[80 B3 1.6TD SB] Wyciek wody z chłodnicy przez korek
[80 B3 1.6TD SB] Wyciek wody z chłodnicy przez korek
Witam. Mam audi 80 b3 1.6td sb i podczas jazdy 80-100km/h temperatura trzyma się tak do 90 stopni i nie ma żadnych problemów podczas jazdy, ale gdy mu trochę przycisnę 140-160km/h to auto zaczyna się grzać i woda ucieka przez korek. Co może być problemem, dzięki za odpowiedzi !
Gdy wymontuje termostat i dam mu w podłogę to nie powinno wywalać wody, gdyż przyczyna może być zacinanie się termostatu ?
Gdy wymontuje termostat i dam mu w podłogę to nie powinno wywalać wody, gdyż przyczyna może być zacinanie się termostatu ?
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2012, 10:42 przez Tu2Smoke, łącznie zmieniany 1 raz.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Na początek kup nowy korek do zbiorniczka płynu. Jeśli będzie to samo tj. zaworek nie utrzyma tego ciśnienia to podejrzewam, że coś Ci nieźle dmucha w płaszcz wodny i tworzy cię duże ciśnienie w układzie. No chyba że ktoś spiął koło pasowe pompy wody z wirnikiem turbosprężarki... ... żartowałem oczywiście <ok> <ok> <ok> <ok> (z tym ostatnim)
[ Dodano: 2012-09-26, 10:05 ]
Jak coś to pisz jak Ci poszło i czy są jakieś rezultaty. Powodzenia
[ Dodano: 2012-09-26, 10:05 ]
Skąd w ogóle takie praktyki z wymontowywaniem termostatu? Po co tracisz czas na takie kombinacje. Do 80-tki termostat kosztuje grosze i to lepszej marki. Kup nowego "wahlera" załóź, do tego nowy korek, odpowietrz porządnie układ i wtedy będzie ok. Jazda bez termostatu i deptanie po gazie żeby zobaczyć czy nie będzie wywalać płynu nie przyniesie nic dobrego. A tylko narobisz się niepotrzebnie przy spuszczaniu i napełnianiu płynu.Tu2Smoke pisze:Gdy wymontuje termostat i dam mu w podłogę to nie powinno wywalać wody, gdyż przyczyna może być zacinanie się termostatu ?
Jak coś to pisz jak Ci poszło i czy są jakieś rezultaty. Powodzenia
Ciśnienie robi się strasznie duże. Wąż górny robi się mocno napompowany i twardy. Właśnie ostatnio zmieniłem korek, ale chyba wrócę do starego znowu i zobaczymy. Jak przedstawiłem kumplowi problem to powiedział, że to uszczelka pod głowicą. Jest mi ktoś w stanie to potwierdzić ? Dam znać jak problem się rozwiąże.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Skoro podmieniałeś korek na nowy i było tak samo, to może to być rzeczywiście uszczelka pod głowicą, przez którą kompresja ucieka w kanały wodne. A jak działa ogrzewanie? Tak samo jak kiedyś? Zawieszający się termostat nie ma większego wpływu na ciśnienie w układzie (tym zajmuje się zaworek w korku zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego). Termostat wywiera wpływ głównie na temperaturę płynu chłodzącego. W przypadku gdy temperatura rośnie powyżej 87`C, termostat zaczyna się otwierać celem otwarcia dużego obiegu chłodzącego. Jeśli temperatura nie przekracza Ci 95-98`C (mierzone najlepiej zewnętrznym urządzeniem pomiarowym) to nie ma co się martwić o nie prawidłową temperaturę układu chłodzenia.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Silnik kręcony. Nie mam masła pod korkiem wlewu oleju oraz nie mam oleju pływającego w zbiorniczku. Również stan oleju się nie zmienił, więc woda się tam nie dostała. Ogólnie problemy zaczęły się po tym jak została zamontowana nowa chłodnica oraz wymieniona pompa wtryskowa. Pompa seryjna nic nie kręcona. Turbo mi ładuje 1.1/1.2. Zwykła uszczelka pod głowica, a nie metalowa. 10.000 km temu głowica była robiona.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Kupiłem nowy korek do zbiorniczka dzisiaj pojechałem na obwodnicę dałem buta w podłogę i znowu woda przez zbiorniczek wyciekła -.-''
chłodnicę kupiłem na tej aukcji na allegro ( nie znam regulaminu, więc wklejam link do aukcji, jeśli złamałem regulamin proszę o usunięcie aukcji )
http://allegro.pl/show_item.php?item=2547308171
chłodnicę kupiłem na tej aukcji na allegro ( nie znam regulaminu, więc wklejam link do aukcji, jeśli złamałem regulamin proszę o usunięcie aukcji )
http://allegro.pl/show_item.php?item=2547308171
Ja obstawiam uszczelkę pod głowicę , ostatniej zimy miałem taki problem. Przy spokojnej jeździe nic się nie działo, a gdy trzeba było dać ognia temperatura rosła , że ho ho i płyn tryskał przez korek próbowłem wymieniać termostaty nic nie dawało, w zbiorniczku nie było widać śladu oleju, wymieniłem uszczelkę i się uspokoiło
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Dobrze, że nie napisałeś "szajsowej jakości" <ok> . Bo owszem firma no name, ale co teraz jest dobre jakościowo? Chcąc kupować dobre jakościowo części trzeba by było ściągać wszystko z DE. Choć zgodzę się ze stwierdzeniem że awaryjność naszych 80-tek będzie wzrastać wraz z wymianą coraz to innych części na zamienniki.pawelrybak15 pisze:Chłodnica raczej szajsowej firmy...