Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 1.9 TDI 1Z] CHIP TUNING

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jaco124
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1212
Rejestracja: 14 kwie 2009, 19:26
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: jaco124 » 06 mar 2010, 15:06

Dzieki Niki20 tak sie pomalutku nad tym zastanawiam ale w temacie nie jestem zbytnio. Niedawno autko wrocilo od mechaniora to zobacze jak sie silnik spisuje i czy nie bierzu juz oleju. Teraz rzadko jezdze bo glownie do pracy wiec ciezko mi powiedziec. Zreszta autko odebralem ze 2 tyg temu wiec niewiele pojezdzilem. Jak bede mial silnik do roboty to najpierw go bede musial zrobic a dopiero pozniej sie pomysli o przyroscie mocy, a jak jest wszystko ok to mysle ze w wakacje cos konkretnie o tym pogadamy... ale dzieki za info:)

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 06 mar 2010, 15:22

jaco124 pisze:Jak bede mial silnik do roboty to najpierw go bede musial zrobic a dopiero pozniej sie pomysli o przyroscie mocy
Właściwe podejście do sprawy. ;-) Ja myślę, że z kostrz'em, do wiosny u mnie coś wykombinujemy to kiedyś na spocie przewiozę Cię i ocenisz czy warto czy nie. <ok>
Forum A6Klub i Audi80

Roberto 77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 14 sty 2007, 19:12
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Roberto 77 » 06 mar 2010, 23:42

Jeszcze czekam na kabelek z allegro więc nie wiem jaki mam sterownik, z tego co pisał kolega UKI_XX :a mało tego to pasuje tylko do TDI z nastawnikiem indukcyjnym z końcówką numeru sterownika ....021D i wyższą .Więc jeżeli nie wiem jaki mam sterowni to i nie mogę wsadzić rezystorka?Czytałem że najlepszy jest 402 ohm,ale takiego nier mogę u siebie nigdzie dostać ,ale za to stwożyłem rezystorki 410 ohm i 405ohm ,też będą dobre ?A tak na sam początek na próbę, później coś grubszego :mrgreen: .Myślę że w poniedziałek , <piwo> wtorek dostanę kabelek to sporo się wyjasni. <piwo>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 mar 2010, 23:51

Roberto 77 pisze:Więc jeżeli nie wiem jaki mam sterowni to i nie mogę wsadzić rezystorka?
Mozesz
Roberto 77 pisze:Czytałem że najlepszy jest 402 ohm
Roberto 77 pisze:stwożyłem rezystorki 410 ohm i 405ohm ,też będą dobre ?
Żadna róznica .500ohm załaożysz i też będzie dobrze.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 07 mar 2010, 01:40

jaco124 pisze:ja mam 1Z na pierburgu i pytanie czy jakbym chcial zwiekszyc moc to jechac na hamownie czy bawic sie w wymine wtryskow itd.. ile taki chiptuning daje wiecej mocy? oczywiscie zeby spalanie nie poszlo w gore.. tak ze 110kucy z mojego 90 wycisnie?
u kumpla w A4 (silnik AHU czyli generalnie to samo co 1Z z małymi różnicami w ECU) po samej zmianie wtrysków na AFN różnica była w sumie niewielka ale jedynie po korekcie dawki w adaptacjach zaczęła iść praktycznie jak seryjny AFN ;-)
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 07 mar 2010, 20:58

UKI_XX z tego co się dowiedziałem że wariaty Parczewskie kręcą turbo gnojki na dobre,wczoraj rozmawiałem z owym kolegą i mówił że AHU się zbiera jak 1z na włączonym rezystorze,co już by mnie zadowoliło,chciał bym móc grzebać tak przy benzynie,5KM by mnie zadowoliło,ale niestety zostaje tylko swap :mrgreen:

UKI magiku może w benzynie też umiesz dłubać?
Zdjęcie w avatarze to przeszłość tak jak i cały temat

Kliknij żeby zobaczyć moje czerwone toczydło

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 08 mar 2010, 02:29

pandamix pisze:wczoraj rozmawiałem z owym kolegą i mówił że AHU się zbiera jak 1z na włączonym rezystorze
bez rezystora to i z wtryskami AFN jego AHU zostaje z moim 400R-zetorkiem :mrgreen: a teraz przy ustawianiu kąta wtrysku troche mu dawkę podkręciłem o czym nic nie wie to zbiera się jeszcze lepiej <mikolaj> chociaż bez dopałki mnie nie objedzie :mrgreen:
pandamix pisze:UKI magiku może w benzynie też umiesz dłubać?
no niestety benzyny to nie trawie :-/ ale słyszałem że cienki wężyk pod przepustnicę a z drugiej strony trochę plaka i masz coś w rodzaju "nitro" chociaż nie wiem czy to prawda
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 mar 2010, 21:28

UKI_XX pisze:a teraz przy ustawianiu kąta wtrysku troche mu dawkę podkręciłem o czym nic nie wie
<haha> <bravo> biedaczysko
Ostatnio zmieniony 09 mar 2010, 21:46 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 09 mar 2010, 21:38

MUNIOR pisze:UKI_XX napisał/a:
a teraz przy ustawianiu kąta wtrysku troche mu dawkę podkręciłem o czym nic nie wie
Chyba wie. <ok> Ciekawe kiedy się nowymi modami pochwali <ok> Podobno zetor goni jak głupi. :mrgreen:
Forum A6Klub i Audi80

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 mar 2010, 22:32

A powiedzcie mi panowie czy ktoś wie czym się róznią sterowniki ecu jeżeli np.mój ma numer 028906021D żadnych bajerów typu immo itp.od takiego 028906021F .Niby tylko literką na końcu a w praktyce ?Co oznaczają te literki na końcu?Czy można taki sterowniki zamieniać ze sobą ?Szczególnie pytanie do kostrz-a, bo zamierzam sobie zakupić jakieś ecu do "modyfikacji " ;-) epromów .Tylko musze wiedzieć czy takie samo jak mam czy może być z inną literką .A jak już zakupię to wpadnie się do kostrz-a, który mam nadzieję zajmie się sterownikiem ...
Ostatnio zmieniony 10 mar 2010, 10:43 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 09 mar 2010, 23:40

MARIUSZ (ja orginal mam taki jak Ty 021D) ale kupilem sobie (rownierz do modow) 028 906 021 AP jutro bede go zakladal na probe i napisze Ci czy wszystko jest tak jak powinno byc.Boje sie tylko ze ma immo a przez to moga byc klopoty :-(bo u mnie w aucie nie ma)

Prawde mowiac tez nie trybie jaka jest roznica miedzy tymi literami :-| ALE wiem napewno ze sterownik z A4 97rok zalozylem do VW garbusa(New Beetle) 99rok i jedzie jak trzeba :-D .a na sterownikach byly calkiem inne numery .Jedyna roznica to brak ESP W STEROWNIKU z A4.

Mysle ze chodzi w tym o przebieg momentu obr. , automat i normalna skrzynia,

Wlasnie MARIUSZ :idea: zaloz taki temat, zeby kazdy posiadacz TDI napisal jaki ma sterownik,czy to sedan/avant ,automat/manual,klima/bez klim.ogolnie wyposarzenie.

Przez to wiecej bedziemy wiedziec :-) ,z doswidczenia wiem ze zadko sie zdarza numer inny niz 028 906 021D

krzychu6008
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 13 lis 2007, 09:12
Lokalizacja: małopolska

Post autor: krzychu6008 » 10 mar 2010, 07:08

fredi99vv temat sterowników przerobiłem dość dokładnie jak szukałem rozwiązania problemu ze świecami podgrzewacza płynu chłodzącego.Sterownik 028 906 021 D różni się od 028 906 021 AP pinologią,wrzucę linki to sobie porównacie.

028 906 021 D
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 98c60.html

028 906 021 AP
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 66fad.html

Miłej zabawy z przekładaniem kabelków we wtyczce sterownika.

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

Post autor: berthold » 10 mar 2010, 17:59

fredi99vv pisze:MARIUSZ (ja orginal mam taki jak Ty 021D) ale kupilem sobie (rownierz do modow) 028 906 021 AP jutro bede go zakladal na probe i napisze Ci czy wszystko jest tak jak powinno byc.Boje sie tylko ze ma immo a przez to moga byc klopoty :-(bo u mnie w aucie nie ma)

Prawde mowiac tez nie trybie jaka jest roznica miedzy tymi literami :-| ALE wiem napewno ze sterownik z A4 97rok zalozylem do VW garbusa(New Beetle) 99rok i jedzie jak trzeba :-D .a na sterownikach byly calkiem inne numery .Jedyna roznica to brak ESP W STEROWNIKU z A4.

Mysle ze chodzi w tym o przebieg momentu obr. , automat i normalna skrzynia,

Wlasnie MARIUSZ :idea: zaloz taki temat, zeby kazdy posiadacz TDI napisal jaki ma sterownik,czy to sedan/avant ,automat/manual,klima/bez klim.ogolnie wyposarzenie.

Przez to wiecej bedziemy wiedziec :-) ,z doswidczenia wiem ze zadko sie zdarza numer inny niz 028 906 021D

nie wiem czym one się różnią ale taki z końcówką AP jest na pierburga bo ja taki mam rocznik 1995

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 10 mar 2010, 18:13

z końcówka D tez jest na pierburga..

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 10 mar 2010, 22:00

No wiec panowie dzis zapodalem mojej audi sterownik 021 AP iiii zapalil :-) ale zgasl :mrgreen: dlaczego? bo ten cham ma immobil.(prawde mowiac mnie nie zaskoczyl bo tak przypuszczalem)moj kolega ma taki i wlasnie z immobil.
Druga roznica jest Mapsens. 250Mpa a nie tak jak w 021D 200Mpa(dlaczego niewiem ale chyba przypuszczam powody) NIEprawda tez jest ze ma on fabryczne podstawki pod epromy

wiec nauka z tego wyplywa taka :idea: ze jakakolwiek litera jest na koncu auto bedzie jezdzic.
sterownik 028 906 021(bez wzgledu na litere) byl montowany tylko z PIERBURGIEM.

oddalem 021AP koledze zeby wyrznal immobil. bo niemam ochoty montowac tego badziewia do auta :!:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga