[B4 1.9 1Z] 1Z jedzie jak SDI - przepływomierz? (logi)
[B4 1.9 1Z] 1Z jedzie jak SDI - przepływomierz? (logi)
Czołem,
Zetor jedzie jakby w ogóle nie miał doładowania. Chwilami łapie ciąg, ale przez większość czasu jest kompletna bezmoc, wówczas reakcja na wciśnięty pedał gazu jest praktycznie żadna, trudno jest przekroczyć 2000 obr, a podjazd pod górkę stanowi nie lada wyzwanie.
VAG-COM wskazuje bardzo niestabilne odczyty przepływomierza (Pierburg)
Na biegu jałowym w "stanie stabilnym" - zwykle na zimnym silniku:
żądany: ok 240 mg/str
aktualny: ok 300 mg/str
po krótkim okresie stabilności wygląda to tak:
żądany: ok 240 mg/str
aktualny: 10 - 600 mg/str - zmiany są skokowe
po odpięciu wtyczki przepływomierza:
żądany: ok 240 mg/str
aktualny: 425,6 mg/str - wartość stała
Po odpięciu wtyczki przepływomierza auto jedzie znacznie lepiej.
Czy to oznacza koniec przepływomierza? Jakiś sposób na reanimację? A może nie tyle sam przepływomierz co jego zasilanie? Ktoś miał coś podobnego?
Szczegółowe logi z VAGa:
Group A: '003
Engine speed | MAF (specified) | MAF (actual) | EGR duty cycle
Na biegu jałowym potrafi być tak:
/min | mg/str | mg/str | %
861 | 236,1 | 315,9 | 69,5
861 | 236,1 | 309,2 | 69,5
840 | 239,4 | 309,2 | 69,5
Ale za chwilę jest tak:
/min | mg/str | mg/str | %
840 | 242,7 | _29,9 | 19,9
840 | 242,7 | 671,6 | 57,0
840 | 242,7 | 279,3 | 43,4
861 | 239,4 | 123,0 | 48,4
Po odpięciu przepływomierza:
/min | mg/str | mg/str | %
861 | 236,1 | 425,6 | 4,7
840 | 242,7 | 425,6 | 4,7
861 | 239,4 | 425,6 | 4,7
pzdr
kapitan
Zetor jedzie jakby w ogóle nie miał doładowania. Chwilami łapie ciąg, ale przez większość czasu jest kompletna bezmoc, wówczas reakcja na wciśnięty pedał gazu jest praktycznie żadna, trudno jest przekroczyć 2000 obr, a podjazd pod górkę stanowi nie lada wyzwanie.
VAG-COM wskazuje bardzo niestabilne odczyty przepływomierza (Pierburg)
Na biegu jałowym w "stanie stabilnym" - zwykle na zimnym silniku:
żądany: ok 240 mg/str
aktualny: ok 300 mg/str
po krótkim okresie stabilności wygląda to tak:
żądany: ok 240 mg/str
aktualny: 10 - 600 mg/str - zmiany są skokowe
po odpięciu wtyczki przepływomierza:
żądany: ok 240 mg/str
aktualny: 425,6 mg/str - wartość stała
Po odpięciu wtyczki przepływomierza auto jedzie znacznie lepiej.
Czy to oznacza koniec przepływomierza? Jakiś sposób na reanimację? A może nie tyle sam przepływomierz co jego zasilanie? Ktoś miał coś podobnego?
Szczegółowe logi z VAGa:
Group A: '003
Engine speed | MAF (specified) | MAF (actual) | EGR duty cycle
Na biegu jałowym potrafi być tak:
/min | mg/str | mg/str | %
861 | 236,1 | 315,9 | 69,5
861 | 236,1 | 309,2 | 69,5
840 | 239,4 | 309,2 | 69,5
Ale za chwilę jest tak:
/min | mg/str | mg/str | %
840 | 242,7 | _29,9 | 19,9
840 | 242,7 | 671,6 | 57,0
840 | 242,7 | 279,3 | 43,4
861 | 239,4 | 123,0 | 48,4
Po odpięciu przepływomierza:
/min | mg/str | mg/str | %
861 | 236,1 | 425,6 | 4,7
840 | 242,7 | 425,6 | 4,7
861 | 239,4 | 425,6 | 4,7
pzdr
kapitan
Ostatnio zmieniony 22 cze 2019, 12:23 przez kapitan, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Da sie ,da Przepływomierz do wymiany na 100% ...to co napisałPieterB pisze:no z czegoś takiego to raczej ciężko będzie coś wywnioskować
swiadczy o tym na 100% .Wepnij sobie dioda we wtykę przepływomierza ,tak jak podpowiedział Krzysiek ,to potwierdzisz sobie to na 100%kapitan pisze:po krótkim okresie stabilności wygląda to tak:
żądany: ok 240 mg/str
aktualny: 10 - 600 mg/str - zmiany są skokowe
Na grupę 11 (ciśnienie) faktycznie nie zwracałem uwagi, bo się czepiłem na początek przepływomierza. Logi dynamiczne próbowałem zrobić, ale tak jak napisałem w momencie kiedy wariują wskazania przepływomierza reakcja na pedał gazu jest żadna i osiągnięcie 2000 obr na 3 biegu trwa całą wieczność.Krzysiek 84 pisze:Żeby ocenić przepływomierz za pomocą Vaga , to trzeba zrobić log dynamiczny najlepiej 3 i 11 grupy.
Rozumiem że tak wpięta dioda będzie mi emulować prawie max (ok 4,3 V) przepływ, więc tym sposobem zyskam pewność że referencyjne 5V jest ok ?Krzysiek 84 pisze:Możesz też zrobić test z diodą:
Wartości przedzieliłem | żeby było bardziej czytelnie Uznałem że zamieszczanie całych logów nic więcej nie wniesie.PieterB pisze:no z czegoś takiego to raczej ciężko będzie coś wywnioskować
Czyszczenie ma sens? Rozumiem że jak kupować to tylko oryg Pierburg, 500 zł taka przyjemność kosztuje niestety.MUNIOR pisze:Przepływomierz do wymiany na 100%
I jeszcze info dla potomnych:
Nry częśi:
074 906 461 (VW/Audi)
7.18221.51.0 (Pierburg)
Rozpiska pinów wtyczki:
https://www.myturbodiesel.com/wiki/maf- ... di-diesel/
Z tego co zdąrzyłem się zorientować to przepływomierze dla Pierburga robi teraz I2S. Na pudełku Pierburg, a na przepływce logo I2S. Kupujesz i nie wiesz czy kupiłeś oryg czy podróbę
pzdr
kapitan
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
w tym przypadku czyszczenie nie pomoże bo objawy wskazują na zimne luty .a jeśli chodzi o placenie 500 zł za nowy przepływomierz to znacznie tańsza jest opcja zakupu tuningowane go sterownika z opcją maff off gdzie dawkowanie paliwa jest na podstawie ciśnienia doładowania i przepływomierz jest zbednykapitan pisze:Czyszczenie ma sens? Rozumiem że jak kupować to tylko oryg Pierburg, 500 zł taka przyjemność kosztuje niestety.
MUNIOR,
To na to że to wina zimnych lutów to bym nie wpadł. Wszechobecni "spece" jednak pieprzą bzdury, że to przez za rzadko wymieniany filtr powietrza. Jeśli to luty to może to się daje poprawić? Znalazłem nawet temat:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=243161
Masz jakieś doświadczenia w tym względzie?
Co do MAF off, to co wtedy robimy z EGR? Jakieś dodatkowe (poza wyrzuceniem przepływki) korzyści z takiego ECU?
pzdr
kapitan
To na to że to wina zimnych lutów to bym nie wpadł. Wszechobecni "spece" jednak pieprzą bzdury, że to przez za rzadko wymieniany filtr powietrza. Jeśli to luty to może to się daje poprawić? Znalazłem nawet temat:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=243161
Masz jakieś doświadczenia w tym względzie?
Co do MAF off, to co wtedy robimy z EGR? Jakieś dodatkowe (poza wyrzuceniem przepływki) korzyści z takiego ECU?
pzdr
kapitan
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Próbowałem kiedyś poprawić luty w dwóch takich przeplywkach
,efekt niestety nie utrzymał się długo ,także moim zdaniem szkoda czasu na zabawę w naprawę zimnych lutow .Jedyne co ma sens i przynosi poprawę to płukanie przeplywki kiedy widać w logach że trochę zaniża wskazania.Co do opcji maf off w programie ,to chyba oczywiste że największą zaletą jest to że nie musimy zawracać sobie głowy i wymieniać niesprawnej przeplywki ktora staje się zbedna.Poza tym mamy oczywiście podciągnięty program do ok 110 koni
EGR nie ma tu nic do rzeczy ,chcesz to działa ,nie chcesz to zaslepiasz .
,efekt niestety nie utrzymał się długo ,także moim zdaniem szkoda czasu na zabawę w naprawę zimnych lutow .Jedyne co ma sens i przynosi poprawę to płukanie przeplywki kiedy widać w logach że trochę zaniża wskazania.Co do opcji maf off w programie ,to chyba oczywiste że największą zaletą jest to że nie musimy zawracać sobie głowy i wymieniać niesprawnej przeplywki ktora staje się zbedna.Poza tym mamy oczywiście podciągnięty program do ok 110 koni
EGR nie ma tu nic do rzeczy ,chcesz to działa ,nie chcesz to zaslepiasz .