Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Analiza logów grupa 000 Bosch.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

[1.9TDI 1Z] Analiza logów grupa 000 Bosch.

Post autor: wenon » 21 cze 2009, 15:59

prosze o przeanalizowanie wydaje mi sie że dawka za duża jesli tak to w która stronę przesunąć nastawnik.

egr zaślepiony

Obrazek
Solskier pisze:Wchodzisz na vagu w silnk, logujesz sie (login 12233) nastepnie wchodzisz w adaptacje, wybierasz kanał 001 i tam zwiekszasz wartosc badz ja zmienjszasz w zaleznosci od potrzeb, dajesz test i sprawdzasz w drugim okienku z tych 4 u góry jaka masz dawke, jesli Ci odpowiada dajesz zapisz i wychodzisz z programu - gasisz silnk - odpalasz ponownie i sprawdzacz czy zmiany sie zapisały (czesto przy uzyciu marnego fejsa sie nie zapisuja) jest jeszcze inna sprawa czasem z dawka elektronicznie nie da sie juz zejsc w dół wtedy nalezy popóscić sróby na nastawniku i obserujac na komputerze delikatnie (dosłownie mikronowe czesci) przesunac nastawnik do tego celu polecam stare dobre narzedzie jakim jest młotek, popuszczasz delikatnie sróby przykładasz drewienko i pukasz młotkiem jednoczesnie obserwujac zmiany dawki na vagu ( silnk - bloki wartosci mierzonych - grupa 001 - komórka 2) dawke zwiekszasz przesuwajac nastawnik w strone szyby (zmniejszasz cyfre) dawke zmniejszasz przesuwajac nastawnik w strone chlodnicy (zwiekszasz cyfre) i ot to jest cała tajemnica i filozofia zmiany dawki paliwa na dwa sposoby. <ok>
czy z vaga da rade na boschu czy tylko nastawnikiem .
Ostatnio zmieniony 16 lip 2009, 17:24 przez wenon, łącznie zmieniany 1 raz.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 21 cze 2009, 19:03

na boschu tylko nastawnikiem da rade zmienic zakres dawki na biegu jalowym

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 21 cze 2009, 19:44

Na boschu jak karol121 napisał tylko przez przesunięcie nastawnika da się dawkę zmniejszyć trzeba nastawnik delikatnie przesunąć luzując 4 śruby na nastawniku w stronę koła pompy paliwowej,paska rozrządu.

Z którego roku masz zetorka wenon bo widzę że kąt wtrysku około 50 to dla aut na pierburgu na boschu z końca 93 to tak na oprogramowaniu D09 to powinno być 52-55ale jeśli masz 1Z z lat 92-93 na D06 dla tej temp paliwa i silnika powinna być ok 56-58

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 21 cze 2009, 20:48

Obrazek

z papierów rok produkcji sierpień 1993
wychodzi że jest na d09 czyli kat też do poprawy?
zmiana kąta w którą strone nastawnikiem aby zwiekszyć do silnika czy od silnika.?
Ostatnio zmieniony 21 cze 2009, 21:09 przez wenon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 21 cze 2009, 21:08

widzę że soft D09 wiec jeszcze ujdzie, jeśli ci przy kącie w okolicy 50 w zimie dobrze pali i nie pracuje głośno to możesz zostawić. Kąt wtrysku zmienia się przez przestawienie pompy paliwa a nie nastawnikiem jeśli pamiętam dobrze to pompę popycha się do wtrysków by zwiększyć kat wtrysku

wystarczy jak tylko przestawisz dawkę paliwa na min 11 wg vaga jeśli chcesz mieć od dołu buta ale jeśli ci nie zależy tak bardzo ma bucie tylko w miarę optymalnie dobry but i ok spalanie to ustaw miedzy 15-18 wg vaga

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 21 cze 2009, 21:19

w zimie pali dobrze przy -20 nie było problemów.
przestawie dawke bo i tak bede zmieniał wtryski do afn-a juz woże je w samochodzie z miesiac i jak narazie nie mam czasu na ich zmiane. szukam jeszcze drugiego sterownika aby zrobić chipa, nie chce rezać orginała, bo podobno potrafia lecieć podczas wylutowywania kosci, a bedzie wylutowywał mi je kumpel gorącym powietrzem potem drugi znajomy tuner obrobi mi program(niestety nie chce sie podjąć wylutowywania kosci w tym sterowniku poprostu ich nie robi) i hamownia.

tylko jeszcze z tym mi troche zejdzie bo narazie jestem zapracowany(sezon w pracy) a w weekend wole odpocząć.

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 21 cze 2009, 21:43

po zmianie wtrysków od afn zmieni ci się dawka ja masz teraz 9 wg vaga to po wtryskach kąt powinien zostać taki sam ale dawka zejdzie na około 0-1 wg vaga i będziesz znowu ustawiać

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 22 cze 2009, 10:59

A te logi to w trybie Basic Settings czy normal ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl