Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9td AAZ] zwiększanie mocy w b4 AAZ

borysek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:20

[B4 1.9td AAZ] zwiększanie mocy w b4 AAZ

Post autor: borysek90 » 21 mar 2013, 17:42

Witam.
Używałem wyszukiwarki i nie znalazłem nic satysfakcjonującego mnie. Ponadto jeśli temat jest w złym miejscu to proszę o przeniesienie i wyrozumiałość.
Mianowicie. Posiadam b4 z 1993r. 1.9 AAZ które już deczko zmodyfikowałem, tzn większa dawka na pompie, zaślepiony egr,wycięty katalizator i boost pin. Osiągi się polepszyły, ale jak wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia:) Zamierzam jeszcze dołożyć intercooler i jeżeli to możliwe podkręcić turbo.Turbo ma oznaczenie k14 i chciałbym wiedzieć czy da się je podkręcić i do jakiej bezpiecznej wartości. I ogólnie jak po tym wszystkim będzie z żywotnością mojego klekota.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2013, 17:48 przez borysek90, łącznie zmieniany 2 razy.

pawelk2002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 449
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: pawelk2002 » 21 mar 2013, 18:05

AAZ to jednostka mało rozwojowa lepiej zrobić zmianę silnika na 1Z i go podkręcić w tedy jest frajda.

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 21 mar 2013, 18:46

Te, panie borysek90 8-) :mrgreen: Tutaj fanów "starej mechaniki" jest zdecydowanie mniej niż gdzie indziej (co nie znaczy, że nie występują tutaj, ba! nawet się wykłócają między sobą :lol:) , więc pomocy szukaj na forach np. marki VW, znalazłem nawet i temat, którego może jeszcze nie czytałeś:

http://www.golf3.pl/topics10/podnoszeni ... t23530.htm

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 mar 2013, 19:19

borysek90 pisze:ogólnie jak po tym wszystkim będzie z żywotnością mojego klekota.
Ogólnie to zanim zaczniesz większe mody w swoim AAZ -cie ,sprawdż stan dolnego koła pasowego czy się czasem nie "gibie "na boki ...bo jak się gibie ,to twojego AAZ-eta czeka to co wielu jego braci ,czyli katastrofa spowodowana fabryczną wadą ,zbyt słabego osadzenia małego koła rozrządu na wale ...poczytaj jak nie czytałęś , temat ma 40 stron wiec to nie żadne straszenie ,tylko same fakty <ok> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... in+na+wale też kiedyś miałem AAZ -ta ,ale szybko się go pozbyłem ,bo to silnik z mało efektywnym, pośrednim wtryskiem i wszystkimi wadami jakie z tego faktu wynikają ;-)

borysek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:20

Post autor: borysek90 » 21 mar 2013, 19:26

Niekiedy stara jest lepsza od nowe ;-) .Dzięki za link Borys.Jestem tu nowy więc będe napewno sporo pytał

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 21 mar 2013, 19:35

Pytaj śmiało, ale posłuchaj rady kolegi MUNIOR i zadbaj o wzorowy stan swego klekota i rentowność swojej pracy ;-)

borysek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:20

Post autor: borysek90 » 21 mar 2013, 19:39

Po odpaleniu pasek jakby lekko miał bicie,ale ostatnio sprawdzałem to koło i ma dosłownie minimalny luz

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 21 mar 2013, 20:17

borysek90, Gibanie koła pasowego często jest spowodowane wybiciem gumowej amortyzacji koła, a nie ścinającym się klinie.
Obrazek


Najprostszym sposobem na podkręcenie turbo K14 jest wkręcanie śrubki zaznaczonej na fotce. Oczywiście do tej operacji należy zaopatrzyć się w manometr.
Luzujesz nakrętkę i wkręcasz śrubkę <ok>
Obrazek

borysek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:20

Post autor: borysek90 » 21 mar 2013, 20:39

A o ile mniej więcej może podnieść sie moc?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 mar 2013, 21:25

borysek90 pisze:Niekiedy stara jest lepsza od nowe
hehe ,niech ci ten podkręcony AAZ ,służy jak najdłużej 8-) ...ale 40 stron tematu o ścinającym się klinie ,pod podanym linkiem ,to nie przypadek ;-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11729
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 mar 2013, 21:34

borysek90, _uwaga

borysek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:20

Post autor: borysek90 » 22 mar 2013, 17:51

A można przerobić te koło tak jak w tdi jest?Na tym ''półksiężycu''?

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 22 mar 2013, 21:51

borysek90, da się. W Passacie miałem AAZ-ta i jak robiłem remont silnika to właśnie wstawiłem te koło od TDI, ten pół księżyc

borysek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:20

Post autor: borysek90 » 22 mar 2013, 21:59

Niedlugo zabieram sie za rozrzad to zajme sie tym kolem. Zanim dalej bede krecil audike to musze miec motor na tip top

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 23 mar 2013, 11:22

pawelk2002 pisze:AAZ to jednostka mało rozwojowa lepiej zrobić zmianę silnika na 1Z i go podkręcić w tedy jest frajda.
co Ty nie powiesz, moce sporo ponad 200Km to mały rozwój?

MUNIOR pisze: <ok> http://forum.vwgolf.pl/vi...it=klin+na+wale też kiedyś miałem AAZ -ta ,ale szybko się go pozbyłem ,bo to silnik z mało efektywnym, pośrednim wtryskiem i wszystkimi wadami jakie z tego faktu wynikają ;-)
to jest fakt że silnik ma małą sprawność w porównaniu do TDI ale za to można go wyżej zakręcić i generalnie do zprintu uważam że lepiej sie sprawuje niż TDI


jedynie na co w TD trzeba uważać to koło na wale, (pomaga zmiana na wał i kółka od TDI), i głowica, to są praktycznie dwa najsłabsze punkty silnika AAZ, za to nie ma całej masy kłopotów z elektroniką i zaworkami i pies wie czego jeszcze na nastawniku począwszy.


a co do nieefektywności to przypadek kolegi któryw silniku 1.9TD połamał wał od TDI chyba mówi sam za siebie,
jednak TD jest dla osób myślących i umiejących się obchodzić z delikatnym silnikiem bo przy deptaniu temperatura w oczach rośnie... :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga