Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] Auto nie ciągnie, kopci przy odpalaniu

Awatar użytkownika
Kooorpi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 03 kwie 2011, 13:58

[B4 1.9 TDI 1Z] Auto nie ciągnie, kopci przy odpalaniu

Post autor: Kooorpi » 13 wrz 2011, 19:42

Witam Panów, mam problem z którym w żaden sposób nie mogę się uporać. Mianowicie, od jakiegoś czasu samochód nie chodzi jak powinien, słabo ciągnie, rozpędzić go do 120 km/h to problem, gaz wiesza się na wolnych obrotach i żeby znowu załapał trzeba go wysprzęglić, kopci na biało przy odpalaniu. Moje podejrzenia kieruję (nie wiem czy słusznie) na nastawnik pompy. Nastawnik jest Bosha i boję się zabierać za jego rozbieranie bo wyczytałem w innych tematach że jest z tym problem. Poza tym co może być przyczyną że temperatura skacze do 110 a w upalne dni nawet do 120 stopni a woda w zbiorniczku wyrównawczym i węże od chłodnicy są zimne? Mówię odrazu że czujnik temperatury szary trzy pinowy był wymieniany, podobnie ten na chłodnicy ale nie udało mi się podłączyć wentylatorów do płytki i są spięte na krótko. Jak należy podłączyć kable od wentylatorów? Mam tam dwa plusy, dwa minusy, jeden czarno-czerwony i jeden czarny? Czy jest ktoś z okolic Krakowa kto mógłby mi jakoś pomóc z tym wszystkim? Doprowadza mnie to już do szału... :evil:

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 13 wrz 2011, 19:59

Ciężko diagnozować z samego opisu... ubywa ci płynu chłodniczego, lub pojawił się nalot w płynie?

Blakuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 05 maja 2011, 15:55
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Blakuś » 13 wrz 2011, 20:04

Kooorpi jak taką masz temp na zegarach to może być uwalony zegar, zimne luty przy ścieżce i przy okazji wymień termostat bo pewnie jest zamknięty cały czas, chociaż węże byłyby gorące. Co do zamulania może być to brudny,zasyfiony nastawnik pompy, możesz przeczyścić przepływkę do tego. Jak kopci na biało to może uszczelkę pod głowicę już czas wymienić?? nie wiem dokładnie jak u ciebie jest...

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 13 wrz 2011, 20:07

Kooorpi pisze:kopci na biało przy odpalaniu.
To jest objaw uszczelki pod głowicą, z tym że tak jak pisze andi77,
andi77 pisze:ubywa ci płynu chłodniczego, lub pojawił się nalot w płynie?
Kooorpi pisze:Poza tym co może być przyczyną że temperatura skacze do 110 a w upalne dni nawet do 120 stopni a woda w zbiorniczku wyrównawczym i węże od chłodnicy są zimne?
A wentylatory wstają? Pompa wody działa?
I proponował bym Vag-a podpiąć może coś ciekawego pokaże <ok>

Awatar użytkownika
Kooorpi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 03 kwie 2011, 13:58

Post autor: Kooorpi » 13 wrz 2011, 22:58

Uszczelka pod głowicą była wymieniana, powodem było właśnie pojawienie się w zbiorniczku oleju. Sama głowica przy okazji również była regenerowana. Nie wiem czy właściwie dumam ale... pompa była niedawno w naprawie, gościu podpiął ją do komputera i stwierdził że nie ma problemu, czy kąt wtrysku może tu mieć znaczenie? Termostat będę wymieniać jutro albo pojutrze, zobaczymy jak czas pozwoli bo też go podejrzewam ;-) Cały pech w tym że leje mi z chłodnicy na czerwonym kraniku (nie wiem jak to fachowo nazwać). W temacie, czy chłodnica od 2.0 poza umiejscowieniem czujnika różni się czymś od tej od 1.9? Bo mam taką na składzie i przymierzam się wsadzić :-P VAG nie wiem dlaczego nie chce połączyć się z komputerem... O dziwo bo w drugim samochodzie (Ibizie) łączy się bez problemu... POMOCY! :-(

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 13 wrz 2011, 23:10

tak to jest kolego z tym boshem niestety :-/ że są problemy z połączeniem :-/ wymień termostat tylko dobrze by było go sprawdzić czy prawidłowo się otwiera ;-) (wiesz o co chodzi?) druga sprawa umów się a jakimś kolegą z forum i podmieńcie nastawnik i przepływomierz i będziesz wiedział czy twój jest do bani :-/

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 13 wrz 2011, 23:12

gościu podpiął ją do komputera i stwierdził że nie ma problemu, czy kąt wtrysku może tu mieć znaczenie?
ciekawe jak on to zrobił że samą pompę podpiął po kompa skoro masz problemy z połączeniem się wogóle :evil: zmień mechanika :mrgreen: kąt wtrysku ma wpływ na kopcenie ,złe odpalanie itd. powinien być w okolicach 55-60

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Re: [B4 1.9 TDI 1Z] Auto nie ciągnie, kopci przy odpalaniu

Post autor: gibaj » 13 wrz 2011, 23:15

Czy jest ktoś z okolic Krakowa kto mógłby mi jakoś pomóc z tym wszystkim? Doprowadza mnie to już do szału... :evil
trepek ci pomoże on jest z olkusza

Awatar użytkownika
Kooorpi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 03 kwie 2011, 13:58

Re: [B4 1.9 TDI 1Z] Auto nie ciągnie, kopci przy odpalaniu

Post autor: Kooorpi » 13 wrz 2011, 23:28

gibaj pisze:
Czy jest ktoś z okolic Krakowa kto mógłby mi jakoś pomóc z tym wszystkim? Doprowadza mnie to już do szału... :evil
trepek ci pomoże on jest z olkusza
Byłbym bardzo wdzięczny gdybyś podał mi do gościa numer lub chociaż e-mail. Jeśli facet mi pomoże to i jemu i tobie stawiam transporter dobrego piwa :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 wrz 2011, 23:43

Kooorpi pisze:mam problem z którym w żaden sposób nie mogę się uporać. Mianowicie, od jakiegoś czasu samochód nie chodzi jak powinien, słabo ciągnie, rozpędzić go do 120 km/h to problem, gaz wiesza się na wolnych obrotach i żeby znowu załapał trzeba go wysprzęglić, kopci na biało przy odpalaniu. Moje podejrzenia kieruję (nie wiem czy słusznie) na nastawnik pompy. Nastawnik jest Bosha
Słusznie kierujesz swoje podejrzenia ;-) mogę je tylko potwierdzić ,masz bardzo typowe objawy padającego nastawnika ,choć to nie jedyne objawy jest ich wiele i bywają dość mylące to twoje są wręcz książkowe :mrgreen: o ile ktoś to w ogóle opisał ;-) A co dorozbierania nastawnika to daruj sobie ,szkoda czasu ,nic nie zdziałasz ,wielu próbowało i nic nie wskórało ...nawet niby profesjonalnie naprawione nastawniki potencjometryczne nigdy nie wrócą autu wigoru i jezdzi niby normalnie ,tyle że czasem gorzej niż jak 1,9 D ;-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 14 wrz 2011, 00:19

MUNIOR pisze:masz bardzo typowe objawy padającego nastawnika
Nastawnik nigdy nie da białego kopcenia, zły kąt wtrysku tak.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 14 wrz 2011, 05:45

Kooorpi pisze:VAG nie wiem dlaczego nie chce połączyć się z komputerem... O dziwo bo w drugim samochodzie (Ibizie) łączy się bez problemu... POMOCY! :-(
StartBaud na 240 i się połączy.
gibaj pisze:umów się a jakimś kolegą z forum i podmieńcie nastawnik
Nie wiem czy znajdziesz kogoś na forum kto się będzie chciał nastawnikiem podmienić ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 wrz 2011, 08:24

trepek pisze: MUNIOR napisał/a:
masz bardzo typowe objawy padającego nastawnika


Nastawnik nigdy nie da białego kopcenia, zły kąt wtrysku tak.
Moja wypowiedz tyczy się tylko tego <ok>
Kooorpi pisze:mam problem z którym w żaden sposób nie mogę się uporać. Mianowicie, od jakiegoś czasu samochód nie chodzi jak powinien, słabo ciągnie, rozpędzić go do 120 km/h to problem, gaz wiesza się na wolnych obrotach i żeby znowu załapał trzeba go wysprzęglić,
Na temat pozostałych objawów się nie wypowiadam ,bo kolega Kooorpi, ma kilka rzeczy prócz tego do zrobienia ;-) a pisanie o wszystkim na raz tylko namiesza mu w głowie ...

Awatar użytkownika
Kooorpi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 03 kwie 2011, 13:58

Post autor: Kooorpi » 14 wrz 2011, 18:55

MUNIOR pisze: A co dorozbierania nastawnika to daruj sobie ,szkoda czasu ,nic nie zdziałasz ,wielu próbowało i nic nie wskórało ...nawet niby profesjonalnie naprawione nastawniki potencjometryczne nigdy nie wrócą autu wigoru i jezdzi niby normalnie ,tyle że czasem gorzej niż jak 1,9 D ;-)
To co z tym robić? Wymienić na nowy...? :-(

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 14 wrz 2011, 18:58

Kooorpi pisze:To co z tym robić? Wymienić na nowy...? :-(
Najpewniej to przełożyć na nastawnik indukcyjny, koszt z gratami ok. 1000
Koszt nowego nastawnika potencjometrycznego to 1500

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl