[B4 1.9td AAZ] zwiększanie mocy w b4 AAZ
[B4 1.9td AAZ] zwiększanie mocy w b4 AAZ
Witam.
Używałem wyszukiwarki i nie znalazłem nic satysfakcjonującego mnie. Ponadto jeśli temat jest w złym miejscu to proszę o przeniesienie i wyrozumiałość.
Mianowicie. Posiadam b4 z 1993r. 1.9 AAZ które już deczko zmodyfikowałem, tzn większa dawka na pompie, zaślepiony egr,wycięty katalizator i boost pin. Osiągi się polepszyły, ale jak wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia:) Zamierzam jeszcze dołożyć intercooler i jeżeli to możliwe podkręcić turbo.Turbo ma oznaczenie k14 i chciałbym wiedzieć czy da się je podkręcić i do jakiej bezpiecznej wartości. I ogólnie jak po tym wszystkim będzie z żywotnością mojego klekota.
Używałem wyszukiwarki i nie znalazłem nic satysfakcjonującego mnie. Ponadto jeśli temat jest w złym miejscu to proszę o przeniesienie i wyrozumiałość.
Mianowicie. Posiadam b4 z 1993r. 1.9 AAZ które już deczko zmodyfikowałem, tzn większa dawka na pompie, zaślepiony egr,wycięty katalizator i boost pin. Osiągi się polepszyły, ale jak wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia:) Zamierzam jeszcze dołożyć intercooler i jeżeli to możliwe podkręcić turbo.Turbo ma oznaczenie k14 i chciałbym wiedzieć czy da się je podkręcić i do jakiej bezpiecznej wartości. I ogólnie jak po tym wszystkim będzie z żywotnością mojego klekota.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2013, 17:48 przez borysek90, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 450
- Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
- Lokalizacja: Strzyżów
Te, panie borysek90 8-) :mrgreen: Tutaj fanów "starej mechaniki" jest zdecydowanie mniej niż gdzie indziej (co nie znaczy, że nie występują tutaj, ba! nawet się wykłócają między sobą :lol:) , więc pomocy szukaj na forach np. marki VW, znalazłem nawet i temat, którego może jeszcze nie czytałeś:
http://www.golf3.pl/topics10/podnoszeni ... t23530.htm
http://www.golf3.pl/topics10/podnoszeni ... t23530.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ogólnie to zanim zaczniesz większe mody w swoim AAZ -cie ,sprawdż stan dolnego koła pasowego czy się czasem nie "gibie "na boki ...bo jak się gibie ,to twojego AAZ-eta czeka to co wielu jego braci ,czyli katastrofa spowodowana fabryczną wadą ,zbyt słabego osadzenia małego koła rozrządu na wale ...poczytaj jak nie czytałęś , temat ma 40 stron wiec to nie żadne straszenie ,tylko same fakty <ok> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... in+na+wale też kiedyś miałem AAZ -ta ,ale szybko się go pozbyłem ,bo to silnik z mało efektywnym, pośrednim wtryskiem i wszystkimi wadami jakie z tego faktu wynikająborysek90 pisze:ogólnie jak po tym wszystkim będzie z żywotnością mojego klekota.
borysek90, Gibanie koła pasowego często jest spowodowane wybiciem gumowej amortyzacji koła, a nie ścinającym się klinie.
Najprostszym sposobem na podkręcenie turbo K14 jest wkręcanie śrubki zaznaczonej na fotce. Oczywiście do tej operacji należy zaopatrzyć się w manometr.
Luzujesz nakrętkę i wkręcasz śrubkę <ok>
Najprostszym sposobem na podkręcenie turbo K14 jest wkręcanie śrubki zaznaczonej na fotce. Oczywiście do tej operacji należy zaopatrzyć się w manometr.
Luzujesz nakrętkę i wkręcasz śrubkę <ok>
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
co Ty nie powiesz, moce sporo ponad 200Km to mały rozwój?pawelk2002 pisze:AAZ to jednostka mało rozwojowa lepiej zrobić zmianę silnika na 1Z i go podkręcić w tedy jest frajda.
to jest fakt że silnik ma małą sprawność w porównaniu do TDI ale za to można go wyżej zakręcić i generalnie do zprintu uważam że lepiej sie sprawuje niż TDIMUNIOR pisze: <ok> http://forum.vwgolf.pl/vi...it=klin+na+wale też kiedyś miałem AAZ -ta ,ale szybko się go pozbyłem ,bo to silnik z mało efektywnym, pośrednim wtryskiem i wszystkimi wadami jakie z tego faktu wynikają
jedynie na co w TD trzeba uważać to koło na wale, (pomaga zmiana na wał i kółka od TDI), i głowica, to są praktycznie dwa najsłabsze punkty silnika AAZ, za to nie ma całej masy kłopotów z elektroniką i zaworkami i pies wie czego jeszcze na nastawniku począwszy.
a co do nieefektywności to przypadek kolegi któryw silniku 1.9TD połamał wał od TDI chyba mówi sam za siebie,
jednak TD jest dla osób myślących i umiejących się obchodzić z delikatnym silnikiem bo przy deptaniu temperatura w oczach rośnie...