[80 b4 1.9 TDI 1Z] CHIP TUNING
Dzieki Niki20 tak sie pomalutku nad tym zastanawiam ale w temacie nie jestem zbytnio. Niedawno autko wrocilo od mechaniora to zobacze jak sie silnik spisuje i czy nie bierzu juz oleju. Teraz rzadko jezdze bo glownie do pracy wiec ciezko mi powiedziec. Zreszta autko odebralem ze 2 tyg temu wiec niewiele pojezdzilem. Jak bede mial silnik do roboty to najpierw go bede musial zrobic a dopiero pozniej sie pomysli o przyroscie mocy, a jak jest wszystko ok to mysle ze w wakacje cos konkretnie o tym pogadamy... ale dzieki za info:)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 63
- Rejestracja: 14 sty 2007, 19:12
- Lokalizacja: Olecko
Jeszcze czekam na kabelek z allegro więc nie wiem jaki mam sterownik, z tego co pisał kolega UKI_XX :a mało tego to pasuje tylko do TDI z nastawnikiem indukcyjnym z końcówką numeru sterownika ....021D i wyższą .Więc jeżeli nie wiem jaki mam sterowni to i nie mogę wsadzić rezystorka?Czytałem że najlepszy jest 402 ohm,ale takiego nier mogę u siebie nigdzie dostać ,ale za to stwożyłem rezystorki 410 ohm i 405ohm ,też będą dobre ?A tak na sam początek na próbę, później coś grubszego :mrgreen: .Myślę że w poniedziałek , wtorek dostanę kabelek to sporo się wyjasni.
u kumpla w A4 (silnik AHU czyli generalnie to samo co 1Z z małymi różnicami w ECU) po samej zmianie wtrysków na AFN różnica była w sumie niewielka ale jedynie po korekcie dawki w adaptacjach zaczęła iść praktycznie jak seryjny AFNjaco124 pisze:ja mam 1Z na pierburgu i pytanie czy jakbym chcial zwiekszyc moc to jechac na hamownie czy bawic sie w wymine wtryskow itd.. ile taki chiptuning daje wiecej mocy? oczywiscie zeby spalanie nie poszlo w gore.. tak ze 110kucy z mojego 90 wycisnie?
UKI_XX z tego co się dowiedziałem że wariaty Parczewskie kręcą turbo gnojki na dobre,wczoraj rozmawiałem z owym kolegą i mówił że AHU się zbiera jak 1z na włączonym rezystorze,co już by mnie zadowoliło,chciał bym móc grzebać tak przy benzynie,5KM by mnie zadowoliło,ale niestety zostaje tylko swap :mrgreen:
UKI magiku może w benzynie też umiesz dłubać?
UKI magiku może w benzynie też umiesz dłubać?
bez rezystora to i z wtryskami AFN jego AHU zostaje z moim 400R-zetorkiem :mrgreen: a teraz przy ustawianiu kąta wtrysku troche mu dawkę podkręciłem o czym nic nie wie to zbiera się jeszcze lepiej <mikolaj> chociaż bez dopałki mnie nie objedzie :mrgreen:pandamix pisze:wczoraj rozmawiałem z owym kolegą i mówił że AHU się zbiera jak 1z na włączonym rezystorze
no niestety benzyny to nie trawie ale słyszałem że cienki wężyk pod przepustnicę a z drugiej strony trochę plaka i masz coś w rodzaju "nitro" chociaż nie wiem czy to prawdapandamix pisze:UKI magiku może w benzynie też umiesz dłubać?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
<haha> <bravo> biedaczyskoUKI_XX pisze:a teraz przy ustawianiu kąta wtrysku troche mu dawkę podkręciłem o czym nic nie wie
Ostatnio zmieniony 09 mar 2010, 21:46 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
A powiedzcie mi panowie czy ktoś wie czym się róznią sterowniki ecu jeżeli np.mój ma numer 028906021D żadnych bajerów typu immo itp.od takiego 028906021F .Niby tylko literką na końcu a w praktyce ?Co oznaczają te literki na końcu?Czy można taki sterowniki zamieniać ze sobą ?Szczególnie pytanie do kostrz-a, bo zamierzam sobie zakupić jakieś ecu do "modyfikacji " epromów .Tylko musze wiedzieć czy takie samo jak mam czy może być z inną literką .A jak już zakupię to wpadnie się do kostrz-a, który mam nadzieję zajmie się sterownikiem ...
Ostatnio zmieniony 10 mar 2010, 10:43 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
MARIUSZ (ja orginal mam taki jak Ty 021D) ale kupilem sobie (rownierz do modow) 028 906 021 AP jutro bede go zakladal na probe i napisze Ci czy wszystko jest tak jak powinno byc.Boje sie tylko ze ma immo a przez to moga byc klopoty :-(bo u mnie w aucie nie ma)
Prawde mowiac tez nie trybie jaka jest roznica miedzy tymi literami :-| ALE wiem napewno ze sterownik z A4 97rok zalozylem do VW garbusa(New Beetle) 99rok i jedzie jak trzeba .a na sterownikach byly calkiem inne numery .Jedyna roznica to brak ESP W STEROWNIKU z A4.
Mysle ze chodzi w tym o przebieg momentu obr. , automat i normalna skrzynia,
Wlasnie MARIUSZ :idea: zaloz taki temat, zeby kazdy posiadacz TDI napisal jaki ma sterownik,czy to sedan/avant ,automat/manual,klima/bez klim.ogolnie wyposarzenie.
Przez to wiecej bedziemy wiedziec ,z doswidczenia wiem ze zadko sie zdarza numer inny niz 028 906 021D
Prawde mowiac tez nie trybie jaka jest roznica miedzy tymi literami :-| ALE wiem napewno ze sterownik z A4 97rok zalozylem do VW garbusa(New Beetle) 99rok i jedzie jak trzeba .a na sterownikach byly calkiem inne numery .Jedyna roznica to brak ESP W STEROWNIKU z A4.
Mysle ze chodzi w tym o przebieg momentu obr. , automat i normalna skrzynia,
Wlasnie MARIUSZ :idea: zaloz taki temat, zeby kazdy posiadacz TDI napisal jaki ma sterownik,czy to sedan/avant ,automat/manual,klima/bez klim.ogolnie wyposarzenie.
Przez to wiecej bedziemy wiedziec ,z doswidczenia wiem ze zadko sie zdarza numer inny niz 028 906 021D
-
- Forum Audi 80
- Posty: 49
- Rejestracja: 13 lis 2007, 09:12
- Lokalizacja: małopolska
fredi99vv temat sterowników przerobiłem dość dokładnie jak szukałem rozwiązania problemu ze świecami podgrzewacza płynu chłodzącego.Sterownik 028 906 021 D różni się od 028 906 021 AP pinologią,wrzucę linki to sobie porównacie.
028 906 021 D
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 98c60.html
028 906 021 AP
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 66fad.html
Miłej zabawy z przekładaniem kabelków we wtyczce sterownika.
028 906 021 D
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 98c60.html
028 906 021 AP
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 66fad.html
Miłej zabawy z przekładaniem kabelków we wtyczce sterownika.
fredi99vv pisze:MARIUSZ (ja orginal mam taki jak Ty 021D) ale kupilem sobie (rownierz do modow) 028 906 021 AP jutro bede go zakladal na probe i napisze Ci czy wszystko jest tak jak powinno byc.Boje sie tylko ze ma immo a przez to moga byc klopoty :-(bo u mnie w aucie nie ma)
Prawde mowiac tez nie trybie jaka jest roznica miedzy tymi literami :-| ALE wiem napewno ze sterownik z A4 97rok zalozylem do VW garbusa(New Beetle) 99rok i jedzie jak trzeba .a na sterownikach byly calkiem inne numery .Jedyna roznica to brak ESP W STEROWNIKU z A4.
Mysle ze chodzi w tym o przebieg momentu obr. , automat i normalna skrzynia,
Wlasnie MARIUSZ :idea: zaloz taki temat, zeby kazdy posiadacz TDI napisal jaki ma sterownik,czy to sedan/avant ,automat/manual,klima/bez klim.ogolnie wyposarzenie.
Przez to wiecej bedziemy wiedziec ,z doswidczenia wiem ze zadko sie zdarza numer inny niz 028 906 021D
nie wiem czym one się różnią ale taki z końcówką AP jest na pierburga bo ja taki mam rocznik 1995
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
No wiec panowie dzis zapodalem mojej audi sterownik 021 AP iiii zapalil ale zgasl :mrgreen: dlaczego? bo ten cham ma immobil.(prawde mowiac mnie nie zaskoczyl bo tak przypuszczalem)moj kolega ma taki i wlasnie z immobil.
Druga roznica jest Mapsens. 250Mpa a nie tak jak w 021D 200Mpa(dlaczego niewiem ale chyba przypuszczam powody) NIEprawda tez jest ze ma on fabryczne podstawki pod epromy
wiec nauka z tego wyplywa taka :idea: ze jakakolwiek litera jest na koncu auto bedzie jezdzic.
sterownik 028 906 021(bez wzgledu na litere) byl montowany tylko z PIERBURGIEM.
oddalem 021AP koledze zeby wyrznal immobil. bo niemam ochoty montowac tego badziewia do auta :!:
Druga roznica jest Mapsens. 250Mpa a nie tak jak w 021D 200Mpa(dlaczego niewiem ale chyba przypuszczam powody) NIEprawda tez jest ze ma on fabryczne podstawki pod epromy
wiec nauka z tego wyplywa taka :idea: ze jakakolwiek litera jest na koncu auto bedzie jezdzic.
sterownik 028 906 021(bez wzgledu na litere) byl montowany tylko z PIERBURGIEM.
oddalem 021AP koledze zeby wyrznal immobil. bo niemam ochoty montowac tego badziewia do auta :!: