Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1Z] bierze olej i płyn chłodniczy

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 02 lut 2011, 16:57

panowie nie rozpędzajcie się tak <ok> Paweł najpierw sprawdź czy nie masz gdzieś wycieku albo osadu po płynie chłodniczym.taka ilość znikającego płynu raczej wskazuje na wyciek gdyż nie wierzę by nie podnosił się poziom oleju albo nie było kisielu pod korkiem..

Pavlo!
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 01 lut 2011, 20:51

Post autor: Pavlo! » 02 lut 2011, 23:27

karczu pisze:naprawde sprawdz to moze nagrzewnica ci puszcza, a jak z ciepłotą w aucie?
Dywanik mokry, ale ten od strony kierowcy, ale chyba od śniegu mi się wydaje. Auto grzeje chyba dość dobrze, po przejechaniu ok. 4 km jest ciepło.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 lut 2011, 18:38

po pierwsze śmierdziało by ci płynem no i często też szyby parują jak się włączy nawiew...

Pavlo!
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 01 lut 2011, 20:51

Post autor: Pavlo! » 07 lut 2011, 08:44

Przyczyna chyba zlokalizowana :) Do wymiany dwa króćce. Dam znać, jakie będą efekty po wymianie. Pozdrawiam i dzięki za wszystkie posty.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 07 lut 2011, 08:56

Pavlo!, to jest bolączka naszych aut... Często tam leje a od zagrzanego silnika szybko paruje i ciężko zlokalizować wyciek...

Pavlo!
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 01 lut 2011, 20:51

Post autor: Pavlo! » 15 lut 2011, 17:02

Po wymianie króćców, obserwowałem sytuację i... dalej dolewam płynu. Dolałem przez tydzień litrę. Czy jest to możliwe przez to, że układ był odpowietrzany? Mam nadzieję, że na tej litrze się zakończy. Z efektów to na razie tylko tyle, że auto zdecydowanie szybciej się rozgrzewa.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 15 lut 2011, 17:19

jeśli nie odpowietrzyłeś układu od razu to ci się odpowietrzył podczas użytkowania samoczynnie tylko obawiam się ze to raczej tydzień by nie trwało tylko po pierwszym zagrzaniu silnika by duży obieg się włączył zassało by ci płyn ze zbiorniczka.poszukaj jeszcze może ci gdzieś leje.jak wymieniłeś króćce to jeszcze sprawdź węże przy pompie,z nich tez bardzo często cieknie płyn a tego nie widać bo to jest na samym dole i mało kto tam patrzy...

Pavlo!
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 01 lut 2011, 20:51

Post autor: Pavlo! » 15 lut 2011, 17:22

Był odpowietrzony układ.

Węże przy pompie wody?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 15 lut 2011, 17:40

tak węże przy pompie wody.często leja gdyż w odróżnieniu od innych węży te co jakiś czas się rusza wymieniając pompę albo termostat.włóż rękę i każdego z nich dotknij na łączeniu.może gdzieś tam jeszcze leje.jeśli nic nie znajdziesz to co do wycieków to nie mam już pomysłów...

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 16 lut 2011, 14:53

sprawdź ten dywanik.... zamocz w tym szmatkę/chusteczkę a potem do zamrażalnika, jak nie zamarznie to nagrzewnica cieknie.
U mnie ani płynem nie śmierdziało i szyby też jakoś znacznie nie parowały...

Pavlo!
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 01 lut 2011, 20:51

Post autor: Pavlo! » 18 lut 2011, 12:50

Dywanik ok, pod termostatem jest jakby trochę mokro, ale minimalnie. Będę obczajał jeszcze sytuację.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 lut 2011, 14:14

u mnie tez bardzo słabo lało ale jak dostawał temperatury to ciekło dość mocno...

Pavlo!
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 01 lut 2011, 20:51

Post autor: Pavlo! » 20 lut 2011, 12:13

Pojawia się kropla przy pompie wody. Wszystkie węże zostały wczoraj dokładnie sprawdzone i opaski dokręcone. Jest jakiś sposób na sprawdzenie czy pompa jest w porządku?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 20 lut 2011, 12:36

pompa zazwyczaj jest do wymiany gdy bardzo szumi albo leje.musiał byś dokładnie wszytko wytrzeć i sprawdzić czy to leje z pompy czy z któregoś węża.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl