Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDI 1Z] Bierze olej po remoncie

Awatar użytkownika
Paweł1997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 26 sty 2015, 12:26
Lokalizacja: Olsztyn

[B4 1.9TDI 1Z] Bierze olej po remoncie

Post autor: Paweł1997 » 17 sty 2016, 13:03

Po kupnie moja audi briała dużo oleju. Zregenerowałem turbine, wymieniłem uszczelniacze zaworowe. Trochę zużycie się zmniejszyło ale dalej go ubywało.
Wymieniłem pierścienie których już prawie nie było. Po remoncie zrobiłem 700km i sprawdziłem stan oleju.Było 3/4 ale to normalne na dotarciu. Teraz mam 1200km a na bagnecie nie było oleju. Co się mogło stać że tak szybko zniknął olej? Dodam że wycieków nie ma. Z góry dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
darekmalickiwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie

Post autor: darekmalickiwp » 17 sty 2016, 18:04

Jeśli olej przedostaje się do komory spalania to auto powinno dymić na niebiesko i powinno czuć olej w spalinach.

zolwik1991_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 26 lip 2015, 10:54
Lokalizacja: kierwiny

Post autor: zolwik1991_1991 » 17 sty 2016, 20:25

jakie pierscienie zamontowales? i czy tak jak trzeba?

Awatar użytkownika
Paweł1997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 26 sty 2015, 12:26
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Paweł1997 » 18 sty 2016, 13:04

Pierścienie Götze co 120stopni. Nic nie dymi, oleju nie czuć w przeciwieństwie do tego co było przed remontem. Wtedy było widać niebieską chmurę.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 18 sty 2016, 18:39

Mierzyłeś zużycie gładzi na cylindrach? Duży był próg?
Uszczelniacze zaworowe sam wymieniłeś, czy oddałeś do regeneracji głowicę?
Na jakim oleju silnik pracuje?

Awatar użytkownika
Miuosh1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 25 cze 2014, 09:35
Lokalizacja: Piła

Post autor: Miuosh1 » 19 sty 2016, 09:01

Paweł1997 pisze:Pierścienie Götze co 120stopni. Nic nie dymi, oleju nie czuć w przeciwieństwie do tego co było przed remontem. Wtedy było widać niebieską chmurę.
Ogólnie to te silniki jak ktoś ma ciężką nogę to lubią pić olej przez turbinkę :)
Hmm a weź zdejmij wąż od coolera i zobacz czy czasami tam się ten olej nie podział :mrgreen:

Awatar użytkownika
Paweł1997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 26 sty 2015, 12:26
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Paweł1997 » 19 sty 2016, 11:20

Silnik chodzi na mobilu 10-w40. Głowica niestety nie była regenerowana. Miałem zrobioną wolną odme. Jeden gość mi powiedział że to mogło być przez to. Złożyłem tak jak powinno być i będę obserwował. Po remoncie jeździłem delikatnie

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 408
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 19 sty 2016, 15:27

Siemanko! Nie słuchaj się kolego jakichś pseudo naprawiaczy! Są ludzie na forum bardziej obyci w temacie i prędzej Ci coś konkretnego doradzą. Ja np u siebie zrobiłem z odmą co prawda tanią prowizorkę ale chociaż wiem na czym stoję. Na końcu węża daj jakąś nawet plastikową butelkę i przymocuj ją. U mnie dla przykładu nic odmą nie ubywa. Tylko opary wężem idą. Oleju sporo mi też bierze, ale jeszcze icka nie sprawdzałem...

Awatar użytkownika
Paweł1997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 26 sty 2015, 12:26
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Paweł1997 » 23 sty 2016, 11:30

Kupiłem litr oleju. Był max. Zrobiłem 350km i olej jest na minimum. Na wolnych obrotach zero dymu ale jak dodam gazu do 2-2.5tyś to pójdzie niebieskawa chmura. Nie jest jakaś duża ale niestety coś nie pojawia

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 23 sty 2016, 15:29

Jak głowica nie była robiona to stawiam na uszczelniacze !!! najpierw stawiam uszczelniacze potem odmę

Awatar użytkownika
Paweł1997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 26 sty 2015, 12:26
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Paweł1997 » 23 sty 2016, 18:38

Uszczelniacze wymieniłem ale popełniłem błąd nie sprawdziłem luzów na prowadnicach. Odma jest drożna dzisiaj sprawdzałem

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 23 sty 2016, 23:48

Miuosh1 pisze:Ogólnie to te silniki jak ktoś ma ciężką nogę to lubią pić olej przez turbinkę
Większych bredni nie słyszałem. To u mnie musiałbym dolewać oleju chyba co dziennie...

Znajomy robił jakiś czas temu pierścienie u siebie w tdi w passacie. Na początku brał olej bardziej niż przed remontem. Dopiero po 4-5 tys km jak ręką odjął, przestał spalać olej...

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 24 sty 2016, 00:23

To właśnie po to robi się pomiary tulei cylindrowej minimum w trzech przekrojach i pod kątem 90*. Sprawdza się w ten sposób owal tulei i w razie zbyt dużych odchyłek przeprowadza się jej honowanie :-/ Dzisiaj mechanicy zapominają chyba z czym wiąże się ich zawód ahhh... Teraz to tylko wymieniacze są (wyjątki potwierdzają regułę) :roll: Teraz za olej zabulisz więcej jak za oddanie bloku do zakładu, który by Ci go poogarniał... Nie Twoja wina, ale Ty za to płacisz... Skoro już prawie nie było pierścieni to nie sądzę, aby tuleje zachowały swoją geometrię...

P.s a jak z przedmuchami pod korkiem oleju bo nic na ten temat nie doczytałem?

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 24 sty 2016, 00:33

tak u mnie drozna odma wygladala:

http://i286.photobucket.com/albums/ll96 ... 3d57bf.jpg

:p

kukales w ogole jaki kolor dymu jest za toba? znawca nie jestem ale u mnie tez byl podobny problem :p

Awatar użytkownika
Paweł1997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 26 sty 2015, 12:26
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Paweł1997 » 14 lut 2016, 12:11

Jeszcze sprawdzę turbine a jak to nie będzie ona to kupie 5l oleju i będę dolewał. A co do przedmuchów to przed remontem z korka, bagnetu i odmy leciał biały dym. Teraz tego już nie ma. Czuć że z korka dmucha powietrze

Na wolnych obrotach nie ma żadnego dymu. Jak dodam gazu to pojawi się troche niebieskiego. Wydaje mi się że po remoncie tego dymu nie było bo cieszyłem się że w końcu nie ma za mną niebieskiej chmury jak w jakiejś fieście.

[ Dodano: 2016-02-14, 12:11 ]
Ja już nie mam siły na ten silnik. Dolałem oleju zrobiłem z 200km, ubyło ze 100ml ale nie dolewałem. Z ciekawości dodałem parę pare razy gazu na luzie. Za mną spora niebieska chmura a do tego następnego dnia olej na minimum. Mam zrobione może 2500tyś km po remoncie. Ktoś powie o co tu chodzi?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl