Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] 1Z jedzie jak SDI - przepływomierz? (logi)

ODPOWIEDZ
kapitan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 26 gru 2010, 22:44
Lokalizacja: Wrocław

[B4 1.9 1Z] 1Z jedzie jak SDI - przepływomierz? (logi)

Post autor: kapitan » 20 cze 2019, 18:45

Czołem,

Zetor jedzie jakby w ogóle nie miał doładowania. Chwilami łapie ciąg, ale przez większość czasu jest kompletna bezmoc, wówczas reakcja na wciśnięty pedał gazu jest praktycznie żadna, trudno jest przekroczyć 2000 obr, a podjazd pod górkę stanowi nie lada wyzwanie.

VAG-COM wskazuje bardzo niestabilne odczyty przepływomierza (Pierburg)

Na biegu jałowym w "stanie stabilnym" - zwykle na zimnym silniku:
żądany: ok 240 mg/str
aktualny: ok 300 mg/str

po krótkim okresie stabilności wygląda to tak:
żądany: ok 240 mg/str
aktualny: 10 - 600 mg/str - zmiany są skokowe

po odpięciu wtyczki przepływomierza:
żądany: ok 240 mg/str
aktualny: 425,6 mg/str - wartość stała

Po odpięciu wtyczki przepływomierza auto jedzie znacznie lepiej.

Czy to oznacza koniec przepływomierza? Jakiś sposób na reanimację? A może nie tyle sam przepływomierz co jego zasilanie? Ktoś miał coś podobnego?


Szczegółowe logi z VAGa:

Group A: '003
Engine speed | MAF (specified) | MAF (actual) | EGR duty cycle

Na biegu jałowym potrafi być tak:
/min | mg/str | mg/str | %
861 | 236,1 | 315,9 | 69,5
861 | 236,1 | 309,2 | 69,5
840 | 239,4 | 309,2 | 69,5

Ale za chwilę jest tak:
/min | mg/str | mg/str | %
840 | 242,7 | _29,9 | 19,9
840 | 242,7 | 671,6 | 57,0
840 | 242,7 | 279,3 | 43,4
861 | 239,4 | 123,0 | 48,4

Po odpięciu przepływomierza:
/min | mg/str | mg/str | %
861 | 236,1 | 425,6 | 4,7
840 | 242,7 | 425,6 | 4,7
861 | 239,4 | 425,6 | 4,7

pzdr
kapitan
Ostatnio zmieniony 22 cze 2019, 12:23 przez kapitan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 20 cze 2019, 19:40

Żeby ocenić przepływomierz za pomocą Vaga , to trzeba zrobić log dynamiczny najlepiej 3 i 11 grupy.

Możesz też zrobić test z diodą:
można zweryfikować czy przepływomierz jest źródłem problemów, do tego celu należy diodę półprzewodnikową (np 1N4148) włożyć w kostkę przepływki, zgodnie ze schematem:
Obrazek

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 cze 2019, 19:56

no z czegoś takiego to raczej ciężko będzie coś wywnioskować
WRC is for boys.
Group B was for men.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 cze 2019, 20:29

PieterB pisze:no z czegoś takiego to raczej ciężko będzie coś wywnioskować
Da sie ,da ;-) Przepływomierz do wymiany na 100% ...to co napisał
kapitan pisze:po krótkim okresie stabilności wygląda to tak:
żądany: ok 240 mg/str
aktualny: 10 - 600 mg/str - zmiany są skokowe
swiadczy o tym na 100% .Wepnij sobie dioda we wtykę przepływomierza ,tak jak podpowiedział Krzysiek ,to potwierdzisz sobie to na 100%
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

kapitan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 26 gru 2010, 22:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kapitan » 22 cze 2019, 12:59

Krzysiek 84 pisze:Żeby ocenić przepływomierz za pomocą Vaga , to trzeba zrobić log dynamiczny najlepiej 3 i 11 grupy.
Na grupę 11 (ciśnienie) faktycznie nie zwracałem uwagi, bo się czepiłem na początek przepływomierza. Logi dynamiczne próbowałem zrobić, ale tak jak napisałem w momencie kiedy wariują wskazania przepływomierza reakcja na pedał gazu jest żadna i osiągnięcie 2000 obr na 3 biegu trwa całą wieczność.
Krzysiek 84 pisze:Możesz też zrobić test z diodą:
Rozumiem że tak wpięta dioda będzie mi emulować prawie max (ok 4,3 V) przepływ, więc tym sposobem zyskam pewność że referencyjne 5V jest ok ?
PieterB pisze:no z czegoś takiego to raczej ciężko będzie coś wywnioskować
Wartości przedzieliłem | żeby było bardziej czytelnie :-) Uznałem że zamieszczanie całych logów nic więcej nie wniesie.
MUNIOR pisze:Przepływomierz do wymiany na 100%
Czyszczenie ma sens? Rozumiem że jak kupować to tylko oryg Pierburg, 500 zł taka przyjemność kosztuje niestety.

I jeszcze info dla potomnych:
Nry częśi:
074 906 461 (VW/Audi)
7.18221.51.0 (Pierburg)

Rozpiska pinów wtyczki:
https://www.myturbodiesel.com/wiki/maf- ... di-diesel/

Z tego co zdąrzyłem się zorientować to przepływomierze dla Pierburga robi teraz I2S. Na pudełku Pierburg, a na przepływce logo I2S. Kupujesz i nie wiesz czy kupiłeś oryg czy podróbę :-)

pzdr
kapitan

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 cze 2019, 15:27

kapitan pisze:Czyszczenie ma sens? Rozumiem że jak kupować to tylko oryg Pierburg, 500 zł taka przyjemność kosztuje niestety.
w tym przypadku czyszczenie nie pomoże bo objawy wskazują na zimne luty .a jeśli chodzi o placenie 500 zł za nowy przepływomierz to znacznie tańsza jest opcja zakupu tuningowane go sterownika z opcją maff off gdzie dawkowanie paliwa jest na podstawie ciśnienia doładowania i przepływomierz jest zbedny
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

kapitan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 26 gru 2010, 22:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kapitan » 22 cze 2019, 16:22

MUNIOR,
To na to że to wina zimnych lutów to bym nie wpadł. Wszechobecni "spece" jednak pieprzą bzdury, że to przez za rzadko wymieniany filtr powietrza. Jeśli to luty to może to się daje poprawić? Znalazłem nawet temat:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=243161
Masz jakieś doświadczenia w tym względzie?

Co do MAF off, to co wtedy robimy z EGR? Jakieś dodatkowe (poza wyrzuceniem przepływki) korzyści z takiego ECU?

pzdr
kapitan

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 cze 2019, 17:05

Próbowałem kiedyś poprawić luty w dwóch takich przeplywkach
,efekt niestety nie utrzymał się długo ,także moim zdaniem szkoda czasu na zabawę w naprawę zimnych lutow .Jedyne co ma sens i przynosi poprawę to płukanie przeplywki kiedy widać w logach że trochę zaniża wskazania.Co do opcji maf off w programie ,to chyba oczywiste że największą zaletą jest to że nie musimy zawracać sobie głowy i wymieniać niesprawnej przeplywki ktora staje się zbedna.Poza tym mamy oczywiście podciągnięty program do ok 110 koni
EGR nie ma tu nic do rzeczy ,chcesz to działa ,nie chcesz to zaslepiasz .
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

kapitan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 26 gru 2010, 22:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kapitan » 22 cze 2019, 20:02

MUNIOR pisze:EGR nie ma tu nic do rzeczy ,chcesz to działa ,nie chcesz to zaslepiasz.
Pytałem co z EGR bo byłem przekonany, że przepływomierz odgrywa decydującą rolę w jego sterowaniu.

pzdr
kapitan

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 cze 2019, 22:04

Obciążenie silnika decyduje o pracy EGR.


Czyli głównie czujnik położenia gazu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga