[Diesel] Wtryskiwacze???
[Diesel] Wtryskiwacze???
Witam.
Czy ma ktoś jakieś doświadczenia z wtryskiwaczami firmy WUZETEM WARSZAWA? Jeśli tak, to podrzućcie coś na ten temat, tanie toto, a w sumie końcówki mógłbym u siebie zmienić.
Z góry dzięki
Paweł
Czy ma ktoś jakieś doświadczenia z wtryskiwaczami firmy WUZETEM WARSZAWA? Jeśli tak, to podrzućcie coś na ten temat, tanie toto, a w sumie końcówki mógłbym u siebie zmienić.
Z góry dzięki
Paweł
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Podłącze się do tematu. A czy wymiane końcówek wtryskiwaczy jestem w stanie zrobić sam :?: Jeśli chodzi o wykręcenie wtyrków i takie tam nie ma problemu ale nie wiem jak się wymienia samą końcówkę. W przyszłości, nie koniecznie teraz chciałbym to zrobić bo przy wyzszych obrotach kopci mi na czarno, np przy 140 km/h na 5 biegu, co świadczyło by o tym że właśnie wtryski leją. No ale przy tym przebiegu nie ma się pewnie co dziwić że wtryski nie chodzą tak jak powinny.
najlepiej to byłoby najpierw sprawdzić czy wtryski nie leją i czy otwierają przy właściwym ciśnieniu... ale to już tylko sprawdzi mechanik który ma na czym sprawdzić...
poza tym nie słyszałem nigdy by czarny dym przy wyższych obrotach oznaczał lejące wtryski, raczej większe spalanie i spadek mocy, oraz niebieski dym przy odpalaniu zimnego silnika
końcówki zapewne dałbys rade wymienić, ale najpierw upewnij się, że to ich wina, poza tym lepiej oddać to mechanikowi... wtryski to tak delikatne podzespoły, że ja trochę bym się bał samemu w nich grzebać... tymbardziej że musisz je rozbierać
poza tym nie słyszałem nigdy by czarny dym przy wyższych obrotach oznaczał lejące wtryski, raczej większe spalanie i spadek mocy, oraz niebieski dym przy odpalaniu zimnego silnika
końcówki zapewne dałbys rade wymienić, ale najpierw upewnij się, że to ich wina, poza tym lepiej oddać to mechanikowi... wtryski to tak delikatne podzespoły, że ja trochę bym się bał samemu w nich grzebać... tymbardziej że musisz je rozbierać
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Wiem, że najlepiej by było sobie Boscha zafundować, ale te polskie są jednak o połowę tańsze. Wiem, że są wykonane z gorszych materiałów, ale niech wytrzymają chociaż 100 000km, to i tak się wielokrotnie zwrócą. Jeśli spalanie spadłoby chociaż o 0,1 litra na 100km, to po 25 000km końcówki zaczną przynosić oszczędności. Owszem, kalkulacja z udziałem wtryskiwaczy Boscha wypadnie na pewno dużo lepiej, ale mam co do tego samochodu plany takie jak podniesienie mocy, więc nie wiem co zostanie wymienione, a trochę szkoda by mi było wywalić rocznego Boscha. Co do pytania o wymianę końcówek, to raczej nie jest to jakiś wybitnie skomplikowany zabieg. Wymaga jednak zachowania wyjątkowej czystości. Co do Twojego Audi, skupiłbym się raczej na regulacji wtryskiwaczy, bo jak już powiedział cobra, kopcenie przy wyższych prędkościach to kwestia za niskiego ciśnienia otwarcia wtryskiwacza. Miałem to w Fordzie 1,6D, powinien mieć 140bar, miał 118, 122, 143, 130. Nie wiem skąd się wzięły takie rozbieżności, ale po wyregulowaniu wszystkich na 140 kopcił mniej. Pojedź do pompiarza, będzie miał przyrządy, sprawdzi, ustawi i wio. U mnie niestety sporo wskazuje na końcówki, szary, gryzący dym zaraz po odpaleniu, przy gnieceniu kopcenie. Spalanie na trasie 6,5ltr/100km, fakt, mojego stylu jady, ale mógłby pić mniej, chociaż o spadku mocy nie mogę mówić, Audik 180 lata. Jednak obawiam się, że po prostu przed sprzedażą ktoś zwiększył dawkę paliwa, przez co wzrosło spalanie, ale moc pozostała na wcześniejszym poziomie. Praktyka w sumie nierzadka. Może spróbuję te polskie końcówki, 25zł/szt. to dobra oferta, a gadałem z ojcem, twierdzi że WZM produkowało zawsze dobre układy wtryskowe, ale ze średniej klasy materiałów.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
:shock: :shock: :shock:cobra pisze: końcówki zapewne dałbys rade wymienić, ale najpierw upewnij się, że to ich wina, poza tym lepiej oddać to mechanikowi... wtryski to tak delikatne podzespoły, że ja trochę bym się bał samemu w nich grzebać... tymbardziej że musisz je rozbierać
Kolego przy wymianie końcówek musisz mieć przyrządy do ich ustawienia po wymianie (specjalny stół). Sama wymiana końcówek bez ich odpowiedniego ustawienia nic nie pomoże, a może nawet zaszkodzić, także "łapy precz od wtrysków"
Jasne, że można wymienić to samemu. Trzeba mieć tylko konkretne klucze, do wykręcenia wtryskiwacza fajkowy i do rozkręcenia wtrysku najlepiej jakiś dobry oczkowy. Pod wtryskami są podkładki , je też wypadałoby wymienić. Siedzą w gniazdach głwicy i można je wyjąć i przeczyścić- jak się nie chce ich wymieniać :lol: , najwyzej będzie leciceć spod wtrysku to wtedy się to wymieni.
Co do ustawienia to już gorsza sprawa. Diesel to niestety precyzja, a końcówki to już chyba największa precyzja z całego układu paliwa. Pompa wirowa nie ma w sobie takiej dokładności jak końcówki.
Czasmi się uda to zrobić bez stołu probierczego, czy tam traserskiego już nie pamiętam jak on się nazywa i wszystko będzie OK. Najwyżej jak się nie uda to wtedy do mechesa, na pewno nic się nie zniszczy. Nie ma takiej możliwości.
Pozdrawiam
Co do ustawienia to już gorsza sprawa. Diesel to niestety precyzja, a końcówki to już chyba największa precyzja z całego układu paliwa. Pompa wirowa nie ma w sobie takiej dokładności jak końcówki.
Czasmi się uda to zrobić bez stołu probierczego, czy tam traserskiego już nie pamiętam jak on się nazywa i wszystko będzie OK. Najwyżej jak się nie uda to wtedy do mechesa, na pewno nic się nie zniszczy. Nie ma takiej możliwości.
Pozdrawiam
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Tyle już jest napisane a nic konkretnie... wiec końcówki sam nie wymienisz bo nie masz maszyny do ustawienia ciśnienia otwarcia... nastpenie miedziane podkładki zawsze daje sie nowe!! kosztuja grosze i nie można liczyć na to czy bedzie lało waha czy nie. Kolejna sprwa do kolegi. A co do marki to chyba jasne tylko BOSCHA i to tylko niemieckiego zadnej innej podruby.Labiel, myśle ze kopcenie u Ciebie spowodowane jest zbyt niskim cisnieniem doładowania w stosunku do dawki paliwa, lub w ostatecznosci podumieraja wtryskiwacze (otwierajace sie zza niskiego cisnienia) ale raczej stawiam na doładowanie. Poprsotu LDA nie ogranicza na wysokich obrotach już dawki paliwa w stosunku do doładowania. Dawka jest duza a za małe doładowanie, jednym słowem ropa sie nie spala do końca wiec albo zwieksz doładowanie albo zmniejsz dawke paliwa, jesli zwiekszysz doładowanie mozliwe ze uzyskasz jeszcze nieco wiecej mocy(być moze nawet tego nie odczujesz) a jesli zmniejszysz nieco dawke to napewno nie stracisz mocy (również tego nie odczujesz) a co do wyppowiedzi kolegi Darecki3037, w zupełnosci sie z gadzam przy takim stanie rzeczy z czasem wypala dziure w tłoku, i nikt mi nie powie ze nie bo sam narobiłem sobie kiedys w ten spposób roboty :mrgreen:
A tak pozatym to dla czego ten temat jest tym dziale a nie w dziale zwiazanym z silnkiem!?
A tak pozatym to dla czego ten temat jest tym dziale a nie w dziale zwiazanym z silnkiem!?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Temacik jest dość stary więc moje wcześniejsze wypowiedzi odbiegają już trochę od obecnego stanu rzeczy. Co do kopcenia na wyższych obrotach to może jak cisne na 2 to coś tam w lusterku zobaczę. W tamtym roku podnosiłem bowiem ciśnienie i wygląda na to że poprawiło się. Oczywiście pewnie jak gniote go to z rury idzie jakieś czarny dym (myślę że to normalne w dieslu), ale w tylnim lusterku nic nie widać, żadnych czarnych kłębów, czyli myślę że jest ok.
Ostatnio jednak zauważyłem czarny dymek przy spokojnej jeździe na drugim biegu. Nie była to jakaś kopcówa czy coś takiego, delikatny czarny dymek, którego w ogóle bym nie zauważył, gdyby nie wiatr wiejący od boku, dlatego mogłem dojrzeć go w lusterku. Może to być spowodowane za dużo dawką lub właśnie wtryskiwaczami. Auto ma już nie mały przebieg, więc wcale bym się nie zdziwił gdyby wtryskiwacze siadały a przynajmniej były nie wyregulowane. Dlatego interesuje mnie cena ich wymiany. Co do samych wtryskiwaczy to 200 zł muszę odłożyć, nie wiem natomiast ile będzie kosztować wymiana i regulacja.
Ostatnio jednak zauważyłem czarny dymek przy spokojnej jeździe na drugim biegu. Nie była to jakaś kopcówa czy coś takiego, delikatny czarny dymek, którego w ogóle bym nie zauważył, gdyby nie wiatr wiejący od boku, dlatego mogłem dojrzeć go w lusterku. Może to być spowodowane za dużo dawką lub właśnie wtryskiwaczami. Auto ma już nie mały przebieg, więc wcale bym się nie zdziwił gdyby wtryskiwacze siadały a przynajmniej były nie wyregulowane. Dlatego interesuje mnie cena ich wymiany. Co do samych wtryskiwaczy to 200 zł muszę odłożyć, nie wiem natomiast ile będzie kosztować wymiana i regulacja.