Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 AAZ] Chłodnica Mocal

ODPOWIEDZ
grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

[80 b4 AAZ] Chłodnica Mocal

Post autor: grinch » 23 kwie 2010, 19:29

... Noszę się z zamiarem montażu chłodnicy Olejowej Mocal z osprzętem do mojego pomodzonego 1.9 TD AAZ który w tej chwili dysponuje mocą 110 PS

A mianowicie chodzi mi dokładnie oto iż ori AAZ jest wyposażony w chłodnicę olejową.
Jednak jest ona stale narażona na brud itp, wczoraj sprawdzałem swoją i jest syf na niej

Ale do rzeczy Ori AAZ ma chlodnice dwa węże które idą do podstawy olejowej a do niej jest przykręcony filtr oleju.

Jeżeli chciał bym zamontować chłodnicę mocala przed chłodnicą to wystarczy kupić chlodnice i węże i to wszystko ??
Czy ta podstawa ma ori wbudowany termostat ?

... Gdyż do chłodnicy olejowej mocal zalecane jest zamontowanie termostatu który jest w kształcie kupułki która wkręca się między filtrem oleju a podstawą.

... Może mi ktoś to wyłożyć żeby to zrobić aby było dobrze i bez partaniny :lol:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 23 kwie 2010, 19:33

Piszesz że ciągle ci się zabrudza. Moja w SB jak kupiłem Audi też była mocno zabrudzona, ale po tym jak ją wyczyściłem przy okazji każdego kolejnego mycia autka traktowałem ją dość solidnie wodą z węża i nie widziałem żeby jakoś szczególnie się zabrudzała.
Czy ta podstawa ma ori wbudowany termostat ?
W B3 SB miałem coś takiego. Jest to umieszczone w podstawie filtra oleju.

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 23 kwie 2010, 19:37

Labiel pisze:Piszesz że ciągle ci się zabrudza. Moja w SB jak kupiłem Audi też była mocno zabrudzona, ale po tym jak ją wyczyściłem przy okazji każdego kolejnego mycia autka traktowałem ją dość solidnie wodą z węża i nie widziałem żeby jakoś szczególnie się zabrudzała.
Czy ta podstawa ma ori wbudowany termostat ?
W B3 SB miałem coś takiego. Jest to umieszczone w podstawie filtra oleju.
Labiel a skąd masz pewność że w podstawie ori jest termostat :?: Można gdzieś się tego dowiedzieć :?:

Bo załóżmy że mamy termostat w ori podstawię wtedy wystarczy tylko chłodnica i dwa węże <piwo>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 23 kwie 2010, 19:48

grinch pisze:Labiel a skąd masz pewność że w podstawie ori jest termostat :?: Można gdzieś się tego dowiedzieć :?:
Bo to rozbierałem :-P Po za tym gdzieś kiedyś na forum wrzucałem nawet foty. W podstawie miałem takie dekielek na 4 śrubki. Pod nim był "regulator temperatury oleju" bo tak to się chyba nazywa.

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 23 kwie 2010, 19:50

Labiel pisze:
grinch pisze:Labiel a skąd masz pewność że w podstawie ori jest termostat :?: Można gdzieś się tego dowiedzieć :?:
Bo to rozbierałem :-P Po za tym gdzieś kiedyś na forum wrzucałem nawet foty. W podstawie miałem takie dekielek na 4 śrubki. Pod nim był "regulator temperatury oleju" bo tak to się chyba nazywa.
... dzięki Labiel teraz spokojnie mogę kupować zestaw mocala i montować :P Dzięki bratko <piwo> <piwo>

Aha jak byś znalazł te foty to chętnie lookne <piwo>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 23 kwie 2010, 20:03

Z logicznego punktu widzenia wynika, że mając osobną chłodnicę oleju musisz mieć termostat, inaczej w zimę byłby problem z zagrzaniem oleju.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 kwie 2010, 20:26

trepek pisze:Z logicznego punktu widzenia wynika, że mając osobną chłodnicę oleju musisz mieć termostat, inaczej w zimę byłby problem z zagrzaniem oleju.
Jak tylko kupiłem AAZ-eta to postanowiłem sprawdzić czy ta chłodniczka oleju jest drożna bo węże z olejem były ciągle zimne sama chłodniczka też ,nawet w największe upały .Chłodniczka okazała się drożna przewody również ale wyszło na to (ktoś tu na forum pisał chyba nawet Labiel) że ten termostat w filtrze oleju otwiera się coś powyżej 100 stopni.Więc ja chyba nigdy takiej temperatury nie osiągnąłem bo przewody jak były zimne tak są .A że minęło już 3 latka to na dzień dzisiejszy nawet ich nie sprawdzam bo pewnie nadal są zimne

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 23 kwie 2010, 21:23

Termostat w chłodniczce otwiera się w temp 120*C.
Olej osiąga wyższa temp. niż płyn chłodzący, ponieważ ma bezpośredni kontakt z tłokami.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl