwe :?: Tego właśnie nie wiem. Bo jeśli byłaby taka możliwość a cena nie byłaby za dużo większa to czemu nie.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 01 mar 2008, 18:43

max 165 bar powyżej mogą dziać się cuda ;-)

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 02 mar 2008, 09:36

Ciekawe jak by sprawdzić sytuacje z wtryskami (końcówkami) od 1.9 TD albo od 2.5 TD czy końcówka byla by plug and play :-D i czy jest efektywniejsza czyli czy ma wieksze cisnienie otwarcia jesli tak to tylko władowac takie bo pompa raczej podoła z nabiciem paru barów wiecej do wtrysku.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 02 mar 2008, 10:25

nowa pompa ma wydajność 1000bar po regeneracji spada ok 800 ,wtryski od 1.9td mają też 155.....163bar , wtryski 1.9 TD po założeniu do 1.6TD rzekomo może być mocniejszy pomimo jednakowego ciśnienia (różnica w średnicy otworu rozpylacza) , ja nie spotkałem wtrysków w przedziale 170bar i więcej do td

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 mar 2008, 20:07

Tak więc dzisiaj byłem trochę się wywiedzieć co i jak z wymianą tych wtryskiwaczy. Otóż jeśli dostarczyłbym wykręcone wtryski (co nie stanowi dla mnie problemu) i swoje końcówki to wymiana końcówek i ich regulacja kosztowała by jedynie 10 złotych, czyli w sumie 40 złotych plus jakieś 200 za same końcówki, czyli łącznie 250 za całość z wymianą. Myślę że to niewielkie pieniądze jeśli weźmiemy pod uwagę że wtryski to bardzo istotna sprawa jeśli chodzi o Diesla.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 03 mar 2008, 20:27

Labiel pisze:Otóż jeśli dostarczyłbym wykręcone wtryski (co nie stanowi dla mnie problemu
nie rozpędzaj się bo po tym zabiegu możesz mieć spore problemy ;-)
jakie ciśnienie będziesz ustawiał ?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 mar 2008, 20:37

Vision pisze:nie rozpędzaj się bo po tym zabiegu możesz mieć spore problemy ;-)
jakie ciśnienie będziesz ustawiał ?
Spoko już to kiedyś robiłem u siebie bo jeden wtrysk mi ciekł, więc do wymiany poszły podkładki :mrgreen: Ale mam takie pytanie odnośnie ich dokręcania. Czy jest jakaś określona siła z jaką trzeba je dokręcić, bo patrzyłem w książkę "sam naprawiam" i niestety nic tam na ten temat nie było. Na co trzeba uważać w przypadku dokręcania wtrysków?
Vision pisze:jakie ciśnienie będziesz ustawiał ?
A to właśnie pytanie już dla was co polecacie :?:
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 03 mar 2008, 22:07

przy dokręcaniu można łatwo uszkodzić gniazdo wtryskiwacza i po głowicy, nierówna praca silnika i cuda a ciśnienie na wtryskach wedle uznania 155....163 ( ja sam se ustawie wedle własnej wiedzy i uznania ) ;-)
Ostatnio zmieniony 03 mar 2008, 22:29 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 mar 2008, 22:25

Nie powiem że nie miałem stracha jak odkręcałem wtryski, bo był i to nie mały. Ale myśle że tym razem powinno iść łatwiej, bo nie powinny być już tak zapieczone jak za pierwszym razem.

A jakie są plusy wyższego ciśnienia otwarcia :?: Jaki to ma wpływ na prace silnika :?:
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 04 mar 2008, 07:44

Plusem wyższego ciśnienia otwarcia bedzie wieksza efektywnosc pracy wtrysku (lepsze rozpylanie) co za tym idzie lepsza moc. Minusem moze byc np twarda praca wtryskiwacza bedzie on glosny ale to jak przesadzi sie z ciśnieniem otwarcia. Pytałeś o jakieś inne wtryskiwacze które mozna zastapić np jak te od 1.9? albo od 2.5?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 mar 2008, 11:25

Solskier pisze:Pytałeś o jakieś inne wtryskiwacze które mozna zastapić np jak te od 1.9? albo od 2.5?
Właśnie nie, a w sumie mogłem :-/ Ale jest jeszcze czas żeby się wywiedzieć co i jak bo prędzej pewnie tego nie ruszę jak znajdę jakąś pracę.
Części samochodowe online - Motostacja

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 04 mar 2008, 13:00

i teraz tak...
1)Miałem kiedyś wtryski wzm, chodziły 2 tygodnie. Oddałem na reklamację i uznana była
2)Na wtrysku napisane jest jakie ma mieć ciśnienie otwarcia np. 120 bar, to jest ciśnienie zaprojektowane do konkretnego silnika i pompy i NIE NALEŻY GO ZMIENIAĆ
3)Skoro już wszyscy rozpisują sie o wzroście ciśnienia...i jego zmianie....na jednakowym wtryskiwaczy...i o regulacji...to powiedzcie mi jak wy to robicie? Podkładki ze sklepu metalowego za 30 groszy pod sprężynę we wtryskiwaczu? O ile mnie pamięć nie myli delikatne modyfikacje ciśnienia mogą wystąpić tylko przy skręcaniu wtrysku, co z resztą i tak trzeba robić na odpowiedni moment (160 Nm)
4)Przy rozbieraniu wtrysku najważniejsza jest CZYSTOŚĆ
Adam

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 04 mar 2008, 18:31

madazaw pisze:i teraz tak...
1)Miałem kiedyś wtryski wzm, chodziły 2 tygodnie. Oddałem na reklamację i uznana była
2)Na wtrysku napisane jest jakie ma mieć ciśnienie otwarcia np. 120 bar, to jest ciśnienie zaprojektowane do konkretnego silnika i pompy i NIE NALEŻY GO ZMIENIAĆ
3)Skoro już wszyscy rozpisują sie o wzroście ciśnienia...i jego zmianie....na jednakowym wtryskiwaczy...i o regulacji...to powiedzcie mi jak wy to robicie? Podkładki ze sklepu metalowego za 30 groszy pod sprężynę we wtryskiwaczu? O ile mnie pamięć nie myli delikatne modyfikacje ciśnienia mogą wystąpić tylko przy skręcaniu wtrysku, co z resztą i tak trzeba robić na odpowiedni moment (160 Nm)
4)Przy rozbieraniu wtrysku najważniejsza jest CZYSTOŚĆ
1)lipne można trafić nawet boscha
2) wartość regulowana tak jak podaje producent , a nie optymalna
3) w Etce jest nr a te 160Nm to powodzenia
4)tak jak przy innych elementach

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 04 mar 2008, 18:36

madazaw pisze:Skoro już wszyscy rozpisują sie o wzroście ciśnienia...i jego zmianie....na jednakowym wtryskiwaczy...i o regulacji...to powiedzcie mi jak wy to robicie? Podkładki ze sklepu metalowego za 30 groszy pod sprężynę we wtryskiwaczu? O ile mnie pamięć nie myli delikatne modyfikacje ciśnienia mogą wystąpić tylko przy skręcaniu wtrysku, co z resztą i tak trzeba robić na odpowiedni moment (160 Nm)
Ciśnienie otwarcia wtrysku ustawia sie na sprecjalnej maszynie której w domu raczej na 99% nikt z nas nie ma (chyba ze ktoś prowadzi wartszat :-P) a nie jakimiś podkładkimi za 30gr. podkładkami pod wtryski to mozna sobie samemu jednynie przyspieszyc zapłon :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga