Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 RA/SB 80KM] źle odpala

ODPOWIEDZ
MIM
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 21 gru 2013, 16:08

[B3 1.6 RA/SB 80KM] źle odpala

Post autor: MIM » 21 gru 2013, 17:15

DZIEŃ DOBRY WSZYSTKIM.
Jestem tutaj nowy,może temat który poruszę jest już znany,ale w końcu tutaj może uzyskam dokładną odpowiedz.
Posiadam 80b3 1,6td,długo się tym autem nie nacieszyłem ponieważ dwa i pół miesiąca po zakupie się popsuło,a mianowicie miałem do wymiany głowice,która została wymieniona,ale po jej wymianie auto na zimnym silniku nie chce odpalić.Pasek rozrządu też jest wymieniony,to jest podstawa jak kupuje auto,sam go nie wymieniałem.
Moje pytanie jest takie.
Co może być przyczyną nie odpalania auta,dodam ,że na plaku auto odpali po dłuższym kręceniu lub na kable,a gdy jest już ciepłe to pali bez problemu,lecz jak postoi ze 4,5 godzin to problem powraca.W tej chwili poszło na reklamacje,do osoby która wymieniała głowice,lecz osoba ta twierdzi,że to wina pompy wtryskowej.Ale gdy miało uszkodzoną głowice to odpalała.Mam już jednego diesla z silnikiem vw 1,9d AEF i tam też miałem pompę wymienianą,ale gdy siadła to nawet na plaka nie zagadała.
Dodam,że kąt wtrysku jest tak jak powinien,świece też ok,oraz kompresja.Co zajade do gościa to ten gada,że szuka pompy,ale nie chce mi się w to wierzyć.
Jeśli miał już ktoś podobny problem,to proszę o odpowiedz bo ja już sam nie ogarniam tego.Z Góry dziękuje. :evil:
Ostatnio zmieniony 21 gru 2013, 21:33 przez MIM, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 21 gru 2013, 21:29

mas zzle złozony rozrzad lub za słabą kompresje lub zle ustawiona pompe i tyle w temacie...

MIM
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 21 gru 2013, 16:08

Post autor: MIM » 22 gru 2013, 07:06

Dobra,ale na uszkodzonej głowicy odpalała,choć miała wypalony zawór i,widziałem tom głowice po zdjęciu,a teraz nie chce.Kompresja była sprawdzana na zimnym silniku i wyszła 26 na jednym i 28 na trzech cylindrach.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 22 gru 2013, 13:44

jak bys mial nawet i 32bary i zle zlozony rozrzad to bedzie kiepsko palil

Arka1

Post autor: Arka1 » 23 gru 2013, 22:39

Wymień na nowe przewody przelewowe od wtryskiwaczy i sprawdź czy przy pracującym silniku są bąbelki powietrza w wężyku doprowadzającym paliwo do pompy. Jeśli masz czarne to wymień oba na przezroczyste. I jeszcze jedno. Nic nie piszesz czy kiedy już zapali i jedziesz jak wygląda sprawa z mocą silnika i czy dymi.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 23 gru 2013, 22:47

MIM, jeżeli sam nie sprawdzisz podstawowych ustawień silnika (rozrząd, kąt wtrysku), to idź do innego mechanika, bo skoro wcześniej auto dobrze odpalało, to mechanik który robił remont musiał coś sknocić. Podejrzane jest to, że diagnozę stawia na pompę i każe ją wymieniać.
Inny mechanik niech sprawdzi ustawienia i postawi diagnozę. Wiem, że jest to głupie, ale co to za mechanik który nie potrafi tak prostego silnika ożywić.
Powiedz, czy auto dymi przy próbie odpalania i czy czuć niespaloną ropę z wydechu?

MIM
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 21 gru 2013, 16:08

Post autor: MIM » 24 gru 2013, 12:20

Jak odebrałem auto od niego to sprawdziłem,jak tylko zauwarzyłem co się dzieje.W rozrządzie boje się sam grzebać,ale nie jestem też zielony z tego tematu.
Z rury coś tam się wydobywało,a czy śmierdziało to już nie powiem.Auto ponad tydzień stoi u niego,w piątek zawiozę mu inną pompę wtryskową.A też nie chce do kogo innego prowadzać bo drugi też mnie skasuje,jak ją uruchomi,a tak to reklamacja i mam w dupie,W końcu kasę wzioł.
A ja mam pytanie teraz do ciebie.Moja pompa wtryskowa ma nr 068 130 107 na necie jak wpisywałem ten nr pompy to nie widniało,że to akurat od audi tylko t2 lub t3.W mojej nie ma cięgna przyśpieszacza zapłonu.Może już ktoś tam grzebał a ja tylko mam pecha,ze na takie gówno trafiłem.

cypek51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 03 lis 2010, 18:30
Lokalizacja: podlasie

Post autor: cypek51 » 24 gru 2013, 12:56

kolego powiem ci ze kiedys tez mialem b3 1.6 td tylko silnik RA i to napewno jest wina pompy jak byla ciepla to zaraz palila a jak zimna trzeba bylo kombinowac jak odpalic wymienilem pompe i dalej smigalem i nadal smiga mój tata pompa to chyba jest od golfa 3 tam jest takie co gumowego nie wiem jak to sie nazywa i costam robilo i na zimnym wtegy nie palila wymienm pompe a zobaczysz ze to jest ta przyczyna i nie wymieniaj zadnych przewodow jak kolega pisze wprowadza ciebie w blad jak byl zapowietzrony uklad to by nie chial zapalic czy na zimnym czy na cieplym silniku
jak bys maial dobra pompe a uklad by byl zapowietrzony to w czasie jazy by ci gasl bo wiecej by sal powietrza niz paliwa nie sluchaj co ci kolega AREK pisze

[ Dodano: 2013-12-24, 12:58 ]
PS powiem ci ze regneracja pompy bo robilem to 350zl
Byłe B3 1.6 TD RA
Jest A4 B5 1Z

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 24 gru 2013, 12:59

cypek51 umiesz pisać z przecinkami?

MIM
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 21 gru 2013, 16:08

Post autor: MIM » 24 gru 2013, 14:16

Powiem panowie tak.Przewody i filtr już dawno nowe.Żadnego powietrza w nich nie ma,przewody są przezroczyste.W piątek się okaże co to było lub nadal jest przyczyną.Co prawda jest to już wiekowy żynchodrom ale mam nadzieje,że w końcu zacznę nim już jezdzić.

[ Dodano: 2013-12-30, 20:04 ]
Witam.Auto odebrane.Pompa wymieniona i rewelacji nie ma,a mianowicie jakoś odpala,choć kuleje,ale jak zapodam przyśpieszacz to jest ok..Jak już jest ciepła to super,nie ma do czego się doczepić.Mac pytanie do cypka51,czy prócz pompy wtryskowej jeszcze coś wymienialiście.Bo ja dostałem pompę z silnika gtd,jeżdzi na niej normalnie,ale na zimnym dalej ciężko jara.Mam już dość mechanika,bo tylko kasę wydaje i dalej h.j z tego.Co może jeszcze być nie tak.Dalej ten kąt wtrysku.Przewody czyste bez powietrza,a może jest ktoś z Legnicy i wie gdzie można normalnie zrobić auto.

[ Dodano: 2013-12-31, 08:15 ]
a dzisiaj z rana znowu zonk,kręci śmierdzi spaloną ropą i nie odpaliła,a wczoraj kręciła i odpaliła,więc co to może znowu być za przyczyna,pompę wymieniłem bo stara była jakaś kombinowana nie orginał(wynalazek).

[ Dodano: 2014-01-06, 12:33 ]
Witam panów,audi odpaliło jakoś też jeżdzi,wymieniłem jeszcze raz wężyk paliwowy od filtra do pompy.A teraz mam tak,że jak postoi całom noc to kreci ze 30 skund i odpali i zgasnie i tak 3,4razy aż załapie i chodzi,a z tyłu kupa czrnego dymu.Co to znowu może być,bo to auto to już mnie zadziwia coraz bardziej.

[ Dodano: 2014-01-06, 12:35 ]
A dodam że jak jej przyśpieszacza zapodam to przestaje dymić i chodzi równo,a bez niego to troszke kuleje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga