Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1Z TDI B4] chip box czy przeróbka kompa?

benekk25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:41
Lokalizacja: Busko-Zdr.--Jaworzno

[1Z TDI B4] chip box czy przeróbka kompa?

Post autor: benekk25 » 11 lut 2010, 21:56

witam klubowiczów!mam pytanie co do modów TDI-ka a mianowicie lepszy box czy przeróbka kopma-sterownika?mam mieszane myśli!proszę o wypowiedzi!

krzychu6008
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 13 lis 2007, 09:12
Lokalizacja: małopolska

Post autor: krzychu6008 » 12 lut 2010, 10:08

daj spokój z boxami,jeśli chcesz mieć pełne zadowolenie to tylko nowe epromy do sterownika i zmiana wtryskiwaczy przynajmniej od silnika 110 kM. Na forum jest wielu klubowiczów którzy znają temat i na pewno doradzą Ci jak i co a nawet gdzie i za ile można zrobić.Jak poświęcisz trochę czasu i poczytasz to wyciągniesz odpowiednie wnioski,materiału w tym temacie jest dużo dla laika i profesjonalisty.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 lut 2010, 10:55

benekk25 pisze:witam klubowiczów!mam pytanie co do modów TDI-ka a mianowicie lepszy box czy przeróbka kopma-sterownika?
Box wpinany w wiązkę od pompy wtryskowej = kilka oporników oszukujących kompa .Możesz sobie to sam zrobić w sumie za darmo .Przeróbka sterownika to zupełnie inna bajka
Ostatnio zmieniony 12 lut 2010, 11:08 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 12 lut 2010, 11:04

Jak chcesz autkiem dłużej śmigać to tylko chip i nic więcej... Do tego wtryski od AFNa albo 216stki i będzie fajnie jechało. ;-) Koszt myślę do 1,5 k...

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Re: [1Z TDI B4] chip box czy przeróbka kompa?

Post autor: kostrz » 12 lut 2010, 15:28

benekk25 pisze:witam klubowiczów!mam pytanie co do modów TDI-ka a mianowicie lepszy box czy przeróbka kopma-sterownika?mam mieszane myśli!proszę o wypowiedzi!
Jeśli nie firmowy ma być ten box to lepiej zamontować rezystor z przełącznikiem ale jednak najbardziej polecam zrobienie modyfikacji softu w sterowniku gdzie dobry uniwersalny soft można kupić 2 epromy z softem za 150zł lub udać się do kogoś dobrego z hamownia i zrobić prof. modyfikacje sterownika za 600-1000zł.

Ja osobiście polecam chipa odradzam boxa

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 13 lut 2010, 17:24

ja obecnie jeżdże na wymienionych epromach a przedtem to znaczy 2 miechy temu na chip-boxie i powiem tak że frajda na chip boxie była większa ale będę wracał do fabrycznych epromów, bo najlepiej zestrojone są i tyle

jak by co mam na zbyciu chip-box do pierburga
jak również epromy do ecu na pierburgu

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 13 lut 2010, 17:50

berthold pisze:ale będę wracał do fabrycznych epromów, bo najlepiej zestrojone są i tyle
przyznam sie że nie rozumiem twojego podejscia, dlaczego chcesz wracać do orginalnego softa.
chyba że kiepsko był zmodzony i były niezłe przepały wiecej powodów nie widze.

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 14 lut 2010, 11:00

teraz mam inny pomysł dam sobie opornik między pin 2-3 ,na wiązce do pompy
a następny opornik do map-sensora w ecu tak że by ciśnienie rosło do 1,2
i zastosuję przełącznik dwu stanowy w kabinie i w razie potrzeby załączam pałer
ogólnie więcej paliwa to i więcej powietrza =pałer
i niedługo wymiana końcówek wtryskiwaczy na 205-ki lub 216-ki

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 14 lut 2010, 18:08

Sprawa jest prosta... bez przesady i bez wielkich kosztów sama modyfikacja oprogramowania wykonana profii.... każda inna rzecz to kolejne koszta, wtryski tylko nowe, jak już wtryski to i większy IC, znowu mod programu, a jak cooler to większe turbo, jak większe turbo to lepsze hamulce i zawieszenie. Chcesz auto mieć zrobione dobrze trzeba zapłacić inaczej się nie da.

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 11 maja 2010, 07:34

Też zastanawiam sie tylko nad programeme gdyz i tak S4 z 1z sie nie zrobi a mysle ze nawet 110 PS juz lepiej śmiga...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 maja 2010, 10:13

icemerc pisze:Też zastanawiam sie tylko nad programeme gdyz i tak S4 z 1z sie nie zrobi a mysle ze nawet 110 PS juz lepiej śmiga.
Polecam klubowicza KOSTRZ (wypowiada się kilka postów wyżej ).Zrobi ci program jaki chcesz ,nawet delikatny bezdymny.Właśnie od kilku dni śmigam na mapkach od niego i jest pięknie nawet na ori wtryskach ;-) I twoja kieszeń zbyt nie ucierpi jak zrobisz u niego :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 11 maja 2010, 12:48 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 11 maja 2010, 10:39

jak ktoś ma map sensor do 1 bara (200kPa) to rezystorkiem nic nie zdziała, może zrobić coś takiego jak limiter i (wtedy wyciągnie ok 1.1 bara przy sprawnym N75, inaczej jak słaby N75 to może mieć 0.6 lub nawet ponad 1.9 bara)

chip jest fajny, kolega kostrz dobrze robi i taki jak chcesz (delikatny, mocny albo agresywny :mrgreen: ) jak masz map sensor 200kPa to są małe problemy z doładowaniem powyżej 1.0 bara a jak 250kPa to nawet do 1.5 bara można bez problemu zrobić

ja polecam zrobić nie za mocny soft i dołożyć rezystor (wtedy jest dużo większa frajda, szczególnie jak się pyknie guziczek :mrgreen: )

krzychu6008
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 13 lis 2007, 09:12
Lokalizacja: małopolska

Post autor: krzychu6008 » 11 maja 2010, 18:17

ja mam soft od kolegi kostrz i jeździłem na wtryskach od AFN ale w miarę jedzenia apetyt rośnie,więc wrzuciłem wtryski od 2.5 TDI tzw. 216 i teraz wymiata aż miło, pstryczek to mam pod nogą a używam go kiedy mam ochotę bez żadnego przełączania i straż pożarna za mną nie goni. Napisz do kostrza on Ci doradzi co dla Twojego zetora w przyzwoitej kasie będzie najlepsze.

timondg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 21 lip 2009, 19:55

Post autor: timondg » 12 maja 2010, 07:46

mi radzili żebym najpierw sprawdził kondycje silnika kompresje itp. Doprowadzić silnik do porzadku i dopiero wtedy myśleć nad przeróbkami

Awatar użytkownika
pepo_avant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 03 paź 2008, 14:04
Lokalizacja: T_L/lubelskie
Kontakt:

Post autor: pepo_avant » 12 maja 2010, 19:44

Kolego timondg dobrze Ci doradzają. Przede wszystkim doprowadz silnik do właściwego stanu a dopiero potem działaj w kierunku podnoszenia mocy. Jeśli masz możliowość to lepiej jak zrobisz sobie program u kogoś kto się na tym zna, choć to wszystko zależy co chcesz osiągnąć tzn. ile PS. Ale jest tyle info na forum - tylko siedzieć i czytać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl