[B4 aaz] żółty czujnik
[B4 aaz] żółty czujnik
Witam,
Mam pytanie, za co odpowiedzialny jest żółty czteropinowy czujnik umiejscowiony na górnym wężu chłodnicy w pobliżu głowicy silnika.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam
Tomek
Mam pytanie, za co odpowiedzialny jest żółty czteropinowy czujnik umiejscowiony na górnym wężu chłodnicy w pobliżu głowicy silnika.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam
Tomek
Niestety nie mam aparatu, więc zdjęcia wstawić nie mogę. Jest to duzy czteropinowy czujnik na wężu od chłodnicy. Dwa piny są na pewno odpowiedzialne za świece żarowe (uruchamianie ich w określonej temperaturze). Nie wiem za co odpowiadają pozostałe dwa. Jest mi to potrzebne gdyż zauważyłem że po wypięciu tego czujnika ustaje telepanie zimmnym silniku.
Pozdr
Pozdr
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
jak to ustaje telepanie?może coś tu; https://audi80.pl/b3-td-prosba-o-ide ... ght=silnik znajdziesz
Dzięki za zainteresowanie.
Między trzecim i czwartym wtryskiwaczem jest króciec do którego doprowadzony jest wąż z płynem chłodniczym. Na tym króćcu jest czujnik. Jest dobrze widoczny od góry silnika. A co najważniejsze telepanie silnikiem pojawia sie dopiero po jakichś trzech minutach od zapalenia (zaobserwowałem to podczas zimowych odśnieżań ) i właśnie wtedy pomaga wypięcie tego czujnika.
Pozdr
[ Dodano: 2010-01-30, 19:17 ]
A i jeszcze jedna rzecz.Panowie nie patrzcie na profil w temacie chodzi o silnik aaz 1,9 td w audi b4 (moje drugie auto). Żaden swap i czy inne kombinacje, oryginalny aaz.
[ Dodano: 2010-01-30, 19:29 ]
A i jeszcze jedna rzecz.Panowie nie patrzcie na profil w temacie chodzi o silnik aaz 1,9 td w audi b4 (moje drugie auto). Żaden swap i czy inne kombinacje, oryginalny aaz.
Między trzecim i czwartym wtryskiwaczem jest króciec do którego doprowadzony jest wąż z płynem chłodniczym. Na tym króćcu jest czujnik. Jest dobrze widoczny od góry silnika. A co najważniejsze telepanie silnikiem pojawia sie dopiero po jakichś trzech minutach od zapalenia (zaobserwowałem to podczas zimowych odśnieżań ) i właśnie wtedy pomaga wypięcie tego czujnika.
Pozdr
[ Dodano: 2010-01-30, 19:17 ]
A i jeszcze jedna rzecz.Panowie nie patrzcie na profil w temacie chodzi o silnik aaz 1,9 td w audi b4 (moje drugie auto). Żaden swap i czy inne kombinacje, oryginalny aaz.
[ Dodano: 2010-01-30, 19:29 ]
A i jeszcze jedna rzecz.Panowie nie patrzcie na profil w temacie chodzi o silnik aaz 1,9 td w audi b4 (moje drugie auto). Żaden swap i czy inne kombinacje, oryginalny aaz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
no to było napisać jaki silnik poczytaj tu; https://audi80.pl/19td-aaz-problem-v ... emperatury
Ostatnio zmieniony 30 sty 2010, 19:42 przez gibaj, łącznie zmieniany 1 raz.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
ale niby po co na zapalonym silniku miały by się grzać świece??świece grzeją się od momentu przekręcenia kluczyka do odpalenia samochodu... jeśli się wyciągnie wtyczkę i przekręci kluczyk to wtedy świece grzeją przez chyba 20 sekund.tak można sprawdzić czy jak nie grzeją świece to winny jest czujnik... moim zdaniem powinieneś skupić się na tym czemu po odpaleniu telepie silnikiem a ten czujnik za to odpowiedzialny na pewno nie jest...SiwyKot pisze:Przeglądałem w internecie zdjęcia silników aaz w b4, tam też są żółte czujniki.
Podejrzewm, że może on odpowiadać za dogrzewanie świec na zapalonym silniku. Za wcześnie je wyłącza i stąd to telepanie. Może ktoś ma schemat elektryki w tym silniku to prosiłbym o podesłanie.
Pozdr
Po odpaleniu nie telepie. Pale z przyspieszaczem i nawet przy minus 25 było ok.
Problem jest innego rodzaju - Silnik uruchomiony, zima, auto zaśnieżone, więc biorę sie za szczotkę i skrobaczkę, samochód pracuje na wolnych obrotach. Jakieś 3 minuty jest ok. a potem nagle zaczyna kuleć i wtedy właśnie pomaga wypięcie tego czujnika.
Problem jest innego rodzaju - Silnik uruchomiony, zima, auto zaśnieżone, więc biorę sie za szczotkę i skrobaczkę, samochód pracuje na wolnych obrotach. Jakieś 3 minuty jest ok. a potem nagle zaczyna kuleć i wtedy właśnie pomaga wypięcie tego czujnika.
Siłą rzeczy troche mniej, ale najważniejsze jest to, że problem całkowicie eliminuje wypięcie czujnika. Jeźdźiłbym z wypietym ale nie wiem czy to nie bedzie na cos źle wpływac dlatego chciałbym dokładnie dowiezieć sie za co on jest odpowiedzialny.
[ Dodano: 2010-01-31, 10:10 ]
Równo chodzi jak jest ciepły, ale także przez te 2-3 minuty po odpaleniu.
[ Dodano: 2010-01-31, 10:10 ]
Równo chodzi jak jest ciepły, ale także przez te 2-3 minuty po odpaleniu.