[80 b4 1.9 TDI 1Z] CHIP TUNING
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Dane te mam od producenta.
Co do pompy to 0.216 jeszcze 10 starczy ale kiedy zmieniłem pompę na 11 bez zmiany wtrysków (AFN) to poczułem różnicę. Przybywa momentu i mocy na samej pompie plus tarcza fali DE 110 (AFN) ale to już inny temat. Trzeba potem korekcję zrobić.
Temat w sumie dotyczy chipowania i od tego się powinno zaczynać. Albo zadeklarować "tunerowi" co w najbliższym czasie ma zagościć pod maską by za dużo nie korygować.
Co do pompy to 0.216 jeszcze 10 starczy ale kiedy zmieniłem pompę na 11 bez zmiany wtrysków (AFN) to poczułem różnicę. Przybywa momentu i mocy na samej pompie plus tarcza fali DE 110 (AFN) ale to już inny temat. Trzeba potem korekcję zrobić.
Temat w sumie dotyczy chipowania i od tego się powinno zaczynać. Albo zadeklarować "tunerowi" co w najbliższym czasie ma zagościć pod maską by za dużo nie korygować.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
2437010084 (P280-) 2,5 TDI SIL. AAT
2437010076 (P442) 1,9 TDI SIL. AGR 2,5 TDI SIL.ACV,AUF,AGX,AHD,BBF,APA,AXC,AYC,BBE
2437010082 (P502) 2,5 TDI SILNIK AEL średnica otworków 0,210mm
2437010077 (P520) 1,9 TDI SILNIKI AHF,AFN,AVG średnica otworków 0,205mm
2437010060 (P764) 2,5 TDI SILNIK AHY średnica otworków 0,216mm
2437010083 (P357) 1,9 TDI SILNIKI 1Z,,AHU,ALE,AFF średnica otworków 0,185mm
2437010059 ( P706) 2,5 TDI SILNIKI AYY,ACV,AUF,AXL,AYC,ANJ 1,9 TDI SILNIKI ALH,ALE
2437010111 (P837) 1,9 TDI silnik ASV średnica otworków 0,205mm
2437010076 (P442) 1,9 TDI SIL. AGR 2,5 TDI SIL.ACV,AUF,AGX,AHD,BBF,APA,AXC,AYC,BBE
2437010082 (P502) 2,5 TDI SILNIK AEL średnica otworków 0,210mm
2437010077 (P520) 1,9 TDI SILNIKI AHF,AFN,AVG średnica otworków 0,205mm
2437010060 (P764) 2,5 TDI SILNIK AHY średnica otworków 0,216mm
2437010083 (P357) 1,9 TDI SILNIKI 1Z,,AHU,ALE,AFF średnica otworków 0,185mm
2437010059 ( P706) 2,5 TDI SILNIKI AYY,ACV,AUF,AXL,AYC,ANJ 1,9 TDI SILNIKI ALH,ALE
2437010111 (P837) 1,9 TDI silnik ASV średnica otworków 0,205mm
mam 11mm,afn 0,210, hybryda z podpisu, EEN, po nizej 5l na 100km nie moge zejsc :pdrivtens pisze:Ja jestem ciekaw jak wypadłby spalanie przy predkości >120 km/h po chipie, wiekszych wtryskach i skrzyni EEN w porównaniu do czystej serii. <ok>
robie trase slask > polnoc, 580km, srednio jade 120-130, "wszedzie"
mocna pompa i wtryski poprawiaja dol
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
Między ori wtryskami a 0,210 przy spokojnej jeździe nie ma różnicy w spalaniu, nawet na pompie 11mm, sprawdzone ostatnio. Jechałem 3lata temu do niemiec nic nie przerobionym 1z, wszystko ori. (dopiero co kupiłem) na oponach 195, zrobione 3100km 4osoby, pełny bak i ok. 120kg bagażu cały wyjazd to 5,3l/100km, jechałem 3tyg. temu tą samą trasę, tak samo załadowane auto opony z przodu 205 z tyłu 215 i zdecydowanie dynamiczniej jechałem i wyszło.... 5,3 <ok> więc, nie wierzcie w mity, sami sprawdźcie i to wszystko cały czas na skrzyni CVC- :-|
Mi teraz jak jechałem na wakacje wyszło 5,2l, jest to wynik po CHIPie. Pomiar dokonywany na tankowaniu do pełna, więc realny. W zeszłym roku wyszło na tej samej trasie 4,8 bez CHIPa, ale znacznie mniej dynamicznie użytkowane auto. Wiec sam CHIP nie wpływa na spalanie przy racjonalnej jeździe, no ale jak tu nie wyprzedzac jak świerzo zrobiony program a auto nagle w koncu zaczyna jehać!? <ok>
brabus124, jeżeli na Twoim zestawie wychodzi takie spalanie to jestem pod wrażeniem... :shock:
brabus124, jeżeli na Twoim zestawie wychodzi takie spalanie to jestem pod wrażeniem... :shock:
No cóż, tak wychodzi na plus jest FMIC, silnik jest mniej obciążony i ma mniejsze zapotrzebowanie na paliwko a co do paliwa... to tylko najlepsze w tamtą stronę na Rosyjskim (z obwodu kaliningradzkiego) a z powrotem na Luxemburskimdrivtens pisze:brabus124, jeżeli na Twoim zestawie wychodzi takie spalanie to jestem pod wrażeniem... :shock:
Tak więc zdaje relacje z wymiany wtrysków. Przyrost mocy i momentu jest wyraźnie odczuwalny. Po samym chipie od mariusza. Samochód tracił trakcje na 2 biegów przy gazie w podłodze. Teraz efekt jest taki że na połowie gazu potrafi stracić przyczepność na 2 biegu. Przyspieszenie się zmieniło diametralnie. A wyprzedzanie to sama przyjemność. Tak więc montaż wtrysków 210 daje spory przyrost mocy. A i dół stał się dużo lepszy.
Boberro, Wrzuć FMIC, masz ciekawy zderzak pod którym jest sporo miejsca więc na spokojnie możesz ogarnąć FMIC, efekt- mniej dymu, ciut wyżej możesz kręcić silnik, latem nie robi się mułowaty przy upałach- ogólnie mniej podatny na przegrzewanie. Przy FMIC możesz też podnieść ciśnienie doładowania, z najprostszych modów zostaje Ci jeszcze zmienić wtryski na większe - najlepiej 216- poprawi się szczególnie moment obr. na dole i pompa 11mm - też daje znaczną różnicę.
Jakie masz teraz ciśnienie doładowania ?
Jakie masz teraz ciśnienie doładowania ?
kamsta pisze:Tak więc zdaje relacje z wymiany wtrysków. Przyrost mocy i momentu jest wyraźnie odczuwalny. Po samym chipie od mariusza. Samochód tracił trakcje na 2 biegów przy gazie w podłodze. Teraz efekt jest taki że na połowie gazu potrafi stracić przyczepność na 2 biegu. Przyspieszenie się zmieniło diametralnie. A wyprzedzanie to sama przyjemność. Tak więc montaż wtrysków 210 daje spory przyrost mocy. A i dół stał się dużo lepszy.
To mnie zachęciłeś do tych wtrysków. :mrgreen: Po wypłacie montuję. ;D Najgorzej, że nie mam FMICA i kasy żeby go robić, bo w dzień jak jest gorąco rzeczywiście chodzi gorzej niż jak temperatura jest poniżej 15 i jest chłodno.
dzięki za porady, daj mi jakiś namiar na fmic , jeżeli chodzi o wtryski to takie ? alledrogobrabus124 pisze:Boberro, Wrzuć FMIC, masz ciekawy zderzak pod którym jest sporo miejsca więc na spokojnie możesz ogarnąć FMIC, efekt- mniej dymu, ciut wyżej możesz kręcić silnik, latem nie robi się mułowaty przy upałach- ogólnie mniej podatny na przegrzewanie. Przy FMIC możesz też podnieść ciśnienie doładowania, z najprostszych modów zostaje Ci jeszcze zmienić wtryski na większe - najlepiej 216- poprawi się szczególnie moment obr. na dole i pompa 11mm - też daje znaczną różnicę.
Jakie masz teraz ciśnienie doładowania ?
tutaj mam pompę chodzi o coś takiego: alledrogo pompa
jak możesz coś innego polecić to wrzuć namiar dzięki, jak mam zrobiony program i wtryski z afn-a to muszę przy tych wtryskach 216 coś znowu kombinować z komputerem?