Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9td AAZ] zwiększanie mocy w b4 AAZ

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 mar 2013, 12:49

arwam pisze:pawelk2002 napisał/a:
AAZ to jednostka mało rozwojowa lepiej zrobić zmianę silnika na 1Z i go podkręcić w tedy jest frajda.
co Ty nie powiesz, moce sporo ponad 200Km to mały rozwój?
Może i rozwój nie mały ,ale raczej na krótką metę ;-) w związku z oczywistymi faktami które opisałeś <ok>
arwam pisze:jedynie na co w TD trzeba uważać to koło na wale, (pomaga zmiana na wał i kółka od TDI), i głowica, to są praktycznie dwa najsłabsze punkty silnika AAZ
arwam pisze:TD jest dla osób myślących i umiejących się obchodzić z delikatnym silnikiem bo przy deptaniu temperatura w oczach rośnie... :)
Modzenie silnika z którym trzeba obchodzić się jak z jajkiem ,bo jak nie koło na wale to głowica ,czy rosnąca w oczach temperatura :-P czyli zawsze coś ...jest że tak powiem mało sensowne a mówiąc dobitniej ,bez sensu ;-) Jedyny sensowny mod jaki można zrobic w AAZ cie ,to zmiana boost pina w LDA pompy wtryskowej ,wróci parę koników,w pełni świadomie zajumanych przez fabrykę ,bardziej poważne mody i moce to stąpanie po cienkim lodzie i wczesniej czy pużniej kłopoty z silnikiem
za to nie ma całej masy kłopotów z elektroniką i zaworkami i pies wie czego jeszcze na nastawniku począwszy.
Kłopoty z elektroniką ,to mit 8-) , bo parę czujników i komp ,to żadna elektronika , jak się wie co i do czego ,to kłopotów z elektroniką brak 8-) Ale niektórzy po prostu lubia emocje ,do któych można zaliczyć jazdę mocno zmodzonym AAZ -tem... <ok> ale dałem mu po garach :mrgreen: ,szedł jak przeciąg ,wyprzedziłem wszytko co się dało ,szczegół że się zagotował i długo tak nie pociągnie :-P Także prawda jest taka <ok> jak do modów, to tylko tdi 8-)

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 23 mar 2013, 14:42

MUNIOR pisze:Cytat:
za to nie ma całej masy kłopotów z elektroniką i zaworkami i pies wie czego jeszcze na nastawniku począwszy.
Kłopoty z elektroniką ,to mit 8-) , bo parę czujników i komp ,to żadna elektronika , jak się wie co i do czego ,to kłopotów z elektroniką brak 8-) Ale niektórzy po prostu lubia emocje ,do któych można zaliczyć jazdę mocno zmodzonym AAZ -tem... <ok> ale dałem mu po garach :mrgreen: ,szedł jak przeciąg ,wyprzedziłem wszytko co się dało ,szczegół że się zagotował i długo tak nie pociągnie :-P Także prawda jest taka <ok> jak do modów, to tylko tdi 8-)

taaaa :-P powiedz to mojemu pucfikowi :shock:

po za naprawde przyjemnym spalaniem na poziomie 5l w trasie i 6,5-7l w mieście , oraz tym że nie robi niezaplanowanych przystanków po drodze to nie widzę innych zalet, no i elastyczność że nie trzeba ciągle redukować, praktycznie na każdym biegu jedzie tak samo, przeładowania opanowane już niemal są, ale auto i tak nadal topową prędkość max to nieco ponad 130km/h na odcinku testowym z prędkością początkową około 70km/h, ta tym samym odcinku , tylko ze startu stojącego golfem rozwalam szafkę w tym miejscu...




MUNIOR pisze:Modzenie silnika z którym trzeba obchodzić się jak z jajkiem ,bo jak nie koło na wale to głowica ,czy rosnąca w oczach temperatura :-P czyli zawsze coś ...jest że tak powiem mało sensowne a mówiąc dobitniej ,bez sensu ;-) Jedyny sensowny mod jaki można zrobic w AAZ cie ,to zmiana boost pina w LDA pompy wtryskowej ,wróci parę koników,w pełni świadomie zajumanych przez fabrykę ,bardziej poważne mody i moce to stąpanie po cienkim lodzie i wczesniej czy pużniej kłopoty z silnikiem
nie jest tak do końca że jak jedziesz to musisz jechać 50km/h bo sie ugotuje.
spokojnie można przy odpowiednio długiej skrzynce biegów utrzymywać prędkości 150-160km/h bez szkody dla silnika. ale deptanie do spodu to szybkie skoki temperatury, poprawostu taka uroda tych sinlików, za to w zimie po prau km już mamy ciepło w aucie a nie jak w TDI trzeba z 15-20km przejechać żeby auto się rozgrzao albo tylko webasto może nas uratować,

borysek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:20

Post autor: borysek90 » 23 mar 2013, 16:18

Mi chodzi bardziej o przyspieszenie niż o prędkość maksymalną. Silnik mam w dobrym stanie więc myślę że zniesie granicę 100-110 PS. Nie katuje auta nie wiadomo jak,bo to nie benzyna przecież. Ale miło będzie widzieć jak nowsze i niby mocniejsze TDI zostaje z tyłu przy starcie :-D

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 23 mar 2013, 17:56

borysek90, standardowy słupek AAZ'a znosi spokojnie moc do 150-160KM potem już są lekkie schody...
ach... gdyby jeszcze w fabryce pomyśleli o tym nieszczęsnym kole pasowym...

w kazdym bądź razie z ciągłymi problemai z trakcją od 0 do 100km/h wychodzi jakieś 5,8-5,9s :)
mam nadzieję że w tym rok synchro poprawi trakcję i sytuację :)

borysek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:20

Post autor: borysek90 » 23 mar 2013, 18:25

czyli 110 kucy jej nie zaszkodzi?

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 23 mar 2013, 19:34

jak nie będziesz na autostradach zbyt długo prawej stopy nadużywał to nie, nawet i 170KM mu nie zaszkodzi, mój miał w pewnych momentach moc niestety tylko 247KM i żyje :) aczkolwiek już raz po drodze robiłem uszczelkę pod głowicą.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 23 mar 2013, 19:44

arwam, Widziałem Twojego ,,Golfera" AAZ na youtube <piwo>

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 23 mar 2013, 21:34

na żywo lepsze wrażenia :)
ale już nie spamujmy w temacie,

MUNIOR pisze:Cytat:
za to nie ma całej masy kłopotów z elektroniką i zaworkami i pies wie czego jeszcze na nastawniku począwszy.
Kłopoty z elektroniką ,to mit 8-) , bo parę czujników i komp ,to żadna elektronika , jak się wie co i do czego ,to kłopotów z elektroniką brak 8-) Ale niektórzy po prostu lubia emocje ,do któych można zaliczyć jazdę mocno zmodzonym AAZ -tem... <ok> ale dałem mu po garach :mrgreen: ,szedł jak przeciąg ,wyprzedziłem wszytko co się dało ,szczegół że się zagotował i długo tak nie pociągnie :-P Także prawda jest taka <ok> jak do modów, to tylko tdi 8-)

ale mnie ubawiłeś :)

ja nie mam stylu jazdy gaz w podłogę i i do przodu :)
jeżdżę raczej spokojnie, a gazu do spodu używam raczej żadko do spodu, i jeśli już to krótkotrwale, także u mnie nie załączają sie wiatraki podczas jazdy... czyli temperatura skacze ale chłodnica jeszcze wyrabia i tak jest do mocy około 215-220KM powyżej już płyn sie gotuje na powierzzchni płaszcza wodnego czyli nie nadąża odbierać takich ilości ciepła jakie silnik produkuje,

i jak widzisz dla każdego coś miłego,
problemy z temp powiedziałbym że są szczególnie widoczne przy jeździe miejskiej jesli mamy ciężką nogę,
na trasie tylko jesli jużjest silnik bardzo mocno wysilony, a konfiguracja pompy zorientowana jest tylko na max osiągi, jesli pompę zbudujemy pod kątem używania auta na codzień z mocnym "sportowym" zacięciem to nie ma raczej problemów, zresztą każdy silnik można zamordować czy to TD ( łatwiej) czy TDI, cy nawet niewysilone mocne i duże benzyny, na każdy jest sposób :)
także nie ma co dywagować że ten silnik do modów sie nadaje a ten nie, zależy co chcemy osiągnąć, i jakie mamy podejście do tematu...
ponieważ ja już nie mam tak wielu dłuższych tras jak kiedyś natomiast jeżdżę coraz więcej krótkich przebiegów, po 2-5km szczególnie zimą właśnie dlatego nawet do auta na codzień myślę nad silnikiem na komorach wirowych.
wyjątkiem jest tutaj C4 z motorem 2.5TDI, które chociaż zimne i zimą trochę żarłoczne odwdzięcza sie urokiem jazdy tak że na spalanie sie oczy przymyka zimą,
zresztą nie uwierzę że komuś na w C4 1.9TDI w codziennym użytkowaniu ( nie emeryckim) auto spali 5-7l, na trasie może do 7l zejdzie czy 5,5 ale na tempomacie, natomiast jadąc trochę energiczniej trzeba szykować jak nic 6,5-7,5l/100km a w mieście przy mojej jeździe takie A6 C4 z 1Z'em pod maską wychodziło 10-11l gdzie przy takiej samej jeździe stara setka C4 2.5TDI i to w automacie spala w granicach 8-9l, róznica była taka że przy 1.9 w tej budzie totalnie nie ma czym jechać, nie mówiąc o wyprzedzaniu, ba nawet jeździłem taką A6 z podmienionym osprzętem w 1Z na osprzęt od AFN i też nie było czym jeździć
o ile jeszcze AFN z miejsca sobie radził to już przy wyprzedaniu nie jest różowo, niby tylko 5KM różnicy na korzyść mojej C4 i to jeszcze poskramianej automatem ale różnica w jeździe kolosalna :) w teorii powinny nie mal tak samo jeździć bądź nawet AFN powinien sobie lepiej radzić, bo jego mocy nie pożerał automat, jednak tak niestety nie jest, auto możę trochę lepiej z miejsca jedzie do 80-100km, jednak każde energiczniejsze wyprzedzanie wymaga redukowania, natomiast w 2.5 tylko się lekko gaz naciska i auto sobie całkiem całkiem radzi, tam narazie nie mam problemów niemal z elektroniką. na szczęście.
teraz doszły wtryskiwacze AEL, i niestety przymusowa zmiana ECU. co ciekawe przy podobnych mocach A6 z AFN'em pod maską w tych samych warunkach i na tej samej trasie potrafiło spalać o około 1-2l więcej paliwa, przy tym samym stylu jazdy.

nieco tylko mniejszy moment oboroty w A6 kompensowany był nieco krótszą skrzynką biegów,
czasem teoria nie idzie w praktyce,
i teoretycznie gorszy silnik lepie sobie w określonych warunkach radzi,

a tak szczeże mówiąc to bardziej agresywny styl jazdy uprawiam w słabszych autach,
w golfie czy C4 żadko sięgam do dźwigni zmiany biegów czy dociskam pedał gazu do spodu.

borysek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:20

Post autor: borysek90 » 24 mar 2013, 13:31

Miałem okazje jeździć C4 2.5TDI gdyż mam takie w rodzinie tyle że ze 147 konnym silnikiem,po tuningu w niemczech.Moim zdaniem niewiele(jeżeli wogule)mało jest lepszych silników niż to R5.Ze skrzynią 6-cio biegową auto ma niesamowity zapas mocy i dużą elastyczność. Na trasie nawet sporo mocniejsze benzyniaki nie mają podjazdu. Przy spalaniu 7-9litrów przy prędkościach 160-200km/h jest to dobry wynik.I bez trudu jeździ po 240km/h nawet

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 24 mar 2013, 14:20

borysek90, więc wiesz o czym mówię.
ja mam w automacie, i Oficjalnie tylko jest to AAT. :)
z tym że jakieś 225-230km/h to max bo wtedy nagle odcina, jakby się nogę z gazu zdjęło, i tak trzyma,

a AAZ do lekkich aut jest jak znalazł <ok>

borysek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:20

Post autor: borysek90 » 24 mar 2013, 16:20

Wydaje mi się że jak dociągnę silnik do około 110 kucyków to już będzie fajnie brykać w takiej budzie:). A tak poza tematem to mam na sprzedaż alufelgi 15 4x108 do audi z oponami 195,za 300złotych.Jak trafiłby się ktoś zainteresowany to proszę pisać:)

[ Dodano: 2013-07-11, 05:58 ]
Witam. Dlugo nie pusalem. Mam ju bardziej dlubniete aaz. Ladowanie turbo ma 1.0 bara na postoju i spora dawke paliwa. Prosze powiedzcie. Nie uszkodzi to motoru ani turbiny?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga