(AUDI 80 B4 1.9 TD AAZ) Znaki przy wymianie pompy
(AUDI 80 B4 1.9 TD AAZ) Znaki przy wymianie pompy
Znaki przy wymianie pompy Czy mógłby ktoś dać zdjęcia albo opis gdzie są?
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Pompa wtryskowa mocowana jest z przodu za pomocą 3 śrub - dwie sruby skierowane są łbem w stronę rozrządu, jedna łbem w stronę pompy. Ta ostatnia śruba odpowiada "za ustawienie początku tłoczenia pompy". Zrób sobie kreskę kolorową na tej śrubie abyś mniej więcej wiedział, jak należy zamontować z powrotem pompę.
W celu zdemontowania pompy wtryskowej należy: odkręcić cięgno gazu i przyśpieszacza, odpiąć przewód paliwowy, odkręcić 4 przewody wysokiego ciśnienia (te, co dostarczają paliwo do wtrysków), ściągnąć rozrząd, zbić koło pasowe, pod pompą wtryskową w okolicy przewodów wysokiego ciśnienia masz jedną śrubę mocującą, którą trzeba odkręcić oraz trzy śruby z przodu pompy wcześniej wymienione przeze mnie.
Rozrząd w AAZ wcale trudno się nie ustawia, trzy znaki i tyle. Jeden znak na pompie wtryskowej (a dokładniej na kole pasowym, jak ustawisz rozrząd na znaki to pewien otwor w kole pasowym wypoziomuje Ci się z otworem w pompie wtryskowej,śruba, chyba nr 17 pasuje), drugi na kole zamachowym a trzeci z tyłu wałka z krzywkami (trzeba zdjąć pokrywę zaworów i wsadzić w koniec wałka liniał blokujący). Czynność strosunkowo prosta aczkolwiek wymaga uwagi.
Kąt wtrysku również prosty, wystarczy mieć czujnik zegarowy + odpowiednia końcówka i sruu, ustawiamy wartość na 0.9 +/- 0.02.
W celu zdemontowania pompy wtryskowej należy: odkręcić cięgno gazu i przyśpieszacza, odpiąć przewód paliwowy, odkręcić 4 przewody wysokiego ciśnienia (te, co dostarczają paliwo do wtrysków), ściągnąć rozrząd, zbić koło pasowe, pod pompą wtryskową w okolicy przewodów wysokiego ciśnienia masz jedną śrubę mocującą, którą trzeba odkręcić oraz trzy śruby z przodu pompy wcześniej wymienione przeze mnie.
Rozrząd w AAZ wcale trudno się nie ustawia, trzy znaki i tyle. Jeden znak na pompie wtryskowej (a dokładniej na kole pasowym, jak ustawisz rozrząd na znaki to pewien otwor w kole pasowym wypoziomuje Ci się z otworem w pompie wtryskowej,śruba, chyba nr 17 pasuje), drugi na kole zamachowym a trzeci z tyłu wałka z krzywkami (trzeba zdjąć pokrywę zaworów i wsadzić w koniec wałka liniał blokujący). Czynność strosunkowo prosta aczkolwiek wymaga uwagi.
Kąt wtrysku również prosty, wystarczy mieć czujnik zegarowy + odpowiednia końcówka i sruu, ustawiamy wartość na 0.9 +/- 0.02.