Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1Z] brak mocy, kody błędów...

jarek007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 17 paź 2008, 14:37
Lokalizacja: Podlaskie

[1.9 TDI 1Z] brak mocy, kody błędów...

Post autor: jarek007 » 08 cze 2009, 23:02

mam problem z moja Audiczką, który objawia się brakiem mocy. Samochód jedzie bo musi brak mocy nie przyspiesza.
Nadmienię, iż niedawno wymieniane były uszczelki pod nastawnikiem i ustawiona przy tym dawka (dawka wynosi 5, zapłon 4,6 4,7 lub 4,8 nie pamiętam jakie jednostki)
Auto kopci na czarno.

Komputer wykazał błędy:
00552 Czujnik poziomu przepływu powietrza (czujnik pozycji) – G19
00553 Czujnik masy przepływu powietrza – G70

Co z tym zrobić?
Mechanik powiedział ze pewnie przepływomierz więc założyłem od ojca Audi tel 1.9 TDI 1Z i nie pomogło więc nie wiem co robić dalej i gdzie szukać przyczyny.

Auto kiedyś osiągało 170 bez wysiłku na tym samym odcinku a teraz ledwie wyciśnie 140 może 150 i trzeba cisnąć.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 09 cze 2009, 11:59

może masz uszkodzony (przełamany) któryś przewód między przepływką a sterownikiem, najlepiej zrób kompletne logi to zobaczymy co się dzieje

jarek007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 17 paź 2008, 14:37
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: jarek007 » 09 cze 2009, 16:04

właśnie w tym problem bo brat cioteczny u którego bylem ma komputer ST-6000 i tam chyba nie ma możliwości wygenerowanie log'u tylko odczyt błędów. Z kolei kolega mechanik nie ma kabli do AUDI i mam tylko te błędy. Przepływke założyłem od ojca z 80 i chodzi tak samo więc pewnie moja jest dobra... (Przepływka to bosch)
Jeśli chodzi o przewody to sprawdzałem te które widać bez rozbierania i wg mnie są w bardzo dobrym stanie.

W piątek jestem umówiony do znajomego mechanika ma jakiś komputer za 30 000 zł i ma sprawdzić. Zaproponował mi też podniesienie mocy na z 90 na jakieś 100 -115 km tylko nie chce powiedzieć co będzie robił a trochę się boję jakichś dziwnych przeróbek... Mówił że robił to w kilku passatach chyba B5 1,9 TDI 90PS i jest dobrze juz kilka lat. Wspominał coś o modyfikacji dolotu do turbiny i oszukaniu komputera ale nie wie dokładnie o co chodzi. Co wy na to?

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 09 cze 2009, 16:59

jarek007 pisze:...
i oszukaniu komputera ale nie wie dokładnie o co chodzi. Co wy na to?
opornik za 20 gr <osohozi>

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 09 cze 2009, 21:44

passat B5 nie ma silnika na boschu :!: więc lepiej niech ten Twój mechanik nie pcha tam łap bo tylko może popsuć, jak chcesz podnieść moc na boschu to pisz do kolegi kostrz albo karol121

a jak założyłeś ojca przepływkę to tez wywalało te same błędy :?: może masz gdzieś dziurę w dolocie, warto też sprawdzić

jarek007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 17 paź 2008, 14:37
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: jarek007 » 15 cze 2009, 09:30

spiczi pisze:
jarek007 pisze:...
i oszukaniu komputera ale nie wie dokładnie o co chodzi. Co wy na to?
opornik za 20 gr <osohozi>
opornik powiedział ze odpada a passat B5 to tylko przykład


jak założyłem ojca przepływke to nie wiem czy były błędy nie miałem wtedy jak podłączyć pod komputer.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 15 cze 2009, 20:14

jezeli masz na przeplywce bosch to mozna sprawdzic ja miernikiem jak pokazuje wiadomo nie bedzie to tak jak log ale bedzie widac czy dobrze pokazuje napiecie powinno wzrastac od okolo 1.4v do 4.5v jest gdzies napisane na forum jak to dokladnie sprawdzic pod ktory pin sie wpiac

jarek007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 17 paź 2008, 14:37
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: jarek007 » 15 cze 2009, 23:19

Auto stało dzisiaj u mechanika i na razie nic nie powiedział oprócz tego ze prawdopodobnie jest problem z ciśnieniem doładowania bo reszta jest w porządku.

Więc auto zostało na jeszcze jeden dzień.

A co po podniesienia mocy to co proponujecie?

Aha sprawdzałem dzisiaj auto i na takim samym odcinku miało 160 km/h
Ojca audik wyciągnął 175 km/h

A jeszcze niedawno moja lepiej chodziła :(

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 17 cze 2009, 10:33

jarek007 pisze:oprócz tego ze prawdopodobnie jest problem z ciśnieniem doładowania
Co to znaczy "prawdopodobnie" .... zdiagnozowanie poprawnosci regulacji cisnienia doladowania trwa 3 min...

jarek007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 17 paź 2008, 14:37
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: jarek007 » 17 cze 2009, 11:03

przemik pisze:
jarek007 pisze:oprócz tego ze prawdopodobnie jest problem z ciśnieniem doładowania
Co to znaczy "prawdopodobnie" .... zdiagnozowanie poprawnosci regulacji cisnienia doladowania trwa 3 min...
Jak to sprawdzić?? Jeśli piszcie o czymś ze łatwo sprawdzić to napiszcie od razu jak to sprawdzić.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 17 cze 2009, 11:30

najszybciej to założyć manometr i się przejechać, założenie manometru to całe 15 sekund łącznie z podniesieniem i zamknięciem maski <ok>

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 17 cze 2009, 18:54

jarek007 pisze:Jak to sprawdzić?? Jeśli piszcie o czymś ze łatwo sprawdzić to napiszcie od razu jak to sprawdzić
Cala wiedza o diagnostyce, jak i co logowac w tym wątku:
https://audi80.pl/19tdi-1z-diagnosty ... t24669.htm

jarek007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 17 paź 2008, 14:37
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: jarek007 » 22 cze 2009, 10:58

Odebrałem auto w piątek - jest poprawa w osiągach auta ale to jeszcze nie to samo. Mechanik sugeruje jeszcze zapchany katalizator i proponuje go wyciąć co wy na to?

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 22 cze 2009, 11:02

KAT mozna smiało wyciąć.
Caly czas sie upieram ze bez wykonania diagostyki - bładzisz po omacku... ale moze trafisz w końcu to niezbyt skomplikowany silnik.

CooLXD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:26
Lokalizacja: Gołdap

Post autor: CooLXD » 22 cze 2009, 17:17

Siemka Jarek radze ci wywalić kata ja u siebie zamierzam to samo bo też niezły przymuł, słyszałem że to przyczyna w niektórych przypadkach z brakiem mocy. Każdy mechanik mi to radzi. Jak zrobisz coś w tym kierunku to napisz ;-) pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl