Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Diesel] Wtryskiwacze???

Awatar użytkownika
Plastman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 28 sie 2007, 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[Diesel] Wtryskiwacze???

Post autor: Plastman » 07 paź 2007, 00:09

Witam.
Czy ma ktoś jakieś doświadczenia z wtryskiwaczami firmy WUZETEM WARSZAWA? Jeśli tak, to podrzućcie coś na ten temat, tanie toto, a w sumie końcówki mógłbym u siebie zmienić.
Z góry dzięki
Paweł
Turbodiesel, czyli frajda tak, koszty nie.

Mam plan pokazać wyższość niższego, czyli przewagę komory wstępnej nad wtryskiem bezpośrednim. Głupie? Tak. Bez sensu? Owszem. Ale za to ile frajdy...

1,6TD is not for senior citizens

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 07 paź 2007, 18:05

do 1,6td wystarczy wymienić końcówki, polecam Boscha (200zł/kpl)
wszystkie te tanie podróbki są nie warte złamanego grosza, zrobione są zwykle z miękkiego materiału i szybko się zuzywaja

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 paź 2007, 19:38

Podłącze się do tematu. A czy wymiane końcówek wtryskiwaczy jestem w stanie zrobić sam :?: Jeśli chodzi o wykręcenie wtyrków i takie tam nie ma problemu ale nie wiem jak się wymienia samą końcówkę. W przyszłości, nie koniecznie teraz chciałbym to zrobić bo przy wyzszych obrotach kopci mi na czarno, np przy 140 km/h na 5 biegu, co świadczyło by o tym że właśnie wtryski leją. No ale przy tym przebiegu nie ma się pewnie co dziwić że wtryski nie chodzą tak jak powinny.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 07 paź 2007, 19:59

najlepiej to byłoby najpierw sprawdzić czy wtryski nie leją i czy otwierają przy właściwym ciśnieniu... ale to już tylko sprawdzi mechanik który ma na czym sprawdzić...

poza tym nie słyszałem nigdy by czarny dym przy wyższych obrotach oznaczał lejące wtryski, raczej większe spalanie i spadek mocy, oraz niebieski dym przy odpalaniu zimnego silnika

końcówki zapewne dałbys rade wymienić, ale najpierw upewnij się, że to ich wina, poza tym lepiej oddać to mechanikowi... wtryski to tak delikatne podzespoły, że ja trochę bym się bał samemu w nich grzebać... tymbardziej że musisz je rozbierać

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 paź 2007, 20:52

To może lepiej nic nie będę grzebła tylko lał i jeździł :mrgreen: Bo im więcej się gzrebie tym więcej do zrobienia jest :-D Zresztą pojeżdże nią jeszcze z rok-dwa i trzeba będzie zacząć myśleć o zmianie na B4 :-P
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Plastman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 28 sie 2007, 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Plastman » 07 paź 2007, 23:48

Wiem, że najlepiej by było sobie Boscha zafundować, ale te polskie są jednak o połowę tańsze. Wiem, że są wykonane z gorszych materiałów, ale niech wytrzymają chociaż 100 000km, to i tak się wielokrotnie zwrócą. Jeśli spalanie spadłoby chociaż o 0,1 litra na 100km, to po 25 000km końcówki zaczną przynosić oszczędności. Owszem, kalkulacja z udziałem wtryskiwaczy Boscha wypadnie na pewno dużo lepiej, ale mam co do tego samochodu plany takie jak podniesienie mocy, więc nie wiem co zostanie wymienione, a trochę szkoda by mi było wywalić rocznego Boscha. Co do pytania o wymianę końcówek, to raczej nie jest to jakiś wybitnie skomplikowany zabieg. Wymaga jednak zachowania wyjątkowej czystości. Co do Twojego Audi, skupiłbym się raczej na regulacji wtryskiwaczy, bo jak już powiedział cobra, kopcenie przy wyższych prędkościach to kwestia za niskiego ciśnienia otwarcia wtryskiwacza. Miałem to w Fordzie 1,6D, powinien mieć 140bar, miał 118, 122, 143, 130. Nie wiem skąd się wzięły takie rozbieżności, ale po wyregulowaniu wszystkich na 140 kopcił mniej. Pojedź do pompiarza, będzie miał przyrządy, sprawdzi, ustawi i wio. U mnie niestety sporo wskazuje na końcówki, szary, gryzący dym zaraz po odpaleniu, przy gnieceniu kopcenie. Spalanie na trasie 6,5ltr/100km, fakt, mojego stylu jady, ale mógłby pić mniej, chociaż o spadku mocy nie mogę mówić, Audik 180 lata. Jednak obawiam się, że po prostu przed sprzedażą ktoś zwiększył dawkę paliwa, przez co wzrosło spalanie, ale moc pozostała na wcześniejszym poziomie. Praktyka w sumie nierzadka. Może spróbuję te polskie końcówki, 25zł/szt. to dobra oferta, a gadałem z ojcem, twierdzi że WZM produkowało zawsze dobre układy wtryskowe, ale ze średniej klasy materiałów.
Turbodiesel, czyli frajda tak, koszty nie.

Mam plan pokazać wyższość niższego, czyli przewagę komory wstępnej nad wtryskiem bezpośrednim. Głupie? Tak. Bez sensu? Owszem. Ale za to ile frajdy...

1,6TD is not for senior citizens

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 paź 2007, 18:35

Hmy, a za duża dawka paliwa :?: :-? Może skutkować czarnym dymem przy wyższych obrotach :?:
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 11 paź 2007, 18:25

i wypaleniem dziur w tłokach....

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 paź 2007, 19:07

Darecki3037 pisze:i wypaleniem dziur w tłokach....
Tłoki mam ok :mrgreen: Wiem bo kiedyś je oglądałem :mrgreen:
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 12 paź 2007, 20:19

cobra pisze: końcówki zapewne dałbys rade wymienić, ale najpierw upewnij się, że to ich wina, poza tym lepiej oddać to mechanikowi... wtryski to tak delikatne podzespoły, że ja trochę bym się bał samemu w nich grzebać... tymbardziej że musisz je rozbierać
:shock: :shock: :shock:

Kolego przy wymianie końcówek musisz mieć przyrządy do ich ustawienia po wymianie (specjalny stół). Sama wymiana końcówek bez ich odpowiedniego ustawienia nic nie pomoże, a może nawet zaszkodzić, także "łapy precz od wtrysków"

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 12 paź 2007, 21:05

mogę Cię zapewnić że znam osoby które samemu wymieniały końcówki wtrysków. Nie wiem jak to jest dokładnie z późniejszym ich ustawieniem, ale wszystko po tej operacji było OK Obrazek

Poza tym mowa jest o silniku SB, gdzie wymiana końcówek nie jest tak skomplikowana jak w przypadku TDI

pajak100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 27 sie 2007, 18:41
Lokalizacja: płock

Post autor: pajak100 » 13 paź 2007, 12:26

Jasne, że można wymienić to samemu. Trzeba mieć tylko konkretne klucze, do wykręcenia wtryskiwacza fajkowy i do rozkręcenia wtrysku najlepiej jakiś dobry oczkowy. Pod wtryskami są podkładki , je też wypadałoby wymienić. Siedzą w gniazdach głwicy i można je wyjąć i przeczyścić- jak się nie chce ich wymieniać :lol: , najwyzej będzie leciceć spod wtrysku to wtedy się to wymieni.
Co do ustawienia to już gorsza sprawa. Diesel to niestety precyzja, a końcówki to już chyba największa precyzja z całego układu paliwa. Pompa wirowa nie ma w sobie takiej dokładności jak końcówki.
Czasmi się uda to zrobić bez stołu probierczego, czy tam traserskiego już nie pamiętam jak on się nazywa i wszystko będzie OK. Najwyżej jak się nie uda to wtedy do mechesa, na pewno nic się nie zniszczy. Nie ma takiej możliwości.
Pozdrawiam
audi 90 było
audi coupe 7a Quattro Blos było
audi S4 2.2T jest

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 lut 2008, 23:33

Mam takie pytanie do was. W kształtują się ceny wymiany i regulacja końcówek wtrysków. Patrzyłem na ceny jeden z firm i było napisane, że od 7,5 zł od wtrysku.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 01 mar 2008, 08:58

Tyle już jest napisane a nic konkretnie... wiec końcówki sam nie wymienisz bo nie masz maszyny do ustawienia ciśnienia otwarcia... nastpenie miedziane podkładki zawsze daje sie nowe!! kosztuja grosze i nie można liczyć na to czy bedzie lało waha czy nie. Kolejna sprwa do kolegi. A co do marki to chyba jasne tylko BOSCHA i to tylko niemieckiego zadnej innej podruby.Labiel, myśle ze kopcenie u Ciebie spowodowane jest zbyt niskim cisnieniem doładowania w stosunku do dawki paliwa, lub w ostatecznosci podumieraja wtryskiwacze (otwierajace sie zza niskiego cisnienia) ale raczej stawiam na doładowanie. Poprsotu LDA nie ogranicza na wysokich obrotach już dawki paliwa w stosunku do doładowania. Dawka jest duza a za małe doładowanie, jednym słowem ropa sie nie spala do końca wiec albo zwieksz doładowanie albo zmniejsz dawke paliwa, jesli zwiekszysz doładowanie mozliwe ze uzyskasz jeszcze nieco wiecej mocy(być moze nawet tego nie odczujesz) a jesli zmniejszysz nieco dawke to napewno nie stracisz mocy (również tego nie odczujesz) a co do wyppowiedzi kolegi Darecki3037, w zupełnosci sie z gadzam przy takim stanie rzeczy z czasem wypala dziure w tłoku, i nikt mi nie powie ze nie bo sam narobiłem sobie kiedys w ten spposób roboty :mrgreen:


A tak pozatym to dla czego ten temat jest tym dziale a nie w dziale zwiazanym z silnkiem!? <piwo>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 01 mar 2008, 11:18

Temacik jest dość stary więc moje wcześniejsze wypowiedzi odbiegają już trochę od obecnego stanu rzeczy. Co do kopcenia na wyższych obrotach to może jak cisne na 2 to coś tam w lusterku zobaczę. W tamtym roku podnosiłem bowiem ciśnienie i wygląda na to że poprawiło się. Oczywiście pewnie jak gniote go to z rury idzie jakieś czarny dym (myślę że to normalne w dieslu), ale w tylnim lusterku nic nie widać, żadnych czarnych kłębów, czyli myślę że jest ok.

Ostatnio jednak zauważyłem czarny dymek przy spokojnej jeździe na drugim biegu. Nie była to jakaś kopcówa czy coś takiego, delikatny czarny dymek, którego w ogóle bym nie zauważył, gdyby nie wiatr wiejący od boku, dlatego mogłem dojrzeć go w lusterku. Może to być spowodowane za dużo dawką lub właśnie wtryskiwaczami. Auto ma już nie mały przebieg, więc wcale bym się nie zdziwił gdyby wtryskiwacze siadały a przynajmniej były nie wyregulowane. Dlatego interesuje mnie cena ich wymiany. Co do samych wtryskiwaczy to 200 zł muszę odłożyć, nie wiem natomiast ile będzie kosztować wymiana i regulacja.
Części samochodowe online - Motostacja

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga