[B4 1.9 TDI 1Z] Auto nie ciągnie, kopci przy odpalaniu
[B4 1.9 TDI 1Z] Auto nie ciągnie, kopci przy odpalaniu
Witam Panów, mam problem z którym w żaden sposób nie mogę się uporać. Mianowicie, od jakiegoś czasu samochód nie chodzi jak powinien, słabo ciągnie, rozpędzić go do 120 km/h to problem, gaz wiesza się na wolnych obrotach i żeby znowu załapał trzeba go wysprzęglić, kopci na biało przy odpalaniu. Moje podejrzenia kieruję (nie wiem czy słusznie) na nastawnik pompy. Nastawnik jest Bosha i boję się zabierać za jego rozbieranie bo wyczytałem w innych tematach że jest z tym problem. Poza tym co może być przyczyną że temperatura skacze do 110 a w upalne dni nawet do 120 stopni a woda w zbiorniczku wyrównawczym i węże od chłodnicy są zimne? Mówię odrazu że czujnik temperatury szary trzy pinowy był wymieniany, podobnie ten na chłodnicy ale nie udało mi się podłączyć wentylatorów do płytki i są spięte na krótko. Jak należy podłączyć kable od wentylatorów? Mam tam dwa plusy, dwa minusy, jeden czarno-czerwony i jeden czarny? Czy jest ktoś z okolic Krakowa kto mógłby mi jakoś pomóc z tym wszystkim? Doprowadza mnie to już do szału... :evil:
Kooorpi jak taką masz temp na zegarach to może być uwalony zegar, zimne luty przy ścieżce i przy okazji wymień termostat bo pewnie jest zamknięty cały czas, chociaż węże byłyby gorące. Co do zamulania może być to brudny,zasyfiony nastawnik pompy, możesz przeczyścić przepływkę do tego. Jak kopci na biało to może uszczelkę pod głowicę już czas wymienić?? nie wiem dokładnie jak u ciebie jest...
To jest objaw uszczelki pod głowicą, z tym że tak jak pisze andi77,Kooorpi pisze:kopci na biało przy odpalaniu.
andi77 pisze:ubywa ci płynu chłodniczego, lub pojawił się nalot w płynie?
A wentylatory wstają? Pompa wody działa?Kooorpi pisze:Poza tym co może być przyczyną że temperatura skacze do 110 a w upalne dni nawet do 120 stopni a woda w zbiorniczku wyrównawczym i węże od chłodnicy są zimne?
I proponował bym Vag-a podpiąć może coś ciekawego pokaże <ok>
Uszczelka pod głowicą była wymieniana, powodem było właśnie pojawienie się w zbiorniczku oleju. Sama głowica przy okazji również była regenerowana. Nie wiem czy właściwie dumam ale... pompa była niedawno w naprawie, gościu podpiął ją do komputera i stwierdził że nie ma problemu, czy kąt wtrysku może tu mieć znaczenie? Termostat będę wymieniać jutro albo pojutrze, zobaczymy jak czas pozwoli bo też go podejrzewam Cały pech w tym że leje mi z chłodnicy na czerwonym kraniku (nie wiem jak to fachowo nazwać). W temacie, czy chłodnica od 2.0 poza umiejscowieniem czujnika różni się czymś od tej od 1.9? Bo mam taką na składzie i przymierzam się wsadzić VAG nie wiem dlaczego nie chce połączyć się z komputerem... O dziwo bo w drugim samochodzie (Ibizie) łączy się bez problemu... POMOCY!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
ciekawe jak on to zrobił że samą pompę podpiął po kompa skoro masz problemy z połączeniem się wogóle :evil: zmień mechanika :mrgreen: kąt wtrysku ma wpływ na kopcenie ,złe odpalanie itd. powinien być w okolicach 55-60gościu podpiął ją do komputera i stwierdził że nie ma problemu, czy kąt wtrysku może tu mieć znaczenie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
Re: [B4 1.9 TDI 1Z] Auto nie ciągnie, kopci przy odpalaniu
trepek ci pomoże on jest z olkuszaCzy jest ktoś z okolic Krakowa kto mógłby mi jakoś pomóc z tym wszystkim? Doprowadza mnie to już do szału... :evil
Re: [B4 1.9 TDI 1Z] Auto nie ciągnie, kopci przy odpalaniu
Byłbym bardzo wdzięczny gdybyś podał mi do gościa numer lub chociaż e-mail. Jeśli facet mi pomoże to i jemu i tobie stawiam transporter dobrego piwa :mrgreen:gibaj pisze:trepek ci pomoże on jest z olkuszaCzy jest ktoś z okolic Krakowa kto mógłby mi jakoś pomóc z tym wszystkim? Doprowadza mnie to już do szału... :evil
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Słusznie kierujesz swoje podejrzenia mogę je tylko potwierdzić ,masz bardzo typowe objawy padającego nastawnika ,choć to nie jedyne objawy jest ich wiele i bywają dość mylące to twoje są wręcz książkowe :mrgreen: o ile ktoś to w ogóle opisał A co dorozbierania nastawnika to daruj sobie ,szkoda czasu ,nic nie zdziałasz ,wielu próbowało i nic nie wskórało ...nawet niby profesjonalnie naprawione nastawniki potencjometryczne nigdy nie wrócą autu wigoru i jezdzi niby normalnie ,tyle że czasem gorzej niż jak 1,9 DKooorpi pisze:mam problem z którym w żaden sposób nie mogę się uporać. Mianowicie, od jakiegoś czasu samochód nie chodzi jak powinien, słabo ciągnie, rozpędzić go do 120 km/h to problem, gaz wiesza się na wolnych obrotach i żeby znowu załapał trzeba go wysprzęglić, kopci na biało przy odpalaniu. Moje podejrzenia kieruję (nie wiem czy słusznie) na nastawnik pompy. Nastawnik jest Bosha
StartBaud na 240 i się połączy.Kooorpi pisze:VAG nie wiem dlaczego nie chce połączyć się z komputerem... O dziwo bo w drugim samochodzie (Ibizie) łączy się bez problemu... POMOCY!
Nie wiem czy znajdziesz kogoś na forum kto się będzie chciał nastawnikiem podmienićgibaj pisze:umów się a jakimś kolegą z forum i podmieńcie nastawnik
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Moja wypowiedz tyczy się tylko tego <ok>trepek pisze: MUNIOR napisał/a:
masz bardzo typowe objawy padającego nastawnika
Nastawnik nigdy nie da białego kopcenia, zły kąt wtrysku tak.
Na temat pozostałych objawów się nie wypowiadam ,bo kolega Kooorpi, ma kilka rzeczy prócz tego do zrobienia a pisanie o wszystkim na raz tylko namiesza mu w głowie ...Kooorpi pisze:mam problem z którym w żaden sposób nie mogę się uporać. Mianowicie, od jakiegoś czasu samochód nie chodzi jak powinien, słabo ciągnie, rozpędzić go do 120 km/h to problem, gaz wiesza się na wolnych obrotach i żeby znowu załapał trzeba go wysprzęglić,
To co z tym robić? Wymienić na nowy...?MUNIOR pisze: A co dorozbierania nastawnika to daruj sobie ,szkoda czasu ,nic nie zdziałasz ,wielu próbowało i nic nie wskórało ...nawet niby profesjonalnie naprawione nastawniki potencjometryczne nigdy nie wrócą autu wigoru i jezdzi niby normalnie ,tyle że czasem gorzej niż jak 1,9 D