Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.6TD SB] Wyciek wody z chłodnicy przez korek

Tu2Smoke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 08 maja 2012, 17:00
Lokalizacja: Opolskie

[80 B3 1.6TD SB] Wyciek wody z chłodnicy przez korek

Post autor: Tu2Smoke » 26 wrz 2012, 02:12

Witam. Mam audi 80 b3 1.6td sb i podczas jazdy 80-100km/h temperatura trzyma się tak do 90 stopni i nie ma żadnych problemów podczas jazdy, ale gdy mu trochę przycisnę 140-160km/h to auto zaczyna się grzać i woda ucieka przez korek. Co może być problemem, dzięki za odpowiedzi !

Gdy wymontuje termostat i dam mu w podłogę to nie powinno wywalać wody, gdyż przyczyna może być zacinanie się termostatu ?
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2012, 10:42 przez Tu2Smoke, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 26 wrz 2012, 11:00

Na początek kup nowy korek do zbiorniczka płynu. Jeśli będzie to samo tj. zaworek nie utrzyma tego ciśnienia to podejrzewam, że coś Ci nieźle dmucha w płaszcz wodny i tworzy cię duże ciśnienie w układzie. No chyba że ktoś spiął koło pasowe pompy wody z wirnikiem turbosprężarki... ... żartowałem oczywiście <ok> <ok> <ok> <ok> (z tym ostatnim)

[ Dodano: 2012-09-26, 10:05 ]
Tu2Smoke pisze:Gdy wymontuje termostat i dam mu w podłogę to nie powinno wywalać wody, gdyż przyczyna może być zacinanie się termostatu ?
Skąd w ogóle takie praktyki z wymontowywaniem termostatu? Po co tracisz czas na takie kombinacje. Do 80-tki termostat kosztuje grosze i to lepszej marki. Kup nowego "wahlera" załóź, do tego nowy korek, odpowietrz porządnie układ i wtedy będzie ok. Jazda bez termostatu i deptanie po gazie żeby zobaczyć czy nie będzie wywalać płynu nie przyniesie nic dobrego. A tylko narobisz się niepotrzebnie przy spuszczaniu i napełnianiu płynu.

Jak coś to pisz jak Ci poszło i czy są jakieś rezultaty. Powodzenia

Tu2Smoke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 08 maja 2012, 17:00
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: Tu2Smoke » 26 wrz 2012, 11:06

Ciśnienie robi się strasznie duże. Wąż górny robi się mocno napompowany i twardy. Właśnie ostatnio zmieniłem korek, ale chyba wrócę do starego znowu i zobaczymy. Jak przedstawiłem kumplowi problem to powiedział, że to uszczelka pod głowicą. Jest mi ktoś w stanie to potwierdzić ? Dam znać jak problem się rozwiąże.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 26 wrz 2012, 11:26

Skoro podmieniałeś korek na nowy i było tak samo, to może to być rzeczywiście uszczelka pod głowicą, przez którą kompresja ucieka w kanały wodne. A jak działa ogrzewanie? Tak samo jak kiedyś? Zawieszający się termostat nie ma większego wpływu na ciśnienie w układzie (tym zajmuje się zaworek w korku zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego). Termostat wywiera wpływ głównie na temperaturę płynu chłodzącego. W przypadku gdy temperatura rośnie powyżej 87`C, termostat zaczyna się otwierać celem otwarcia dużego obiegu chłodzącego. Jeśli temperatura nie przekracza Ci 95-98`C (mierzone najlepiej zewnętrznym urządzeniem pomiarowym) to nie ma co się martwić o nie prawidłową temperaturę układu chłodzenia.

Tu2Smoke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 08 maja 2012, 17:00
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: Tu2Smoke » 26 wrz 2012, 12:02

Ja po prostu nie rozumiem jednej rzeczy. Jak będę jechał 80-100km/h to mogę jechać z 500km i się nic nie stanie. Ale jeśli przez chwilę dam mu w podłogę i zacznę szybciej jechać to cała woda wylatuje przez zbiorniczek wyrównawczy ( korek ).

Z ogrzewaniem nie ma problemu grzeje jak zawsze.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 26 wrz 2012, 12:14

Silnik seria czy kręcony ? Może coś nie tak z dynamicznym kątem wtrysku i przez to za mocno go przyspiesza i na wyższych obrotach auto sie strasznie grzeje ? Może to być też uszczelka pod głowicą, nie masz masła pod korkiem wlewu oleju ? Albo oleju pływającego w zbiorniczku płynu ?

Tu2Smoke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 08 maja 2012, 17:00
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: Tu2Smoke » 26 wrz 2012, 13:01

Silnik kręcony. Nie mam masła pod korkiem wlewu oleju oraz nie mam oleju pływającego w zbiorniczku. Również stan oleju się nie zmienił, więc woda się tam nie dostała. Ogólnie problemy zaczęły się po tym jak została zamontowana nowa chłodnica oraz wymieniona pompa wtryskowa. Pompa seryjna nic nie kręcona. Turbo mi ładuje 1.1/1.2. Zwykła uszczelka pod głowica, a nie metalowa. 10.000 km temu głowica była robiona.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 26 wrz 2012, 13:15

Uszczelkę pod głowicą możemy zatem wykluczyć :roll:
Może to ta nowa chłodnica jest trefna jakaś ?
Jakiej firmy chłodnicę zamontowałeś ?

Tu2Smoke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 08 maja 2012, 17:00
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: Tu2Smoke » 26 wrz 2012, 18:24

Kupiłem nowy korek do zbiorniczka dzisiaj pojechałem na obwodnicę dałem buta w podłogę i znowu woda przez zbiorniczek wyciekła -.-''

chłodnicę kupiłem na tej aukcji na allegro ( nie znam regulaminu, więc wklejam link do aukcji, jeśli złamałem regulamin proszę o usunięcie aukcji )

http://allegro.pl/show_item.php?item=2547308171

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 26 wrz 2012, 19:48

Chłodnica nie ma tu nic do rzeczy. Mam taką samą u siebie. Jeśli układ jest dobrze odpowietrzony to ktoś chyba coś pokiełbasił przy wymianie uszczelki pod głowicą, albo ona sama jest walnięta. Rzadziej pęknięty blok silnika.

Awatar użytkownika
dasiek007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 27 lut 2012, 20:03
Lokalizacja: małopolska

Post autor: dasiek007 » 26 wrz 2012, 20:11

Ja obstawiam uszczelkę pod głowicę , ostatniej zimy miałem taki problem. Przy spokojnej jeździe nic się nie działo, a gdy trzeba było dać ognia temperatura rosła , że ho ho i płyn tryskał przez korek próbowłem wymieniać termostaty nic nie dawało, w zbiorniczku nie było widać śladu oleju, wymieniłem uszczelkę i się uspokoiło ;)

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 26 wrz 2012, 23:09

Spróbuj wyjąć jeszcze uszczelkę spod korka od zbiorniczka wyrównawczego- może pomoże.

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 26 wrz 2012, 23:15

Padnieta uszczelka lub peknieta głowica na 100% nie przejmuj miałem to samo tylko teraz zamontuj metalowa z AAZ

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 27 wrz 2012, 00:40

Chłodnica raczej szajsowej firmy, ale myśle że to nie jej wina. Sprawdź tą nieszczęsną uszczelkę i dawaj metalową od razu <ok>

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 27 wrz 2012, 09:53

pawelrybak15 pisze:Chłodnica raczej szajsowej firmy...
Dobrze, że nie napisałeś "szajsowej jakości" <ok> . Bo owszem firma no name, ale co teraz jest dobre jakościowo? Chcąc kupować dobre jakościowo części trzeba by było ściągać wszystko z DE. Choć zgodzę się ze stwierdzeniem że awaryjność naszych 80-tek będzie wzrastać wraz z wymianą coraz to innych części na zamienniki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl