[B4 1Z] Bosch a Pierburg
Panowie piszecie o zetorkach na boschu i pierburgu że pierburg lepszy miałem okazje przejechać się gdy szukałem audi na litwie b4 z 92r 1Z fakt miał kute tłoki i korbowody doważany wał i wzmocnione sprzęgło z oryginalnym sterownikiem z chipem, wtryskach na obsadach 220/300bar z końcówkami tzw 0.230 i turbo oryginalnym k2 podkręconym na 1.6 bara pompie 11 z nastawnikiem potencjometrycznym i powiem tak audi do setki miało poniżej 8 sekund fakt dymiło litwin pokazywał wykres z hamowni zetorek wg papierków może te dane były fikcja ale miał 173KM i ok 356nm mało bo twierdził że wystarczy bo i tak straszne problemy z trakcją podczas przyśpieszenia są a ten samochód ponad pól roku temu był w ogłoszeniach sprzedaży na litwie.
Powiem jeszcze że 1 sprężynowe wtryski maja jedno ciśnienie 246bar i są głośniejsze a po połowie 93 w boschach były już 2 sprężynowe 190/300bar o otworkach 195 µm takie same jak w pierburgach, sterownik w zetorkach pod koniec 93 miały oprogramowanie D09 i te na pierburgu też D09.
Fakt przepływomierz boscha od pierburga jest jak to powiem dużo wolniejszy wynika to z jego konstrukcji.
Wspominacie że bosch ma toporny sterownik fakt ale np w 8A0907401,8A0907401A nie ma czegoś takiego jak przeładowanie turbo notlauf tylko ten map sensor do 1bara ale to nie problem by turbo ładowało dużo więcej podpatrzone u wspomnianego litwina i zrobione .
co do wytrzymałości pomp i przepływomierzy na boschu i pierburgu powiem tak nie znam B4 na pierburgu w której by siedział oryginalny przepływomierz nawet nastawnik przy przebiegu ok400tys km a mój daleki że tak powiem wujaszek w niemczech ma B4 z 92 tdi jest jego pierwszym właścicielem i ma właśnie na boschu a nalatane ma 760tyś km i ma oryginalny nastawnik i przepływomierz jeszcze nie wymieniane.
Ale jakbym ponownie kupował zetorka i miałbym wybór bosch a pierburg wziął bym pierburga.
Powiem jeszcze że 1 sprężynowe wtryski maja jedno ciśnienie 246bar i są głośniejsze a po połowie 93 w boschach były już 2 sprężynowe 190/300bar o otworkach 195 µm takie same jak w pierburgach, sterownik w zetorkach pod koniec 93 miały oprogramowanie D09 i te na pierburgu też D09.
Fakt przepływomierz boscha od pierburga jest jak to powiem dużo wolniejszy wynika to z jego konstrukcji.
Wspominacie że bosch ma toporny sterownik fakt ale np w 8A0907401,8A0907401A nie ma czegoś takiego jak przeładowanie turbo notlauf tylko ten map sensor do 1bara ale to nie problem by turbo ładowało dużo więcej podpatrzone u wspomnianego litwina i zrobione .
co do wytrzymałości pomp i przepływomierzy na boschu i pierburgu powiem tak nie znam B4 na pierburgu w której by siedział oryginalny przepływomierz nawet nastawnik przy przebiegu ok400tys km a mój daleki że tak powiem wujaszek w niemczech ma B4 z 92 tdi jest jego pierwszym właścicielem i ma właśnie na boschu a nalatane ma 760tyś km i ma oryginalny nastawnik i przepływomierz jeszcze nie wymieniane.
Ale jakbym ponownie kupował zetorka i miałbym wybór bosch a pierburg wziął bym pierburga.
na pierburgu wersja softa już jest inna i jest to D21 <ok>
a poz tym to z boscha też da się sporo wykręcić i pięknie to wszystko zamiata tylko pierburg szybciej reaguje na gaz a komp 8-bit wcale nie jest zły a jedynie prostszej konstrukcji i 8-bit w boschu jest inny jak 8-bit na pierburgu więc do boscha 16-bit np. AHU nie podejdzie a i do pierburga nie ma sensu tego pchać ale jak ktoś chce to do pierburga nie ma problemu, reszta jest tak jak pisze kostrz
a poz tym to z boscha też da się sporo wykręcić i pięknie to wszystko zamiata tylko pierburg szybciej reaguje na gaz a komp 8-bit wcale nie jest zły a jedynie prostszej konstrukcji i 8-bit w boschu jest inny jak 8-bit na pierburgu więc do boscha 16-bit np. AHU nie podejdzie a i do pierburga nie ma sensu tego pchać ale jak ktoś chce to do pierburga nie ma problemu, reszta jest tak jak pisze kostrz
trzeba pamietac ze podkreca sie silnik a nie kompa czy tam przeplywke dlatego bosch czy pierburg roznia sie kompem itp silnik ktory jest "podkrecany" jest ten samUKI_XX pisze:na pierburgu wersja softa już jest inna i jest to D21 <ok>
a poz tym to z boscha też da się sporo wykręcić i pięknie to wszystko zamiata tylko pierburg szybciej reaguje na gaz a komp 8-bit wcale nie jest zły a jedynie prostszej konstrukcji i 8-bit w boschu jest inny jak 8-bit na pierburgu więc do boscha 16-bit np. AHU nie podejdzie a i do pierburga nie ma sensu tego pchać ale jak ktoś chce to do pierburga nie ma problemu, reszta jest tak jak pisze kostrz
[ Dodano: 2009-06-23, 22:58 ]
a co do zamiany kompa z boscha na taki jak siedzie w nowszych autach powyzej 94r 8 bit czy 16bit to trzeba zmieniac wiazke ecu poniewaz wtyka ecu z przed 94r czyli bosch jest 55 pinowa po 94 maja 68 pinow a czy sie oplaca kombinowac ze zmianami podmianami to zalezy od zrodla nieraz mozna za nie duze pieniadze wszysto zebrac do kupy:)
Wszystko zależy w jakim stanie znajdziesz samochód i co z nim chcesz zrobić.
Ja kupując swoją 80-tkę nie miałem pojęcia o różnicach BOSCH - PIERBURG, zorientowałem się później czytając forum (kupiłem rok 92).
Zastanawiałem się długo czy jej nie sprzedać i kupić nowszej na PIERBURGU ale mój zapał się skończył jak zacząłem przeglądać ogłoszenia.
Przez dłuższy czas nie znalazłem samochodu na PIERBURGU który chociaż w części przystawałby stanem i wyposażeniem do mojego samochodu i dlatego zrezygnowałem z wymiany.
W moim przypadku samochód jest jedynym środkiem transportu do pracy i nie mogę sobie pozwolić na jakieś większe modyfikacje (awaryjność), jedyne co na chwilę obecną zrobię (dzisiaj) to wymienię wtryski z jednosprężynkowych na te z AFN-a.
Jeżeli bym w tej chwili miał kupić samochód to oczywiście szukałbym PIERBURGA, ale myślę że znalezienie jakiejś dobrej sztuki będzie bardzo trudne.
Ja kupując swoją 80-tkę nie miałem pojęcia o różnicach BOSCH - PIERBURG, zorientowałem się później czytając forum (kupiłem rok 92).
Zastanawiałem się długo czy jej nie sprzedać i kupić nowszej na PIERBURGU ale mój zapał się skończył jak zacząłem przeglądać ogłoszenia.
Przez dłuższy czas nie znalazłem samochodu na PIERBURGU który chociaż w części przystawałby stanem i wyposażeniem do mojego samochodu i dlatego zrezygnowałem z wymiany.
W moim przypadku samochód jest jedynym środkiem transportu do pracy i nie mogę sobie pozwolić na jakieś większe modyfikacje (awaryjność), jedyne co na chwilę obecną zrobię (dzisiaj) to wymienię wtryski z jednosprężynkowych na te z AFN-a.
Jeżeli bym w tej chwili miał kupić samochód to oczywiście szukałbym PIERBURGA, ale myślę że znalezienie jakiejś dobrej sztuki będzie bardzo trudne.
karol121, dawką paliwa steruje ECU więc to nie silnik podkręcasz tylko zmieniasz sterowanie w ECU, blok głowica itp. są takie same tylko sterowanie zmienia parametry a to jest różnica, bosch ma wolniejszą reakcję ale to ma niewielkie znaczenie tylko w pierwszej chwili startu a reszta już nie ma różnic, chcąc do bosha założyć sterownik od pierburga to oprócz podzespołów (przepływka, pompa lub nastawnik) również instalacja idzie do wymiany i moim zdaniem nie ma najmniejszego sensu się w to bawić, te same parametry można osiągnąć na seryjnych gratach z oryginalnym ECU a cała zabawa ze zmienianiem kompa to tylko pic na wodę i trochę szpanu <ok>
zgadzam sie dlatego napisalem ze zalezy od kosztów zakupu gratow ja bede robil zamiane bo juz mnie drazni ten nastawnik potencjometrycznyendriu210 pisze:jeżeli wysiądzie nastawnik lub przepływka BOSCH to warto zmienić cały system na PIERBURG i wbrew co niektórych wypowiadających się forumowiczów .....nie ma tu żadnej dużej! żeżby 8-) .....o ile sie ma pojęcie co i jak zrobić <ok>karol121 pisze:a czy sie oplaca kombinowac ze zmianami podmianami
jak byś miał prblem z czymś to daj znać coś zawsze pomogekarol121 pisze:zgadzam sie dlatego napisalem ze zalezy od kosztów zakupu gratow ja bede robil zamiane bo juz mnie drazni ten nastawnik potencjometrycznyendriu210 pisze:jeżeli wysiądzie nastawnik lub przepływka BOSCH to warto zmienić cały system na PIERBURG i wbrew co niektórych wypowiadających się forumowiczów .....nie ma tu żadnej dużej! żeżby 8-) .....o ile sie ma pojęcie co i jak zrobić <ok>karol121 pisze:a czy sie oplaca kombinowac ze zmianami podmianami
ps.może i jakieś części sie da ...załatwić w dobrej cenie
piszecie że Bosch jest cienki stary i powolny ale zobaczcie co steruje 2.5TDI AEL 140km który po chipie i lekkich modach mechanicznych potrafi wykrzesać granice bliską 200km
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9142852
może ktoś przybliży równice między Boschem z 1Z a Boschem z AEL chyba że to nie jest Bosch
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9142852
może ktoś przybliży równice między Boschem z 1Z a Boschem z AEL chyba że to nie jest Bosch
Bosch nie jest słaby i napewno powolny wystarczy trochę zabawy i wcale pierburgowi nawet modzonemu nie ustępuje fakt w oryginale ustępuje pierburgowi różnica jest znaczna a co do silników R5 AAT i AEL to są na boschu 0 281 002 074 właśnie staruszku tylko podstawowe różnice miedzy ATT od AEL to wtryski z większymi otworkami w końcówkach i turbo
-
- Forum Audi 80
- Posty: 101
- Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
- Lokalizacja: Chorzów/Bobowa