[B4 1.9TDI 1Z] Bierze olej po remoncie
[B4 1.9TDI 1Z] Bierze olej po remoncie
Po kupnie moja audi briała dużo oleju. Zregenerowałem turbine, wymieniłem uszczelniacze zaworowe. Trochę zużycie się zmniejszyło ale dalej go ubywało.
Wymieniłem pierścienie których już prawie nie było. Po remoncie zrobiłem 700km i sprawdziłem stan oleju.Było 3/4 ale to normalne na dotarciu. Teraz mam 1200km a na bagnecie nie było oleju. Co się mogło stać że tak szybko zniknął olej? Dodam że wycieków nie ma. Z góry dzięki za pomoc.
Wymieniłem pierścienie których już prawie nie było. Po remoncie zrobiłem 700km i sprawdziłem stan oleju.Było 3/4 ale to normalne na dotarciu. Teraz mam 1200km a na bagnecie nie było oleju. Co się mogło stać że tak szybko zniknął olej? Dodam że wycieków nie ma. Z góry dzięki za pomoc.
- darekmalickiwp
- Forum Audi 80
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 26 lip 2015, 10:54
- Lokalizacja: kierwiny
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Ogólnie to te silniki jak ktoś ma ciężką nogę to lubią pić olej przez turbinkęPaweł1997 pisze:Pierścienie Götze co 120stopni. Nic nie dymi, oleju nie czuć w przeciwieństwie do tego co było przed remontem. Wtedy było widać niebieską chmurę.
Hmm a weź zdejmij wąż od coolera i zobacz czy czasami tam się ten olej nie podział :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 408
- Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
- Imię: Hubert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.
Siemanko! Nie słuchaj się kolego jakichś pseudo naprawiaczy! Są ludzie na forum bardziej obyci w temacie i prędzej Ci coś konkretnego doradzą. Ja np u siebie zrobiłem z odmą co prawda tanią prowizorkę ale chociaż wiem na czym stoję. Na końcu węża daj jakąś nawet plastikową butelkę i przymocuj ją. U mnie dla przykładu nic odmą nie ubywa. Tylko opary wężem idą. Oleju sporo mi też bierze, ale jeszcze icka nie sprawdzałem...
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Większych bredni nie słyszałem. To u mnie musiałbym dolewać oleju chyba co dziennie...Miuosh1 pisze:Ogólnie to te silniki jak ktoś ma ciężką nogę to lubią pić olej przez turbinkę
Znajomy robił jakiś czas temu pierścienie u siebie w tdi w passacie. Na początku brał olej bardziej niż przed remontem. Dopiero po 4-5 tys km jak ręką odjął, przestał spalać olej...
To właśnie po to robi się pomiary tulei cylindrowej minimum w trzech przekrojach i pod kątem 90*. Sprawdza się w ten sposób owal tulei i w razie zbyt dużych odchyłek przeprowadza się jej honowanie Dzisiaj mechanicy zapominają chyba z czym wiąże się ich zawód ahhh... Teraz to tylko wymieniacze są (wyjątki potwierdzają regułę) :roll: Teraz za olej zabulisz więcej jak za oddanie bloku do zakładu, który by Ci go poogarniał... Nie Twoja wina, ale Ty za to płacisz... Skoro już prawie nie było pierścieni to nie sądzę, aby tuleje zachowały swoją geometrię...
P.s a jak z przedmuchami pod korkiem oleju bo nic na ten temat nie doczytałem?
P.s a jak z przedmuchami pod korkiem oleju bo nic na ten temat nie doczytałem?
tak u mnie drozna odma wygladala:
http://i286.photobucket.com/albums/ll96 ... 3d57bf.jpg
:p
kukales w ogole jaki kolor dymu jest za toba? znawca nie jestem ale u mnie tez byl podobny problem :p
http://i286.photobucket.com/albums/ll96 ... 3d57bf.jpg
:p
kukales w ogole jaki kolor dymu jest za toba? znawca nie jestem ale u mnie tez byl podobny problem :p
Jeszcze sprawdzę turbine a jak to nie będzie ona to kupie 5l oleju i będę dolewał. A co do przedmuchów to przed remontem z korka, bagnetu i odmy leciał biały dym. Teraz tego już nie ma. Czuć że z korka dmucha powietrze
Na wolnych obrotach nie ma żadnego dymu. Jak dodam gazu to pojawi się troche niebieskiego. Wydaje mi się że po remoncie tego dymu nie było bo cieszyłem się że w końcu nie ma za mną niebieskiej chmury jak w jakiejś fieście.
[ Dodano: 2016-02-14, 12:11 ]
Ja już nie mam siły na ten silnik. Dolałem oleju zrobiłem z 200km, ubyło ze 100ml ale nie dolewałem. Z ciekawości dodałem parę pare razy gazu na luzie. Za mną spora niebieska chmura a do tego następnego dnia olej na minimum. Mam zrobione może 2500tyś km po remoncie. Ktoś powie o co tu chodzi?
Na wolnych obrotach nie ma żadnego dymu. Jak dodam gazu to pojawi się troche niebieskiego. Wydaje mi się że po remoncie tego dymu nie było bo cieszyłem się że w końcu nie ma za mną niebieskiej chmury jak w jakiejś fieście.
[ Dodano: 2016-02-14, 12:11 ]
Ja już nie mam siły na ten silnik. Dolałem oleju zrobiłem z 200km, ubyło ze 100ml ale nie dolewałem. Z ciekawości dodałem parę pare razy gazu na luzie. Za mną spora niebieska chmura a do tego następnego dnia olej na minimum. Mam zrobione może 2500tyś km po remoncie. Ktoś powie o co tu chodzi?