Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Brak reakcji na pedal gazu.

kapsel

Post autor: kapsel » 19 wrz 2008, 16:55

karol121 :kombinuj chlopie bo to samo co u mnie.Zaobserwowales moze znaczna ilosc powietrza idacego wezem z filtra paliwa do nastawnika(na zasilaniu paliwem) ??

fotki spod maski:
Obrazek
Obrazek

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 19 wrz 2008, 17:12

no niestety masz pecha, tylko jakim cudem masz 95 rok? moze masz 93 a ktos cyferki pomylil? jakie masz daty na szybach?
MAM 137 KM i 310 Nm

PROBLEM Z NASTAWNIKIEM??
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=1978075
GG 1829622

DIAGNOSTYKA VAG 704 HEX + CAN auta od 90 do 07
Mierzenie kompresji
CHIPTUNING + HAMOWNIA

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 19 wrz 2008, 21:12

lepiej podaj numer vin tam wszystko napisano <ok>

[ Dodano: 2008-09-19, 21:14 ]
kapsel pisze:Zaobserwowales moze znaczna ilosc powietrza idacego wezem z filtra paliwa do nastawnika(na zasilaniu paliwem) ??
mialem wczesniej powietrze w paliwie wina bylo slabe dokrecenie filtra paliwa i czujnika wody w paliwie ten od spodu filtra

[ Dodano: 2008-09-19, 21:18 ]
a co do naszego problemu to sprawdzilem jeszcze jadac na oporniku na 2 biegu i gwaltownie puszczajac pedal gazu nic sie nie zacinalo tzn ze przy wiekszej dawce sie poprawilo i moim zdaniem to bedzie wina potencjometra nastawnika

[ Dodano: 2008-09-19, 21:20 ]
napiecie na jalowym na 1 i 3 pinie nastawnika mam 1.7V jak jade to wiadomo napiecie wzrasta zas gdy puszczam noge z pedalu gazu to napiecie spada do 0.9V zas na oporniku mam napiecie na jalowym 1.4V jak puszcze noge z gazu 0.8V i poponownym wcisnieciu autko rusza hehe a na manometrze 0.9bara

kapsel

Post autor: kapsel » 19 wrz 2008, 21:46

vin czyli numer nadwozia,ten spod maski na podszybiu,ostatnie dwie cyfry to rocznik?


Edit:
Też na to wpadłem.Według vin moje autko zostało wyprodukowane
30.06.1995-31.07.1995.Czy to oznacza ,ze byl silniczek zmieniany?
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2008, 23:51 przez kapsel, łącznie zmieniany 1 raz.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 19 wrz 2008, 23:08

w dowodzie masz numer vin a jak go czytac to masz na stronie glownej audi80

Piotras_C
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 20 sie 2007, 17:37

Post autor: Piotras_C » 25 wrz 2008, 21:49

Witam

Miałem taki sam problem. Pomogła wymiana filtra paliwa (już ok. rok temu i problem nie powtórzył się ani razu). Mam taki sam przepływomierz i pompę jak Twoje na zdjęciach a moje autko jest z 92r.

Pozdrawiam

Piotr

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 26 wrz 2008, 08:59

raczej filtra to nie bedzie wina w tym przypadku predzej nastawnika

[ Dodano: 2008-10-01, 19:59 ]
wczoraj wymontowalem nastawnik przeszycilem go sprezonym powietrzem i ropa bo bylo troche syfu w nim, i gdy montowalem zauwzylem poruszajac pierscieniem na tlokorozdzielaczu ze gdy go rusze tak jak jest max dawka to sie lekko zacina i gdy przesune go w druga strone to tez sie zacinal, czy to przypadkiem nie bedzie powodowalo zacinanie :?:

[ Dodano: 2008-10-01, 20:07 ]
i chyba tlokorozdzielacz wraz z glowiczka jak i pierscieniem mam do wymiany :-( cos mi sie wydaje

kapsel

Post autor: kapsel » 09 paź 2008, 21:20

Skonczyło się na wymianie nastawnika.Problem z ,ktorym mialem doczynienia znikl.
Wyglada jednak ,ze nie jest to koniec klopotow.
Dynamika pozostawia wiele do zyczenia.Lepiej jest w granicach do 2tys/obr poniewaz dawka zostala nieznacznie zwiekszona.Ladnie schodzi z obrotow,bez problemu odpala.
Natomiast turbina jakby oslabla.Autko leci 120km/h ,ale trwa to wieki.
Znowu musze zwagować auto?.

Ps.po zgaszeniu autka slychac upuszczanie cisnienia z zaworow po lewej na gorze.Tak ma byc?

Ps2.To chyba moj pierwszy i ostatni diesel ;)

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 10 paź 2008, 07:37

najlepiej zrob logi dynamiczne, sprawdz wszystkie wezyki i weze dolotowe, sprawdz zawor n75

[ Dodano: 2008-10-10, 22:49 ]
wracajac do mojego problemu z nastawnikiem po wymianie glowiczki o ktorej pisalem problem pozostal ten sam ale dzis wpadlem na inny pompysl otoz ustawilem nastawnikiem dawke okolo 4,5mg/skok a nastepnie podpiolem potencjometr ktorym zwiekszylem dawke do okolo 3mg/skok oszukujac tym ecu i problem znikl z zacinajacym sie pedalem gazu tylkoo ciekawe na jak dlugo :roll:

kapsel

Post autor: kapsel » 11 paź 2008, 17:29

Przewody sprawdzone ,wyglada na to ze ok.
Spokoju nie daje mi ten N75 ,ktory cyka metalicznie przez caly czas,nawet na wolnych obrotach.dzwiek metaliczny jak przy otwieraniu domofonu(pewnie nie dziwne to skoro elektrozawor ;) )


ps.
karol121 dane o ktore prosiles umieszczam tu bo sie troche spiesze
272-00873 036-n (na obudowie nastawnika)
2464 463 048 (na tym plastiku na nastawniku)

darekn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 29 sty 2017, 23:16
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: darekn » 30 sty 2017, 00:08

Odkopie temat ponieważ tytuł jest własciwy i ciągle szukając w przeglądarkach trafiam na niego.

Kupiłem sobie AUDI B4 '92 1Z TDI na BOSCHU

Na początku nie działał N108 od kąta wtrysku to kupiłem drugi razem z drugą pompą wymieniłem i już działa.
Jednak zauwazyłem, że mam problem wyżej opisany z brakiem reakcji na pedał gazu.
Szukałem wszędzie i nic konkretnego nie znalazłem.
Na elektrodzie ktoś napisał, że wymiana paliwa pomogła (ja miałem prawie zero to zatankowałem ze sprawdzonej markowej stacji i nic więcej w tej kwestii nie kombinowałem.

1. Nierozbieralny nastawnik potencjometryczny rozebrałem - nie było opiłków na elektromagnesie.
2. Mam teraz deko luźniej styki potencjometru dzięki czemu mogłem kluczem zmienić jego punkt pracy na ścieżkach co uczyniłem przetestowałem położenie w kierunku wychyłu i w przeciwnym
3. wymieniłem dół pompy na inny bo oryginalny się deko przycinał jak ręką ruszałem, nowy wypłukany pochodzi od pompy z nowszych TDI ale to nic nie zmieniło (na tej drugiej chodzi bardziej miękko)
4. podłączyłem pod kompa do VAG-COM (da się - udało mi się cudem znaleźć, że należy wpisać w konfiguracji baud 240 i łączy się za każdym razem bez problemu)
a) pedał gazu-ruch pokazuje za każdym razem bez błędów i bez problemu
b) kąt 51
c) dawka w okolicach 12 - daje biały dym przy przygazówkach, dawka 30 nie daje białego dymu, ewentualnie pojawił się przy prędkości ok 150 km/h

Silnik chodzi równo, nie mruga kontrolką świec żarowych, zapala bez problemu.

Problem wygląda tak:
Za każdym razem po całkowitym puszczeniu gazu brak reakcji na gaz aż zejdzie do ok 1000 obrotów.
Jak wkręcę go na luzie na ok 4000 tys i poszcze gaz to objaw ten sam , że silnik spada do osiągnięcia ok 1000 przy czym zaklekocze i działa (słychać, ze nastawnik wtedy mocno kąt wyprzedził i też za każdą taką sytuacją wywala błąd na kompie)
01268 - Quality Adjuster (N146)
17-10 - Control Difference - Intermittent

Jeżeli to wina nastawnika, to dlaczego nie mam pozostałych objawów i dodatkowo moje zmiany na potencjometrze oraz zmiana położenia pracy suwaka powinna chociaż tymczasowo problem rozwiązać

Nie sprawdzałem tylko ciśnienia doładowania - czy ciśnienie doładowania np. za małe mogło by wywołać też taki błąd i problem?

Już problem mnie na tyle zirytował, że mam komplet do przejścia na mTDI ale okazało się, że aby zbliżyć się do osiągów TDI to też trzeba się nakombinować trochę z pompą.

Na razie jeszcze chciałem rozwiązać problem aby podziałał TDI puki nastawnik nie zdechnie

bociek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:28
Lokalizacja: Tarnawa

Post autor: bociek22 » 30 sty 2017, 07:40

Ja bym powiedział że żeby zrobić mocną pompę od td to jest dość spory koszt i bardziej opłacało by ci się sprzedać te części pod mtdi i za te pieniądze i te co chciałeś włożyć w zrobienie mocnej pompy od td przerobić auto na nastawnik indukcyjny i wtedy będzie to jeździć tak jak powinno :-)

darekn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 29 sty 2017, 23:16
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: darekn » 30 sty 2017, 09:53

Mam vw T3 z 1.9 TDI z nastawnikiem indukcyjnym i tez szlag mnie trafia bo mam 3 sprawne przepływowki, na kazdej jednak samochod jedzie inaczej. Czasami potrafi przeladowac turbo, czasami ciezej odpala i ma bialy dym po odpaleniu i gorzej sie wkreca zanim pierwsza przygazowke dostanie. I ciagle sprawdzanie tego mnie wkurza. Znowu deczko odmienne problemy mam z tdi w golfie ale tez z przeplywka i przyspieszaniem (np przeplywowka ktora w golfie daje czarna chmure to w T3 jest najlepsza i dymku nie ma, a dawka identycznie ustawiona)
Dlatego mysle o mTDI o mocy z pomiedzy TD, a TDI

bociek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:28
Lokalizacja: Tarnawa

Post autor: bociek22 » 30 sty 2017, 12:45

Przeladowanie turbo jest zazwyczaj sprawą nie sprawnego zaworu n75 a ciężkie odpalenie złym kątem wtrysku lub powietrzem w przewodach A biały dym to może być uszczelka pod głowica lub przedstawiony o ząb rozrząd

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 sty 2017, 14:04

darekn pisze:Problem wygląda tak:
Za każdym razem po całkowitym puszczeniu gazu brak reakcji na gaz aż zejdzie do ok 1000 obrotów.
Niepotrzebnie traciłeś tylko czas rozbierając ten nastawnik ...jego fiksowanie nie ma nic wspólnego z opiłkami ,których w nim szukałeś i nie znalazłeś ,a zabawa w "przestawianie " na ściezkach to strata czasu .Jak zaczyna fiksować to żadne zabiegi nie pomogą a jak pomogą to na krótko .Szukaj sprawnego nastawnika, a jak nie chcesz się z tym użerać ,to przerób sobie na indukcyjny .To ze wszelkie próby naprawy potencjometru zwykle nic nie dają , powtarzam do znudzenia w kazdym temacie na temat nastawnika potencjometrycznego,ale niektórzy wolą się o tym przekonać osobiscie,grzebią ,rozbierają i tylko tracą czas .Gdyby dało się coś z tym zrobic z trwałym skutkiem na dłuższy czas ,to "regeneracja" tego typu nastawnika nie miała by tylko 3 czy 6 mcy gwarancji . Winny braku reakcji na gaz jest na 100% nastawnik i to ci gwarantuję ...i nie pytaj czemu nie masz pozostałych objawów bo szkoda czasu i klawiatury żeby się o tym rozpisywać .A mtdi nie radze robić bo wtedy dopiero zaczniesz płakać boisie

[ Dodano: 2017-01-30, 14:04 ]
darekn pisze:Mam vw T3 z 1.9 TDI z nastawnikiem indukcyjnym i tez szlag mnie trafia bo mam 3 sprawne przepływowki, na kazdej jednak samochod jedzie inaczej. Czasami potrafi przeladowac turbo, czasami ciezej odpala i ma bialy dym po odpaleniu i gorzej sie wkreca zanim pierwsza przygazowke dostanie. I ciagle sprawdzanie tego mnie wkurza. Znowu deczko odmienne problemy mam z tdi w golfie ale tez z przeplywka i przyspieszaniem (np przeplywowka ktora w golfie daje czarna chmure to w T3 jest najlepsza i dymku nie ma, a dawka identycznie ustawiona)
Masz vaga więc zrób logi dynamiczne 003 i 011 ...Przepływomierz nie ma żadnego wpływu na odpalanie czy dymienie czy to na biało czy na czarno ,a jego wskazania zależą od ciśnienia doładowania ....nie ma odpowiedniego doładowania ,przepływomierz "obcina" dawkę ,auto nie jedzie jak powinno i tyle
Ostatnio zmieniony 30 sty 2017, 15:23 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 5 razy.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga