Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6TD] zawór regulacji nadcisnienia

ODPOWIEDZ
marcin85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 22 gru 2009, 18:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk

[B3 1.6TD] zawór regulacji nadcisnienia

Post autor: marcin85 » 16 mar 2010, 19:19

Mody czas zacząć :mrgreen: wiec mam małe pytanka na początek. Wyczytałem na forum ze zawór regulacji nadciśnienia trzeba zaślepić. Macie może na to jakiś dobry sprawdzony sposób? ;-) I czy jego zaślepienie nie przynosi żadnych negatywnych skutków? ;-)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 16 mar 2010, 19:34

Negatywne? Jest jedno, zdejmujesz ogranicznik i jak za bardzo w WG wkręcisz śrubkę to turbo będzie pompować aż nie padnie. Musisz mieć wskaźnik doładowania aby wiedzieć jakie ciśnienie osiąga turbina.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Re: [B3 1.6TD] zawór regulacji nadcisnienia

Post autor: Vision » 16 mar 2010, 20:10

marcin85 pisze:Mody czas zacząć :mrgreen: wiec mam małe pytanka na początek. Wyczytałem na forum ze zawór regulacji nadciśnienia trzeba zaślepić. Macie może na to jakiś dobry sprawdzony sposób? ;-) I czy jego zaślepienie nie przynosi żadnych negatywnych skutków? ;-)
Pozdrawiam
piszesz o zaworze bezpieczeństwa na kolektorze ssącym , jak tak to w.s. śrubka do środka i zakręcasz

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 17 mar 2010, 09:57

Vision pisze:piszesz o zaworze bezpieczeństwa na kolektorze ssącym , jak tak to w.s. śrubka do środka i zakręcasz
Dokładnie. Ja tak zrobiłem bo maks tego regulatora jakie da się wyregulować to 0,9 bara - sprawdzałem kiedyś u siebie. Ale jeśli chcesz to zaślepić to przydałby się boost do pomiaru ciśnienia tak jak mówią koledzy wyżej. Bo bez niego nie będziesz wiedział co się dzieje z ciśnieniem no i można trochę przesadzić.

marcin85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 22 gru 2009, 18:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: marcin85 » 17 mar 2010, 11:02

Wskaźnik do pomiaru ciśnienia doładowania już w drodze, wiec stad moje pytanie ;-) Nie bardzo rozumie tego całego zwrotu " jak tak to w.s. śrubka do środka i zakręcasz" :oops: Możecie trochę jaśniej koledzy ;-) świerzak jestem
Pozdro

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 17 mar 2010, 11:07

Tam jest taka klapka a nad nią sprężyna a potem śrubka do regulacji. Wkręcasz śrubkę mocniej to sprężyna jest bardziej ściśnięta, co powoduje że klapka otwiera się przy wyższym ciśnieniu. Wykręcasz śrubkę regulacyjną to masz efekt odwrotny. Cały myk polega na wykręceniu śrubki regulacyjnej a zamiast sprężynki wsadzeniu tam na przykład innej śrubki. Wkręcając potem śrubkę regulacyjną spowodujesz że wcześniej włożona śrubka dopycha klapkę regulacyjną na maks czyli zawór przestaje działać. Tak by to mniej więcej było.

marcin85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 22 gru 2009, 18:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: marcin85 » 17 mar 2010, 12:31

Dzieki :-D teraz już wszystko rozumie. Najpierw zajmę sie tym zaworem, później wskaźnik boost, a następnie już tylko mody i ogień na tłoki :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl